PDA

View Full Version : Boe!



Wickeh
21 november 2004, 20:06
:D

Wickeh
21 november 2004, 20:07
Hoi hoi :D,

Toch maar weer eens besloten om te kijken op het forum na schitteren door afwezigheid. Sommigen van jullie zullen me misschien nog herinneren (verdeelde meningen denk ik :P). Ik wil weer graag actief zijn in het forum en heb een grote vraag.

Ik wil in 2005 een buizenversterker gaan kopen, hoe dan ook. Zit momenteel vast aan een Marshall MG50-DFX (ik speel over een Ibanez NDM), wel grappig ding maar eigenlijk geen waar scheurfeest.Maar ik heb eigenlijk niet echt een idee wat voor amps ik moet uitproberen. Daarom, gitaarproletariërs verenigt u en gooit uwen (objectieve) meningen op een hoop :D.

Wat zoek ik dan? Tsja... Denk aan rock/grunge/punk en ietwat metal. Een lekkere scheur maar met een zeeeer bruikbare clean want ik speel ook graag wat schöns of iets bluesy's. Het geluid moet natuurlijk gedefinieerd en warm zijn met een lekkere punch en crunch.

Als indicatie (hoop dat jullie de moeite willen nemen om deze te downloaden mits jullie ze kunnen vinden) voor de clean: Lostprophets - Last Train Home (hij speelt over een tele maar het geluid moet iets zeggen I guess). Bluesy: Stevie Ray Vaughan - Little Wing (ja, de cover van Jimi). Distortion tussen Lostprophets en Pennywise in, denk voor Lostprophets aan We Are Godzilla You Are Japan/We Still Kill The Old Way en voor Pennywise aan zo'n beetje alles :D. Ook het nieuwere geluid van Sum 41 vind ik vet geluid qua distortion.

Wat is dan mijn budget? Tsja... ik zal werken tot ik erbij neerval (arme fakkefuller :(). De bedoeling is dat ik de amp zo eind van 2005 in ieder geval kan kopen dus denk aan zo'n max van 1000-1600 euro. Zelf heb ik al wat ideën van de welbekende en gevreesde AART gekregen. Namelijk Engl Powerball/Sovereign/Savage, Peavey 5150, VHT Pittbull. Hier heb ik al veel naar rondgekeken maar de Engl's spreken me niet aan, de Peavey 5150 weinig over gevonden, schijnt wel een echte metal amp te zijn (niet mijn ding). Ik ben zeer benieuwd naar de VHT Pittbull gezien Fletcher van Pennywise hier ook over speelt. Weer als indicatie: Sum 41/Lostprophets spelen over de gigantisch veel kostende Soldano SLO-100.

Ik zal ook nog een cab nodig hebben maar aangezien ik 18 wordt... even familie lief aankijken ofzo, wat raden jullie aan (reeel, moet niet een al te dure cab zijn, kan altijd nog een andere aanschaffen maar een ultieme versterker is lastiger).

Dus, mocht je enig idee hebben, of ervaringen met bovenstaande amps en mijn muzieksmaak (of wansmaak, ligt eraan hoe je t bekijkt :P) vertel wat je vindt/denkt :D.

Later!

Nicci
21 november 2004, 20:12
als ik het goed begrijp wil je er goed rock, grunge, blues, metal en funk op kunnen spelen. en natuurlijk een goede clean.
we gaan op zoek . . .

BLOK182
21 november 2004, 21:05
Uit een Engl Powerball/Fireball is goed een moderne lompe sound uit te krijgen, a la Lost Prophets. Je kan ook eens kijken of je ergens een Dual Rectifier op de kop kan tikken tweedehands, van MesaBoogie.

AART
21 november 2004, 21:29
Uit een Engl Powerball/Fireball is goed een moderne lompe sound uit te krijgen, a la Lost Prophets. Je kan ook eens kijken of je ergens een Dual Rectifier op de kop kan tikken tweedehands, van MesaBoogie.

dual rectefier lijkt me niet ideaal voor pennywise\lost prophets... :-?

enne, ga gewoon eens langs een grote muziekzaak(feedback, beyers..) en ga een hele dag testen...

Wickeh
21 november 2004, 21:34
Lostprophets he, aan elkaar geschreven en niet lomp (I Dont Know solo :P), geen heiligschennis :D.

Genoeg mierengeneuk :P. Ik wilde zelf eerst ook gaan voor een Mesa Boogie DR maar te korrelig, moet natuurlijk eerst wat amps uit proberen maar lijkt me niet mijn ding. Ik zal met deze opmerking waarschijnlijk gitaristen op hun ziel trappen maar Engl is voor mij te metal, kan me niet in het geluid terug vinden. Nicci, ik wil helemaal geen funk spelen, en eigenlijk meer een vleugje metal dan echt metal (denk aan Adema of Lostprophets, geen In Flames gebeuren oid).

Hoop nog wat goede ideeën te zien te krijgen.

AART
21 november 2004, 21:35
Lostprophets he, aan elkaar geschreven en niet lomp (I Dont Know solo :P), geen heiligschennis :D.

Genoeg mierengeneuk :P. Ik wilde zelf eerst ook gaan voor een Mesa Boogie DR maar te korrelig, moet natuurlijk eerst wat amps uit proberen maar lijkt me niet mijn ding. Ik zal met deze opmerking waarschijnlijk gitaristen op hun ziel trappen maar Engl is voor mij te metal, kan me niet in het geluid terug vinden. Nicci, ik wil helemaal geen funk spelen, en eigenlijk meer een vleugje metal dan echt metal (denk aan Adema of Lostprophets, geen In Flames gebeuren oid).

Hoop nog wat goede ideeën te zien te krijgen.

heeft vriese geen ladig engl's staan, probeer die daar eens uit dan...
van clips alleen krijg je echt geen goede indruk...

Ibanez RuleZ
21 november 2004, 21:38
met jou eisen en je wensen en je outrulen kom je nergens. ik zou zeggen poog een mesa mk 4 of een engl screamer (blackmore met half vermogen) eens uit. ga niet gelijk zeggen is niets, maar probeer gewoon uit en niet gelijk zeggen; is nix als je niet gelijk lekker geluid heb, want dat is finetunen

harrald

AART
21 november 2004, 21:40
met jou eisen en je wensen en je outrulen kom je nergens. ik zou zeggen poog een mesa mk 4 of een engl screamer (blackmore met half vermogen) eens uit. ga niet gelijk zeggen is niets, maar probeer gewoon uit en niet gelijk zeggen; is nix als je niet gelijk lekker geluid heb, want dat is finetunen

harrald

+1

Anders Destium
21 november 2004, 21:47
Koch Multitone misschien?

Of zet de grote stap naar volwassenheid en ga voor modeling :lol:

NeeraDJ
21 november 2004, 21:59
Mesa Boogie Dual Caliber DC-5 echt precies wat jij zoekt, de mijne gaat hopelijk volgende week weg, zo niet dan staat ie weer te koop :-?

Guinness
21 november 2004, 23:52
Peavey xxl head of de transtube 100 EFX head van peavey

resp 950 en 850 euro.

Plus een cab. van rond de 500 euro en je bent het mannetje.


Oh ja, pak geen Randall, please geen Randall want een valvestate klinkt nog beter. Ik kan het weten want bij ons in de oefenruimte staan valvestates en een randall top.

Wickeh
22 november 2004, 10:07
Dank voor jullie reacties, ik heb al wat gehoord over de Triple X Guiness, kga m zeker ff uitproberen :D.

Oh en Anders (of iemand die de moeite wil nemen), kun je mij betogen waarom zo'n POD goed is? Persoonlijk ben ik nogal erg twijfelachtig of zo'n ding echt een lekker warm punchy buizengeluid kan nabootsen... (ja ik heb m nog niet uitgeprobeerd maar wel in real life gehoord :P).

Nicci
22 november 2004, 10:13
@wickeh
punk, funk.
het scheelt maar 1 letter . . . .

Wickeh
22 november 2004, 10:14
@wickeh
punk, funk.
het scheelt maar 1 letter . . . .

Het scheelt 1 letter, maar het verschilt als dag en nacht...

Alain
22 november 2004, 10:16
Peavey JSX

Wicked Willy
22 november 2004, 10:32
Koch Multitone, Marshall TSL, Boogie Rectifier, EGL Powerball, Ruis en Knetter Triamp.

Allemaal leuke speeltjes

Metoshade
22 november 2004, 11:14
Orange Rockerverb 50 combo (1650) of top (1450).

2 kanaals versterker, das misschien een minpunt, maar wel 2 enorm goede kanalen. Geweldig dynamisch en warm clean en een lead waar je U tegen zegt. Warm, rond, gaat van clean met een randje tot vet veel scheur zonder blikken of blozen. Als je de kans krijgt, probeer deze amp eens uit. Klinkt veel levendiger dan de "vlakkere" sounds van bijvoorbeeld ENGL.

Anders Destium
22 november 2004, 11:51
Dank voor jullie reacties, ik heb al wat gehoord over de Triple X Guiness, kga m zeker ff uitproberen :D.

Oh en Anders (of iemand die de moeite wil nemen), kun je mij betogen waarom zo'n POD goed is? Persoonlijk ben ik nogal erg twijfelachtig of zo'n ding echt een lekker warm punchy buizengeluid kan nabootsen... (ja ik heb m nog niet uitgeprobeerd maar wel in real life gehoord :P).

Ik heb het niet zozeer over een POD, maar over modeling versterkers in het algemeen. Net als met andere versterkers: probeer het zelf als je een mening wilt vormen :wink: Het grootste verschil met een ëchte buizenversterker is de dynamiek die je soms mist bij modeling, maar qua veelzijdigheid, recording en thuisgebruik komen buizenversterkers niet meer in de buurt.

Wickeh
22 november 2004, 14:41
Mja, een POD is scary, als de prijs zo laag is verwacht ik niet dat ik het warme buizengeluid eruit krijg, en dat geluid wil ik graag horen :). Ook voor modeling in het algemeen ben ik dus schuw, ik zal eens in de buurt kijken of er muziekzaken zijn die leuk spul hebben (welke moet ik naar kijken voor budget 1000-1600?).

Wickeh
22 november 2004, 20:01
Allemachtig koekjes nog aan toe, net op een Peavey 5150 Combo gespeeld. Dat kreng scheurt hard :D, te metal geluid voor mij maar klinkt zeker beter dan verwacht!

Bluppie
23 november 2004, 02:00
ik zie lostprophets vaak in je geluidomschrijving terug komen.

schaf dan maar idd een telecaster aan met een soldano voor de scheur en een fender combo voor het clean. zit niet veel anders op

Bluppie
23 november 2004, 02:00
ik zie lostprophets vaak in je geluidomschrijving terug komen.

schaf dan maar idd een telecaster aan met een soldano voor de scheur en een fender combo voor het clean. zit niet veel anders op

Wickeh
23 november 2004, 16:59
Bluppie, ik neem het geluid slechts als leidraad, ik wil ze niet exact na-apen... Dat snap jij ook best dus het kinderachtige is nergens voor nodig :).

Akira
23 november 2004, 17:31
Ga eens wat Brunetti's uitproberen, die zijn naar mijn mening wel redelijk veelzijdig.
Bij Jukebox in Boekel hebben ze er wel wat staan als het goed is.

pint
24 november 2004, 15:39
een framus cobra is mischien ook wel wat voor jouw stijl
andy van therapy? klonk anders geweldig (voor zo ver dat ie kan spelen dan)
deed een beetje mesa aan maar dan beter , strakker (geval van smaak of het gebrek daar aan :-D )

pint
24 november 2004, 15:39
dubbel