PDA

View Full Version : bartolini



sniekie
21 november 2004, 16:51
hallo,
ik zit er aan te denken om in men basje bart's te stoppen, nu snap ik alleen niet precies welke wat doen. ik ben op zoek naar een hals en een brug element voor in mijn 5 snarige jazz bass. welk type moet ik dan nemen? wat zijn de verschillen. ik begrijp nameljik uit informatie van de karige bartolini site dat je ook ene hals pick up hebt die een beetje het id van ddn p-bass pickup heeft, dat wil ik dus niet. ik wil gewoon 2 jazz bass elementen single coils.
mijn vraga dus hoe heet dit type?

iglo
22 november 2004, 17:41
als je't over "gewoon" Jazzbass elementen hebt voor een 5-snaar, moet je zeer waarschijnlijk de 59-series hebben

maaaaaaaar:

-heb je een 7ender USA, dan passen alleen de 57-series
-heb je een 7ender Mex, dan heb je 2 brug elementen uit de 59-series nodig

zo zijn er nog een aantal haken en ogen...

Wat voor bas heb je?????

Chris Wolstenholme
22 november 2004, 17:43
maar humbuckers? volgens mij bedoelen ze dat het jazz element een humbucking functie heeft, dus geen ruis omdat hij anders gewonden is, dit geeft nog steeds jazz geluid toch?

iglo
23 november 2004, 10:39
maar humbuckers? volgens mij bedoelen ze dat het jazz element een humbucking functie heeft, dus geen ruis omdat hij anders gewonden is, dit geeft nog steeds jazz geluid toch?

yep

sniekie
23 november 2004, 12:40
ik heb een fender V mexico. hm je zegt 2 brugelementen... klinken die brug elementen niet anders dannormale halselementen? en als ik toch vor ene hals ene een brug wil gana kan ik de sleuf voor het element toch een stukje bij laten frezen of iets dergelijks?
in elk geval bedankt voor de reacties!

Marcel2
23 november 2004, 13:36
ik heb een fender V mexico. hm je zegt 2 brugelementen... klinken die brug elementen niet anders dannormale halselementen? en als ik toch vor ene hals ene een brug wil gana kan ik de sleuf voor het element toch een stukje bij laten frezen of iets dergelijks?
in elk geval bedankt voor de reacties!

Bij Fender Jazzbassen is het halselement iets kleiner dan het brugelement. Behalve bij de Mexicanen, daar zijn ze allebei even groot.

iglo
23 november 2004, 16:56
ik heb een fender V mexico. hm je zegt 2 brugelementen... klinken die brug elementen niet anders dannormale halselementen? en als ik toch vor ene hals ene een brug wil gana kan ik de sleuf voor het element toch een stukje bij laten frezen of iets dergelijks?
in elk geval bedankt voor de reacties!

ik bedoelde idd de lengte...
het zijn uiteraard wel verschillende elementen

in jouw geval zou je dus de 59J1 L1/LN1 set moeten hebben,
beide elementen 93mm