PDA

View Full Version : MIDI vraagjes - Wijziging



Thom TK
21 november 2004, 16:29
fest

Thom TK
21 november 2004, 16:29
Ik wil dus mijn setup zo maken: (geen guitargeek schema hoor):
Reverb, Delay, Equalizer en Phaser als 19"...aangesloten op een Axess GRX-4 met midi controller natuurlijk...in mijn Savage.

--heb ik, (omdat de savage een uitschakelbare fx loop heeft, of door de Axess) nog tone suck door de effecten?
--kan ik met de MIDI controller ook aan één knop 2 of 3 effecten toewijzen?
--kan ik met de MIDI controller mijn Savage vesturen? dus de booster/channel switches?
--en als ik mijn Savage kan bestruren met de MIDI board...dan heb ik geen Engl footcotroller nodig he?

Josdevos
21 november 2004, 16:38
*De meeste 19" fx werken op midi, dus die GRX4 heb je al niet nodig.
*Savage heeft geen aan/uit schakelbare loop, je kan wel het % wet/dry signaal kiezen zodat je oorspronkelijke signaal behouden word. Tonesuck zal afhangen van het 19" apparaat dat je wil gebruiken, je kabels, en hoe "wet" je je signaal zet...
*Je kan patches maken op de savage en op je 19" fx (met meerdere effekten), bij het wisselen van patch op de controller switcht je amp en je multi.
*Savage kan via de Z7 enkel patches opslaan, dus met een CC even de andere mastervolume aanzetten gaat niet.
*Geen Engl controller nodig, enkel de Z7 of een andere switcher.




Reverb, Delay, Equalizer en Phaser als 19"...aangesloten op een Axess GRX-4 met midi controller natuurlijk...in mijn Savage.

Kan wel niet 100% volgen...

Thom TK
21 november 2004, 17:31
*De meeste 19" fx werken op midi, dus die GRX4 heb je al niet nodig.


Reverb, Delay, Equalizer en Phaser als 19"...aangesloten op een Axess GRX-4 met midi controller natuurlijk...in mijn Savage.

Kan wel niet 100% volgen...

Oke, laat ik het zo zeggen, ik wil die 4 effecten als 19"apparatuur...dus NIET als pedaaltjes.
Ik neem dan ook een 4 HE rack :) .
Die GRX-4 router...die neem ik om alle effecten op aan te sluiten, zodat ik met een MIDI controller pathces kan maken daarvoor....dat scheelt weer een aantal kabels/controllers (én tapdansen).

[quote="Josdevos"]De Savage kan via de Z7 enkel patches opslaan, dus met een CC even de andere mastervolume aanzetten gaat niet.
*Geen Engl controller nodig, enkel de Z7 of een andere switcher.[/qoute]

Ik kan toch wel met een MIDI cotroller patches maken voor de effecten?
Dus ik kan er niet de Savage mee bedienen?

Oh ja: ik moet er wel even bijzetten dat ik mijn idee heb afgeleid van de set-up van Bram Versteeg.

ieme
21 november 2004, 17:45
*De meeste 19" fx werken op midi, dus die GRX4 heb je al niet nodig.

[quote]Reverb, Delay, Equalizer en Phaser als 19"...aangesloten op een Axess GRX-4 met midi controller natuurlijk...in mijn Savage.

Kan wel niet 100% volgen...

Oke, laat ik het zo zeggen, ik wil die 4 effecten als 19"apparatuur...dus NIET als pedaaltjes.
Ik neem dan ook een 4 HE rack :) .
Die GRX-4 router...die neem ik om alle effecten op aan te sluiten, zodat ik met een MIDI controller pathces kan maken daarvoor....dat scheelt weer een aantal kabels/controllers (én tapdansen).


De Savage kan via de Z7 enkel patches opslaan, dus met een CC even de andere mastervolume aanzetten gaat niet.
*Geen Engl controller nodig, enkel de Z7 of een andere switcher.[/qoute]

Ik kan toch wel met een MIDI cotroller patches maken voor de effecten?
Dus ik kan er niet de Savage mee bedienen?

Oh ja: ik moet er wel even bijzetten dat ik mijn idee heb afgeleid van de set-up van Bram Versteeg.

Vraag Bram dan!

Je kan je versterker ook met midi besturen, je moet dan wel een midi interface hebben....
Dan kun je alles met je midipedaal aansturen, de 19" spullen en de versterker

Josdevos
21 november 2004, 18:33
LEER LEZEN!!! En lees eerst nog maar wat topics van de laatste maanden in het rackforum door. Sorry hoor.

Je hebt die GRX 4 NIET nodig.
Multifx, Z7, de amp en een goeie midicontroller en you're set to go.
Tenzij je verschillende 19" apparaten en/of pedalen in de loop wilt hangen...

Of wil je zoals de grote jongens met een looper pedalen in een 19" bakje steken en die midi switchen?

Whatever... :evil:

Alain
22 november 2004, 10:26
LEER LEZEN!!! En lees eerst nog maar wat topics van de laatste maanden in het rackforum door. Sorry hoor.

Je hebt die GRX 4 NIET nodig.
Multifx, Z7, de amp en een goeie midicontroller en you're set to go.
Tenzij je verschillende 19" apparaten en/of pedalen in de loop wilt hangen...

Of wil je zoals de grote jongens met een looper pedalen in een 19" bakje steken en die midi switchen?

Whatever... :evil:

+1

Thom TK
22 november 2004, 11:02
LEER LEZEN!!! En lees eerst nog maar wat topics van de laatste maanden in het rackforum door. Sorry hoor.

Je hebt die GRX 4 NIET nodig.
Multifx, Z7, de amp en een goeie midicontroller en you're set to go.
Tenzij je verschillende 19" apparaten en/of pedalen in de loop wilt hangen...

Of wil je zoals de grote jongens met een looper pedalen in een 19" bakje steken en die midi switchen?

Whatever... :evil:

+1

Jongens...we zitten blijkbaar op een andere golflengte...ik ga wel even iemand msg'en.

THANK YOU VERY MUCH!

charlie45
22 november 2004, 12:26
volgens mij wil je voor komen dat al die effecten tegelijker tijd in de loop staan en toon zuigen. dus wil je ze totaal kunnen bypassen.

dan is zo'n router een erg goede oplossing, ik denk dat je geluid goed blijft als je een parellele loop gebruikt

let er wel op dat je dan geen 100% wet signaal kunt maken. hooguit 50%. voor mij is dat geen probleem, als het dat voor jou ook niet is denk ik dat je goed zit met zo'n router.

Thom TK
22 november 2004, 13:38
aha, oke....bedankt, das nuttige info :)

Thom TK
22 november 2004, 14:11
Oke, ik wijzig mijn vraag even:
Kan ik met een MIDI controller een stel effecten (19" of pedaaltjes, dat zie ik nog wel) én mijn Savage bedienen? Dus inclusief alle boost-functies

Alain
22 november 2004, 15:09
je boost functies niet denk ik, alhoewel de savage niet mijn ding is.

open en focused wel
kanalen en zo ook.

BramVersteeg
22 november 2004, 17:04
Zoals ik al in mijn PM had geschreven kun je dus met die GRX-4 de functies die je normaal kan bedienen op je versterker ook bedienen met die GRX-4. Dan heb je nog 3 loops over om effecten in te hangen.
Grz. Bram

.ChiefRebelAngel.
22 november 2004, 17:06
op de savage kan je de ch1/2, clean/crunch1, crunch2/lead, presA/B, rough/smooth, masterA/B toch aansturen via de jacks achteraan, dus cava volgens mij...

Thom TK
22 november 2004, 17:48
Thanks! dan ben ik eruit :)

charlie45
22 november 2004, 18:41
forum doet raar (zoals altijd)

charlie45
22 november 2004, 18:42
forum doet raar (zoals altijd)

charlie45
22 november 2004, 18:43
op de savage kan je de ch1/2, clean/crunch1, crunch2/lead, presA/B, rough/smooth, masterA/B toch aansturen via de jacks achteraan, dus cava volgens mij...


zijn dat allemaal aparte jacks? de grx4 heeft maar vier loops, dus dat is beperkt.

je kunt volgens mij in totaal maar vier dingen schakelen, niet meer.

dus of 2 effecten en twee savage functies, of 4 vier savage functies, maar niet alles tegelijk.

vinni
22 november 2004, 23:15
Hallo jongens....
Om het effe allemaal ingewikkelder te maken....
Die GRX-4 heeft vier loops, slechts één (loop 4) kan je gebruiken als schakelaar van kanalen e.d. Deze werkt samen met OUTB. Geloof me ....heeeel ingewikkeld. Werkt wel echter....
Dan hou je nog 3 loops over. Als je echt allemaal aparte 19" effecten wil voor delay, EQ, reverb en phaser kom je dus tekort.....hihi

Gebruik de GRX dus met vier loops voor je vier losse 19"effecten.
Zet de GRX op midichannel 1. Gebruik daarnaast een ENGL Z-7 op midichannel 2 en je kan alle mogelijke combinaties maken.
Wel een midicontroller neem die op minimaal twee kanalen tegelijk kan zenden. O ja....de GRX kan ook met CC's overweg....Wellicht ook wel aardig.

Kost wat....maar dan heb je ook wat.

Groet,
vinni

Alain
23 november 2004, 09:26
Met de Z11 midiswitcher werken he. En via 2jacks naar 1 jack kabels werken. Dan kan je die al switchen zoveel je wil.

Kan je dan met 4 loops (delay-EQ-reverb-phaser) vanuit de GRX-4 niet naar de midi thru van de Z11? En dan schakelen met een midicontroller?


En dat boost knopje :http://www.engl-amps.net/engl-amps/virtual_amp_demo/savage_120/front_1/sav120_gain.jpg Tussen Gain en lead gain.... kan je bij mijn weten niet activeren of deactiveren.

Waar is LordRiffenstein wanneer je hem nodig hebt...

Josdevos
23 november 2004, 10:47
Nee die kunnen niet midi geschakeld worden.
Enkel kanalen, Master Volumes/Presence, Smooth/Rough Mode en Reverb op de Savage SE.