PDA

View Full Version : Ervaring met Ernie Ball 6167 en Morley L.A??



Ritch
21 november 2004, 15:59
Hallo aldaar gitaarliefhebbende mensen! Ik zoek een volumepedaal alleen heb ik wat raad/advies van jullie nodig... Ik overweeg een EB 6167 of een Morley Little Alligator. Het moet een pedaal zijn die de echo of delay niet in een keer wegneemt, maar gewoon uit laat sterven. Ik ben ook op zoek naar een oude boss chorus, niet van die kleine stompboxjes maar zo'n ding die er uit ziet als bijv. een Line6 DM4. Ik hhop dat jullie mij kunnen helpe :???: mvg Richard (alias Steve :wink: )

DREAMMACHINE
21 november 2004, 16:35
he richard, bij deze kan ik de ernie ball van harte aanbevelen!
is veel degelijker dan de morley en de tuner - out is prima werken!
...en die ce1 chorus heb ik dus ook....en dat is helemaal hemels!
...maar daar moet je wel ff goed voor zoeken / sparen!

ff oud pedalboard fotootje ( spam, alu koffertje is te koop trouwens...ben er uitegegroeid!)

http://img25.exs.cx/img25/6222/pedl.jpg

Ritch
21 november 2004, 18:17
he dreammachine thnx voor je antwoord :) mag ik misschien vragen hoeveel je voor de boss ce1 (weet ik ook WELKE chorus ik zoek :D ) hebt betaald? mvg richard

Phyrexian
22 november 2004, 10:05
Ik heb een EB Volume Pedaal, maar dan de 6166 (Mono) die voldoet prima. Echt een stevige pedaal die gemaakt is om mee te giggen.

DREAMMACHINE
22 november 2004, 12:18
...de CE-1 ... tja...... meestal gaan ze op marktplaats rond de 250, en maar heel zelden trouwens. Die van mij heb ik ook via marktplaats voor een prikkie in perfecte staat... beetje lullig om mijn prijs te noemen, maar 125 vond ik zelf echt niet veel! :o

....iig wordt hij momenteel ergens in amsterdam gemod om de master volume te omzeilen, dit is namelijk in mijn ogen een groot nadeel aan het pedaal. ( DH .. .hoe staat het er mee?)
as zondag hoop ik hem iig weer in mijn bezit te hebben.

...en die ernie ball, ik heb ook de mono uitvoering idd, prima ding! ...gaat trouwens rond de honderd euro op marktplaats weg, tenzij je er eentje tegenkomt op een vlooienmarkt in duitsland....dan istie de helft! :-D

...je hoort het al...beetje zoeken scheelt je wat geld!
beide pedalen iig aan te raden!

Ritch
22 november 2004, 18:48
bedankt voor jullie anwoorden! jullie hebben het over een mono volumepedaal... wat doet de stereo dan? is die duurder of heeft die meer mogelijkheden? nogmaals dank, Richard (alias Steve :wink: )

DREAMMACHINE
22 november 2004, 20:04
stereo....dus stereo geluid, is gewoon nog meer te duur en is alleen zinvol als je ook bvb een delay stereo wil gebruiken, dus met 2 kabels werken etc....geen ervaring mee, maar ik denk niet dat het is wat je wil

DREAMMACHINE
22 november 2004, 20:09
stereo....dus stereo geluid, is gewoon nog meer te duur en is alleen zinvol als je ook bvb een delay stereo wil gebruiken, dus met 2 kabels werken etc....geen ervaring mee, maar ik denk niet dat het is wat je wil

Ritch
22 november 2004, 22:05
dus de EB mono laat de delay wel gewoon wegsterven? dan weet ik genoeg :D thnx richard (Steve;))

DREAMMACHINE
23 november 2004, 08:13
jep, bij mij wel, maar ik heb wel mn delay na het volumepedaal staan natuurlijk.