PDA

View Full Version : De beste distortion



RiebL
21 november 2004, 00:43
Hey!

Ik heb een boss ds-2 turbo distortion pedaaltje en ik vroeg me af wat jullie favoriete "standjes" (om het maar mooi te verwoorden) van het distortion pedaal zijn... Laat het me weten

Ciao RiebL

BartL
21 november 2004, 00:46
Ik heb hem eens heel eventjes kunnen testen...ik zou niet weten wat goede 'standjes' :wink: zijn voor dit pedaal. Ik was eerlijk gezegd blij dat 'ie weer uitmocht. :oops:

RiebL
21 november 2004, 00:49
hahahah, heb je negatieve ervaringen met de ds2 turbo dan? Ik heb hem namelijk net en ik heb wel vrij veel aardige recensies gelezen.

Toch vind ik dat ik met mijn gain knop op de versterker ook nog een eind op weg kom. Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik het pedaal pas 15 minuten getest heb

BartL
21 november 2004, 00:55
Dat zou goed kunnen...hahaha. Hoe lang speel je al?

Ja, ik vond hem zelf inderdaad niet zo lekker klinken.

RiebL
21 november 2004, 00:57
Ik speel nu 1.5 jaar elektrisch en daarvoor heb ik 6 jaar akoestisch gespeeld. Dus verder denk ik dat het distortion pedaal goed van pas komt aangezien het vooral nog punk rock is dat ik speel

Speeddemon
21 november 2004, 01:00
Probeer eens een Digitech Hot Rod, of een Boss BD-2 Blues Driver. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is een BD-2 een behoorlijk felle en aggressieve distortion met veel gain. Genoeg voor punkrock i.i.g.

RiebL
21 november 2004, 01:03
Ah! dan ga ik die binnenkort maar eens proberen bij de gitaarzaak. Heeft iedereen nare ervaringen met de boss ds2 turbo :oops: Of zijn er ook mensen die er veel plezier aan hebben? :wink:

Speeddemon
21 november 2004, 01:11
Ah! dan ga ik die binnenkort maar eens proberen bij de gitaarzaak. Heeft iedereen nare ervaringen met de boss ds2 turbo :oops: Of zijn er ook mensen die er veel plezier aan hebben? :wink:
't is niet 1 van Boss beste nee.

twee tips:
-gebruik VEEL mids
-gebruik iets minder gain/distortion dan je denkt nodig te hebben!
veel gain=vaak onduidelijke sound. (of je moet een Zoom Tri-Metal of Zoom Driver 5000 hebben)

Diedo
21 november 2004, 12:03
ik heb em precies een dag gehad, en toen absoluut zonder spijt weer verkocht! het is dat ik em voor een drol kon meenemen en er dus geen buil aan kon vallen, want ik had niet echt veel verwacht van dat pedaaltje... uiteraard met winst verkocht :)

Fuhgawz
21 november 2004, 16:11
Voor pedaaltje geeft wel die felle kille sound die je vaker bij de punk tegenkomt. Op zich vond ik het pedaaltje in stand 1 niet eens zo slecht, maar de turbostand kon ik helemaal niet waarderen. Dat waren tenminste mijn bevindingen in de 5 minuten die ik ermee gespeeld heb.

sir_oinksalot
22 november 2004, 21:12
ik vind persoonlijk de ds-1 een stuk beter klinken dan de ds-2 die eigenlijk de ds-1 zou moeten voorstellen met een turbo functie...

idno
23 november 2004, 12:34
ik snap niet wat iedereen tegen die ds-2 heeft, maar ik vond t een wereld pedaaltje! ik heb m verkocht toen ik mn gt-3 ging kopen, da's toch beter niet ;)

maareeeeh, ik speelde meestal op de turbo mode met de dist voluit en de tone op 2 uur laten we maar zeggen.

Joop M
23 november 2004, 13:02
Ik heb hier nog een pagina met effect pedalen bij de meeste zit het geluid en instellingen.

http://buzzfox.com/pedalsbytype.html

Best grappig om te vergelijken

Grz Joop

Dirk_Hendrik
23 november 2004, 13:34
Pe-daal joop. Niet Pen-daal.

dejohan
24 november 2004, 10:54
Volume op 12 uur, Dirve op 10 uur, Tone op 11 uur, Dist2 gebruiken.

jethro
24 november 2004, 21:43
Ik heb hem ook. M'n instelling ligt ook een btje aan de stijl die ik speel, dus het is niet echt in 1 keer te zeggen. Wat dejohan zegt vind ik ook wel aardig.