PDA

View Full Version : Verneukeratief ?



Javaca
20 november 2004, 23:11
Ik heb hier een klassiek gitaartje staan waarvan de hals prachtig getordeerd is. :razz:

De toets van dit barrel bestaat voor een heel klein laagje uit rosewood, een halve mm om precies te zijn, de rest is van zgn. MuLt1pL3X.

De hals van de "gitaar" is gekrompen maar harder dan de toets, gevolg:
De toets heeft losgelaten van de hals en steekt er aan beide kanten ongeveer 1 mm overheen.

De nerven van dit halsje lopen wel zo verkeerd dat ik eerst dacht dat het een grap was. Een dergelijk stuk hout durf je gewoon niet te gebruiken voor gitaren.


De gitaar zat in een 'gigbag' met daarop de merknaam Maxtone. De gitaar draagt geen merk.
Het is iig een heel goedkoop dingetje geweest.

http://resource.harshnoise.com/max_phaser.jpg

bert k
21 november 2004, 12:56
En hij ziet eruit als een pedaaltje....

Harald
21 november 2004, 13:29
Kan in ieder geval als handbagage mee in het vliegtuig. Handig!

Javaca
21 november 2004, 18:45
Het pedaaltje heeft het zelfde merklogo.

bert k
22 november 2004, 13:14
Aha. Dan heb je best kans dat Maxtone de naam is van een Europese importeur die die naam op zijn produkten laat plakken.

(Dan heb je ook kans dat die importeur Max heet :D )

Buzz
22 november 2004, 13:25
Aha. Dan heb je best kans dat Maxtone de naam is van een Europese importeur die die naam op zijn produkten laat plakken.

(Dan heb je ook kans dat die importeur Max heet :D )

En wellicht Tone als achternaam!

dejohan
22 november 2004, 16:49
Kijk eens of er geen coke onder de toets verstopt zit.

Picker
22 november 2004, 18:21
Tja, budget instrumenten hebben die problemen. Ik had ooit een banjo waarvan de toets van multiplex met een laagje ebben was. Om dat te verbergen moet de toets notabene gebonden worden met celluloid aan de zijden! Dus denk je: zo, een ' duurder' instrument, met gebonden toets!
Nee dus.

Boeiende gedachte. Een massief ebben toets van prima kwaliteit koop je voor tien dollar. Bedenk je dan eens wat het uurloon is van degene die voor mijn banjo het laminaat heeft zitten plakken en de zijbindingen heeft gemakt. heeft... En dan klinkt het ook nog eens kl*te!

Picker.

Javaca
22 november 2004, 21:41
Kijk eens of er geen coke onder de toets verstopt zit.

Snif snif

Geen bolletjes coce te zien, wel wat wit poeder.