PDA

View Full Version : versterker nodig?



erikstoff
20 november 2004, 20:44
kben juist nieuw op het forum,dus sorry als ik deze topic verkeerd plaats...
nu mijn vraag,
ik zou graag beginne basse,maa wegens financiele tekortkominge zouwek et zo goejekoop mogelijk willen houden
is het niet mogelijk om om de bas gitaar rechtreeks, of met een effectenpaneel en/of distortion op mijn stereo instalatie te zette?
kan der eventueel nog een mengpaneel tusse steke
heb zo al wa gehoord, maar toch is wa meer informere tusse de pro's :cool:

Grtzz

wietse
20 november 2004, 21:01
nee dit zou ik niet doen kunnen je speakers niet tegen.
oefenversterkers zijn niet zo erg duur ,rond een 100 euro heb je er al één 2ehands ,en zelfs wel nieuw.
alleen moet je effe zoeken daarom.
en ook niet gaan bassen over een gitaarversterker die speaker kan er helemaal niet tegen.

punt 2 prober normaal nederlands te typen , zoals je nu doet wordt hier niet op prijs gesteld en maakt het lezen ook minder gemakkelijk .
en daarbij lok je erg lullige reacties ermee uit.

Blijepanda
20 november 2004, 22:00
Precies, gewoon ergens een goedkoop basversterkertje kopen, zo duur zijn die dingen niet.

erikstoff
20 november 2004, 22:03
punt 2 prober normaal nederlands te typen , zoals je nu doet wordt hier niet op prijs gesteld en maakt het lezen ook minder gemakkelijk .
en daarbij lok je erg lullige reacties ermee uit.
ok, no problem!
op sommige forum hebben ze daar niets op tegen en op sommige wel,
dus,'k zal er op letten :wink:

starscream
21 november 2004, 09:38
Ik zou indd gewoon zo'n klein oefenversterkertje kopen. Die dingen zijn helemaal niet zo duur, vooral niet als je 2de hands gaat kijken.
Succes! :wink:

bert k
21 november 2004, 13:12
Nou ja, het kan wel, maar lage tonen zijn hard werken voor boxen. Dus je moet niet te hard spelen, en goed opletten of je vervorming hoort. Dan moet je meteen zachter. Als je voorzichtig blijft lukt het wel.
(Trouwens als je een CD draait van je favo bandje staat daar ook een bassist op. En die komt dan ook door jouw stereo)

Azrael
21 november 2004, 13:39
Nou ja, het kan wel, maar lage tonen zijn hard werken voor boxen. Dus je moet niet te hard spelen, en goed opletten of je vervorming hoort. Dan moet je meteen zachter. Als je voorzichtig blijft lukt het wel.
(Trouwens als je een CD draait van je favo bandje staat daar ook een bassist op. En die komt dan ook door jouw stereo)

Met als verschil dat een CD een line signaal is en dus niet de dynamiek en kracht van een gitaar bezit. Een POD XT kan ook prima op de boxen omdat ook dat een line-signaal is.