PDA

View Full Version : ESP 7 string?



orah666
20 november 2004, 19:12
Iemand die ervaringen heeft met welke modellen van LTD in 7 string uitvoering leverbaar zijn? Op de website van ESP zie ik nl. geen enkele 7 string.

Soulflyhigh
21 november 2004, 14:18
Momenteel is er in de Ltd reeks een 7 snaar beschikbaar. Dit is de ESP Ltd SC 607(b). ER is hier een gewone 7 snaar versie van met een mensuur van 25.5" en een bariton versie van geloof ik 27" Het zijn beide signature reeksen van Stephen Carpenter van de Deftones. Deze modellen zijn gewoon te vinden op de ESP site. Ik denk dat jij op de andere Ltd modellen doelt. ESP is sinds 2003 geloof ik helemaal overgestapt op de bariton modellen. De modellen die in 2002 beschikbaar waren zijn de: M,MH (heb ik :-D ) en de H series. Hier zijn verschillende reeksen van. Ze hebben allemaal hun eigen specs. Zo heeft de 300 reeks EMG HZ elementen en vaak een tremolo. Deze gitaren zijn niet tot nauwelijks verkrijgbaar of je moet via ebay bestellen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

orah666
21 november 2004, 14:21
ja die SC-607 heb ik inderdaad gezien.. mooie gitaar met goeie specs.. weet je toevallig of er ooit een H-407 is geweest... H400 voldoet het meest aan mijn eisen, echter helaas geen 7 string voor zover ik weet.

Welke MH heb jij? Ik zat nog te denken aan de MH400NT, echter heeft die EMG81 en zal waarschijnlijk iets minder all round zijn dan een SD JB/59 set.

Soulflyhigh
21 november 2004, 14:34
tieten

Soulflyhigh
21 november 2004, 14:34
Ik heb zelf een MH 307 (mahoniehout, emg's, 24 frets, floyd etc) Even om terug te komen op je vraag. Nee er is nooit een H 407 geweest. De 400 series zijn dit jaar pas geintroduceerd. 400 houdt eigenlijk in actieve emg's betere hardware. Er is dus wel een H 307 geweest die was ook gruwelijk mooi. Deze gitaar was volgens mij met vaste brug.

De MH 400NT is een schitterende gitaar en zal idd wat minder all-round zijn door de EMG's. Ik zou dan voor de Ltd deluxe reeks gaan (MH-1000) Hier is een versie van met EMG's maar ook een met JB/59. Die deluxe gitaren zijn echt heel erg goed en hebben een ontzettende bang for buck waarde.

Die SC moet je even mee oppassen. Er is dus een gewone versie en een bariton versie. Los daarvan is er van de SC een mahonie versie en een maple versie. Grote kandidaat voor mijn volgende gitaar 8-) Ik dacht het is maar dat je het even weet. veel succes nog