PDA

View Full Version : welk halselement?



andoni
20 november 2004, 17:12
Ik ben van plan om mijn 2,5 jaar oude ESP/LTD Viper (basswood en Duncan Designed PU's) nieuwe elementen te steken. In de brug dacht ik aan een Dimarzio Tone Zone (mis nu wat laag). Als halselement heb ik echter geen idee. Ik gebruik het halselement vooral voor solo's, het goede aan de huidige PU's is dat je zelfs bij veel gain een wat bluesy kantje blijft horen als de 2 elementen aanstaan (middelste standje van de elementswitch). Dit zou ik kraag behouden, maar met meer sustain en een dikkere sound.

De brug wordt dus zoals gezegd een ToneZone. Mensen met ideeen voor een halselement (smoothe leads, veel sustain, dikke sound bij solo's) worden hierbij vriendelijk verzocht raad te geven :)

Soulflyhigh
20 november 2004, 17:18
Mm het verbaast me eigenlijk dat je weinig laag hebt. Die ESP Ltd 301 is toch van mahoniehout? Ik heb vaak gehoord dat mahonie en tonezone niet zo'n goede combi is omdat het vrij modderig zou worden. Je zou eventueel ook een combinatie van twee EMG 85's kunnen proberen. In de brug vrij vol en in de hals geschikt voor goede leads.

andoni
20 november 2004, 17:28
Ik heb een 1e generatie Viper, die waren in basswood. En ik heb wel genoeg laag hoor, wil alleen meer 8-)

EMG's vind ik niet zo mooi klinken...