PDA

View Full Version : Je Favoriete distortion pedaal



Moonchild
3 juni 2002, 18:31
zie titel, wel motivering erbij!!

mijne: nog nooit een gehad :grin:

AllodoX
3 juni 2002, 18:54
voor de bass : Hughes & kettner tubefactor, omdat deze lekker warm klinkt, en ondanks het ruwe geluid toch de lage tonen er lekker in houdt.

voor de gitaar : Electro Harmonix Big-Muff PI, omdat deze gewoon lekker lomp klinkt. hangt qua geluid beetje tussen een distortion en een fuzz in.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AllodoX op 2002-06-03 18:55 ]</font>

ArpeggioKing
3 juni 2002, 20:05
mijn eerste distorsion pedaal was een distorstion charger van Ibanez, echt super flut. Nu gebruik ik geen pedaal meer , maar een pod v2 (en dan de insane mode) voor het echte brute scheur werk.

PeArLjAm
3 juni 2002, 21:30
Ik hou het bij de RAT, heb nog geen beter distortion pedaaltje gevonden voor mijn stijl. Hij kan niet zo extreem scheuren maar dat hoeft ook niet..

Dirk_Hendrik
4 juni 2002, 09:17
Sansamp GT2 van Tech21:
- Extreem veelzijdig
- Realistisch
- Lage stroomconsumptie
- Stevig

Grooveyard21
4 juni 2002, 12:22
RAT2, realistiche distortion veelzijdig en klinkt gewoon lekker.

PluueeR
4 juni 2002, 12:58
Echt heel veel vergelijkings materiaal heb ik niet, maar ik gebruik een Marshall Bluesbreaker II waar ik erg tevreden mee ben, deze gebruik ik vooral om een "randje" overdrive aan me clean toe te voegen.

Ik moet nog een overdrive kopen voor een vette sound. Ik weet alleen nog niet welke.

Mitch
5 juni 2002, 19:04
Ik ben erg gelukkig met mijn Carl Martin Hot Drive 'n Boost mkII. Meer overdrive dan distortion, maar goed. Voordeel is dat je oorspronkelijke sound van gitaar+amp goed behouden blijft, dat -ie een groot bereik heeft (van het bekende 'randje' tot ruime scheur), dat -ie ook nog een boost heeft en dat er gewoon een stekker aan zit.... Tubescreamer go hide yourself !

By the way: als ik al die MT-2 'tjes te koop zie staan op marktplaats krijg ik het vermoeden dat deze niet zo goed bevallen of dat mensen ze snel zat zijn. Klopt dat ?

Reindah
5 juni 2002, 19:07
Mn Boss DS-2. Heerlijk scheuren maar toch niet te! Heerlijk subtiel pedaaltje!

FenderBender
12 juni 2002, 14:17
Boss SuperOverdrive.
kweet 't, tis geen distortion, maar als je gitaar lekker laag staat en je gooit er lekker veel bass bij is er geen pedaal wat je zo'n strakke crunch geeft.
of 't nou om blues of metal gaat.

Kim Wilson
12 juni 2002, 15:00
Op 2002-06-04 12:58, schreef PluueeR:
Ik moet nog een overdrive kopen voor een vette sound. Ik weet alleen nog niet welke.


Probeer de BD-2 Blues Driver van Boss eens. Lekker zwaar, lijkt net een dikke buizenamp die lekker overstuurt. Kheb nu een Twin Reverb en daar doet hij het ook wel lekker op, maar hij kwam het meest tot zijn recht op mijn Fender Performer 65W transistor. Was ook wel een fijne versterker, kheb m ook nog steeds.
Voor het echte scheurwerk (op een Twin Reverb? :grin:) gebruik ik een Metal Zone van Boss, klinkt bijna net als de dikke marshall JCM nogwat halfstack van de sologitarist.

Roel
12 juni 2002, 16:36
Ok, niet echt een distortion maar een overdive; Voodoo Labs Sparkle Drive. Dit pedaal heeft als leuke extra een Clean-control waarmee je cleane boost kunt toevoegen aan het vervormde signaal.

Roel

basswasp
20 juni 2002, 10:41
Bass --> Ibanez Phat Hed (PD-7)

Veel verschillende, mooie geluiden........

nilfisk
20 juni 2002, 10:52
http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=4173&amp;forum=5&amp;19

Zelfde topic , zoekfunctie...

Ron C
20 juni 2002, 10:57
Voor bas:

EBS Multidrive, arme sound en behoudt al het laag, de meeste basoverdrive pedalen(zoals alle Boss en Ibanez zooi) verliezen al het laag wanner je hem intrapt, een andere goede overdrinve is de Fulltone Bassdrive.

basswasp
21 juni 2002, 09:47
Ibanez Bass Overdrive verziekt de lage tonen??? Zolang je niet te veel 'attack' gebruikt (liefst helemaal niet) is er toch niets aan de hand?

Ron C
21 juni 2002, 10:53
Heeft niks met attack te maken, er blijft gewoon te weinig laag in je geluid overeind met de meeste bass overdrives. het geluid is niet dik genoeg.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-06-21 10:54 ]</font>

guvnor
21 juni 2002, 13:57
Ik hou het op mijn Marshall "the Guv'nor". Is misschien meer overdrive dan distortion maar heb ik distortion nodig dan boost ik hiermee mij H&amp;K Tubeman.

Dit pedaal geeft me het Marshall geluid van Gary Moore...

PS: Het gaat om de oude Guv'nor. Die zwarte met rode strepen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guvnor op 2002-06-21 13:59 ]</font>

basswasp
21 juni 2002, 15:34
Op 2002-06-21 10:53, schreef Ron C:
Heeft niks met attack te maken, er blijft gewoon te weinig laag in je geluid overeind met de meeste bass overdrives. het geluid is niet dik genoeg.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-06-21 10:54 ]</font>


Goed.......dan gaat het hier gewoon om een mening en niet om een mankement aan m'n pedaal......:smile::-)

nickelwound
13 juli 2002, 18:33
Geen distortion, wel overdrive, nl. BOSS superoverdrive en ook nog crunch driver van Carl Martin.

BluesJR
14 juli 2002, 23:09
Ik heb op het moment een Proco Vintage Rat... maar ik ben er niet helemaal kapot van moet ik zeggen. Ik heb wel gemerkt dat distortion/boost pedalen compleet anders reageren per versterker.
In mijn geval is dat een H&amp;K Attax 200. Deze versterker is clean heel lekker (clean is meer een soort drivechannel omdat hij nogal snel gaat distorten).
Ik hou het toch uiteindelijk bij het geluid boosten met een Boss GE-7 Equalizer voor de versterker en dan de clean channel helemaal open zetten.. dan jankt het heerlijk.
De Rat geeft een echte "scheur" in het geluid.. als je dat wat minder wil maken is je hele sustain verdwenen... en als je de distortion hoger dan een kwart zet dan gaan de lage snaren alleen maar zoemen zo erg is het fuzz geluid dan. Niet echt subtiel dus.

Misschien weet iemand hoe je je geluid toch "glad" (flinke sustain en janken) kan houden zonder dat je een berg distortion ervoor zet. Kan dat met Delay's en Compressors samen ofzo? Of moet ik toch een andere versterker kopen die distortion of fuzz beter aankan?

Fluffy
14 juli 2002, 23:14
ik vind e ProCo rat de beste, en de MT-2 van boss is ook wel OK

qwerty
14 juli 2002, 23:55
aan bluesjr: probeer eens een ibanez tubescreamer

BluesJR
15 juli 2002, 00:02
Qwerty:
Ik heb weleens een Tubescreamer geprobeerd (TS-9 en de reissue), maar ik had ze alleen maar gehoord op een Fender Deluxe (vette bak trouwens). Ik vond dat het niet veel toevoegde aan het geluid.
Met een vol sustained geluid bedoel ik in de trend van BB King bijvoorbeeld, of Joe Satriani op zijn zelfgetitelde cd (die rode), of walter trout. Als ik bijvoorbeeld een akkoord aansla (powerchords of wat dan ook) dan is mijn geluid veeels te distorted en gescheurd.
Niet dat ik als hun wil klinken, maar dit is wel een beetje een indicatie van een rond smooth geluid dat ik enigszins zoek. Carlos Santana of Brian May hebben dan precies ook... sustaining.. smooth maar toch helder en met sustain.
Het zal wel aan mijn apparatuur liggen, maarja.
Ohw trouwens, ik heb een Ibanez Artist AM-75 (semi hollow body) met hoge output pickups, dus die produceerd al de nodige 'crunch'.

@iro
15 juli 2002, 01:17
1. MT-2 van boss ...
2. Black dog van snarling dogs
3. Black coffee (metal dist.) van danelectro

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: @iro op 2002-07-15 01:19 ]</font>

MetalliCat
27 juli 2002, 14:08
Okay, domme vraag: Wat is pcies et verschil tussen OD en distortion ?

MADdie86
27 juli 2002, 22:51
He he he, mijn eigen effekt klinkt het lekkerts :wink:

Maar ik heb een DOD 55C ofzo en die klinkt niet echt. En de ingebouwde overdrive in mijn Samick klinkt echt geil :grin:

Ic3gl0vE
28 juli 2002, 17:38
Op 2002-07-14 23:09, schreef BluesJR:
Misschien weet iemand hoe je je geluid toch "glad" (flinke sustain en janken) kan houden zonder dat je een berg distortion ervoor zet. Kan dat met Delay's en Compressors samen ofzo? Of moet ik toch een andere versterker kopen die distortion of fuzz beter aankan?



een andere versterker kopen lijkt mij niet nodig.. zet je attax 200 gewoon op het lead kanaal met de lead gain niet al te hoog en dan je neckhumbucker gebruiken (als je die hebt...) Moet het mee lukken lijkt mij

Grandma_Placenta
28 juli 2002, 17:45
ProCo RAT!!!!!!!!! Dit is het meest geweldige overdrive/distortion/fuzz pedaal wat ik ooit gehoord heb,

BluesJR
29 juli 2002, 17:09
Ik heb vorige week in Utrecht op een Fulltone Fulldrive 2 gespeeld... volgens mij een van de enige modellen in Nederland. Het kostte me (2e hands) 350 euros.. &lt;offtopic> het is wel een topding, maar geen een topding is fakking 300 euroz waard &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">&lt;/offtopic>.
Maaarrr.. het apparaatje is zooooo fijntjes dat is echt niet meer normaal. Het duurde ff voordat ik het doorhad wat ik er mee kon. Ik had een Gibson LP op een Fender Hotrod Deluxe geknald en de Fulldrive ervoor..... en een sustain. Heeel romig en zacht... het geluid ala Eric Johnson... echt waar. Vol en dik geluid.
Voor mij is dit echt HET od pedaal... maarja.. de prijs. Clean in mijn versterker en helemaal open klinkt het ook lekker &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
Gewoon tevreden zijn met wat je hebt toch....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BluesJR op 2002-07-29 17:10 ]</font>

@iro
12 augustus 2002, 23:42
[quote]
Op 2002-07-15 01:17, schreef @iro:
1. MT-2 van boss ...
2. Black dog van snarling dogs
3. Black coffee (metal dist.) van danelectro

Ok, ik ben van gedacht veranderd

1. GT-6 :grin:
2. GT-6 :grin:
3. GT-6 :grin:

lefty freddie
28 augustus 2002, 22:13
Al gehoord van de Reverend 'drivetrain"?
Dit is één van de beste boetiekpedals, met ingebouwde JR4551 IC chip.
Dezelfde als de enige echte oude ts 808

Lefty Freddie

meer info, mail me

BB
31 augustus 2002, 21:09
voor bas ... de ProCo RAT natuurlijk ... beter heb ik nog niet gevonden ..

Ibanez RuleZ
2 september 2002, 15:50
eentje die ik net kapot heb geslagen. :grin:
ik heb een SCHIJTHEKEL aan die dingen. maar dit soort discussies zijn er al genoeg geweest

daron_kurt
2 september 2002, 20:51
mmnnn niemand de ibanez smashbox??? jezus wat een lekker ding vind ik dat, maarem, ik heb ff vraagje nog dat inspeelt hierin. Weet iemand wat die kerel van system of a down gebruikt. ik zie alleen zo'n soort multi-effect die vaak bij een grote versterker zit zegmaar, zo'n footswitch, maar hoe en wat, als iemand weet tnx.

Mitch
2 september 2002, 21:31
Dat zal waarschijnlijk zijn MIDI-footswitch zijn ? Zo kun je schakelen tussen allerlei presets op je eigen amp. JE EIGEN AMP ???? Ja, géén amp-modelling dus: hoera !

A-ToXiC
2 september 2002, 21:32
Ik heb een Ibanez blackbox, vind hem zel fwel goed, nog nooit op een andere gespee;d

BLOK182
2 september 2002, 21:46
ik heb nu een Boss TurboOverdrive 2, klinkt niet slecht i.c.m. een Marshall JCM800. En voor mun mesa een beetje te boosten klinkt ie ook niet slecht, nou ja, voor 10 euro.

AutoStatic
4 september 2002, 14:42
1. Ibanez MT10
Alles wat ik wil horen krijg ik hier wel zo'n beetje uit. Vette boost en een goeie toonregeling.
2. MXR Distortion +
Piep knars knor grom en een heleboel vieze feedback. Noizzzzzzzzzzzzzzzze.
3. Die hoop ik nog tegen te komen, w'schijnlijk een ouwe Tubescreamer, of een Rat, of zo'n Matchless bak, die zijn kewl.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AutoStatic op 2002-09-04 14:44 ]</font>

Raffel
4 september 2002, 16:20
ibanez tubescreamer:

omdat ie lekker is!!! Bij mij lijkt ie alleen meer te werken als compressor, omdat ik geen buizen heb. Zit bijna vooraan in mn schakeling...

Deftoned
13 september 2002, 21:52
voor echte metal: DOD deathmetal> lekker veel body en tone; speciaal voor slag

of Metalzone: lekkere solo's

maar dan moet je wel bij bijde een goede speaker ( G12t75 van Celestion) en versterker(vetn buizenbak) hebben

B108
2 maart 2003, 16:32
Boss DS-2.

Het is echt wel HET Grunge-pedaal.

Negative K3 fan
2 maart 2003, 16:56
ok :grin:

Phyrexian
2 maart 2003, 21:26
Bas:
- EBS MultiDrive: zo'n warmte, mogelijkheden zat (van fuzz tot zachte overdrive) en toch altijd goed geluid

Gitaar:
- ProCo RAT: unieker geluid dan een MetalZone en de pedaal is eenvoudig...