PDA

View Full Version : advies graag over volgende stappen



belg
20 november 2004, 15:56
Hallo luitjes
Ik ben een acoustisch hobbyist, wel ik schat me in op een nivo tussen beginner en intermediate. Mijn 'probleem' is het volgende: ik speel bluesjes ( john hurt ed, het oude spul, veelal uit de boeken van stefan grossman ). Ik leer me alles zelf. Punt is dat ik blijf 'hangen'.
Ik vraag me af wat mijn volgende stap zou moeten zijn. Ik heb een matig gitaartje ( aria aw-115 ). Heb het gevoel dat een nieuwe gitaar, een die lichter speelt, een optie is. Ad andere kant, ik weet nog weinig van muziektheorie, gebruik vooral tablatuur. Eerst aan beginnen??

Vraag: wat deden jullie toen je voor het eerst dat gevoel had... Dat je er weliswaar onverminderd lol in had, maar niet echt verder kwam. Wat deden jullie op dat moment??

matto
20 november 2004, 17:00
bandje.
hoe dan ook altijd de beste manier om vooruit te komen. :razz:

phantom666
22 november 2004, 16:04
Nieuwe gitaar kan een impuls zijn, maar je verbeterd je techniek er niet echt mee.
Muziektheorie is ook heel leuk, net zo leuk als dat je precies kunt vertellen wat er radiologisch in een magnetron gebeurd als je magnetron-maaltijd opwarmt (deze ironie zullen veel mensen met mij oneens zijn :-? )
Maar het gaat erom dat je sites weet te vinden waarop technieken staan, ik neem aan dat je hammer pull en slide al kent. Maar kan je al soloën?
Ik ben namelijk verder gegaan met soloën en er gaat een wereld voor je open.

Zoek op google naar "scale(s)"

phantom666
22 november 2004, 16:04
Nieuwe gitaar kan een impuls zijn, maar je verbeterd je techniek er niet echt mee.
Muziektheorie is ook heel leuk, net zo leuk als dat je precies kunt vertellen wat er radiologisch in een magnetron gebeurd als je magnetron-maaltijd opwarmt (deze ironie zullen veel mensen met mij oneens zijn :-? )
Maar het gaat erom dat je sites weet te vinden waarop technieken staan, ik neem aan dat je hammer pull en slide al kent. Maar kan je al soloën?
Ik ben namelijk verder gegaan met soloën en er gaat een wereld voor je open.

Zoek op google naar "scale(s)"