PDA

View Full Version : advies graag over volgende stappen



belg
20 november 2004, 15:55
Hallo luitjes
Ik ben een acoustisch hobbyist, wel ik schat me in op een nivo tussen beginner en intermediate. Mijn 'probleem' is het volgende: ik speel bluesjes ( john hurt ed, het oude spul, veelal uit de boeken van stefan grossman ). Ik leer me alles zelf. Punt is dat ik blijf 'hangen'.
Ik vraag me af wat mijn volgende stap zou moeten zijn. Ik heb een matig gitaartje ( aria aw-115 ). Heb het gevoel dat een nieuwe gitaar, een die lichter speelt, een optie is. Ad andere kant, ik weet nog weinig van muziektheorie, gebruik vooral tablatuur. Eerst aan beginnen??

Vraag: wat deden jullie toen je voor het eerst dat gevoel had... Dat je er weliswaar onverminderd lol in had, maar niet echt verder kwam. Wat deden jullie op dat moment??

bert k
20 november 2004, 17:43
1) Les nemen.

2) Sparen en een supermooie gitaar kopen.

een van deze twee is al voldoende :-D Ik heb een jaar terug in een opwelling een hele mooie akoestische gekocht. Sindsdien ben ik heel hard vooruit gegaan op akoestisch, gewoon omdat hij zo fijn klonk, ik zat de hele dag te spelen.

belg
20 november 2004, 21:04
En muziektheorie ( bibliotheek )?? In hoeverre geeft dat je een 'boost' ??

Ik speel nl. al vrij veel, zeker een uur per dag. Alleen nogal ongestructureerd. Les is natuurlijk een optie....

Luca P
20 november 2004, 21:29
Ik speel nu 26 jaar en heb af en toe nog steeds "ik sta stil".
Vooral na vandaag. Ik heb de DVD van Brian Setzer en The Stray Cats gekocht.....
Toen ik begon heb ik mezelf zo nu en dan opgenomen. En als ik een half jaar later dat weer terug hoorde dacht ik. Jezus, wat slecht!!
Met andere woorden, ik was al wat beter geworden.

Ik zal zeker les nemen als ik jouw was. Dan wordt je later in ieder geval geen muziek analfabeet zoals ik.
Sommige dingen snap je als "analfabeet" gewoon niet.
Als je muziek theorie kent wel. En dat is toch een flinke voorsprong.