PDA

View Full Version : Epiphone Joe Pass vs Ibanez Artcore



episua
20 november 2004, 11:35
Hey mensen,

Ik kan toevallig ergens voor de zelfde prijs een keuze maken uit een Epiphone Emperor Joe Pass en een Ibanez Artcore AF75.
Normaal gesproken is de Ibanez veel goedkoper dan de Epiphone.
Ik heb inmiddels alweer een jaar mijn Epiphone Wildkat en die bevalt mij erg goed maar ik wil nu een full body jazz gitaar erbij hebben.
Wat zeggen jullie, De Ibanez of de Epiphone?.......

Lune-a-tic
20 november 2004, 13:13
Proberen zeker, maar als die Epi goedkoper aangeboden wordt en bevalt dan hoef je niet te twijfelen.

KaaS
20 november 2004, 14:23
Zonder twijfel zou ik de Joe Pass nemen. Ik ken ze allebei redelijk. Mijn jazzleraar heeft zo'n ibanez gehad en ik speel al twee jaar op een Epiphone broadway. Ik ben heel blij met deze giaar maar de potmeters zijn klote. Die zou ik dus vervangen ofzo. Ik vind de Epi gewoon mooier klinken.

KaaS
20 november 2004, 14:23
Zonder twijfel zou ik de Joe Pass nemen. Ik ken ze allebei redelijk. Mijn jazzleraar heeft zo'n ibanez gehad en ik speel al twee jaar op een Epiphone broadway. Ik ben heel blij met deze giaar maar de potmeters zijn klote. Die zou ik dus vervangen ofzo. Ik vind de Epi gewoon mooier klinken.

Sander II
20 november 2004, 18:06
Ik was toevallig vandaag bij Feedback en heb ze allebei (uitvoerig) getest. De Epiphone was naar mijn mening stukken beter. Qua bespeelbaarheid weet ik het niet. Ik nijg zelf de Epiphone, maar door al het plak op de snaren daar bij Feedback kon ik niet echt heel erg overtuigd spelen op beiden.

Bobbel
20 november 2004, 19:28
een gozer die ik ken heeft een Joe Pass (helaas linkshandig dus heb ik hem min of meer kunnen proberen :razz: ), maar hij klonk wel erg mooi hoor... maar ik kan je niet zeggen: 'Neem de Joe Pass!' want ik heb nog nooit op die ibanez gespeeld...

episua
20 november 2004, 20:30
Ok mensen bedankt!
Toch wel duidelijk dat eigenlijk iedereen voor de Joe Pass gaat.