PDA

View Full Version : Yamaha



Kitaarhiero
19 september 2001, 15:47
Ik ben van plan om als multi-effect pedaal (liefst zo min mogenlijk apparte dingetjes voor m'n voeten) een Yamaha DG stomp aan te schaffen, is er hier nog iemand die dat ding gebruikt? hoe bevalt het?

Jimi Hendrix
19 september 2001, 20:39
Ik weet alleen dat Allan Holdsworth de DG serie heeft gebruikt op zijn laatste plaat, the sixteen men of tain
klinkt goed, wel heel beheerst enzo

Kitaarhiero
20 september 2001, 15:16
Ik ken Allanholdsword niet echt, maar volgens mij heb ik ergens een demotrack van hem die ik niks vondt...qua stijl.

de DG schijnt echter erg handig en veelzijdig te zijn (handiger op het podium dan een POD), dus ik denk dat ik hem wel neem.

Jimi Hendrix
21 september 2001, 10:29
nou leuk dat je het niets vond 'qua stijl'. ik dacht dat we het hier hadden over de DG serie van Yamaha?
zo kan ik overal ook wel tussendoor gooien dat ik blues niets vind 'qua stijl'

Laurens
5 november 2001, 21:21
ik heb een DG-1000 van Yamaha...klinkt IMO heel goed maar nadeel is :
- weinig aansluitingen ( 1 out en midi in/thru ) het is ook al een model uit 1997 of zoiets
- niet heel veel gain ( voor metal e.d. niet echt geschikt ), wel perfect voor zachtere stijlen
voordeel :
- draaiende knopjes !!!!!!!
- digitale maar warme sound...

de combo's van yamaha zijn ook goed(op de goedkopere modellen na), alleen die DG Stomp weet'k niet, heb alleen nog maar horen zeggen dat de AD/DA converters van mindere kwaliteit zijn als die op de andere modellen