PDA

View Full Version : Line6... ik ben om!



Baker
20 november 2004, 10:49
Ok, ik ben om. Ik heb mezelf een tweedehans Line6 podje gekocht.
gewoon om thuis mee te oefenen. Maarre, het ding verbaast me enorm! Man, wat een sound kun je uit zo'n ding halen.

Het geluid kan nog steeds niet tippen aan een buizen versterker,
Maar als ik het ding aansluit op de eindtrap van mijn Koch Multitone,
en vervolgens het ding goed instel, (geen cab simulatie ed), dan kom je toch wel heel erg dicht in de buurt hoor! Veel dichter dan ik aanvankelijk gedacht had!

FNaRK
20 november 2004, 13:32
:D

ik zeg verder niets .....

P****Fred
20 november 2004, 13:35
welke pod?

1? 2? XT?

Baker
21 november 2004, 12:57
Het gaat om een POD 2.0, tweedehands gekocht.
Echt geinig wat je er allemaal mee kunt.
Ook nog even over de PA gespeeld. (met CAB simulatie)
Klonk ook hartstikke gaaf. Geluidsman was ook helemaal blij. Zelf vond ik het geluid wel mooi, maar je krijgt toch het gevoel dat er iets mist...
(wapperende broekspijpen :D )

Verder is de 2.0 niet echt goed te gebruiken als losse effectenmodule,
er zit namelijk geen AMP bypass op. (op de XT wel schijnt)
Of doe ik iets fout? dat kan natuurlijk want ik ben nog niet helemaal thuis in alle functies van het apparaat.

alhambra
21 november 2004, 14:22
:D

ik zeg verder niets .....

:-D :-D

Ik wel, is kijken hoeveel pod (modeling) eigenaren we over 5 jaar hebben. Ik zeg minimaal 50%.

Swan
21 november 2004, 14:36
zitten we nu niet al tegen de 50?

Azrael
21 november 2004, 15:51
Die PODS zijn gewoon stoer! Over een paar hebben we gewoon geen versterkers met distorsion meer. Alleen maar een volume knop op het clean kanaal en gebruiken we allemaal PODS :-D

Negative K3 fan
21 november 2004, 15:58
hmm als je al om bent bij een pod 2.0 moet je de xt, flextone 3, hd147 of vetta 2 eens proberen.

FNaRK
21 november 2004, 16:38
Zelf vond ik het geluid wel mooi, maar je krijgt toch het gevoel dat er iets mist... (wapperende broekspijpen :D )


ik speel met een POD over een 2x80W poweramp (transistor :D ) plus 2 maal 4x12" kasten ......

genoeg wapperende broekspijpen !!

Anders Destium
21 november 2004, 16:38
Weer een zieltje gewonnen zie ik :lol:

jaywalker
21 november 2004, 19:09
ik begin er maar niet aan. Ik hoor die modeling dingen wel eens bij me gitaarleraar (hij heeft de oude "flagship") Het geluid komt inderdaad heel dicht bij, maar niet dicht genoeg" De wapperende broekspijpen mis ik inderdaad heel erg bij dat geluid.
Voorlopig doet de ac30 alles wat ik nodig heb.
Het zal heel goed kunnen dat ik over 10 jaar alleenmaar modeling speel, maar voorlopig spreekt het mij nog helemaal niet aan.

jaywalker
21 november 2004, 19:10
dubbel :-?

Ibanez RuleZ
21 november 2004, 21:42
pod 2.0 komt nowhere near een buizenamp en ik heb m over mn mesa eindtrap geprobeert, de poweramp in het oefenhok, de PA etcetc. voor opnames is ie OK, maar daar houdt het op. live ONBRUIKBAAR. plastic, banjo, onnatuurlijk enzovoorts ook na het nodige tweaken.

en ja, ik ben er tevreden mee... waarom? hij doet wat ie moet doen: opnames beter maken dan ik zelf kan met amp en mic. Daarnaast is het mooi voor koptelefoon spel zonder ruzie met de buren. dus voor dat doel perfect, voor andere doelen prullenbak

harrald

Josdevos
21 november 2004, 22:42
pod 2.0 komt nowhere near een buizenamp en ik heb m over mn mesa eindtrap geprobeert, de poweramp in het oefenhok, de PA etcetc. voor opnames is ie OK, maar daar houdt het op. live ONBRUIKBAAR. plastic, banjo, onnatuurlijk enzovoorts ook na het nodige tweaken.

en ja, ik ben er tevreden mee... waarom? hij doet wat ie moet doen: opnames beter maken dan ik zelf kan met amp en mic. Daarnaast is het mooi voor koptelefoon spel zonder ruzie met de buren. dus voor dat doel perfect, voor andere doelen prullenbak

harrald

+1

Azrael
22 november 2004, 00:21
POD XT eens proberen misschien? Die schijnt wel weer erg goed te zijn.
Ikzelf heb de POD 2.0 een keer over de koptelefoon uitgeprobeerd op een Ibanez RG en die klinkt best ok. Maar ik hoorde wel duidelijk dat het digitaal was. Ikzelf wil van mijn modeling versterker af....dat cubeje....want ook daarbij hoor je dat het digitaal is en laat ik daar nu niet zo'n fan van zijn. Ik ga op zoek als ik geld heb naar een goede versterker voor clean. De distorsions haal ik dan wel uit een pedaal......

.ChiefRebelAngel.
22 november 2004, 07:34
binnen x-aantal jaren gaat het verschil tussen modeling en tube amps onbestaand zijn... Ik ben er zeker van dat dit iets is voor de toekomst... En ook ben ik er zeker van dat je met de juiste setup een killer geluid uit die line6 spullen krijgt... check bv bands als Meshuggah, Fear Factory en Mnemic...

marc_o
22 november 2004, 10:37
Nou, eigenlijk is het te gek als je de verschillen echt niet meer hoort, ik ga er zeker nog wel eens 1 kopen 2e hands, met footcontroller erbij. Dit komt vooral doordat we met de band thuis repeteren, namelijk allemaal met koptelefoon en electronisch fullsize drumstel, direct opnemen. Heel relaxt allemaal. Nu doe ik dat met een Koch pedaltone, die overigens erg goed bevalt.
Maar het hebben van een mooie buizen-amp blijft toch zo'n ding wat je ook wilt natuurlijk.

Baker
22 november 2004, 15:20
Vanavond ga ik repeteren met de band,
kijken of het geluid dan ook overeind blijft.

Ik moet wel zeggen dat het nogal uitmaakt of ik de POD over de PA gebruik, (geluid=wel ok, maar niet super, en geen wapperende broekspijpen) of dat ik de POD als pre amp gebruik voor de eindtrap van mijn multitone (geluid is wel heel erg OK , beter dan ik verwachtte)

Azrael
22 november 2004, 15:47
Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met POD 2.0/XT over een normale huis tuin en keuken versterker (hier 60watt) met nette boxen?

Anders Destium
22 november 2004, 16:03
Erg goed, ik gebruik mijn POD XT over mijn Twintone (clean kanaal) als de Twintone het qua gain niet meer kan behappen :lol:

Baker
23 november 2004, 20:06
Nou, gister gerepeteerd.

Mijn algemene ervaring is dat de POD toch niet kan tippen aan de pre amp van mijn multitone. Het klinkt toch wat, tja , hoe omschrijf je dat, het klinkt toch plastic. Maar goed, ik heb het ding ook nog maar net, misschien als ik iets meer tijd besteed aan het afstellen, etc, misschien dat het dan beter nog wat wordt. Ik heb ook nog geen voet switch, dus het wisselde wat lastig van slag naar solo.

Hoe dan ook, ik ben nog steeds aangenaam verrast door de kwaliteit van het geluid. Ik ga de komende tijd lekker tweaken met koptelefoon, beetje proberen op te nemen enzo. (kortom, waar ik hem voor gekocht heb)
Ik denk toch niet dat ik het ding in de band ga gebruiken.
(maar misschien denk ik daar over een week wel weer anders over)

BartL
23 november 2004, 22:45
Maar hij is dus opzich ook te gebruiken als je hem meteen in de PA prikt?
Hmmm...moet ik er misschien ook eentje gaan zoeken :-D
Wat is een normale prijs voor zo een POD 2.0 tegenswoordig? En wat voor pedaal moet erbij (Zo eentje met 4 switches? :???: )?

vettavillenl
24 november 2004, 08:20
Nou, gister gerepeteerd.


Hoe dan ook, ik ben nog steeds aangenaam verrast door de kwaliteit van het geluid. Ik ga de komende tijd lekker tweaken met koptelefoon, beetje proberen op te nemen enzo. (kortom, waar ik hem voor gekocht heb)
Ik denk toch niet dat ik het ding in de band ga gebruiken.
(maar misschien denk ik daar over een week wel weer anders over)

Hoewel de koptelefoon een redelijk uitgangspunt is. Is het wellicht goed om te tweaken op je PA. Dat zal toch anders klinken. Maak bijv. eerst een patches die je goed vindt op je koptelefoon. Daarna verder tweaken en opslaan na tweaken op PA...

Overigens hier Jan Akkerman op een PODxt en Bose PAS 1
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

Hans

Baker
24 november 2004, 17:49
Maar hij is dus opzich ook te gebruiken als je hem meteen in de PA prikt?
Hmmm...moet ik er misschien ook eentje gaan zoeken :-D
Wat is een normale prijs voor zo een POD 2.0 tegenswoordig? En wat voor pedaal moet erbij (Zo eentje met 4 switches? :???: )?

Nieuwprijs POD 2.0 EUR 179 (Feedback apeldoorn)
Nieuwprijs FB4 4 kanaals foot switch EUR 120 (bigone zwolle)

Ik heb voor de 2e hands POD 125 Euro betaald, in nieuwstaat, incl factuur van juli 2004. Ik heb dus in principe ook nog garantie
Voor de FB4 heb ik 60 euro betaald (ook in nieuwstaat)
=======
totaal generaal : 185 Euro vonk niet duur 8-)

arno
24 november 2004, 22:01
Ik schaf binnenkort de POD XT Live aan denk ik. Pedaal is toch handiger en je hoeft er niet 1 los bij te kopen.

Nu is hij natuurlijk wel duurder. Ik wacht dus nog ff tot de prijs wat gaat zakken.