PDA

View Full Version : Seymour D. element inbouwen



Jopie
19 november 2004, 17:38
Hello there axemen.

Heb dit jaar mijn ibanez SA-160 verruild voor een Epiphone Les Paul ebony. Nu denk ik dat het geluid van de Epiphone nog wel wat helderder , vetter en cleaner kan en ben daarom van plan om eerst een element te vervangen , een tweede kan altijd nog. Het nieuwe element zal zoiets als een Seymour D. George Lynch screamin Demon , Jeff beck of '59 worden aangezien ik daar veel over hoor. Bij Musikproduktiv betaal je daar zo'n 100 euro voor wat mij meevalt want ik had dit duurder verwacht.

Nou komen mijn vragen:-D .

Kan ik de elementen zelf inbouwen? (pa is handig met de soldeerbout!)Zo ja zitten er dan technische schema's bij?
Krijg je het element incl. potmeters e.d. of kan ik de ouwe epiphone potmeters e.d. hiervoor gebruiken?
Hebben jullie verder nog tips omtrent het inbouwen van elementen

De zoekfunctie bied geen uitkomst bij dit onderw. vandaar mijn vraag.
Mzzl.

BLOK182
19 november 2004, 17:43
www.musicstore.de die hebben 59'ers in de aanbieding, 80 euro! Verder stelt het echt niks voor, en je krijgt der schema's bij. Verder zijn er schema's te vinden op de website van de fabrikant voor verschillende soorten schakelingen. Goed te doen dus! Musicstore rekent voor een element zo'n 8 euro verzenden, voor een euro of 90 all in ben jij de man :wink: Heb in mijn strat een 59'er, en die rockt echt lekker!