PDA

View Full Version : incoming: SKRYDSTRUP!!!!



morris
19 november 2004, 15:12
Mijn nieuwe WDW rig krijgt langzaam vorm!
Hier zijn de laatste details:

de switcher:
http://www.skrydstrup.com/images/MR9v3.gif

de MR9 , 8 loops en iso tuner out, vanmorgen binnengekomen.

en dit komt volgende week:
http://www.skrydstrup.com/images/sc1_13.gif

tezamen met dit:
http://www.skrydstrup.com/images/EXT.gif

Het wordt langzaam wat!

Morris

Raffel
19 november 2004, 15:36
PHAT!!!! :-D


p.s.

J.P. Wannabe :razz:

BramVersteeg
19 november 2004, 15:38
:o Wow. Misschien krijg je wel net zo'n rack als dat van 'the Edge'.
Maar hoe zit dat nou met die tops (je wilde er toch 2 of 3 gaan gebruiken)? Heb je je Naylor al binnen?
Je wil zeker pas foto's posten van je setup als alles compleet is :cool: .
En ga je binnenkort weer naar Paul om het in een mooi stukkie hout te laten bouwen?

Jimi Hendrix
19 november 2004, 19:51
Ziet er veelbelovend uit!
Mooi spul, skrydstrup.

srv-man
19 november 2004, 20:10
Ha Morris,

Spaarvarken weer stukgeslagen :-D ! Het ziet er veelbelovend uit, heb je er nog speciale voorzieningen in aan laten brengen?
Fris ons geheugen nog eens op: is het WDW rack op de Engl SE of op de CAE gebaseerd? Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien, maar het zal ongetwijfeld wel wat moois worden.

Grtz, Theo

robzilla
19 november 2004, 20:11
Nice Morris!

ieme
19 november 2004, 20:12
jij patser!

bluegate
19 november 2004, 20:28
Kon je nog een beetje leuke setprijs maken met die vent?

Het is (op specificaties afgaande) wel mooi spul.
Ben benieuwd, als het WDW systeem klaar is, hoe het eruit ziet.

Veel plezier ermee!

Chiel
20 november 2004, 01:44
:o :o :o Jemig!! d'r is altijd een baas boven baas :wink: . Erg vet hoor! Ben zeeeeer benieuwd naar het eindresultaat . . .

LordRiffenstein
20 november 2004, 18:34
PATSER!!!!!

Wanneer komt nou die Naylor?? :razz:

kokeleko
20 november 2004, 22:47
Zit er garantie op die SC-1??

Die kleur klopt niet :D

lespaul57
22 november 2004, 10:29
Ziet er idd erg goed uit. Heb je het direct bij Steen besteld of via MP in duitsland?

Alain
22 november 2004, 10:32
Ik vond niet direct een "drool" emoticon...

mooi...

morris
22 november 2004, 17:08
Hey allemaal, thanks voor de compimenten!
Skrydstrup is gewoon het beste wat er momenteel te koop is naar mijn mening. Het is godvergeten duur, maar dankzij wat connecties krijg ik speciale prijzen. Alhoewel het dan nog steeds niet goedkoop is ;-)

Ik post pas foto's als alles klaar is... ;-)

Maar als jullie interesse hebben, zo gaat het eruit zien:
De basis vormt mijn Engl SE met een 4x12 met V30's.
Volgende maand komt daar een Naylor Super Drive 60 head bij.
Aan elke kant staat een 8HE MGM rack.
Links het pre-gain rack met:
Custom power supply (AC/DC) - het wordt óf PL óf Skrydstrup (ben ik nog niet uit)
Dunlop Cry baby Rack wah
Sennheisser wireless
Skrydstrup MR9
Skrydstrup Rack interface
Penn drawer met:
Demeter Tremulator
Fulltone Octafuzz
Fulltone Deja Vibe
Arion SCH1 chorus
MXR Phase 90
Keeley compressor
Keeley TS808
Menatone Red Snapper
Trex Replica (in fx loop van dry amp)

Rechts staat het post-gain rack met:
Furman PL+
DMC System mix +
TC G Force
Eventide H3000 d-sx
Line6 Mod Pro (wordt vervangen door een TC 1210)
Brunetti Rockit power amp
Axess GRX 4 (input mutes voor FX)

Boven op beide racks staan dan twee BagEnds S12D voor de wets. Die worden nog vervangen voor 2 Engl 1x12 met V30.

Wat op de grond ligt weten jullie inmiddels...
Het geheel wordt door PL in elkaar gestoken. Yummie!

Groetjes
Morris

BramVersteeg
22 november 2004, 17:43
Jezus Christus!
Wat een super-rack! Ik wil wel een keer naar je band komen kijken, al is het maar om alleen je rack te zien! :razz:

Ik hoop voor je (en ook een beetje voor mij en de rest van het forum) dat je je spullen snel hebt en foto's kan posten!

skabouter
22 november 2004, 18:54
whoot, de helft van die gear zegt me niets. maar het zal wel goed zijn, en ik kan niet wachten op de foto`s !! en idd morris, ik wil je ook wel eens live zien, om het te zien en vooral te horen !! je moet dan wel een ongelovelijke sound hebben, anders had je net zo goed dummy gear kunnen kopen :D

robzilla
22 november 2004, 18:57
Klinkt goed Morris! :o

srv-man
22 november 2004, 19:42
Dat wordt zonder meer een vette setup!

Wat was de reden om de DMC System mix+ als mixer te kiezen en niet bijv. een Sylsonic of Skrydstrup?
Zelfde vraag voor de Brunetti Rockit, ik had daar eigenlijk wel een Engl of VHT verwacht.

Jimi Hendrix
22 november 2004, 21:07
Goeie gearlist, Morris!
Ik hoop dat je een 1210 kunt vinden, verslavend speelgoed!

morris
22 november 2004, 22:51
Dat wordt zonder meer een vette setup!

Wat was de reden om de DMC System mix+ als mixer te kiezen en niet bijv. een Sylsonic of Skrydstrup?
Zelfde vraag voor de Brunetti Rockit, ik had daar eigenlijk wel een Engl of VHT verwacht.

Goeie vraag!
De SM+ is eigenlijk wel uniek, in de features. Bij opnames of live gebruik heb je niet altijd de mogelijkheid om "bleed" (lees overspraak) te voorkomen. De XLR outputs vóór met speaker sim zijn dan wel heel erg handig. Behalve de rocktron rack interface (welke een matige kopie is) zijn er geen andere mixers die dit doen. Daarnaast is het gewoon een erg goede mixer, en doet wat 'ie moet doen. De feedthroughs zijn ook erg handig. Silvain (Sylsonic) heeft de SM+ voor Bernie gewoon nagebouwd en wat betere onderdelen gebruikt. Maar dan heb je ook maar een Sylsonic.... Dus... (als je begrijpt wat ik bedoel)
Voor wat betreft de Rockit, die klinkt beter dan mijn VHT 2/50/2 voor het versterken van de wets. Hij gaat onnoemelijk hard, en kleurt het signaal minder dan mijn 2/50/2, en dat is excact wat ik wil (voor deze applicatie althans). De VHT blijft favoriet voor mijn 3+!!!!
En ach, het aardige is dat ik de kleine set (3+/VHT/Gforce) ook nog heb en zo kan inpassen mocht ik het nodig hebben.

vinni
22 november 2004, 23:18
Was afgelopen zaterdag bij Musik-Produktiv....

Weinig Skrydstrup meer te bekennen :-D :-D :-D :-D

En bedankt hé Morris!

Effe aux serieux.....
Mooi spul.....komt er bij mij ook nog wel.
Kan ik dat contactje van je gebruiken?

Groet,
Vinni

LordRiffenstein
23 november 2004, 11:41
whoot, de helft van die gear zegt me niets. maar het zal wel goed zijn, en ik kan niet wachten op de foto`s

NOOB

:razz: :cool:

EmgMaster
25 november 2004, 16:41
Da's een zeer indrukwekkende setup Morris, om jaloers van te worden :D

Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien, en hoe het gaat klinken natuurlijk. Maar dat zal wel goed zitten denk ik.
Enne, heb je een roadie ofzo??? :wink:

lespaul57
26 november 2004, 08:01
Hey Morris,

Klinkt allemaal lekker. Wanneer verwacht je dat alles klaar zal ben erg benieuwd naar foto's.

niels5150
14 december 2004, 11:29
hee morris,

in welke band speel je dan? Met een setup als dit moet je toch minimaal op tournee gaan lijkt me. Dit ga je niet allemaal neerzetten voor je optredentje in de kroeg...

amon
14 december 2004, 17:16
ja, en nou moet ie toch wel af zijn onderhand... :D :-?

PRUTSER....tsss... :D

lespaul57
14 december 2004, 17:45
ja, en nou moet ie toch wel af zijn onderhand... :D :-?

PRUTSER....tsss... :D

inderdaad. Geloof dat morris ook niet zoveel haast heeft omdat hij een werkende setup heeft.

morris
14 december 2004, 21:41
:-D

geduld is een schone zaak !!
Tenminste, dat houd ik mezelf maar voor dan, want de SC1 +exp. is er nog steeds niet... Steen is erg goed, maar niet de snelste :-?

Het maakt ook idd niet uit, mijn kleine set klinkt als een beest dus ik heb tijd zat. Wel komen mijn MGM racks volgende week binnen, dus dan kan ik alvast wat beginnen te klussen!

Ik zal tzt wel wat foto's posten.

morris
8 januari 2005, 22:35
De SC1 + Expander is onderweg!!!!
ETA Woensdag!

Sorry, ik moest even ventileren ;-)

vinni
9 januari 2005, 14:06
Ben vrijdag nog nij Musik Produktiv geweest.
zoals gezegd...maar weinig Skrydstrup meer te bekennen :-D

Anyweg....
Heb nog gekeken naar hun Powercenter. Niet gek voor dat geld.
Ik hoef zo-wie-zo geen lichten in mijn rack en steeds meer mensen klagen over het storen van Furmans op andere apparatuur.

Ze hadden ook nog de MR8 looper. Ook een fantastisch ding, mede doordat je drie switchuitgangen hebt. Jammer dat die weer niet de buffers heeft van de MR9....alhoewel.....is dat wel nodig als je alles in één rack plaatst.....

Groet en succes met je SC-1....die komt er bij mij ook nog wel...
Zonder expander.....voor mij is dat overkill.

Groet,
Vinni

wimmeltje
13 januari 2005, 11:08
Hey Morris,

Welke footcontroller gebruik je bij je 2004 clubrek? CAE G-Force en VHT??

morris
13 januari 2005, 18:42
Hey Morris,

Welke footcontroller gebruik je bij je 2004 clubrek? CAE G-Force en VHT??

Een pedalboardje met een Lexicon R1, Keeley TS808, Teese Wah en een EBMM jr. volumepedaal.

Werkt prima! alleen moet ik de switches op de R1 eens een keer gaan vervangen voor carlings.

BramVersteeg
13 januari 2005, 23:54
Hey Morris,
Die jr. uitvoering van dat EB volumepedaal, is dat een fijn ding? En hoeveel kleiner is ie dan de normale? Ik heb een erg goedkoop Boss expressiepedaal dat het op zich goed doet, maar van erg cheapo plasitc is en ik ben bang dat ik er doorheen stamp.

morris
14 januari 2005, 00:03
Hey Morris,
Die jr. uitvoering van dat EB volumepedaal, is dat een fijn ding? En hoeveel kleiner is ie dan de normale? Ik heb een erg goedkoop Boss expressiepedaal dat het op zich goed doet, maar van erg cheapo plasitc is en ik ben bang dat ik er doorheen stamp.

Ik vind hem heel fijn. Dezelfde feel als zijn grote broer, maar niet zo lomp!
Hij is wel net een slagje groter dan de boss. Vergelijk hem maar met een Wah qua grootte.

kokeleko
14 januari 2005, 08:17
Werkt prima! alleen moet ik de switches op de R1 eens een keer gaan vervangen voor carlings.


Die switches zitten op de printplaat, zijn van die platte vierkantjes met zo'n rondje(de switch) in het midden, ik heb ze een keer laten vervangen door een techneut bij total audio.
De metalen schakelaars zijn wel ok, of ga je je printplaat verbouwen.

Ben wel benieuwd,

morris
14 januari 2005, 11:35
Werkt prima! alleen moet ik de switches op de R1 eens een keer gaan vervangen voor carlings.


Die switches zitten op de printplaat, zijn van die platte vierkantjes met zo'n rondje(de switch) in het midden, ik heb ze een keer laten vervangen door een techneut bij total audio.
De metalen schakelaars zijn wel ok, of ga je je printplaat verbouwen.

Ben wel benieuwd,

geen idee eigenlijk, ik heb me er nog niet zo in verdiept. Ik heb het er een keer met PL over gehad en het is wel te doen, alleen is het idd een vrij kostbare aangelegenheid. Waarschijnlijk door het aanpassen van de printplaat. Vooralsnog doet hij het nog prima, dus ik zie wel. Ik mis alleen die 'click' van de carlings.

morris
15 januari 2005, 00:32
Ach ja, laat ik er maar een soap van maken, met alle dagelijkse belevenissen....

afgelopen week is nogal wat gebeurd; de SC1 + expander is eindelijk gearriveerd!
Ik moet zeggen het ziet er nogal imposant uit, maar het werkt fenomenaal.
Ook heb ik een TC electronic 1210 op ebay gescoord. Hij was wel duur (620€) maar wel in top conditie. De ModPro heeft inmiddels een gelukkig tweede leven in Frankrijk (Bruno).
Volgende week zal ik mijn Engl 1x12 V30 kastjes krijgen schat ik zo in. Maar dat heeft vooralsnog geen haast, want ik heb mijn BagEnds nog.
Ik ben aan het twijfelen of ik die uberhaupt wil verkopen. Ze klinken zo mega goed.... Daarnaast is er wat voor te zeggen om twee volledig onafhankelijke sets aan het werken te hebben...
Mijn pedaldrawer is ook compleet (7 pedals), dus ik ga volgende week eens langzaam sleutelen. Ook denk ik over een American Audio 220V rackunit. Die dingen lijken flink waar voor hun geld.
Dat was het wel zo'n beetje voor deze week.
Oh ja, ik krijg EL34 buizen voor mijn Engl SE! Dus nog wat in het verschiet :-)

Laters
Morris

Jimi Hendrix
15 januari 2005, 09:49
Ach ja, laat ik er maar een soap van maken, met alle dagelijkse belevenissen....

Ook heb ik een TC electronic 1210 op ebay gescoord. Hij was wel duur (620€) maar wel in top conditie.
Laters
Morris

Jeminee dat is inderdaad wel een hele sloot geld.
De mijne kocht ik van een Duitser in België voor 450,-, maar wel kleine zaakjes als een kapje van een potmeter af en een xlr ingang aan de achterkant die niet meer 'lockt'.

Wat vind je ervan? Wel erg jaren '80 niet? Sinds ik ook een spx90 gebruik gebruik ik eigenlijk meer de pitch daarvan dan de 1210, maar soms is 'ie helemaal op z'n plek.
Zo dat was mijn aflevering voor vandaag :wink:

srv-man
15 januari 2005, 12:10
Ook heb ik een TC electronic 1210 op ebay gescoord. Hij was wel duur (620€) maar wel in top conditie.

Morris, wat ik me nou altijd afvraag: is dat bedrag het nou echt waard voor 1 effect? We gaan natuurlijk altijd voor het allerbeste, ik zit zelf te gassen op een Eclipse, maar vraag me af of ik er echt goed aan doe. Maar als een 1210 al zoveel kost is een Eclipse eigenlijk een koopje :wink:

Voor de rest: maak er maar een soap van, da's best leuk :-D Dat Skrypstrup spul ziet er inderdaad imposant uit!

morris
15 januari 2005, 16:46
Jeminee dat is inderdaad wel een hele sloot geld.
De mijne kocht ik van een Duitser in België voor 450,-, maar wel kleine zaakjes als een kapje van een potmeter af en een xlr ingang aan de achterkant die niet meer 'lockt'.

Wat vind je ervan? Wel erg jaren '80 niet? Sinds ik ook een spx90 gebruik gebruik ik eigenlijk meer de pitch daarvan dan de 1210, maar soms is 'ie helemaal op z'n plek.
Zo dat was mijn aflevering voor vandaag :wink:

Je hebt gelijk, veel geld. Maar vorige maand ging er een in frankrijk voor 900 euro :o Let op mijn woorden, deze dingen worden geld waard. Wist je trouwens dat ze iets van 2000 nieuw hebben gekost? Ze worden al een jaar of twee niet meer gemaakt, maar het is nog steeds een van de beste chorussen ooit gemaakt. (Je begrijpt ik ben gewoon mijn Gas aan het goedpraten hehe) . Als je de 1210 naast de Trichorus (welke tegenwoordig voor duizenden dollars van eigenaar verwisselen) zet, zijn ze erg aan elkaar gewaagd... met een Arion SCH1 ervoor heb je ultiem Landau. Ik ben gewoon een sucker voor dat soort sounds. Bovendien is de Trichorus een verschrikkelijke ruisbak en onbetrouwbaar als de pest.

Jaren 80! YES! Ze komen terug !

2080.... dan ben ik 110 of zo... maar goed, dan ben ik er wel klaar voor!

morris
15 januari 2005, 16:53
Ook heb ik een TC electronic 1210 op ebay gescoord. Hij was wel duur (620€) maar wel in top conditie.

Morris, wat ik me nou altijd afvraag: is dat bedrag het nou echt waard voor 1 effect? We gaan natuurlijk altijd voor het allerbeste, ik zit zelf te gassen op een Eclipse, maar vraag me af of ik er echt goed aan doe. Maar als een 1210 al zoveel kost is een Eclipse eigenlijk een koopje :wink:

Voor de rest: maak er maar een soap van, da's best leuk :-D Dat Skrypstrup spul ziet er inderdaad imposant uit!

Tja, ik ben de mening toegedaan dat elk apparaat maar één of twee dingen goed doet. De GForce is een super machine, en de Eclipse ook, maar de chorus van de TC1210 klinkt beter dan die in de GForce en mijn H3000 S-DX klinkt beter dan de Eclipse (geloof het of niet). De vriend van mij waar ik de H3000 van heb overgenomen wil hem terug, en hij heeft nu de eclipse. Het probleem is gewoon dat de H3000 traag schakelt en geen echt multi effect is. Maar de leslies, pitch shift, delays etc. zijn nog steeds onovertroffen.
Tja, en of het het geld allemaal waard is...
Natuurlijk niet.
Maar het is wel leuk.
:-D

Jimi Hendrix
15 januari 2005, 17:00
Ik ben gewoon een sucker voor dat soort sounds.

Ik op zich ook, maar helaas kan je die chorus toestanden weinig kwijt in 'hedendaagsere' toestanden, maar dat zal in de toekomst wel weer veranderen....

srv-man
15 januari 2005, 17:42
Tja, ik ben de mening toegedaan dat elk apparaat maar één of twee dingen goed doet. De GForce is een super machine, en de Eclipse ook, maar de chorus van de TC1210 klinkt beter dan die in de GForce en mijn H3000 S-DX klinkt beter dan de Eclipse (geloof het of niet). De vriend van mij waar ik de H3000 van heb overgenomen wil hem terug, en hij heeft nu de eclipse. Het probleem is gewoon dat de H3000 traag schakelt en geen echt multi effect is. Maar de leslies, pitch shift, delays etc. zijn nog steeds onovertroffen.
Tja, en of het het geld allemaal waard is...
Natuurlijk niet.
Maar het is wel leuk.
:-D

Ha, daar spreekt de ware "huge racker"! Ik geloof ook wel dat je gelijk hebt. :wink:
Die vriend is zeker ene Bernd A., die ik op zijn beurt de Eclipse weer zie promoten. Die schijnen trouwens ook enige vertraging bij het schakelen te hebben, heb ik me laten vertellen.
En leuk is het zeker :-D

vinni
15 januari 2005, 19:17
Versie 3.0 van de Eclipse software schijnt dat probleem met die schakeltijden van de Eclipse verholpen te hebben.


Als je het zeker wilt weten.....Topicje op HRI openen en dezelfde dag weet je het zeker.

Groet,
Vinni

"Hier eclipse, daar eclipse" :dance:

Vinni

Michael AE
15 januari 2005, 19:51
Shit, door al dat gepraat over die 1210, krijg ik gas voor een 2290/1210 setup met een g-force of misschien een pcm80/90/81/91 voor de rest. Alleen voor mijn post preamp efx natuurlijk. Dit dan versterkt door een VHT met 2 cubes. GASGAGSGAGSGAGSGAGSGAGSGAGSGAGSGAS!!! :D

Trouwens, ik zou ook nog wel een stuk meer pedalen willen hebben. Wat erg, ik heb alweer GAS.

srv-man
16 januari 2005, 00:08
Versie 3.0 van de Eclipse software schijnt dat probleem met die schakeltijden van de Eclipse verholpen te hebben.


Als je het zeker wilt weten.....Topicje op HRI openen en dezelfde dag weet je het zeker.

Groet,
Vinni

"Hier eclipse, daar eclipse" :dance:

Vinni

And so I did......

Chiel
16 januari 2005, 14:20
... Oh ja, ik krijg EL34 buizen voor mijn Engl SE! Dus nog wat in het verschiet :-)

Laters
Morris

Morris, de eindbuizen van mijn VHT krijgen kuren. Ze hebben dan ook zo'n 200 live gigs achter de rug. Ik weet niet wat de normale levenscyclus is van een buis maar gevoelsmatig denk ik dat het tijd voor vervanging is. Er zitten nu de originele EL34 buisjes in vanuit de fabriek (Ruby). Wat denk jij? Dezelfde nemen of zijn er andere interessante kandidaten die de combinatie VHT/CAE nog vetter maakt? 8-)

morris
16 januari 2005, 20:29
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds op de factory installed tubes speel.. En die Rubys klinken waanzinnig lekker, maar ik zou eens even VHT mailen wat zij adviseren.

vinni
16 januari 2005, 22:16
'k zou wel eens willen weten hoe die 2/50/2 met 6L6 buizen klinkt.
Heb sinds kort ook de 2/50/2. (helaas zonder handleiding)

T'is toch zo dat er een switch in dat ding zit waarmee je'm op de juiste bias kunt zetten voor bepaalde 6l6-buizen?


Groet,
Vinni

morris
16 januari 2005, 23:47
Dano (Rectifier) is waarschijnlijk de beste om hier antwoord op te geven, hij heeft beide opties in zijn VHT als ik me niet vergis. Ik ben gewoon een El34 whore ;-)

Danian???

Rectifier
17 januari 2005, 01:53
:roll:

VHT adviseerd om alleen EL34 te plaatsen in de 2:50:2.
Vraag me niet waarom hij de bias switch heeft geplaatst.

Ik had idd. EL34 en 6L6 naast elkaar.
Heeft live stereo een cool effect omdat je beide buizen combineerd.

Echter hou ik meer van de 6L6 buis en zeker in combinatie met mijn pre-amp.

Ik heb sinds een maand nieuwe JJ 6L6'en in mijn VHT.

Degene die hem gebiased heeft heeft Steve Fryette gemaild met wat vragen cq.opmerkingen om hem optimaal te kunnen biassen naar 6L6 spec's.

Zijn 1e mail was dat ie zou doorgeven en uitzoeken op welke punten de VHT dan gemod. moest worden.
Zijn 2e (vreemde) mail was dat hij afraad om 6L6 buizen in een 2:50 te plaatsen.

:???: Waarom plaats je die bias switch dan....

Enfin, ze zitten er nog steeds in en de klinken mijns inziens (horens) goed. Wat meer headroom dan met EL34 maar niet veel meer.
En wat minder die kille bite in't clean.
Maar nogmaals, ligt ook aan de combi met je pre-amp.

Genoeg voor deze week :wink:

wimmeltje
17 januari 2005, 07:46
'k zou wel eens willen weten hoe die 2/50/2 met 6L6 buizen klinkt.
Heb sinds kort ook de 2/50/2. (helaas zonder handleiding)

T'is toch zo dat er een switch in dat ding zit waarmee je'm op de juiste bias kunt zetten voor bepaalde 6l6-buizen?


Groet,
Vinni

Toen ik anderhalf jaar geleden ofzo mijn 2:90:2 kocht (nieuw) zat er ook geen handleiding bij. Dat kan ik me nog wel herinneren omdat ik dat toen zo stom vond. Maakt VHT wel handleidingen voor de poweramps??

kokeleko
17 januari 2005, 08:21
Er wordt wel een handleiding bij gegegeven(bij mijn voormalige2/50/2) , in de vorm van twee A4 data sheets.
Alleen bedienings info, verder niks, heb em hier nog wel.

vinni
17 januari 2005, 18:42
Toevallig scannertje bij de hand?

Ben toch wel geintresseerd in de manual.

Dat van die 6L6 buizen is inderdaad een vaag verhaal.
En zeker dat modden van de 2/50/2


Groet,
Vinni

kokeleko
17 januari 2005, 18:46
Mail me maar ff stuur ik em jou, je bent niet de eerste hoor :-D

skyth
17 januari 2005, 19:24
Ik heb zelf ook de VHT 2/50/2 en heb er eigenlijk al vrij snel 6l6 buizen in laten zetten. Het irritante was, dat kanaal 2&3 van mijn preamp beter klonken met de EL34 buizen (dit is het crunch en distortion kanaal). Kanaal 1&4 (clean en lead) klonken weer beter met 6l6. Ik vind mijn geluid nu met 6l6 buizen ook erg fijn hoor. Zelfs kanaal 2&3 klinken fijn, alleen heb je dat ze met EL34 toch wel rauwer klinken...

Wat eigenlijk wel een beetje de doorslag gaf, was dat het clean kanaal een stuk cleaner en mooier werd als ik het vergelijk met de EL34's die ik eerst had. Ook het lead kanaal ging wat "smoother" klinken.
Kanaal 2&3 klinken nu nog steeds wel erg goed hoor, alleen tja... die rauwheid die ik zo graag bij die kanalen wil zien, is iets minder...

Ik snap zelf ook niet echt waarom er zo moeilijk gedaan wordt over een eventuele switch, gewoon doen als je het mooier vind klinken. Het beste zou natuurlijk zijn dat je even een kant EL34 doet en de ander 6l6 met dezefde preamp en speakers. Dan kun je mooi a/b vergelijken...
Uiteraard kan je deze setting (A: EL34, B:6l6) ook wel houden...

Nog bedankt voor de manual Ko :)

Rectifier
17 januari 2005, 22:23
Ik meende dat op de nieuwe VHT eindtrappen ook geen switch meer zit en ze af fabriek met EL34 zijn uitgerust.

Ik quote S.Fryette:
=========================================
We do not recommend 6L6 tube operation. Also I do not have a schematic available at the moment.
The bias circuit will need some modification for 6L6 operation. Let me know if the customer must have 6L6's in this amp. The transformers are optimized for EL34 operation.

Please let me know if I can be of further assistance.

With Best Regards,

Steven M Fryette
VHT Amplification, Inc.
1201 South Flower Street
Burbank, CA 91502
Tel: 818-846-4000
Fax: 818-846-4040
email: support@vhtamp.com
web: www.vhtamp.com

wimmeltje
18 januari 2005, 11:54
hey Morris,

Heb je al en fototje. Ik kan niet wachten om het begin eens te zien.

Groetjes

amon
18 januari 2005, 17:35
Juist, dat wilde ik dus ook net zeggen!

Is het nou nog niet klaar?

morris
18 januari 2005, 23:14
:razz:
geduld is een schone zaak....
Ik ga volgende week alles erin schroeven en eens expirimenteren met de bekabeling. Eens kijken waar ik tegen aanloop. Zal wel ff een picje maken dan.

M.

BramVersteeg
19 januari 2005, 11:05
:razz:
geduld is een schone zaak....
Ik ga volgende week alles erin schroeven en eens expirimenteren met de bekabeling. Eens kijken waar ik tegen aanloop. Zal wel ff een picje maken dan.

M.

Is je Naylor er al? 8-)

morris
19 januari 2005, 17:35
nee, nog steeds geen europese distributie. Maar, als ik hem nodig heb kan ik hem altijd even lenen van een vriend van mij, dus eerst de racks maar eens afmaken.

wimmeltje
20 januari 2005, 10:22
hey Morris,

al iets in elkaar geknutseld??

morris
23 januari 2005, 01:47
Om het in de woorden van Boris te zeggen:
Keep the Soap alive!

hier is mijn nieuwste aanwinst:
http://www.trius-audio.de/Line/Furman/img/m/Furman-AR2306_front.jpg

De befaamde Furman AR2306....
God I love ebay....

Laters
Morris

morris
23 januari 2005, 01:52
enne, 320 eurootjes, geen cent teveel toch?
Limburgers en Zeeuwen hebben meer gemeen dan je zou denken ;-)

LordRiffenstein
23 januari 2005, 10:20
enne, 320 eurootjes, geen cent teveel toch?
Limburgers en Zeeuwen hebben meer gemeen dan je zou denken ;-)

Netjes, heb de mijne 370 inclusief verzenden betaald en die kwam uit een studiorack. Aan die Furman ga je VEEL plezier hebben!

BramVersteeg
26 januari 2005, 13:56
Hup Morris! Pics! :razz:

BramVersteeg
6 februari 2005, 17:56
Hup Morris! Pics! :razz:

BUMP!

wimmeltje
22 februari 2005, 07:44
spaarvarken leeg??

morris
24 februari 2005, 23:17
HAHAHA!

Sorry jongens, ik blijf zwaar in gebreke, ik weet het! Ik heb de racks inmiddels ingebouwd, maar ik heb het onnoemelijk druk op het moment. Ik zit zowat elke avond in de studio om een cd productie op tijd af te krijgen voor de deadline.... Leuk detail, de jongens waarvan wij de CD aan het produceren zijn spelen op Pinkpop dit jaar ;-)
www.mindfold.nl
erg leuk voor de jongens, ze (en wij ook) hebben er hard voor gewerkt.
Als de mastering achter de rug is, is gaat mijn spul naar Paul Lenders en wordt het eindelijk allemaal speelklaar. De CD van deze jongens is trouwens volledig met mijn SE ingespeeld. Was geen vergelijk met de powerball.
http://www.mindfold.nl/images/photos/remco_studio1.jpg
Ik heb zelf ook nog wat dingen ingespeeld. Let maar op, deze jongens gaan het maken, houd ze in de gaten!

Ik zal volgende week even een picje van het rack proberen te maken en online te zetten.

Greetz
Morris

El Bastardo
26 juni 2005, 17:45
Tja, ik ben de mening toegedaan dat elk apparaat maar één of twee dingen goed doet. De GForce is een super machine, en de Eclipse ook, maar de chorus van de TC1210 klinkt beter dan die in de GForce en mijn H3000 S-DX klinkt beter dan de Eclipse (geloof het of niet). De vriend van mij waar ik de H3000 van heb overgenomen wil hem terug, en hij heeft nu de eclipse. Het probleem is gewoon dat de H3000 traag schakelt en geen echt multi effect is. Maar de leslies, pitch shift, delays etc. zijn nog steeds onovertroffen.
Tja, en of het het geld allemaal waard is...
Natuurlijk niet.
Maar het is wel leuk.
:-D

Hehe, ik heb een 3000 D/SE waarvoor ik eigenlijk geen plaats meer had in mijn nieuwe rack. Ik wilde hem eigenlijk wegdoen, tot ik laatst dat ding met een eclipse kon vergelijken. Het maakt me niet uit wat ze allemaal op HRI roepen, maar de D/SE klinkt lekkerder. Iets natuurlijker/organischer zou ik zeggen.
Nee, de D/SE gaat niet (nooit) meer de deur uit, net zoals de 2290, 1210 en de 1128 (behalve mijn andere 1128 die gereserveerd staat voor een belg :wink:)
De D/SE komt ook dichter in de buurt bij de 2290 als de eclipse. Maar toch, de 2290 is en blijft een klasse apart!!
Haaa, heerlijk spul..

cosmos
26 juni 2005, 20:57
Hey Morris,

Hoe is het met de fotos? :D
Ennuh, hoe ben je aan die Dunlop Rack wah gekomen? Klinkt dat nou een beetje ten opzichte van de hier zo geliefde RMCs?

morris
27 juni 2005, 22:37
Hey Morris,

Hoe is het met de fotos? :D
Ennuh, hoe ben je aan die Dunlop Rack wah gekomen? Klinkt dat nou een beetje ten opzichte van de hier zo geliefde RMCs?

Nog even geduld... :cool:
Mijn rig is bijna compleet. Het duurt altijd even voor dat ik precies weet wat ik (horen) wil, en soms wordt je dan door schade en schande wijs. Dus ik ben nog steeds aan het klooien met verschillende speeltjes.
Die Rackwah heb ik rechtstreeks bij de fabriek gekocht. Blij toe. Ik heb ook een Teese, maar die klinkt volledig anders. Niet dat de ene beter is dan de ander, maar door de uitgebreide toonregeling op de dunlop kan ik eigenlijk alles ermee doen. Bovendien wil ik voor deze rig geen signaalkabels van en naar mijn pedalboard hebben lopen. Daarom zit er er ook een CAJ VCA in.

Morris

vinni
27 juni 2005, 22:58
Daarom zit er er ook een CAJ VCA in.

Wat is dat voor iets?
Je weet dat Steen ook met een VCA komt?

Groet,
Vinni

morris
27 juni 2005, 23:13
Daarom zit er er ook een CAJ VCA in.

Wat is dat voor iets?
Je weet dat Steen ook met een VCA komt?

Groet,
Vinni

Dat is de dubbele midi VCA van Custom Audio Japan, gebaseerd op het Rocksonics principe. Steen heeft mij in Frankfurt inderdaad verteld dat hij bezig is met een VCA. Maar die wordt niet in 19 inch formaat helaas. En ik moest toch die akelige lege ruimte naast de CAE supertrem opvullen haha. Daarnaast duurt de VCA van Steen nog wel even want hij is er nog lang niet klaar mee ;-) En als hij uit is, zien we wel weer verder. Je weet nooit!
Steen is een supergozer, wellicht dat hij hem me in een halve 19" box kan ombouwen, moest het zijn.

Morris

El Bastardo
28 juni 2005, 16:57
hmm, ik heb wat problemen van dichtbij gezien met skrydstrup spul (bij CT) waarvoor de oorzaak te zoeken was in een design wat niet klopte.
En waarom iedereen maar 9v buffers blijft maken ipv de 18v zoals cornish snap ik ook niet. Ik heb het verschil gehoord. Werelds!!!

morris
28 juni 2005, 20:43
hmm, ik heb wat problemen van dichtbij gezien met skrydstrup spul (bij CT) waarvoor de oorzaak te zoeken was in een design wat niet klopte.
En waarom iedereen maar 9v buffers blijft maken ipv de 18v zoals cornish snap ik ook niet. Ik heb het verschil gehoord. Werelds!!!

mmm, zeker nog nooit Bradshaw van binnen gezien ;-)

Voor wat betreft de buffers heb je zeker gelijk overigens!

El Bastardo
28 juni 2005, 21:37
mmm, zeker nog nooit Bradshaw van binnen gezien ;-)

Voor wat betreft de buffers heb je zeker gelijk overigens!

Bradshaw, hehe.
De line mixers zijn ok, de rs10 is leuk. de 4x4 gaat wel en de rest is brandhout (CAA 3+/3+SE en OD-100 als Suhr spul uitgesloten natuurlijk, dat is VET)

morris
28 juni 2005, 22:08
mmm, zeker nog nooit Bradshaw van binnen gezien ;-)

Voor wat betreft de buffers heb je zeker gelijk overigens!

Bradshaw, hehe.
De line mixers zijn ok, de rs10 is leuk. de 4x4 gaat wel en de rest is brandhout (CAA 3+/3+SE en OD-100 als Suhr spul uitgesloten natuurlijk, dat is VET)

Mee eens, op de 4x4 na... dat is echt brandhout hoor... Die van CT is inmiddels wel 3 keer doorgefikt of zo. De RS10 voldoet volledig niet aan de moderne midi eisen van deze tijd. Dat ding spuugt me toch een rotzooi in één keer uit... Veel hedendaagse spullen kunnen dat niet eens verwerken.
De CAE supertrem is overigens ook dik ok trouwens. Het is jammer dat Bradshaw al reeds jaren zijn R&D activiteiten heeft verruild voor de BP.
Anders was hij nog steeds de grootste. Nu zie ik zijn business donker tegemoet en nemen jongens als Mario en Steen dankbaar (en zeer verdienstelijk) zijn plaats in.

Morris.

El Bastardo
28 juni 2005, 22:41
Mee eens, op de 4x4 na... dat is echt brandhout hoor... Die van CT is inmiddels wel 3 keer doorgefikt of zo. De RS10 voldoet volledig niet aan de moderne midi eisen van deze tijd. Dat ding spuugt me toch een rotzooi in één keer uit... Veel hedendaagse spullen kunnen dat niet eens verwerken.
De CAE supertrem is overigens ook dik ok trouwens. Het is jammer dat Bradshaw al reeds jaren zijn R&D activiteiten heeft verruild voor de BP.
Anders was hij nog steeds de grootste. Nu zie ik zijn business donker tegemoet en nemen jongens als Mario en Steen dankbaar (en zeer verdienstelijk) zijn plaats in.

Morris.

Die 4x4 van CT is idd gaar, maar volgens mij heeft dat meer te maken met zijn unit dan de 4x4 algemeen. Ik heb helemaal geen problemen met de rs10. Daar kun je mee voetballen en dat ding doet het nog (alhoewel ik nog altijd wacht op .... je weet wel :wink: ). Je hebt idd die extra midi-bagger, maar het schijnt bij mij niet te storen.
Maar goed probeer maar eens te voetballen met een AA, hehe.
Die skrydstrup sc1 voelt zo goedkoop aan met dat dunne aluminium.. Ik ben niet overtuigd.
BB zelf is nooit echt doordacht, secuur of nauwkeurig geweest, wat volgens mij echt de reden is dat veel van zijn produkten nu zo langzamerhand door de mand vallen.
Ik bedoel maar, 2290's. pcm 42's, ouwe rocksonics vca's etc zijn nog altijd populair en erg betrouwbaar, terwijl het CAE spul oud sloopijzer is.
Ook: hoeveel cornish rekjes zijn nog zo goed als intact (vgl het tony iommi rek laatst op HRI).
Leg daarlangs eens hoeveel BB racks nog intact zijn...

El Bastardo
28 juni 2005, 22:54
Mee eens, op de 4x4 na... dat is echt brandhout hoor... Die van CT is inmiddels wel 3 keer doorgefikt of zo. De RS10 voldoet volledig niet aan de moderne midi eisen van deze tijd. Dat ding spuugt me toch een rotzooi in één keer uit... Veel hedendaagse spullen kunnen dat niet eens verwerken.
De CAE supertrem is overigens ook dik ok trouwens. Het is jammer dat Bradshaw al reeds jaren zijn R&D activiteiten heeft verruild voor de BP.
Anders was hij nog steeds de grootste. Nu zie ik zijn business donker tegemoet en nemen jongens als Mario en Steen dankbaar (en zeer verdienstelijk) zijn plaats in.

Morris.

Die 4x4 van CT is idd gaar, maar volgens mij heeft dat meer te maken met zijn unit dan de 4x4 algemeen. Ik heb helemaal geen problemen met de rs10. Daar kun je mee voetballen en dat ding doet het nog (alhoewel ik nog altijd wacht op .... je weet wel :wink: ). Je hebt idd die extra midi-bagger, maar het schijnt bij mij niet te storen.
Maar goed probeer maar eens te voetballen met een AA, hehe.
Die skrydstrup sc1 voelt zo goedkoop aan met dat dunne aluminium.. Ik ben niet overtuigd.
BB zelf is nooit echt doordacht, secuur of nauwkeurig geweest, wat volgens mij echt de reden is dat veel van zijn produkten nu zo langzamerhand door de mand vallen.
Ik bedoel maar, 2290's. pcm 42's, ouwe rocksonics vca's etc zijn nog altijd populair en erg betrouwbaar, terwijl het CAE spul oud sloopijzer is.
Ook: hoeveel cornish rekjes zijn nog zo goed als intact (vgl het tony iommi rek laatst op HRI).
Leg daarlangs eens hoeveel BB racks nog intact zijn...

Chiel
28 juni 2005, 23:20
Ik moet eerlijkheidshalve ook bekennen dat ik de hele hype rond CAE ook een beetje overtrokken vind :-? . Ik heb dikwijls van die mega lompe 10de hands CAE footcontrollers voor rond de 1000 euro van eigenaar zien wisselen. Daar zie ik eerlijk gezegd de meerwaarde niet van in zeg. Als ik dan kijk wat voor'n moois Paul Lenders en Ernst Fliek produceren dan wist ik het wel!

Ben overigens wel zeer tevreden met mijn CAE 3+SE :oops:

srv-man
28 juni 2005, 23:21
Aha, interessante info. Is die RS10 echt niet meer van deze tijd? Ik zag op HRI dat Bruce Egnater ook wat problemen ondervond met het switchen van de M4 cq RM4 preamps. Zijn er bij jullie meer gevallen bekend waar de vervuilde midi-data problemen opleverden?
Ben nog op zoek naar een midi controller en de RS10 leek me op zich wel interessant (mits je hem voor een redelijke prijs kunt kopen).

Ik heb trouwens zelf een CAE line mixer (full size), werkt verder uitstekend.

Gr, Theo

morris
28 juni 2005, 23:36
Woops, Can 'o Worms...
Inderdaad had Egnater wat problemen door de vervuilde midi data, ik weet niet of hij die inmiddels opgelost heeft en de eerste serie van de Engl 580 was ook "confused". Horst heeft de software moeten herschrijven.
Het schijnt dat vooral de nieuwe generatie rackstuff moeite heeft met de RS10.

Morris