PDA

View Full Version : Blues



sebass
3 juni 2002, 16:46
Ik ben mij sinds een paar dagen echt gaan verdiepen in blues. Vandaar deze bluesimprovisatie. Luister en oordeel. Vooral in dit beginstadium kan ik nog wel wat tips gebruiken.

Deze link moet je even in de search balk kopieren:
http://www.geocities.com/zabasnl/finishbleus.mp3

Als dat niet werkt dan http://www.geocities.com/zabasnl/mp3.htm
en dan blues.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-06-03 16:00 ]</font>

Echoes
3 juni 2002, 16:53
bleus of blues?

skapiche?!
3 juni 2002, 16:55
speel met gevoel!

sebass
3 juni 2002, 16:56
oeps foutje blues ja. Uh ik speel toch met gevoel? Hmm ik zal nog eens luisteren.
Ik moet ook wel met gevoel spelen want techniek heb ik niet :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-06-03 16:01 ]</font>

skapiche?!
3 juni 2002, 16:59
hallo sebass uit gouda, speel jij in plug unit te reeuwijk(gouda)?

sebass
3 juni 2002, 17:00
Uhm nee ken ik niet. Ik kom wel vaak in Reeuwijk maar is dat een bandje ofzo?

skapiche?!
3 juni 2002, 17:01
dat is een oefencentrum voor bands, daar oefen ik dus ook!

sebass
3 juni 2002, 17:03
Hee jij komt ook uit Gouda ik zie het nu pas. Ik heb nog nooit van die oefenruimte gehoord. Is dat bij de loose end? Want een band die ik sprak uit gouda die in de loose end optraden zeiden dat ze daar ook ergens oefenden.

skapiche?!
3 juni 2002, 17:05
klopt,lose end zit er in de buurt. welke band ken jij dan?

sebass
3 juni 2002, 17:08
Ik weet niet hoe ze heten. Maar de drummer van een klasgenoot zat in die band. Ze traden een paar weken geleden daar op.

skapiche?!
3 juni 2002, 17:11
en in welke band zit jij dan? en waar oefenen jullie? ik zit in skapiche?! een skaband uit gouda

ps: SKA RULES!!!!

The Edge
3 juni 2002, 17:11
ja het word nog druk met mensen uit gouda

skapiche?!
3 juni 2002, 17:12
HEEE!!!! nog een uit gouda!!

sebass
3 juni 2002, 17:15
Ik zit nu niet meer in een band. Ik ben nu een nieuwe aan het oprichten. De mensen hebben we wel maar we hebben nog geen oefenruimte dat is de drummer aan het regelen maar hij vergeet het steeds haha. Hee de nieuwe zanger in de schoolband waar ik in heb gezeten zit ook in een ska band in Gouda. Hij gaat vrijdag of zaterdag optreden op buurtpop in de schouwburg. Jij toevallig ook?

skapiche?!
3 juni 2002, 17:20
nee helaas niet, we spelen pas in september weer in schoonhoven bastille.over welke ska band heb jij het dan? er zijn er niet veel in gouda!

skapiche?!
3 juni 2002, 17:22
ps:als je een oefenruimte zoekt http://www.plugunit.nl

sebass
3 juni 2002, 17:26
Op 2002-06-03 16:20, schreef skapiche?!:
nee helaas niet, we spelen pas in september weer in schoonhoven bastille.over welke ska band heb jij het dan? er zijn er niet veel in gouda!


Uh ik had een flyer gekregen. De zanger heet in ieder geval Jasper en hij zingt ook heel veel u2. De flyer kan ik niet meer vinden.

skapiche?!
3 juni 2002, 17:28
toevallig!!! ik heet ook jasper maaruh ik zing niet!!!!

The Edge
3 juni 2002, 17:30
Op 2002-06-03 16:28, schreef skapiche?!:
toevallig!!! ik heet ook jasper maaruh ik zing niet!!!!


toevallig Jasper Groen van je achternaam

skapiche?!
3 juni 2002, 17:31
nee! wie is dat?

The Edge
3 juni 2002, 17:32
Op 2002-06-03 16:31, schreef skapiche?!:
nee! wie is dat?


iemand waar ik vroeger mee in een schoolband zat.

skapiche?!
3 juni 2002, 17:34
hee edge in welke band speel jij?

The Edge
3 juni 2002, 17:35
he iemand had het ook over schoonhoven, maar waar speel je dan.

sebass
3 juni 2002, 17:36
Ik ben er trouwens achter gekomen dat mijjn stukje blues veel te blij is voor blues. Maar ja ik vind het wel leuk klinken. Blije blues.

skapiche?!
3 juni 2002, 17:37
ik speel in een ska band skapiche?! en in september hebben we een optreden in schoonhoven.

skapiche?!
3 juni 2002, 17:38
bastille ofzoiets ik weet niet hoe je dat schrijft.

The Edge
3 juni 2002, 17:38
vroeger in een schoolband, nu in geen 1 meer, zit alleen maar eenzaam thuis te spelen en af en toe met wat vrienden op een camping waar ik in het weekend altijd naartoe ga.

The Edge
3 juni 2002, 17:40
bastille dat ken ik wel ben ik wel eens geweest.

skapiche?!
3 juni 2002, 17:42
he sebass laat je solo wat meer janken(je kan ook blij janken) dan krijgt je wat meer smeuigheid aan de solo!

skapiche?!
3 juni 2002, 17:45
datum en tijd binnekort bekend ik geef het wel door aan jullie.
bereid je maar voor op een een skankparty!!

sebass
3 juni 2002, 19:00
Maarja weer even on topic. Wat vinden jullie van mijn blues impro behalve dan misschien dat hij iets te blij is voor blues.

The Edge
3 juni 2002, 19:20
klinkt lekker, zelf zou ik het niet na kunnen doen, sololeren is niet mijn sterkste kant.

skapiche?!
3 juni 2002, 20:10
klinkt verder goed klinkt ook zeker blij!
een keertje een avondje blues jammen in gouda?,ik ben namelijk zelf ook bluesgek

sebass
3 juni 2002, 22:59
Is goed. Ik heb toch alle tijd want ik heb al vakantie. Moet alleen donderdag iemand begeleiden voor een auditie en 21 juni zelf een optreden. en 7 juni ga ik bij iemand kijken. Verder wel tijd.

Liam Gallagher
4 juni 2002, 00:11
Ik dacht, wat een leuke boel hier, laat ik eens joinen.

Ik woon ook vlakbij Gouda, Sebass is een meestergitarist. Hij is mijn held :wink:!
Ja ik zou ook graag in een bandje spelen, maar ben pas net begonnen. Bijna 2 jaar pianoles en sinds een jaar leer ik mezelf wat gitaar (nu mbv sebass). 't Wordt tijd voor een heuse Gitaarforum.nl/Gouda jamsessie. Ik zing wel :wink:!

NoelGallagher
4 juni 2002, 12:54
Lijkt me niet verstandig als jij zingt Geert-Jan, en ben ik ook een beetje je held??

skapiche?!
4 juni 2002, 17:52
ok ik zie dat iedereen er zin in heeft! laten we dan maar iets gaan afspreken, ik weet niet of er bij de oefenruimte waar ik speel een ruimte vrij is. ik denk het wel maar ik moet het wel even navragen en een datum prikken, meestal kan je daar spelen van 19:00 uur tot sluitingstijd(1:00) tijd zat dus! het word denk ik wel doordeweeks in het weekend is alles vol. je kan je eigen versterker meenemen(aanbevolen) maar je kan ze ook huren. genoeg info dag ik zo en laat verder even weten wat we precies gaan doen. mazzel!!

groetjes jasper.

skapiche?!
4 juni 2002, 19:56
o ja mischien nog een drummer erbij? of iemand die bas speelt is ook wel handig
ik hoor het wel.......

Liam Gallagher
5 juni 2002, 00:12
Staat daar misschien een drumstel? Anders wil ik wel drummen. Eigenlijk ben ik nog helemaal niets heb ook alleen een acoustische gitaar (electro acoustisch). Maar ik vind het wel cool, om van jullie te leren. Dus ik kom wel, en ik ben ook enorme bluesfan! Laten we een datum prikken

Liam Gallagher
5 juni 2002, 00:15
Waar is die oefenruimte btw?

Liam Gallagher
5 juni 2002, 00:17
Op 2002-06-04 11:54, schreef NoelGallagher:
Lijkt me niet verstandig als jij zingt Geert-Jan, en ben ik ook een beetje je held??


Jij bent ook mijn held, alleen vanwege je haar en je rug!
Je zang en composekwaliteiten zijn shit :razz:!
Ik hou van je :wink:!

The Edge
5 juni 2002, 10:06
Op 2002-06-04 16:52, schreef skapiche?!:
ok ik zie dat iedereen er zin in heeft! laten we dan maar iets gaan afspreken,


hoe meer ziel hoe meer vreugd, ik wil ook wel meedoen.

skapiche?!
5 juni 2002, 18:03
er is een drumstel aanwezig bekkens kan je zelf meenemen of huren neem wel eigen drumstokken mee. hier alvast het adres:

plug unit
jan tinbergenstraat 15
reeuwijk(gouda)
(bij industrieterein zoutman)

over datum gesproken, ik neem aan dat iedereen al vakantie heeft en vrij is.
helaas voor mij niet ik moet nog werken aankomende weken, maar dat maakt niks uit als we s'avonds spelen. dus zeg het maar!

Liam Gallagher
5 juni 2002, 18:05
Ik zit anders nog 3 en halve week op school, ben nog maar 16. En dat huren? Waar kan ik dat doen?

skapiche?!
5 juni 2002, 18:06
bij de oefenruimte zelf.

Liam Gallagher
5 juni 2002, 18:08
Hoeveel moet dat kosten? En kan je ook gitaren huren :grin:. Dan huur ik wel ff een electrische!

skapiche?!
5 juni 2002, 18:12
het huren van bekkens weet ik niet wat dat kost zal wel niet duur zijn. gitaren huren kan niet

The Edge
12 juni 2002, 14:47
ja het lijkt allemaal zoŽn leuk idee, maar in de praktijk zal het er toch niet van komen. alhoewel ik er ook wel zin in heb om eens met wat mensen te jammen.

nozem
13 juni 2002, 15:35
klinkt wel ok.. had wel iets meer gain op je gitaar gemogen dan klonk het allemaal iets smeriger :wink: Als ik blues speel heb ik de gain van mijn cleane kanaal helemaal open staan dat klinkt het lekkerst (vind ik dan) Zo snel ik iets heb zal ik het ook posten..

Semafoor
23 juni 2002, 00:28
Als jullie nog een bassist uit Gouda zoeken...
Als begleiding moet ik wel kunnen voldoen denk ik (kspeel nu in een band met als specialiteit: blues in a :grin:), en heel af en toe komt er zelfs een bas solo tevoorschijn.
2 problemen: mijn bas is een beetje f*cked up (maar goed, een nieuwe ligt in het verschiet) en kheb de komende 2 maanden geen tijd.
Maar goed, mochten jullie over 2 maanden nog een keer een blues willen spelen en zoeken jullie een bassist... dan graag :smile:.

waarismijnplectrum
23 juni 2002, 20:15
Sjeez ik was eens ff naar angie aan het luisteren, maar wie is die meid dan? die heeft echt een retelieve stem zeg, ik ben gelijk verliefd op haar geworden ! Heel soms zit ze er wel een beetje naast maar echt, die heeft een stem waar ik kippevel van krijg!

Beetje off-topic, ik weet het, ik weet het...

Zeg maar Plectrum, je bent een eikel...Kom maar kom maar

Thomasvv
23 juni 2002, 21:27
Echt een Gouda-kliek hierr... Nu ben ik geen Gouwenees maar een rasechte boskoper, maar ik zit wel in Gouda op school (dag sebass!). skapiche?!, volgens mij heb ik je band wel eens gezien.. tijdje trug in de Plug Unit, waar toen ook Darling Rooster speelde.. Is wel een kewle band en jullie (als je het was) klonken ook wel lekker!

Als er ergens gejamd gaat worden, ben ik van de parretij :grin:

Thomas uit

Liam Gallagher
23 juni 2002, 21:28
Op 2002-06-23 19:15, schreef waarismijnplectrum:
Sjeez ik was eens ff naar angie aan het luisteren, maar wie is die meid dan? die heeft echt een retelieve stem zeg, ik ben gelijk verliefd op haar geworden ! Heel soms zit ze er wel een beetje naast maar echt, die heeft een stem waar ik kippevel van krijg!

Beetje off-topic, ik weet het, ik weet het...

Zeg maar Plectrum, je bent een eikel...Kom maar kom maar


Dat meisje is zijn vriendinnetje :wink:! Ze is heel erg lief en kan ook heel mooi zingen, ze gaat naar een of andere conservatorium ofzo. Ze is geloof ik 15 :| best jong.

Thomasvv
23 juni 2002, 21:29
Als ik blues, dan cleane kanaal met volume flink open en dan met mn marshall bluesbreaker in de Boost-stand een randje toevoegen. Gibson LP elementschakelaar in't midden en als het een trappie hoger moet het halselement.... Whoooeei

sebass
24 juni 2002, 13:56
Ja de zang op angie is mijn vriendin. Die opname is al heel lang geleden gemaakt. Ze is nu wel een stuk beter geworden. Ik mocht het ook niet op internet zetten. Oeps :wink:

Ja dat geluid, ik wilde gewoon wat spelen en ik vond mijn clean kanaal wel mooi klinken. Dus ik dacht vandaag maar weer eens clean.

Leuk altijd dat iedereen alle andere liedjes op mijn site gaat luisteren elke keer als ik er een nieuwe opzet. Als je toch luisterd luister dan meteen even naar LITS dat is wel de mooiste vind ik de rest vindt song1 het mooist.

sash
25 juni 2002, 18:22
Je bent populair :grin:

Liam Gallagher
27 februari 2003, 02:10
Op 2002-06-22 23:28, schreef Semafoor:
Als jullie nog een bassist uit Gouda zoeken...
Als begleiding moet ik wel kunnen voldoen denk ik (kspeel nu in een band met als specialiteit: blues in a :grin:), en heel af en toe komt er zelfs een bas solo tevoorschijn.
2 problemen: mijn bas is een beetje f*cked up (maar goed, een nieuwe ligt in het verschiet) en kheb de komende 2 maanden geen tijd.
Maar goed, mochten jullie over 2 maanden nog een keer een blues willen spelen en zoeken jullie een bassist... dan graag :smile:.


Ey ben jij dat broertje van Rex of niet? Ik was de gitarist van Live Forever bij de muziekavond, ik had Sebass' gitaar btw :grin:

Liam Gallagher
10 juni 2003, 17:26
Is hier ooit nog wat van terecht gekomen?

sash
10 juni 2003, 17:51
Waarvan?

Liam Gallagher
10 juni 2003, 21:13
Gouda Jam

sash
11 juni 2003, 00:18
Dat is een algemene Gitaarforum meeting geworden :)