PDA

View Full Version : Mesa Boogie Studio Series



Lucky
19 november 2004, 11:40
Heeft iemand wat info over deze amp.
net gekocht. klinkt super maar ik kan er op het net erg weinig over vinden.
Het zou een voorloper van de studio 22(+) moeten zijn

Weten jullie wanneer deze serie gemaakt werd?

http://www.retrotownmusic.com/catalog/images/boogss1.jpg.JPG

marc_o
19 november 2004, 11:52
Volgens mij is dat gewoon de eerste versie studio 22, later kwam er nog een 22+, die had een EQ aan boord en klonk in mijn oren een stuk beter...

jeroen rommens
19 november 2004, 12:33
Voor hoeveel heb je deze gekocht ?

BLOK182
19 november 2004, 12:36
Heb em ook zonder eq geprobeerd ooit, die van jou dus, maar dan bubinga/ruiten voorkant (mooooooi). Vond em erg lekker klinken!

Lucky
19 november 2004, 12:58
Hij stond te koop 8eneenhalf honderd.

Ik heb de gitaar ingeruild. niets bijbetaald

marc_o
19 november 2004, 13:16
Hij stond te koop 8eneenhalf honderd.

Ik heb de gitaar ingeruild. niets bijbetaald

Dat is dus wel duur, ongeveer de nieuwprijs dus. Als het niet meer is...

BLOK182
19 november 2004, 13:18
Maar tis een mooi beestje, ze worden niet meer gemaakt, en ach, als jij het lekker vind klinken en van je gitaar afwilde...welke gitaar eigenlijk? En hoeveel was die ongeveer waard?

fred_internet
19 november 2004, 13:23
Volgens mij is dat gewoon de eerste versie studio 22, later kwam er nog een 22+, die had een EQ aan boord en klonk in mijn oren een stuk beter...

Zowel de Studio .22 als de Studio .22+ zijn er met en zonder 5-bands EQ. De Studio .22+ heeft in tegenstelling tot de Studio .22 een apparte volumeregeling voor het lead kanaal, vandaar de + aanduiding.

Lucky
19 november 2004, 13:27
Peer dellen gitaar...
er werd mij verteld dat de houten-rotan versies vroeger nogal prijzig waren...
er stonden trouwens twee prijzen op...eentje van 890 en eentje van 790...
dat was ongeveer de waarde van de gitaar.

Thijssie
19 november 2004, 15:44
Peer dellen gitaar...
er werd mij verteld dat de houten-rotan versies vroeger nogal prijzig waren...
er stonden trouwens twee prijzen op...eentje van 890 en eentje van 790...
dat was ongeveer de waarde van de gitaar.

OEH!

Das een hoop geld, je had beter een beetje op het forum hier rond kunnen kijken, dan had je er een voor iets meer dan de helft gehad :-D

Lucky
19 november 2004, 15:52
Peer dellen gitaar...
er werd mij verteld dat de houten-rotan versies vroeger nogal prijzig waren...
er stonden trouwens twee prijzen op...eentje van 890 en eentje van 790...
dat was ongeveer de waarde van de gitaar.

OEH!

Das een hoop geld, je had beter een beetje op het forum hier rond kunnen kijken, dan had je er een voor iets meer dan de helft gehad :-D

zeker zo'n zwarte, van ineferieur hout en een tonesuckende EQ en een hoogdempende zwart speakerdoek en laagpolig draad en buizenvoetjes met een te lage kilobite waarde.... :)

Hij ziet er wel erg mooi uit hoor in deze uitvoering met dat hout. het lijkt het net een oude markI

Nicci
19 november 2004, 23:24
mooi versterkertje. het enige belangrijke nadeel is dat je het volume van clean en scheur moeilijk gelijk krijgt. vandaar dat de + versie een extra volume voor de scheur had.

Lucky
20 november 2004, 00:13
ik zou de scheur graag iets harder hebben dan het clean....
ik heb hem nog niet echt uitgebreid kunnen testen op flink volume (flat)
moet je de preamp dan juist open zetten... of laag houden?

Nicci
20 november 2004, 10:27
dat ligt er aan wat je wilt.

Lucky
20 november 2004, 10:38
het liefst de gain op plusminus 7 en de master op 4\5maar thuis lijkt het dan(met master op 1\2 alsof het cleane kanaal dan harder is dan het vervormde....je deelt de gain en de master.
Ik kan me herrineren dat in de winkel het vervormde kanaal veel harder was...maar ik weet niet meer wat de settings waren en ik kan hem hier thuis ook niet opengooien.

Nicci
20 november 2004, 11:11
dubbel

Nicci
20 november 2004, 11:12
dasduswatikbedoel.
dat probleem houdt je. waarschijnlijk is die setting overigens wat hard voor thuis.
ik herinner me dat ik master en gain zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt hield. tenminste: als ik clean en scheur min of meer gelijk in volume wilde hebben.
veel succes, het is een beetje een frustrerend versterkertje. heb je net een mooie clean, klinkt de scheur niet zoals je wilt en andersom. niet echt handig in een band. vandaar dat de serie waarschijnlijk 'studio' heet.
:D