PDA

View Full Version : waardevraagje Ibanez 555 linkshandig



marc_o
19 november 2004, 11:28
Even een voor mij rare vraag.

Een vriend van me wil zijn witte LINKS-handige Vai 555 (zo heet ie toch?)
verkopen.
Hij is geen internetter, dus vroeg ie mij wat de waarde daarvan is. Er zijn er maar 250 van, had ik begrepen. Verder weet ik helemaal niets van Ibanez, dus enige hulp is welkom.

amon
19 november 2004, 13:02
is ook al een ander topic over, zo te zien heeft die vriend van je een concurrent... :D

edit: oh wacht, die vriend wil hem VERkopen...

Philippe
19 november 2004, 13:07
Even een voor mij rare vraag.

Een vriend van me wil zijn witte LINKS-handige Vai 555 (zo heet ie toch?)
verkopen.
Hij is geen internetter, dus vroeg ie mij wat de waarde daarvan is. Er zijn er maar 250 van, had ik begrepen. Verder weet ik helemaal niets van Ibanez, dus enige hulp is welkom.

Ik sta op het punt om hem te kopen.

750 euro.
In een ander topic zeiden ze dat dat wel een redelijke prijs is dus is dat antwoord op je vraag?

marc_o
19 november 2004, 13:12
Lijkt me prima, ik zal het doorgeven, thanx!

Kreeg net telefoontje van 'm, je hebt 'm dus van hem gekocht....kleine wereld!

Ga je 'm ophalen?

Philippe
19 november 2004, 13:39
Ik ga hem zeer binnekort ophalen.

Ik zit nou een beetje moeilijk met mijn examenweek, maar ik hoop toch echt dat ik hem volgende week vrijdag in huis heb :-D .

Ik kan niet wachten om er op te spelen.

AART
19 november 2004, 13:50
leer rechtshandig spelen :-D

Philippe
19 november 2004, 13:55
Weinig kans :D

En ook al zou ik het willen..ik heb 2 jaar geleden een zware gedisloceerde pols gehad; alle 2 de botten dwars doormidden.

De chirurg heeft ze toen niet goed gezet met als gevolg dat ik mijn linkerpols nog niet eens ver genoeg kan draaien om een Em te pakken.

marc_o
19 november 2004, 14:46
Ik ga hem zeer binnekort ophalen.

Ik zit nou een beetje moeilijk met mijn examenweek, maar ik hoop toch echt dat ik hem volgende week vrijdag in huis heb :-D .

Ik kan niet wachten om er op te spelen.

Ben je bang van honden en slangen?

Philippe
19 november 2004, 16:50
Van honden niet, en ook niet van slangen (zolang ze niet al te hongerig zijn :wink: )

marc_o
20 november 2004, 00:24
Ik wens je evengoed succes....gnegne.. :P

patricia
20 november 2004, 14:30
hoi marc, komt die vriend van jouw toevallig uit oostburg?

groetjes,
patricia

@iro
20 november 2004, 17:13
kwas ook naar die vai aant zien :)

marc_o
20 november 2004, 19:46
hoi marc, komt die vriend van jouw toevallig uit oostburg?

groetjes,
patricia


Ja, daar heb ik ook gewoond.

patricia
21 november 2004, 00:40
ok,nou ik heb hem dus ,....die jem555 lefty,eindelijk heb ik er een gevonden,een ent rijden van n-br naar oostburg,maar dan heb je ook wat.
hij ziet er goed uit en alsik er mijn vertrouwde 011 opzet heb ik heeeeeel veeeeel plezier van.

groetzzzz,
patricia :wink:

http://img.photobucket.com/albums/v435/karwei/jem1.jpg

Orpheo
21 november 2004, 00:44
ok,nou ik heb hem dus ,....die jem555 lefty,eindelijk heb ik er een gevonden,een ent rijden van n-br naar goes,maar dan heb je ook wat.
hij ziet er goed uit en alsik er mijn vertrouwde 011 opzet hebik heeeeeel veeeeel plezier van.

groetzzzz,
patricia :wink:

http://img.photobucket.com/albums/v435/karwei/jem1.jpg

? je hebt dus die jem lefty, n'est-ce pas? waarom staat dan in je onderschrift dat je naar zo eentje opzoek bent??? :lol:

(sorry, ff mierenneuken.....)

patricia
21 november 2004, 00:49
laat ik dat nou net vergeten zijn,hahaha komt van de spanning.haha

groetzzz,

patricia :wink:

Orpheo
21 november 2004, 00:55
laat ik dat nou net vergeten zijn,hahaha komt van de spanning.haha

groetzzz,

patricia :wink:

okayy...om onze grote vriend Brett van Het Blok te citeren:

ik zal er geen slaap over verliezen!! :razz:

nla0079
21 november 2004, 13:21
Sorry to rain on your parade, maar "slechts 250 van gebouwd" is onzin. De 555 is de budget-versie van de JEM7VWH die bijna 2,5 maal zoveel kost, en zelfs die wordt al sinds 1993 in serie geproduceerd. Dat moet je een idee geven van de aantallen die er intussen circuleren.
Wat de prijs betreft: die gitaar kost nieuw +/- 1000 EUR en dat is gewoon te veel voor een budget-model - de 555 heeft de "looks" van de 7VWH maar daar houdt het dan ook op. Voor 750 EUR heb je een héél erg goeie tweedehands RG (vanaf de 550-serie), en die zijn technisch superieur. Anders Destium zal een en ander kunnen bevestigen.

Josdevos
21 november 2004, 13:25
Tgaat wel om een lefty...

amon
21 november 2004, 13:26
begrijp ik nou goed dat jij hem voor philipes neus hebt weggepikt?

Die begon er althans over...

Josdevos
21 november 2004, 13:50
:???: idd daar lijkt het op...

patricia
21 november 2004, 14:42
nou ja weggepikt,ik was gewoon eerder,ik heb die man plat-gebeld,en hij zag in dat ik hem wel eeeeeeerg graag wou hebben.

dus........... :P

patricia
21 november 2004, 14:45
Sorry to rain on your parade, maar "slechts 250 van gebouwd" is onzin. De 555 is de budget-versie van de JEM7VWH die bijna 2,5 maal zoveel kost, en zelfs die wordt al sinds 1993 in serie geproduceerd. Dat moet je een idee geven van de aantallen die er intussen circuleren.
Wat de prijs betreft: die gitaar kost nieuw +/- 1000 EUR en dat is gewoon te veel voor een budget-model - de 555 heeft de "looks" van de 7VWH maar daar houdt het dan ook op. Voor 750 EUR heb je een héél erg goeie tweedehands RG (vanaf de 550-serie), en die zijn technisch superieur. Anders Destium zal een en ander kunnen bevestigen.

no way you rain over my parade!!!!
tussen haakjes, slechts 250???lefty`s zijn er maar inderdaad 250 gemaakt
waarvan er 7 in nederland uitgeloot zijn.
je moet eens op de jem-side kijken!!

Josdevos
21 november 2004, 14:52
nou ja weggepikt,ik was gewoon eerder,ik heb die man plat-gebeld,en hij zag in dat ik hem wel eeeeeeerg graag wou hebben.

dus........... :P

Blijft lame...

patricia
21 november 2004, 14:58
? :-?

nla0079
21 november 2004, 17:59
lefty`s zijn er maar inderdaad 250 gemaakt
waarvan er 7 in nederland uitgeloot zijn

Nou ja, dan heb je tenminste een zeldzaam meubelstuk - want zoals ze op Jemsite ook zeggen: "de enige reden om een 555 te kopen is dat je niet genoeg geld hebt voor wat je echt zou willen - een 7VWH". En ik weet ook wel dat ze die niet maken voor linkshandigen; daarom blijf ik erbij dat het geld beter besteed was aan een goeie gitaar, als ze werkelijk dient om op te spelen :razz:

patricia
21 november 2004, 18:37
joh,ik snap dat gezeur echt niet,die gitaren zijn heus wel goed hoor!!
en ik weet het wel , het is geen vai-jem,maar er mankeert niks aan deze gitaar,en ik speel heel wat hoor!!!
het is en wordt zeker geen meubelstuk.

groetzzz,
patricia :wink:

Anders Destium
21 november 2004, 19:46
Veel plezier ervan :lol:

De trem blokkeren is verstandig! Ik heb zelf de zelfde trem gehad, en na 2 jaar arbeid is hij gaar...Ik had zelf een RG550 linkshandig gekocht voor minder :)


Het is alleen niet netjes om een gitaar voor iemands neus weg te kapen. Het is mij net ook overkomen, en als de verkoper dan niet het beginsel hanteert van "wie het eerst komt die het eerst maalt" dan voel je je redelijk genaaid :-?

patricia
21 november 2004, 21:19
nee,nee, ik was gewoon de eerste,echt waar!!ik wist dus helemaal niet dat er een andere koper was,totdat ik het hier las,maar toen was de beslissing allang gevallen,vrijdag morgen was al besloten dat hij voor mij was.
kijk en zaterdag avond ben ik hem gaan halen.dus.....

groetzz,
patricia

Josdevos
21 november 2004, 21:29
nou ja weggepikt,ik was gewoon eerder,ik heb die man plat-gebeld,en hij zag in dat ik hem wel eeeeeeerg graag wou hebben.

dus........... :P

Josdevos
21 november 2004, 21:30
Ik ga hem zeer binnekort ophalen.

Ik zit nou een beetje moeilijk met mijn examenweek, maar ik hoop toch echt dat ik hem volgende week vrijdag in huis heb :-D .

Ik kan niet wachten om er op te spelen.

patricia
21 november 2004, 22:56
ja en toen?ik zeg je toch dat ik de eerste was!!
trouwens,de verkoper is daar ook verantwoordelijk voor.
dit kun je mij niet kwalijk nemen.
had die phillip maar gelijk moeten gaan.

groetzz,
patricia

marc_o
22 november 2004, 09:17
Ik vind dat je groot gelijk hebt. We weten allemaal hoe dat gaat met verkoop van gitaren en versterkers. Zoooo moe wordt je van die lui die zeggen dat ze 'm komen halen (als ze hun andere blablabla eerst verkocht hebben)
Als je wat verkoopt, wil je het dus kwijt, en de eerste die aan de deur staat met genoeg geld, mag het meenemen.

By the way Patricia, nog last gehad van de honden en de slang?

hehe

Markante gozer is het wel.

patricia
22 november 2004, 10:18
nee hoor,geen honden of slangen gezien!!ik ben daar toch niet bang voor.
ja een markante gozer,en hartstikke aardig,hij gunde mij die gitaar!!!!
ik was echt gewoon de eerste,ik heb hem echt stuk gebeld,maar hij bleef hartstikke tof door de telefoon.
anyway,ik ben dolblij met die gitaar!!!!!! :P

groetzzzz,
patricia :wink:

Josdevos
22 november 2004, 10:34
Ok ik overdrijf mssch wel... :-?

patricia
22 november 2004, 10:37
geeft niet joh. :wink:

Philippe
22 november 2004, 11:53
Ten eerste wil ik even patricia feliciteren met haar nieuwe aanwinst.

Ten tweede wil ik even zeggen dat ik al met hem had afgesproken dat ik hem zou kopen, en dat hij hem zou achterhouden.

Ik zit nou in mijn examenweek dus ik kon hem niet komen halen voor het einde van de week. Dan vind ik het echt een rotsmoesje om te zeggen: "Je wordt zo gek van die mensen die zeggen dat ze hem komen halen maar niet komen."

We hadden een afspraak en die is hij niet nagekomen, dus dat vind ik erg slecht.

Je moet niet denken dat ik kwaad ben, ik ben gewoon teleurgesteld in die gozer.

Maarja, ik wens patricia verder veel speelplezier toe.[/b]

Philippe
22 november 2004, 11:54
dubbel

Philippe
22 november 2004, 11:56
en

patricia
22 november 2004, 12:01
maar eh..philippe ,wanneer heb jij dat dan met hem afgesproken?
ik bedoel het is allemaal achter de rug,maar ik krijg toch een bittere nasmaak. :-?

btw,ik heb een rg1570 met case te koop.

groetzz,

patricia

Philippe
22 november 2004, 12:06
Afgelopen vrijdag als ik het me goed herinner.

Maar het doet er allemaal niet meer toe.

Ter zake, Hoeveel wil je voor die RG hebben? :wink:

Anders Destium
22 november 2004, 12:12
Philippe, ik zou voor de 1570 gaan. Dat is een betere gitaar :lol:

Philippe
22 november 2004, 12:14
Hehe, ik was al een tijd op zoek naar een Ibanez, dus ik denk dat ik die 1570 zeker even ga checken.

Patricia, mag ik trouwens vragen wat je er voor hebt betaald?

patricia
22 november 2004, 12:24
jazeker mag je dat, ik heb er €400 plus......een lexicon mpx1 met mpxr1 controller bij gedaan.

Philippe
22 november 2004, 12:33
Klinkt als een goeie deal.

Voor hoeveel wil je je 1570 kwijt?

patricia
22 november 2004, 12:44
€450,- inclusief koffer.

john.3001
24 november 2004, 09:18
ok,nou ik heb hem dus ,....die jem555 lefty,eindelijk heb ik er een gevonden,een ent rijden van n-br naar oostburg,maar dan heb je ook wat.
hij ziet er goed uit en alsik er mijn vertrouwde 011 opzet heb ik heeeeeel veeeeel plezier van.

groetzzzz,
patricia :wink:

http://img.photobucket.com/albums/v435/karwei/jem1.jpg

Een vrouw die met .011 snaren speelt? Dat ik dat nog mag meemaken :)

Oh wacht, ik zie in je profiel dat je ook bij de bouwmarkt werkt...

:wink:

patricia
24 november 2004, 09:55
tja,...als je bijna iedere dag emmers latex in je vak moet douwen,dan is spelen op een gitaar met 011 een eitje hahaha.
even serieus,ik moet hard werken op mijn gitaar hoor.011 is zwaar,maar de toon???geweldig!!
fijn dat je dit nog mag meemaken. :wink:

groetzzz,

patricia

john.3001
24 november 2004, 10:57
Ja, idd, ik merkte dat zelf ook heel erg toen ik van .009 naar .010 overstapte: het wordt gewoon zoveel vetter. Ik wilde laatst overstappen naar zo'n heavy bottom setje van d'Addario, maar dan ligt de balans toch ietwat verkeerd (zeker op een strat)...

Maar iig respect patricia! Nou nog .013's erop en je kan je meten met SRV!

patricia
24 november 2004, 11:03
haha,kijk, dat is me te zwaar :P 0.11 is voor mij te doen,maar 0.13?
tussen haakjes,ik heb mijn brug laag gezet,(hou ik van,zo laag mogelijk)nou blijft de boel niet meer in stemming als ik een duik maak met de trem.zou die scheef zitten?die trem.bedoel ik.

groetzzz,
patricia

john.3001
24 november 2004, 11:13
Hmm, waarom heb ik ook alweer geen floyd rose? Ohja, nu weet ik het weer;


haha,kijk, dat is me te zwaar :P 0.11 is voor mij te doen,maar 0.13?
tussen haakjes,ik heb mijn brug laag gezet,(hou ik van,zo laag mogelijk)nou blijft de boel niet meer in stemming als ik een duik maak met de trem.zou die scheef zitten?die trem.bedoel ik.

groetzzz,
patricia

:wink:

Anders Destium
24 november 2004, 18:55
>Patricia

Nu weet je ook waarom mensen liever een RG1570 hebben ipv een JEM555 :) De brug op de 555 is een goedkope floydkopie, waar je veel stemproblemen mee hebt. Blokkeren is het makkelijkst...

ijff
24 november 2004, 19:40
Misschien past de brug van de 1570 wel op de 555...

marc_o
25 november 2004, 17:00
Of je stelt de tremelo een beetje beter af, het is namelijk nogal een verschil, van de 009 waar de vorige eigenaar mee speelde, naar de 011 waar jij op speelt, dat gaat echt niet zomaar goed.
Kun je het zelf? Anders even wegbrengen, is allemaal zo gefixt.



011 is toch wel heel dik hoor, en het geluid wordt er dus lang niet altijd beter van. Dikker dan 010 zou ik er niet opzetten.

patricia
25 november 2004, 22:55
marc, hij klinkt geweldig met 0.11!!
alleen met het afstellen van de brug en de neck heb ik waarschijnlijk de brug verschoven,een beetje teveel naar links,dus hij liep tegen de studs aan.ik laat de brug zaterdag door iemand van dijkmans muziek hier in breda (bob is zijn naam) weer goed zetten.
nogmaals hij speelt en klinkt zalig,en ik ben er nog steeds blij mee.

groetzzzz,

patricia