PDA

View Full Version : Fender Jaguar '72 (maple toets + blok inlay!!!) MM Luke I



Ritch
19 november 2004, 12:09
Iemand ervaring met deze waanzinnig mooie en goed klinkende gitaren? (het zal mij benieuwe wat de mensen van dit juweeltje vinden :-D) Er was volgens mij één te koop in een winkel in Stockholm... Maar goed mijn budget hou ik eerst liever open voor een MusicMan Luke I 8-) Plaats hier aub uw reactie op de Jag en eventueel (graag!) op de MusicMan Luke I

Sanders
19 november 2004, 14:40
Is er een reden dat je speciaal een luke 1 wilt hebben?

Ritch
19 november 2004, 17:45
jazeker, de eerste versie van de MM Luke is nog enigzins betaalbaar voor een student als ik... Ik vind het ook geen probleem dat er een tone-pot ''mist'' dus als ik jazz wil spelen gebruik ik mn Ibanez SZ wel. En wat de floyd-rose betreft, ik gebruik de tremolo vrij vaak en zwaar (kheb tevens een Ibanez Roadstar met trem. :) ) Trouwens ik ben echt een diehard-fan van Steve dus... :cool: Groet Richard

Blijepanda
19 november 2004, 20:02
Ik verplaats deze even naar elektrische gitaren.

Toffe gozer
21 november 2004, 15:27
He lukather,


Ik ben een trotse bezitter van een Luke I , het is een supergitaar met een superieure bespeelbaarheid en een supersound 8-)

Ik heb nog nooit op een Fender Jaguar gespeeld dus ik kan de gitaren niet met elkaar vergelijken dus ik kan ook niet zeggen welke de betere is,
maar als je voor de Luke gaat zul daar zeker geen spijt van krijgen

Ritch
21 november 2004, 16:32
bedankt voor je answer... khad nog een paar vraagjes... hoe vind je de floyd zijn werk doen? onstemt ie vaak of breken de snaren snel af? enneh... welke kleur heb je :roll: blauw of rood? mvg richard (alias Steve 8-) :wink: )

Toffe gozer
21 november 2004, 17:37
tja de Floyd , onstemt niet erg snel maar als je hem vaak gebruikt onstemt ie wel sneller natuurlijk maar dat lijkt mij logisch , maar eerlijk gezegd gebruik ik hem ook niet erg vaak want voor het echte tremelo geweld gebruik ik een andere gitaar (Wolfgang EvH)

http://image22.webshots.com/22/4/23/97/204842397gQurtg_ph.jpg


Dit is mijn Luke (foto komt van de gearmeeting)

Ritch
21 november 2004, 19:25
nice pic :-D

Toffe gozer
21 november 2004, 19:37
Er staat trouwens één te koop op de gitaarmarkt voor een redelijke prijs

Ritch
21 november 2004, 19:45
klopt,.. maar kheb nu geen geld :cry: :oops: dusss dat word wachten tot volgend jaar... weer geld scoren in de vakanties :)

Sanders
22 november 2004, 10:20
Ohja, die zijn idd wat goedkoper, al scheelt het volgens mij niet zo gek veel. Om de tremelo hoef je het niet te doen, ik zelf een luke2 zonder floyd rose, en vrijwel geen last van ontstemmingen, ook niet bij bruut tremelogebruik. :lol: