PDA

View Full Version : aanschaf elektrische gitaar



king
19 november 2004, 10:06
heeej allemaal ik ben nieuw hier en ik wil graag een advies.
ik wil namelijk een elektrische gitaar kopen maar ik wil hem zo goedkoop mogelijk omdat ik pas begin. welke merken adviseren jullie mij om mee te beginnen?? weten jullie sites/ winkels die heeeeel goedkoop elektrische gitaren verkopen. ik begin pas net dus vandaar dat ik er zo weinig mogelijk aan uit wil geven.

alvast bedankt voor jullie hulp.
8-)

BartL
19 november 2004, 10:08
D'r zijn zoveel merken en winkels...

Probeer de zoekfunctie eens, deze topics komen erg vaak voor.

Lord Abortion
19 november 2004, 10:10
Ga eens langs in gitaarwinkels, je hebt makkelijk een starterspack (gitaar + versterker + kabels + ...) voor €250 of minder.

michielv
19 november 2004, 10:25
heeej allemaal ik ben nieuw hier en ik wil graag een advies.
ik wil namelijk een elektrische gitaar kopen maar ik wil hem zo goedkoop mogelijk omdat ik pas begin. welke merken adviseren jullie mij om mee te beginnen?? weten jullie sites/ winkels die heeeeel goedkoop elektrische gitaren verkopen. ik begin pas net dus vandaar dat ik er zo weinig mogelijk aan uit wil geven.

alvast bedankt voor jullie hulp.
8-)

Dit soort vragen zijn al ontiegelijk vaak langsgekomen. :(

Zoek eens in dit forum op Richwood, Squier, Ibanez, Cort enz. Je komt allerlei meningen tegen en je schiet er nog niets mee op ;)

Wat wil je? Hoe groot is je budget? Kijk daarna op marktplaats, gitaarmarkt enz. Neem eventueel een kennis mee die kijk heeft op gitaren, bij gebrek aan een kennis: vraag iemand van dit forum die bij je in de buurt woont. Als je het aardig/netjes vraagt willen mensen je best helpen. Geld van een ander uitgeven is nl. een geweldige manier om je GAS te bevredigen zonder dat je poen hebt :D

dejohan
19 november 2004, 11:17
De allerbeste beginnersgitaren wordt gemaakt door de firma DustBin. De beste modellen van deze firma komen uit de Jankplank serie, maar ook de "Triplex Thrasher" is een hele goeie gitaar voor weinig geld.

dejohan
19 november 2004, 11:21
Grapje.

De meest aanbevolen beginnersgitaren hier zijn London City en ook Richwood dacht ik. Ook over Squier is men tevreden, maar niet de goedkoopste reeks (Affinity serie denk ik). Ook Yamaha en Ibanez krijgen vaak goeie besprekingen (maar zijn dacht ik iets duurder).
Koop nooit een Stagg, dat is echt rommel.

Gebruik de zoekfunctie

Lord Abortion
19 november 2004, 11:28
Koop nooit een Stagg, dat is echt rommel.

Mijn eerste gitaar was een Stagg Warlock copy: solidbody, 2 humbuckers. Die gitaar klinkt en speelt echt wel beter dan een Squier rond dezelfde prijs IMO. Nuja, wat ik ook belangrijk vind bij je eerste gitaar: humbuckers of single coil. Dat bepaalt je klank heel sterk.