PDA

View Full Version : En nu is het afgelopen!



Jax
19 november 2004, 08:41
Ok, nu wil ik echt de knoop doorhakken wat betreft een nieuwe versterker. Ik wil een versterker met een lekkere distortion voor Metallica-achitge solo's, etc, maar ook een lekkere bluesy fuzz voor de SRV en de Jimi Hendrix-achtige dingen. En natuurlijk een goede clean. Eigenlijk wil ik dus een versterker die het liefst 2 of 3 kanalen heeft. 1de kanaal voor de clean (die eventueel te overdriven is), 2de voor de distortion en 3de voor de bluesy overdrive (als de clean channel geen overdrive heeft). Een voetschakelaar is dan ook eigenlijk wel vereist en dit alles voor onder de 250 euro als mogelijk. Ik heb al een aanbod gekregen voor een Marshall 8080 en een Vox Cambridge, maar aangezien er nog duizenden mogelijkheden waren aan versterkers die ik nog niet had bekeken, wilde ik nog niks kopen. Ik heb nu het volgende lijstje gemaakt. Graag zou ik horen van mensen die op één of meerdere van deze versterkers gespeeld hebben. Als men nog andere ideeen heeft zijn deze altijd welkom.

Mijn lijstje:

Randall RG75
Marshall 8080
Marshall 8280
Vox Cambridge 30
Peavey Bandit 112 (ik weet niet of deze in mijn budget past)
Sessionette 75
Hughes & Kettner Attax (80 watt?)
Peavey Audition 110
Hughes & Kettner Edition Blue.


Ik heb veel versterkers gekozen met veel watts, aangezien de mogelijkheden van de 2 of 3 kanallen niet aanwezig waren bij de kleinere.

Alvast bedankt voor je reactie,
Jax