PDA

View Full Version : Flying V, zittend???



Jax
19 november 2004, 07:23
Hee,

Naar aanleiding van een ander topic waarin een Flying V werd genoemd, vroeg ik me gewoon uit nieuwsgierigheid af of je een Flying V ook zittend kon spelen? Ik heb nog nooit iemand niet zien staan met zo'n ding, dus ik betwijfel of het wel mogelijk is. Iemand een idee?

Bluesbreaker
19 november 2004, 07:59
met band om zal het iig kunnen

.ChiefRebelAngel.
19 november 2004, 08:03
ik heb een jackosn RR model(onsymmetrische V), je kan daar zittend op spelen, maar ik waarschuw je, het is geen zicht. dan moet je je been in de V laten steken en de gitaar vrij rechtop houden... Net een middeleeuwse minnestreel met een luit... :-?

gerrekat
19 november 2004, 08:14
Natuurlijk ik doe het vaak genoeg...je zet gewoon het "kruis" van de V vorm tegen de binnenkant van je bovenbeen en klaar ben je!

.ChiefRebelAngel.
19 november 2004, 08:21
zo dus, en het blijft geen zicht... :D
http://www.kennaadamspitts.com/songstress51/kennajimiflyinv.jpg
http://www.global-artist.net/ap4/image_ap4/1g_gib_fly74_c.jpg

gerrekat
19 november 2004, 08:30
Nee maar het werkt wel en is nog verassend confortabel ook!

Lord Abortion
19 november 2004, 08:58
zelfde met mijn Warlock: gewoon zo een punt tussen je benen, en met wat geluk blijt hij nog mooi staan als je hem loslaat ook

Johnny Tsunami
19 november 2004, 12:19
Juist, klassieke houding

ik speel altijd zo, ook al heb ik een ibanez...
ik vind het iig wel comfortabeler als gewoon spelen, maar is ook gewenning omdat ik begonnen ben met klassiek gitaar


zeer binnenkort ook in huize tsunami een gibson flying V !!! (hopelijk dit jaar nog)

bat
19 november 2004, 12:39
Op een echte V zit een soort rubber ribbelstuk op de plek waar je een wat normaler vormgegeven gitaar op je been zou laten rusten als je heb zittend bespeelt.

Ik heb geen idee of dat echt werkt, maar het zit er wel om die reden.

Azrael
19 november 2004, 13:07
Agh.....het is om te zitten gewoon een onhandig model. Maar daar is hij ook niet voor bedoeld.


BEDOELD OM MEE TE SCHEUREN! RAAAAOOOOOAAAAAAR!!! :D

Ritch
20 november 2004, 13:25
idd GASGASGASGAS!! :D

AlterEgo
20 november 2004, 13:32
*heeft een Randy Rhoads model van Peavey uit 1985*

Je kan er redelijk mee zitten, maar het HOORT gewoon staand :P

Das Schaap
20 november 2004, 13:34
Ik heb em iets horizontaler liggen, klem mn been wat meer om het onderste punt, zodat mn (gelukkig erg bolle) punt tegen mn been aandrukt. Kan helaas geen pic maken. :lol:
Maar ja je kan dus prima zittend spelen, maar staand blijft leuker.

Traai
20 november 2004, 19:20
hey, ik heb zelf geen Flying V maar vind het wel prachtige gitaren, en wi ler zeker ooit es een hebben ...

Ik kwam toevallig op een site vandaag, waar veel over flying v's werd gesproken ... en op deze pagina dan vooral over Nickelback (one of my favourite band)

Het is de moeite om te lezen ...

Squier4ever
21 november 2004, 16:59
met da rubber erop kun je vrij goed zittend spelen.
maar dan heb je weer het probleem dat de bovenste punt omhoog steekt tegen je elleboog aan. (vond ik nie egt fijn spelen).
maar het zijn iig te gekke gitaren

Squier4ever
21 november 2004, 16:59
met da rubber erop kun je vrij goed zittend spelen.
maar dan heb je weer het probleem dat de bovenste punt omhoog steekt tegen je elleboog aan. (vond ik nie egt fijn spelen).
maar het zijn iig te gekke gitaren