PDA

View Full Version : Oranje



RS-Rik
19 november 2004, 01:31
Weet iemand hier iets van Orange versterkers?
Ik kwam laatst iets tegen op internet over Orange versterkers

Zijn die goed/slecht?

Gewoon een vraagje uit schieuwnierigheid, ik kan er nu toch geen kopen.

Harry
19 november 2004, 09:40
ze zijn goed, maar je moet van het geluid houden.

ieme
19 november 2004, 09:41
check de zoekfunctie...

kokeleko
19 november 2004, 10:10
check de zoekfunctie...

Goed idee :D

Metoshade
20 november 2004, 12:12
Ik heb gisteren de Rockerverb50 versterker van Orange mogen uitproberen. Dat is echt een versterker die van zichzelf gewoon erg goed klinkt. Top of Combo, allebei zeer lekker, vooral voor de prijs: Combo ongeveer 1650 en top ongeveer 1450 bij Musik-produktiv.

2 kanalen, erg goed clean en fantastische scheur. Erg veelzijdig, erg goed.

Clean is warm, punchy en helder. Dirty kan eigenlijk alles en als je de gain knop helemaal opendraait, blijft het geluid "open" dynamisch en mooi klinken. De Peavey JSX, Framusjes en ENGLtjes zaten maar stilletjes in een hoekje, die trokken het niet :wink:

Orangensaft
20 november 2004, 14:14
Ik ben sinds anderhalf jaar de gelukkige eigenaar van een AD30 Twin Channel combo. Bevalt erg goed, het geluid is heel open en dynamisch.
Het geluid 'snijdt' live en in de oefenruimte altijd goed door de mix.

De klankkleur zit ongeveer tussen een Marshall en Vox in. Verwacht dus geen vette metalscheur, maar meer een geluid dat past bij Britpop en stonerrock.

Het enige nadeel is het gewicht: 35 kilo. En ik heb de mijne op zolder staan...

double-trouble
17 december 2004, 10:32
Ik ben het helemaal eens RickSI

Wat een sound uit dat oranje bakkie.

Was wel gezellig he in Dland. haahahaha

birt
17 december 2004, 10:57
my dream-amps :)

ooit heb ik er eentje...

Metoshade
17 december 2004, 14:40
Ik ga ook zeker sparen voor die Rockerverb 50, geweldige sound heeft dat ding zeg!! En nog niet eens overdreven duur. De Rv50 klinkt wat "veelzijdiger" dan de rest van de Orange lijn, heb ik gelezen, maar je moet t natuurlijk gewoon zelf horen.

Phyrexian
17 december 2004, 14:51
Love'm too.

Waren die Orange 1x12 cabinets al beschikbaar?

robzilla
17 december 2004, 15:38
Wat kost een 212 met greenbacks?

DREAMMACHINE
17 december 2004, 19:04
2x12 cabs zaten dacht ik tussen 600 en 700 afhankelijk van speakers....
staat nu een voorraadje bij feedback omdat ze ze eindelijk ook gaan leveren....heel kort ff gespeeld over een ??30?? combo....heerlijke sound, maar niet echt veelzijdig, echt heavy sound krijg je er nooit uit helaas....
maar als je lekkere 'britpop' sound zoekt, of je vox te matig vindt ...perfect !

Shaggy
19 december 2004, 10:05
Ik heb de rockeverb combo van het weekend bespeeld en ik moet zeggen dat ik em niks vond. Je moet echt van de sound houden. Heeft ook el 34 terwijl ik juist de clean met 6l6 (ala fender) mooier vind klinken. De scheur klinkt ook fuzzig terijwl mijn smaak meer in de smooth richting is. Je moet er maar van houden. Ik was snel uitgespeeld iig

Metoshade
20 december 2004, 16:11
Als je de versie met EL34 bespeelde, had je de 30 Watt versie te pakken. De Rockerverb 50 klinkt (naar het schijnt) beter dan de 30 of 100 watt versies.

Hier is een clipje te downloaden van iemand die een redelijk goede opname heeft gemaakt van z'n Rockerverb. De delay die je hoort, zit in de FX-loop. http://www.stonejamchaingarden.com/orange.mp3

Je moet inderdaad van de sound houden, hoewel ik de RV50 minder "eigenzinniger" vind klinken dan de modellen van Koch of ENGL. Bij deze merken krijgt je sound toch een behoorlijke duw in een bepaalde richting en ik heb het gevoel dat de RV50 je meer de mogelijkheid geeft om je eigen geluid te maken. Maargoed, dat is persoonlijk natuurlijk.

De RV50 loopt trouwens op 6V6 eindbuisjes en klinkt daarmee erg warm en rond. Clean krijgt bij hogere volumes een lekker randje mee en klinkt niet dun of scherp. Fenders kunnen "piekiger" klinken, de sound van de RV50 blijft ronder in het hoog. De scheur vond ik bij deze versterker erg dynamisch en warm en een lekker dik midden. Het clipje komt behoorlijk overeen met de werkelijkheid, maargoed, klank/toon zit natuurlijk ook voor een groot deel in je vingers.

MatthijsBlom
3 augustus 2005, 10:33
Dure maar zeer coole versterkers als je het mij vraagt :)
Eigenlijk moet je er 2 hebben: De OD120 (overdrive) en OR120 (clean) :D:D

Mitch
3 augustus 2005, 12:22
Jij zit wel heel erg veel oude topics omhoog te halen hè ? :D
Orange is wel cool, maar echt te duur voor wat je krijgt. De AD30TC is overigens wel een superlekkere bak.

elysianguitar
3 augustus 2005, 13:01
Ik heb zowel de AD 30 als de Rockerverb (50 denk ik) getest, en voor mij persoonlijk stak de AD 30 er met kop en schouders boven uit: in alle mogelijke settings bleef hij altijd super klinken, met vooral heel veel dynamiek: heel Brits maar toch veelzijdiger dan een Vox. Voor de Belgen: Key Music in St-Niklaas heeft de hele lijn in voorraad: testen zoveel je wil !

Qua prijs valt het eigenlijk nog wel mee vind ik. Bij Music Store in Keulen staat de AD 30 rond de 1300 - 1400 euro, wat dus niet meer is dan de meeste Fenders uit de Pro Tube of Vintage reeks.

Misschien laat ik mij ooit nog wel eens gaan ;-)

vulvasonic
3 augustus 2005, 13:03
Het uiterlijk alleen al is reden genoeg om een Orange-stack aan te schaffen.

Ik vind ze meer richting Marshall gaan dan richting Vox trouwens, maar de Orange heeft een ondefinieerbaar glazig nasaal tophoog laagje waar ik erg van hou. LOVE 'M! :)

DaveItUp
3 augustus 2005, 13:22
http://www.matamp.co.uk
http://www.matamp.com(usa)
http://www.blackamps.com(usa)

Bedrijf van de ontwerper van de oorspronkelijke Orange versterkers(stond ook Matamp op naast orange). Nog steeds volledig custom te krijgen voor dezelfde prijs/lager dan een Orange. Ik zou t wel weten. Exact hetzelfde ontwerp/concept/uiterlijk als de originele Orange versterkers.

vulvasonic
3 augustus 2005, 15:58
http://www.matamp.co.uk
http://www.matamp.com(usa)
http://www.blackamps.com(usa)

Bedrijf van de ontwerper van de oorspronkelijke Orange versterkers(stond ook Matamp op naast orange). Nog steeds volledig custom te krijgen voor dezelfde prijs/lager dan een Orange. Ik zou t wel weten. Exact hetzelfde ontwerp/concept/uiterlijk als de originele Orange versterkers.


I'm in LOVE!!!!!!!!!
Vooral die Green-amps zijn moooooooi.

Orpheo
3 augustus 2005, 22:48
kheb ooit op een orange gespeeld, en ik was er niet blij mee. het was inderdaad beetje glazig, niet vol, rond rollend en warm.

de hotrod deluxe is imo een fijnere amp, maar ja. das smaak.

als de hotrod nu ook maar orangje was.. :(

guhlenn
4 augustus 2005, 09:47
EH, die AD30 heb ik ook getest (combo) en hij is ontzettend vol en rond. Miscchien geen geode tubes in jouwtest exemplaar? hij klinkt ERG marshallig (of; zoals een amrshall zou moeten klinken) en is totaal niet veelzijdig. Maar de toon is zo goed dat dat niet uitmaakt... IMHO

Orpheo
4 augustus 2005, 11:42
EH, die AD30 heb ik ook getest (combo) en hij is ontzettend vol en rond. Miscchien geen geode tubes in jouwtest exemplaar? hij klinkt ERG marshallig (of; zoals een amrshall zou moeten klinken) en is totaal niet veelzijdig. Maar de toon is zo goed dat dat niet uitmaakt... IMHO

grappig, dat had ik juist met de fender hotrod deluxe :D en niet met de ad30. raar...


ff offtopic: ik hoorde dat de hotrods gemodelleerd waren naar de ouwe bassmans (en ouwe marshalls zijn daar weer een doorwerking van) dus dat zou in principe wel kunnen kloppen....

guhlenn
4 augustus 2005, 12:51
smaken verschillen, de fender ken ik niet. het was dus wel de combo, dat maakt uit..