PDA

View Full Version : welke pedalen voor mijn fender tweed/london city??



black jetta
19 november 2004, 01:22
ik speel op een fender blues deluxe (tweed) met als cabinet een london city met oxford speakers. Nu ben ik op zoek naar een pedaal die mijn buizengeluid versterkt en 'vettiger' kan maken.

hughes & kettner tubefactor? koch pedaltone? menatone?....

iemand een voorstel?

thanx

Antal
19 november 2004, 01:29
De pedalen die je noemt zijn totaal verschillend. De pedaltone zou ik ondanks de naam niet eens echt zo willen noemen. Het is een volwaardige pre-amp. Ik weet niet of je zoiets zoekt natuurlijk.

De tubefactor en de red snapper zijn goede opties. De 1e geeft een lekkere buizenvervorming. En de 2e wordt meestal gebruikt om je buizen te laten te vervormen. Dus ja, vaag verhaal. Gewoon uitproberen.

Ikzelf heb allebij. Het zijn allebij goede pedalen. het is dus maar net wat je zoekt.

Bluesbreaker
19 november 2004, 01:33
FuzzDrive!!!

black jetta
19 november 2004, 01:34
wat ik juist zoek is een pedaal (mag preamp zijn) die mijn buizengeluid vooral versterkt en waar ik ook nog eens de toon verder mee kan afstellen.

black jetta
19 november 2004, 01:35
en met versterkt bedoel ik vooral luider maakt

Bluesbreaker
19 november 2004, 01:38
FuzzDrive!!!

BramVersteeg
19 november 2004, 09:09
Boss GE-7. Is een equalizer waarmee je de frequenties kunt afstellen en het totaal volume. Je kunt ook een overdrive pedaaltje hiervoor gebruiken maar dan de gain bijna dicht draaien en het volume wat hoger.
Grz. Bram

jpb
19 november 2004, 09:26
Mischien een clean-boost pedaal met toon-opties (b.v. Fulltone Fat-Boost; Xotic RC-Booster)?

marc_o
19 november 2004, 15:01
Die H&K tubefactor is een erg goede optie, en klinkt goed icm een fender

Mitch
19 november 2004, 17:28
Als je alleen een beetje meer pit wil met wat toonregeling is een simpel equalizer pedaal inderdaad niet verkeerd. Of moet er echt een beetje vervoming van het pedaal komen ?
Wat voor gitar gebruik je ? Een Tubescreamer kan erg goed werken, maar is wel afhankleijk van single coils voor een goed geluid.