PDA

View Full Version : Ibanez JS 100



new J. Satriani
18 november 2004, 22:12
Hi ik ben nieuw hier op het forum en ik wil een nieuwe gitaar kopen. nou zag ik deze gitaar. de js 100 van ibanez. gerlateerd aan Joe Satriani. nou dacht ik dat is wel een leuk gitaartje. weten julie hier meer van ik had hem namelijk nog nooit gezien.

ps± heb er ook zeer weinig verstand van.

heb nu een peavey exp of iets dergelijks met een silkroad 25 watt versterker.

Dannster
18 november 2004, 22:21
Hey,

Het is een heel leuk gitaartje.. totdat je gehoor beter wordt, je beter gaat spelen, meer verstand van gitaren gaat krijgen en jezelf rot ergerd aan de floyd die steeds ontstemd...

Ik spreek uit ervaring. De JS100 was mijn 1e electrische gitaar, maar je kan voor hetzelfde bedrag misschien ook wel een leuke 2e hands RG of S kopen waarbij je veel meer waar voor je geld krijgt. Je betaald bij de JS meer voor de naam als voor de kwaliteit.

als je er ander elementen inzet ( ik heb er emg's in laten zetten ) en de floyd blockt is het een fijn gitaartje met fatsoenlijk geluid. En het mooiste hij ontstemd niet meer.

Succes met de aankoop,
danny

MonkeyFace
18 november 2004, 22:29
JS100: niet doen. voor dat geld kun je echt wel beter krijgen. Zoals al gezegd heeft de JS100 nogal last van ontstemmen en is het geluid nou ook niet het je van het... Bovendien vind ik em er ook echt 'lopende band werk' uitzien...

/me zou er niet mee gezien willen worden

wat is je budget trouwens?

new J. Satriani
18 november 2004, 22:31
leuk dat julie gelijk lekker mee denken :D. me budget is ongeveer 800 euro

lennartengel
18 november 2004, 22:45
check ff je pm.... Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat er in je budget betere gitaren te krijgen zijn dan de js 100, maar een goede deal voor een tweedehandse is misschien nog wel de moeite ??

Wormaap
18 november 2004, 22:57
RG2570 :-D
Naar mijn idee een van de beste gitaren voor 855 (Musicstore Köln) of 650 ofzo (Guitarbargains.com maar behalve 1 reactie op dit forum heeft nog niemand daar besteld ofzo)

vinni
18 november 2004, 23:09
Hier een tegengeluid....

Heb ook twee jaar een JS100 gehad......vond het een hele fijne gitaar
die nauwelijks ontstemde de stock pickups waren zeker niet slecht.
Heb er later SD Pearly gates opgezet.
Hals vond ik ook erg fijn.
Zeker veel waar voor het geld.
Zo zie je maar weer......smaken verschillen :cool:

Vinni

Dannster
18 november 2004, 23:20
vinni
Geplaatst: 18 Nov 2004 22:09 Onderwerp:
Hier een tegengeluid....

Heb ook twee jaar een JS100 gehad......vond het een hele fijne gitaar
die nauwelijks ontstemde de stock pickups waren zeker niet slecht.
Heb er later SD Pearly gates opgezet.
Hals vond ik ook erg fijn.
Zeker veel waar voor het geld.
Zo zie je maar weer......smaken verschillen

Vinni

Ontstemde hij echt niet? Ik gebruikte de tremolo best veel, met als gevolg dat de bij delen waar de snaren over heen zitten (saddels) er een soort gleufjes van de snaren ingesleten zijn.. dat was echt geen suc6.. maar misschien had ik wel een slechte :) Maarja smaken verschillen idd.. je komt er alleen maar achter door m uit te testen denk ik en voor je zelf te bedenken of het de gitaar is waar je een poosje op wilt blijven spelen..!

groetjes

MonkeyFace
18 november 2004, 23:21
u heeft een PM

new J. Satriani
19 november 2004, 08:02
ok heel erg bedankt voor jullie hulp. ik ga denk ik eens even op die rg spelen. maar ik vind hem wel minder mooi dan de js. achja bij mij gaat het spelen en de kwaliteit boven de looks.

vinni
19 november 2004, 09:56
Nee....
Ook bij gebruik van de tremolo die ik ook veel gebruikte had ik niet meer problemen dan met andere gitaren die 2, 3 keer zo duur waren.
Slechts één keer had ik echt een groot probleem met de JS.....
Het hele tremoloblok schoot er op één of andere manier uit.
Maar na reparatie werkte die meer als vanouds.....
Overigens....de meest stemvaste gitaar is naar mijn mening
de Parker Fly......heb nu een NiteFly.....da's de enige gitaar die ik nu nog gebruik.....heel erg veelzijdig....waanzinnige hals en loepzuiver!
Een kennis van mij verklaarde mij voor gek dat ik een PRS McCarthy hierop in ruilde.....ik hem.....omdat hij maar vasthoudt aan zn PRS puur omdat het een PRS is.....

Groet,
vinni

MonkeyFace
19 november 2004, 11:45
Nee....
Ook bij gebruik van de tremolo die ik ook veel gebruikte had ik niet meer problemen dan met andere gitaren die 2, 3 keer zo duur waren.
Slechts één keer had ik echt een groot probleem met de JS.....
Het hele tremoloblok schoot er op één of andere manier uit.
Maar na reparatie werkte die meer als vanouds.....
Overigens....de meest stemvaste gitaar is naar mijn mening
de Parker Fly......heb nu een NiteFly.....da's de enige gitaar die ik nu nog gebruik.....heel erg veelzijdig....waanzinnige hals en loepzuiver!
Een kennis van mij verklaarde mij voor gek dat ik een PRS McCarthy hierop in ruilde.....ik hem.....omdat hij maar vasthoudt aan zn PRS puur omdat het een PRS is.....

Groet,
vinni

dude: heb je foto's van die Parker? Dat zijn namelijk wel errug gave gitaren :cool:

vinni
25 november 2004, 22:07
Sorry.....even wat later....

Hier de foto's

http://image16.webshots.com/16/2/16/75/222421675ckkUBA_ph.jpg

http://image18.webshots.com/18/2/18/29/222421829TptnMT_ph.jpg

Beetje onscherp :-(

De Archilleshiel van de Parkers (zeker de oudere series) zijn de elementen. Ook op deze Parker NiteFly SA zijn ze niet best.
Omdat de element afmetingen niet standaard zijn heb ik twee speciale Dimarzio's besteld voor de brug. een Tonezone en een Breed versie. Kijken welke beter klinkt bij mij. als dit klaar is zijn de Single Coils aan de beurt. Ik denk aan de Suhrs V60.

Groet,
vinni

BramVersteeg
25 november 2004, 22:53
Nice! Het zou geen gitaar voor mij zijn maar ik vind ze wel appart.
Ben ook wel benieuwd hoe het speelt en zeker hoe het klinkt met die nieuwe elementen erin.
Grz. Bram