PDA

View Full Version : 4 sporen recorder---8 sporen recorder??



Arnoldino
18 november 2004, 22:09
Ik wil graag thuis een demo opnemen met een sporenrecorder,
nu had ik er een gevonden (4sporen) op een rommelmarkt ,
30 euro, heb em toch niet gekocht want in de handleiding stond dat men maar 2 sporen kon gebruiken om op te nemen, dus bas + drum , gitaar + zang.
Is dat altijd zo met een viersporenrecorder?
Ik zou graag op elk spoor iets anders opnemen. Moet ik dan een 8sporenrecorder kopen?
Ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen op verkoopsites.
Sorry voor men uitleg, maar ik ben een grote leek.

de groeten

bert k
18 november 2004, 22:20
Nee, ze bedoelen dat je maar twee sporen tegelijk kan opnemen. Dat is wel vaak zo maar niet altijd. Als je eerst bas en drum opneemt, kan je daarna zang en gitaar opnemen, je hoort dat de opname van de bas en drum over de boxen.

harrie-beton
19 november 2004, 09:28
ben met bert eens, het grote nadeel is dat je soms 4 sporen tegelijk op wilt nemen. Dat kan dan niet met die dingen. Is het een TASKAM?

Er zijn vrij leuke 4 tot 8 sporen recorders van Yamaha tweedehands die op data mini-discs werken. Dat is leuk om te beginnen.
Ik heb nog zo'n ding liggen (4 sporen).

Boven je budget is een hard-disc recorder?

hb

Arnoldino
19 november 2004, 18:49
Het waren er twee een philips , en nog een raar merk, de naam leek op varco.
Dus op elk spoor iets anders opnemen maar niet tegelijk opgenomen gaat dus wel? Dus kon ik op dat apparaat eigenlijk wel 4 verschillende sporen opnemen? Dat moet ik dus hebben; een opnameapparaat waarbij ik op elk spoor iets anders kan inspelen. En als ik ff logisch nadenk zal dat bij een 4sporenrecorder 4 verschillende opnamen zijn :-?

Hoeveel kost zo een yamaha tweedehands? Hoeveel kost zo een hardisk-recorder tweedehands? Kvind ze beide niet direct op verkoopsites. Dus mijn allerlaatste vraag voor deze post . Iemand tips voor goeie verkoopsites??? :D

harrie-beton
10 december 2004, 12:06
ik lees het laat maar mijn yamaha 4 sporen MINI DISC is wel te koop.
Even met de drummer overleggen want die gebruikt hem heel soms (lees: heeft hem in een doos liggen)