PDA

View Full Version : Ze is hier: 98 Jackson Custom Shop KE2 USA!



NeeraDJ
18 november 2004, 22:04
Moftischen!

NeeraDJ
18 november 2004, 22:04
Hehehehehe! Ik ben nog steeds aan het watertanden!
Kwam gisteren aan, onwijs goed verpakt. Nouja na een kwartier eindelijk de case open (damn wat is dat ding reusachtig, twee keer zo groot als de gitaar!). En daar lag ze, mooi te wezen, wachtend tot ik haar streelde, bespeelde en eisend dat ik haar trouw bleef :-D 8-)

Specs:
Constructie: 25.5" neck-thru-body
Body: Poplar met solid Quilt Maple top
Finish: Multilayer solid Purple Pavo (soort van sparkle, maar dan in het paars)
Hals: Quartersawn Rock Maple
Toets: Ebben met de geilste abalone (sharkfin-)inlays die ik ooit heb gezien
Brug: OFR
Snaren: Dean Markley .10-.46 (hadden ze er zelf opgezet)
Binding: Wit hals en kop
Elementen: Seymour Duncan TB-4 JB brug, Seymour Duncan SH-2 Jazz hals
Verder nog zwarte hardware en Schaller straplocks erbij

Ze staat nu in D gestemd, heeft niet echt mijn voorkeur, maar aangezien ik niet precies weet welke schroefjes van de veren ik aan moet draaien laat ik het zo (ik heb me er nooit in verdiept :oops: ). Dit ding speelt razendsnel, niet normaal gewoon. Dit is de enige hals, behalve voor de Dinky's en Soloists waar ik me op thuis voel, medium-dun en wijd. De speednecks vind ik veel te dun, de Kelly vult mn hand net niet helemaal, precies zoals ik het wil. Het geluid is fenominaal, eindelijk een fabrikant die weet wat een goede elementen combinatie is. De JB is strak en gedefineerd, erg zingend, met gillende harmonics. De Jazz is warmer, heel erg gearticuleerd (dus als je je schaamt voor je fouten, dan is dit niet jouw element, dit element laat alle noten doorkomen), weinig output maar veel definitie, goede harmonics, heeft een beetje het petrucci gehalte van mijn Screamin Demon maar dan met minder output, klinkt erg grungy en grommend tijdens het riffen onder high gain. De Jazz schijnt de beste clean ups ooit te hebben en ik ben het hier onwijs mee eens, de JB is ook goed maar heeft wat meer twang, minder balans en wat meer mid-hoog gefocussed

Poplar is wat zwaarder en toonrijker dan Alder, dat Jackson nu gebruikt (cutbacks door Fender?). Marty Friedman's laatste KE1s waren ook van Poplar. Deze is ook wat warmer, sustainrijker en gebalanceerder, mijn ena favoriete houtsoort. De OFR vind ik zelf veel beter dan de Lo Pro Edge en misschien zelfs Schaller, mensen die mij ongelijk willen bewijzen kom maar op. Enige betere tremelo vind ik de Kahler, ik ben blij deze trem eindelijke uitvoerig te hebben kunnen testen. Er zit een Rockinger Blackbox in de trem gebouwd, dit is een systeempje bij de veren die de brug fixed wanneer deze niet wordt gebruikt. Vandaar dat deze KE2 meer sustain lijkt te hebben dan die van Jack Frost die ik eerder bespeelde. Het vereist een klein beetje meer kracht om de trem echt te misbruiken.

Oh ja ben??? ik heb gekeken voor je en mijn straplock/button ding zit iets hoger aan de linkerkant van voren. Ik maak morgen foto's wanneer mijn eigen pc is gemaakt.

Mensen die nu zeggen dat ik moet gaan spelen, ik ga al!!!

NeeraDJ
18 november 2004, 22:11
Oh ja, de gitaar is wel raar gebouwd (altijd zo bij USA Kelly's), de hals is relatief lang, maar Jackson heeft in tegenstelling tot veel andere fabriekanten de 23e en 24e fret wat breder gemaakt, heel cool. Wel was ik een beetje confused over waar ik mijn hand kon plaatsen omdat de brug zo dichtbij de hals staat. De toets is trouwens zo plat als een dubbeltje, en shred als samurai met zijn nieuwe Hanzo zwaard 8-) .

BartL
18 november 2004, 23:02
CONGRATZ! :-D

Anders Destium
18 november 2004, 23:47
Gefeliciteerd, Ik ben erg benieuwd naar de foto's :lol:

Het lijkt me echt een supergitaar, ook de abalone sharkfins zie je niet vaak (is toch meestal MOP). De pupcombinatie is inderdaad uitstekend!


Alleen vraag ik me een beetje af hoe enige brug veel beter kan zijn dan een lo-pro. Beter misschien, maar veel beter...:wink:

Swan
19 november 2004, 01:16
fotooooooooooooooooooooooooooos

gefeliciteerd....

Wormaap
19 november 2004, 02:01
JACKSON!!!!!!!
PICS!!!!!!!!!!!!!!
:o

Alain
19 november 2004, 09:20
We want more Jackson pics!!!!!!!!!

Lacrymosa
19 november 2004, 09:22
Gefeliciteerd man, kan niet wachten op de pics.........en de 28ste, als ik dr in levende lijven mag aanschouwen

NeeraDJ
19 november 2004, 09:34
Thanks gozers

En Anders D, het leek mij eerst ook MOP, maar er zit toch een soort van paars/groene/gele gloed in als je van dichtbij kijkt. Veel beter? Nouja ik vind 'm een stuk gemakkelijker en minder lastig dan de Lo Pro, maar dat kan ook aan het Rockinger systeem liggen natuurlijk. Pics komen vanmiddag, nu naar school

FNaRK
19 november 2004, 09:52
gefeliciteerd dude

Kelly is da bitch 8-)

Soulflyhigh
19 november 2004, 13:20
Erg vette shit en om nog even orgineel te zijn: FOTO's

EmgMaster
19 november 2004, 16:05
ben je nu nog niet vrij??? :D:D:D

enne.... gefeliciteerd he!!!

NeeraDJ
19 november 2004, 16:10
http://members.lycos.nl/neeradj/hpbimg/AAAA0063.JPG
http://members.lycos.nl/neeradj/hpbimg/AAAA0058.JPG
Voor ben???
http://members.lycos.nl/neeradj/hpbimg/AAAA0060.JPG
Smooth joint, en dat is geen heel, je kan de laatste frets met gemak bereiken!
http://members.lycos.nl/neeradj/hpbimg/AAAA0065.JPG
Grouphug, ik geloof dat Anders D mijn V nooit had gezien, deze is dus langer dan een decennium in gerrekats bezit geweest en dat is te zien ook haha

Sorry voor de crappy pics, maar ik heb weinig geduld met teveel of te weinig belichting, die sparkle komt wel mooi naar voren though alhoewel mensen die naar de meeting komen 'm echt zullen zien shinen. Ik ben volgens mij 1 van de 5 KE2 eigenaren in heel Nederland heb ik me door een andere hagenaar (zweert bij Jackson USA) laten vertellen. En misschien zelfs de enige met Purple Pavo, omdat dit een gelimiteerde finish was voornamelijk in '98 geproduceert. Dat maakt de axe dus extra speciaal 8-) :-D

Baco
19 november 2004, 16:19
Erg knappe gitaar! Gefeliciteerd er mee!

Nu nog een amp zeker?

:wink:

NeeraDJ
19 november 2004, 16:32
Yep, maar mijn pc is kapot en ik ken de password van wanadoo niet uit mijn hoofd, dus ik kan die kerel van de Soldano niet terugmailen of zijn nieuwe berichten ontvangen for that matter :-(

Ik hoop de pc vandaag te kunnen maken anders dan moet ik maar weer naar ENGL gaan kijken of hou ik mijn Mesa gewoon

Anders Destium
19 november 2004, 17:12
Erg mooi! Alleen die strat kan nu natuurlijk niet meer :lol:

Zou je kunnen proberen ook een foto te maken van de inlays? Fotograferen met flits zuigt, ik weet er alles van :) Het meest natuurgetrouw is in natuurlijk licht (geen zon), maar het weer is er nu niet echt naar geloof ik :D

NeeraDJ
19 november 2004, 17:17
Nee idd, geen zon en 16:00 al donker :-?
Sure geen probleem, nouja laat ik dat niet te snel zeggen ik heb echt een cheap ass digitale camera waar je soms hele goede maar ook behoorlijk baggere foto's mee kan maken :)

BLOK182
19 november 2004, 17:40
Congrats man! MOP Sharkfins op neck thru nekken heershen!!

ben???
19 november 2004, 18:38
ah wicked! mooi ding man!

over die foto: kan je ook een foto van de andere straplock posten? daar gaat het me eigenlijk om ;).

NeeraDJ
19 november 2004, 19:23
Congrats man! MOP Sharkfins op neck thru nekken heershen!!

Aaabalonee, tenminste het lijkt onwijs op abalone, mijn oude Gibbie had MOP Blocks en die hadden nietg echt die paarsgroene gloed zeg maar. Beide soorten zijn cool though 8-)

@ben???: Op de tweede en derde foto kun je ze allebei zien, kijk goed bro. Zo niet dan maak ik morgen weer pics voor je en probeer ik de inlays voor Erik vast te leggen

Ibanez RuleZ
19 november 2004, 19:25
tja, wat moet ik nu nog over jackson zeggen :-p. leuke gitaar, mooi dat je het nog hebt weten te regelen met die vogel.

kan je een foto maken van die sharkies? lijkt me nl erg leuk, abalone sharkfins. ik heb ze van MOP in mn charvels en die zijn wel gekleurd, maar ietsje te subtiel :p

Harrald

Braindead
19 november 2004, 19:33
Gefeliciteerd met je axe!
Dat ziet er absoluut heel vet uit.
Tenminste iemand die af durft te wijken van de massa.
Poplar is inderdaad een erg lekker klinkende houtsoort voor de body.
En ebbenhouten fretboard.

It rulez! 8-)

ben???
19 november 2004, 19:35
whahaha helemaal gemist, deze zit idd vrij hoor. balans is ged? echt een bijzonder stoer ding, nog een keer :)

NeeraDJ
19 november 2004, 19:53
@Harrald: Is een andere dude, heel erg netjes en vriendelijk moet ik zeggen. Ik was dit vergeten te melden, maar hij heeft een cd van zijn band "Texas Funeral" meegestuurd, ze spelen Stoner Rock. Hun drummer deed me aan Jimmy Degrasso denken en de overdrive partijen waren vrij clean en lekker gespeeld. Ze hebben echter niet veel succes zegt ie :???:

@Braindead: Thanks dude, ja ik ben best wel blij dat ik nog een zeldzaamheid te pakken heb, vooral voor de onwijs lage prijs die ik ervoor heb betaald. Poplar is wat zwaarder maar heeft veel meer tone en de ebben toets complimenteert deze gitaar onwijs goed.

@ben???: Hmm heb net alledrie de gitaren staand bespeeld en ze is nog wel een beetje neckheavy maar niet veel als je je strap goed hebt hangen. Poplar is zoals ik al zei wat zwaarder, dus Rock Maple en ebben eisen minder gewicht op.

Ibanez RuleZ
19 november 2004, 20:06
oohja... poplar is trouwens een goedkoper alternatief (normaal gesproken) voor alder. het werd in wat goedkopere gitaren gebruikt (hoewel ook in custom shops en de shannons waren ook van poplar).

ik heb nog nooit kunnen vergelijken tussen de twee eigenlijk, hoe kom je er bij dat het een besparing is, poplar is (dacht ik tenminste) juist goedkoper dan alder

harrald

NeeraDJ
19 november 2004, 20:42
oohja... poplar is trouwens een goedkoper alternatief (normaal gesproken) voor alder. het werd in wat goedkopere gitaren gebruikt (hoewel ook in custom shops en de shannons waren ook van poplar).

ik heb nog nooit kunnen vergelijken tussen de twee eigenlijk, hoe kom je er bij dat het een besparing is, poplar is (dacht ik tenminste) juist goedkoper dan alder

harrald

Nee juist helemaal niet :)
San Dimas Custom Shops werden altijd van Poplar gemaakt, tenzij de klant anders vroeg. Poplar wordt sinds Fenders takeover niet meer gebruikt, ik weet verder niet hoe je erbij komt dat het goedkoper is? Het is dichter, gebalanceerder, sustained beter en is rijk. Daarbij komt wel dat het iets zwaarder is wat op zich wel zuigt. Lijkt me sterk dat Poplar wat minder is aangezien, Alder juist op budgetgitaren voorkomt en ik frankly nooit een budgetgitaar van Poplar heb gezien

Mitch
19 november 2004, 21:15
Zeg, klinkt "populier" nou zo Hollands-niet-stoer of zo ? :D
Populieren zal zeker goedkoper zijn, die krengen groeien als een achterlijke (kijk maar om je heen, staan er zat in NL) en ze zijn goed recht.

Gefeliciteerd hoor Neeradj !

Swan
19 november 2004, 21:16
wat is er nou eigelijk custom aan?

Ibanez RuleZ
20 november 2004, 00:27
populieren is volgens mij wat in nederland basswood heet... poplar is een soort tulpenboom

Harrald

Orpheo
20 november 2004, 00:37
populieren is volgens mij wat in nederland basswood heet... poplar is een soort tulpenboom

Harrald

nee, dat klopt helaas niet.

poplar is gewoon populier, en basswood is in het nederlands: lindenhout.

poplar is idd redelijk zeldzaam, kom je nie vaak tegen, en is, zover ik begrepen heb, tamelijk zwaar.

basswood (linden) is daarentegen weer superlicht.

gerrekat
20 november 2004, 09:30
Gefeliciteerd man. mooie axe

Mitch
20 november 2004, 11:46
populieren is volgens mij wat in nederland basswood heet... poplar is een soort tulpenboom

Harrald

nee, dat klopt helaas niet.

poplar is gewoon populier, en basswood is in het nederlands: lindenhout.

poplar is idd redelijk zeldzaam, kom je nie vaak tegen, en is, zover ik begrepen heb, tamelijk zwaar.

basswood (linden) is daarentegen weer superlicht.

Juist. In het Engels klinkt het altijd wel exotisch, maar het is gewoon populier, linden, elzen en essenhout wat de klok slaat :wink:

NeeraDJ
20 november 2004, 13:01
Populieren en Poplar zijn andere houtsoorten hoor. Misschien ben ik verkeerd geïnformeerd, maar snel groeiende bomen hebben over het algemeen minder dichtheid en een hoger watergehalte. Poplar heeft dat niet. Deze discussie is eerder gevoerd meen ik, dus zoekfunctie doe je best :)

@Swan: De Quilt top met een Solid finish, zwarte hardware, wellicht de abalone inlays en Schaller straplocks- tenzij die er door de vorige eigenaar op zijn gezet. Vorige eigenaar had Jackson gemaild en die meenden dat deze axe in de Ontario Custom Shop is gebouwd.

Thanks gerrekat

Swan
20 november 2004, 13:11
staat er ook custom shop op de headstock?

peterpaffer
20 november 2004, 13:41
Gefeliciteerd man. Mooie Kelly. Veel metal gasten zijn lijp van Bc Rich, maar toch vind ik Jackson een beter merk. Veel plezier ermee.

lupoloco
20 november 2004, 13:54
woei, mooie axe 8-)

Shakeel
20 november 2004, 13:58
hahaha daar is hij dan! 8-)

ERG tof man ik wou dat ik ook een USA jackson had ;)

veel plezier ermee 8-)

Adios,

ShaQ

Mitch
20 november 2004, 16:01
Poplar is gewoon populier. Check de Van Dale maar, daar heb ik geen zoekfunctie voor nodig :P
Het punt van populier is wel, dat het door zijn eigen kleur niet zo geschikt is voor transparante lak, waar elzen, essen en uiteraard esdoorn dat wel zijn. Voor lakken zoals de jouwe is het gewoon prima hout.

Over gewicht valt veel te zeggen, maar niet dat de een houtsoort een vast soortelijk gewicht heeft. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de stukken mahonie waarvan de hals en de body van mij gitaar van gemaakt zijn....het stuk halshout was zowat net zo zwaar als het bodyhout :D

Maar goed, dit is meer iets voor een apart topic onderhant, verder met de felicitaties :)

Quink
20 november 2004, 16:08
Poplar is gewoon populier.

Eh, nee helaas. Poplar is tulpenboom. Liriodenderon tulipifera.

Populier is iets anders, is van Populus familie.

Poplar is verder lichter van gewicht dan Alder (Elzen, Alnus familie).

Zie ook:

http://www.woodworkerssource.net/Merchant3/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=WS&Category_Code=Poplar

http://www.woodworkerssource.net/Merchant3/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=WS&Category_Code=Alder

NeeraDJ
20 november 2004, 16:39
Due to the grey/green color, this wood is used only when solid color finishes are to be applied. It's weight generally runs about one half pound more than Alder

Tja misschien Eastern Alder maar normaal flink lichter meen ik, had 'm graag met m'n strat vergeleken, maar dat kan dus niet omdat het een neck-thru gitaar is en de strat bolt-on (meer maple in de body dus).

Je hebt wel gelijk dat hout in verschillende gewichten voorkomt SP, maar geselecteerde kwaliteitshoutsoorten zijn goed te vergelijken. Kijk als ik Natomahonie met Eastern Alder ga vergelijken dan is het Alder ook zwaarder, maar als ik Honduras mahonie met eastern Alder vergelijk dan zit er toch meer gewicht in het Honduras mahonie :). Er is altijd wel een klein verschil, maar die is te vergeven

Mitch
20 november 2004, 17:08
Ha ! Er is inderdaad een verschil ! Een minuut of tien Googlen en je weet weer een hoop meer.....
Ik ga het nog wel verder proberen uit te zoeken, maar het lijkt er op dat ofwel de term 'poplar' een Amerikaanse term is óf een foute benaming, want de populier is inderdaad van de populus familie en wat poplar genoemd werd is feitelijk de tulpenboom, de liriodenderon tulipifera.
Punt is dat poplar in alle vertalingen die ik tot nu toe gezien heb vertaald wordt als populier, terwijl het een synoniem lijkt te zijn voor de tulip tree.


Geinig dit :)

Quink
20 november 2004, 17:29
Mm, het wordt almaar raarder. Het lijkt er idd op dat beide termen door elkaar worden gebruikt. Hier hebben ze het over "yellow poplar" , "not a true poplar" in het geval van tulpenhout, en ook over poplar als ze populus bedoelen. Maar bij yellow poplar staat ook "musical instruments", bij echte poplar niet.

http://www.woodbin.com/ref/wood/yellow-poplar.htm

http://www.woodbin.com/ref/wood/poplar.htm

Anders Destium
20 november 2004, 18:30
Poplar is in ieder geval niet populair :)

Welke andere merken behalve Jackson gebruiken poplar of hebben het gebruikt?

Shakeel
20 november 2004, 18:44
staat er ook custom shop op de headstock?

Ja ben ik ook benieuwd naar

Ibanez RuleZ
20 november 2004, 19:34
als tonewood vind ik het overigens prima, mijn "6" klinkt erg goed

Harrald

NeeraDJ
21 november 2004, 11:11
Poplar is in ieder geval niet populair :)

Welke andere merken behalve Jackson gebruiken poplar of hebben het gebruikt?

Hehe, nou zat als ik Warmoth mag geloven o.a. Carvin meen ik. Ik denk dat Poplar minder praktisch dan Alder was, Alder is immers lichter, klinkt bijna hetzelfde, is transparant te lakken, en goedkoper. Wanneer ik rondsurf op eBay.com dan zie ik zo vaak Poplar gitaren maar ik hou ze niet in m'n kop :???:

@ShaQ: Volgens mij niet, maar hoort dat er te staan dan, op het JCF zie ik axes waar ook alleen Made in USA staat. Ik zal Jackson er nog even over mailen, misschien is het een uitschieter het heet immers nog steeds KE2

Shakeel
21 november 2004, 13:42
Ik heb geen idee eigenlijk of dat persé op alle customs usa's moet staan, maarja who cares die axe is freakin' awesome 8-)

Iced Dragon
23 november 2004, 11:28
felicitaties!

Ibanez RuleZ
23 november 2004, 11:42
in principe is een custom shop niets anders dan een usa select met een apart verflaagje of ander soort hout. dit maakt het een andere gitaar, maar de zorg die er aan wordt gegeven is voor de USA select series even groot als de customshop, alleen zijn er voor de customshop meer features waar je HEEL dik voor betaald. Als de KE2 van poplar is, zeker met die finish, dan is het gewoon een customshop. voor zover ik weet (kennis is wel wat beperkt, ook al ben ik op het JCF wel een actieve lezer) is er de laatste jaren geen KE2 van poplar gemaakt en de enige die er in meerdere versies is gemaakt zijn de shannon soloists, die van poplar maken.

poplar blijft echt wel een groot nadeel houden, is al genoemd, maar dat ondervond ik gister ook op mn bandrepetitie, mn model 6 is echt ZO zwaar, t deed op een gegeven moment gewoon pijn en ik heb een erg brede band. hij's gewoon zwaarder dan mn oude LP studio

harrald

Shaggy
23 november 2004, 12:14
mooie axe m8

Wormaap
23 november 2004, 17:26
'T is inderdaad geen licht gitaartje IbanezRules! :o Werkelijk loodzwaar.
Maar als de feel van zo'n KE2 lijkt op die van m'n 6, heb je er een prachtgitaar aan :-D

Mitch
24 november 2004, 18:26
Mm, het wordt almaar raarder. Het lijkt er idd op dat beide termen door elkaar worden gebruikt. Hier hebben ze het over "yellow poplar" , "not a true poplar" in het geval van tulpenhout, en ook over poplar als ze populus bedoelen.

Ik heb nog even verder doorgespit bij de deskundige en inderdaad: Amerikanen noemen Tulpenboomhout ten onrechte Poplar.
Poplar is dus officieel populier, maar wordt ook voor tulpenboomhout gebruikt en da's eigenlijk heel slordig.
Ik heb de twee houtsoorten nog even naast elkaar gezien en het is ook een behoorlijk kleurverschil.

In het Houtvademecum staat het zelfs apart vermeld, dat het synoniem "poplar" voor tulpenboomhout "verwerpelijk" is :D

NeeraDJ
25 november 2004, 18:03
Harrald you are so right, ik dacht eerst dat mijn all mahogany/ebben toets Gibson zwaarder was, maar die KE2 is beduidend zwaarder! Ik heb echter wel zwaarder aan mijn hals gehad, heck ik ben een gezworen Gibson player geweest. Mijn zwaarste was een Gibbie Les Paul Deluxe 76 met Maple hals, damn ik had het tijdens band practice al zwaar, maar nadat ik thuis kwam en op de bank tv lag te kijken weer opstond kon ik mijn arm zonder onverdraaglijke pijn te verdragen niet bewegen, ging gelukkig na twee uur rust weer over.

Thanks for all the comments bros, wie op de pedalen meeting komt mag 'm van harte uitproberen!

Xavier
18 december 2004, 22:39
First off sorry dat ik dit topic omhoog haal.

NeeraDJ, ik had een vraagje - heb je misschien wat info over het importeren van een gitaar uit de usa(tax enzo).Ik zit er nl overna te denken om een Jackson custom te bestellen. Uiteraard kan pm'n ook. :cool:

Braindead
18 december 2004, 22:55
Dat van de dichtheid van poplar weet ik het niet, maar ik heb een aantal gitaren met poplar, maar je moet er verrekt goed mee uitkijken, want mijn ervaring is dat je er zo een deukje in stoot.

Of het moet toeval zijn dat ik er extra onhandig mee omga ofzo. :???:

SiNiSTRaL
18 december 2004, 22:56
jezus man gebruik de zoekfunctie, dat is echt al zovaak langs geweest die vraag (incl antwoorden)
maargoed:
verzenden ongeveer 80 euro
daarbovenop komt 19%btw+3 of 4% tax (tax gaat dus over kostprijs+verzenden+evt verzekering)
laat de verkoper altijd 'Gift' op de papieren zetten, want dan betaal je geen belasting.
en om de volgende vraag te voorkomen: dollar is ongeveer €0.80

Xavier
18 december 2004, 23:03
Hey thanks ik had een usa gitaar dealer gemaild.. maar hij zei sorry maar het pakketje is te groot om als gift verstuurd te worden, maar ik kan wel een lager bedrag (500$ ipv 4300$) :-? op de bon zetten.

Anders Destium
18 december 2004, 23:58
Ja, in dat laatste geval moet je gewoon durven. 22% over 600 is minder dan over 4000 :wink:

Wormaap
19 december 2004, 00:40
Da's wel k*t met verzekering, ZOU je gitaar kwijtraken, ga je ook maar 500 ipv 4000 vergoed krijgen.

NeeraDJ
19 december 2004, 01:56
Dat van de dichtheid van poplar weet ik het niet, maar ik heb een aantal gitaren met poplar, maar je moet er verrekt goed mee uitkijken, want mijn ervaring is dat je er zo een deukje in stoot.

Of het moet toeval zijn dat ik er extra onhandig mee omga ofzo. :???:

Helemaal niks van gemerkt joh, afgezien van de hoeken is het hout zeer stevig IMO :)

Geen probleem Xavier, je vraag is al beantwoord, 22-23% belasting over de waarde van je pakketje+de verzendkosten! Er zijn verschillende manieren om dit te omzeilen. Eentje die ik op een ander forum heb gelezen is claimen dat de gitaar al van jou was en je die ter reparatie hebt opgestuurd. Schijnt heel goed te lukken volgens die gozer van het JCF, alhoewel ik het zelf nooit heb gedaan. Lager bedrag is heel erg riskant overigens, als je pakketje kwijtgeraakt wordt dan kun je fluiten naar het geld.

BLOK182
19 december 2004, 12:05
Mijn model 6 is ook al zo'n zware plank, meen 3.8 kg. Best wel wat gewicht voor zo'n sleek gitaartje :D

Orpheo
19 december 2004, 13:06
Mijn model 6 is ook al zo'n zware plank, meen 3.8 kg. Best wel wat gewicht voor zo'n sleek gitaartje :D

jep, same here (naja, ik heb een 650...)

Wormaap
19 december 2004, 13:35
Mijn model 6 is ook al zo'n zware plank, meen 3.8 kg. Best wel wat gewicht voor zo'n sleek gitaartje :D

jep, same here (naja, ik heb een 650...)
'Probleem' is wel bekend hier ja, niet te tillen die bijl :P

SiNiSTRaL
19 december 2004, 13:40
is dat zo zwaar dan?
mijn shadow is ook iets van 3,5 a 4 kilo...

NeeraDJ
19 december 2004, 13:45
Is zwaarder dan een Gibbie Les Paul Custom, of ergens even zwaar. Dus ze zijn niet licht nee :wink:

Orpheo
19 december 2004, 13:55
ach, zwaar, zwaar

als je t vergelijkt met een fender, of een (semi)willekeurige ibanez, ja, dan zijn ze zwaar ja :wink:

UnbrokenGuitarPlayer
19 december 2004, 14:25
niet mijn stijl :wink:
toch veel speelplezier 8-)

NeeraDJ
19 december 2004, 14:30
En speelplezier volop 8-) (alhoewel ik nu toch eens die nieuwe amp moet gaan kopen :-? ). Ze krijgt dan namelijk meer speeltijd

Negative K3 fan
19 december 2004, 16:16
ugh ik vind kellys echt lelijk

kleur is ook niet mijn facvoriet, maar wel lijp.

Ibanez RuleZ
19 december 2004, 18:14
ohja, lennart moet er weer eens overheen pissen.

mag ik je de vraag stellen wat het NUT is van posten in een topic waar iemand blij is met zijn gitaar om te zeggen dat je m lelijk vind. echt, NUTTELOOS lennart, compleet zonder concessies... je kan ook gewoon NIET reageren. of gewoon alleen dat laatste zinnetje zeggen, dat ie lijp is

Harrald

NeeraDJ
19 december 2004, 19:18
Bedankt voor je support Harrald 8-)

Maar op zich stoor ik me er niet aan, ja als het een ander topic was geweest dan had iemand anders zich misschien beledigt gevoeld, en ja sommige meningen kun je beter voor jezelf houden. Maar das Lennart, maar ik ben verder blij zat met deze axe :-D . Ik zou waarschijnlijk hetzelfde als jou gepost hebben als ik dit had gelezen over iemand anders z'n axe, dus ik stel het wel op prijs

Wormaap
19 december 2004, 19:58
Ach ach, in een topic over een gitaar kun je verwachten dat mensen hun mening gaan geven, en die zullen niet altijd positief zijn, da's toch niet meer dan normaal? En met een Kelly kun je't al helemaal verwachten, want da's nou niet bepaald een gitaar die iedereen mooi vindt (ik wel hoor :-D)

Xavier
20 december 2004, 21:00
Dat van de dichtheid van poplar weet ik het niet, maar ik heb een aantal gitaren met poplar, maar je moet er verrekt goed mee uitkijken, want mijn ervaring is dat je er zo een deukje in stoot.

Of het moet toeval zijn dat ik er extra onhandig mee omga ofzo. :???:

Helemaal niks van gemerkt joh, afgezien van de hoeken is het hout zeer stevig IMO :)

Geen probleem Xavier, je vraag is al beantwoord, 22-23% belasting over de waarde van je pakketje+de verzendkosten! Er zijn verschillende manieren om dit te omzeilen. Eentje die ik op een ander forum heb gelezen is claimen dat de gitaar al van jou was en je die ter reparatie hebt opgestuurd. Schijnt heel goed te lukken volgens die gozer van het JCF, alhoewel ik het zelf nooit heb gedaan. Lager bedrag is heel erg riskant overigens, als je pakketje kwijtgeraakt wordt dan kun je fluiten naar het geld.

Het zou idd een enorme bummer zijn als die gitaar kwijt zou raken. Maar wat ik niet snap is dat die verkoper zegt dat die gitaar via gift versturen niet mogelijk is - omdat hij te groot voor et postoffice zou zijn :???: terwijl jou KE (die btw insane is 8-) ) wel als gift verzonden is.

Xavier
20 december 2004, 21:02
Dat van de dichtheid van poplar weet ik het niet, maar ik heb een aantal gitaren met poplar, maar je moet er verrekt goed mee uitkijken, want mijn ervaring is dat je er zo een deukje in stoot.

Of het moet toeval zijn dat ik er extra onhandig mee omga ofzo. :???:

Helemaal niks van gemerkt joh, afgezien van de hoeken is het hout zeer stevig IMO :)

Geen probleem Xavier, je vraag is al beantwoord, 22-23% belasting over de waarde van je pakketje+de verzendkosten! Er zijn verschillende manieren om dit te omzeilen. Eentje die ik op een ander forum heb gelezen is claimen dat de gitaar al van jou was en je die ter reparatie hebt opgestuurd. Schijnt heel goed te lukken volgens die gozer van het JCF, alhoewel ik het zelf nooit heb gedaan. Lager bedrag is heel erg riskant overigens, als je pakketje kwijtgeraakt wordt dan kun je fluiten naar het geld.

Het zou idd een enorme bummer zijn als die gitaar kwijt zou raken. Maar wat ik niet snap is dat die verkoper zegt dat die gitaar via gift versturen niet mogelijk is - omdat hij te groot voor et postoffice zou zijn :???: terwijl jou KE (die btw insane is 8-) ) wel als gift verzonden is.

Xavier
20 december 2004, 21:07
Dat van de dichtheid van poplar weet ik het niet, maar ik heb een aantal gitaren met poplar, maar je moet er verrekt goed mee uitkijken, want mijn ervaring is dat je er zo een deukje in stoot.

Of het moet toeval zijn dat ik er extra onhandig mee omga ofzo. :???:

Helemaal niks van gemerkt joh, afgezien van de hoeken is het hout zeer stevig IMO :)

Geen probleem Xavier, je vraag is al beantwoord, 22-23% belasting over de waarde van je pakketje+de verzendkosten! Er zijn verschillende manieren om dit te omzeilen. Eentje die ik op een ander forum heb gelezen is claimen dat de gitaar al van jou was en je die ter reparatie hebt opgestuurd. Schijnt heel goed te lukken volgens die gozer van het JCF, alhoewel ik het zelf nooit heb gedaan. Lager bedrag is heel erg riskant overigens, als je pakketje kwijtgeraakt wordt dan kun je fluiten naar het geld.

Het zou idd een enorme bummer zijn als die gitaar kwijt zou raken. Maar wat ik niet snap is dat die verkoper zegt dat die gitaar via gift versturen niet mogelijk is - omdat hij te groot voor et postoffice zou zijn :???: terwijl jou KE (die btw insane is 8-) ) wel als gift verzonden is.

NeeraDJ
20 december 2004, 21:57
Mijn KE2 is met een echte waardeaantekening verzonden, dus ze wisten wat het waard was, kwam overigens uit Duitsland dan word je zowiezo niet aangeslagen. En nee het kan heel goed als gift verzonden worden das helemaal niet waar wat die dude zegt. Als jij een oom in Amerika hebt die jou een dure gitaar voor je verjaardag stuurt dan is het toch immers ook gewoon een cadeautje?

Succes ermee, en laat het me weten als je meer vragen hebt!