PDA

View Full Version : de output van de elementen.



Aron Maiden
18 november 2004, 21:50
hallo, ik vind de output van mijn jackson professional erg laag, wat zijn goeie opties om de output hoger te maken, ik hou niet zo van zon lage output!!!

Wormaap
18 november 2004, 21:53
Andere elementen, elementen hoger zetten (schroeven in de plastic 'ringen' om het element heen vaster draaien)

Aron Maiden
18 november 2004, 21:56
ja bedankt maar niewe elementen en elementen opdraaien dat wist ik al. maar zijn er ook nog andere mogelijkheden??? :???:

ewoud
18 november 2004, 22:00
je hebt een PA2 van EMG, dat is een switch die boost je geluid met 20dB... dan heb je meer output.

Aron Maiden
18 november 2004, 22:01
hoeveel gaat dat kosten???

BramVersteeg
18 november 2004, 22:52
Als je een actief element hebt kun je 2 9volt batterijen in serie aansluiten voor meer output (heb ik me laten vertellen).

gerrekat
18 november 2004, 22:57
Als je een actief element hebt kun je 2 9volt batterijen in serie aansluiten voor meer output (heb ik me laten vertellen).


Meer headroom niet echt meer output....ik merk het verschil nauwelijks..


De elementen dichten tegen je snaren zetten is wel een suggestie dat zou meer output moeten opleveren...maar als je echt structureel wat wil verbeteren zou ik toch aan de nieuwe PU's gaan.

Wormaap
18 november 2004, 22:59
Zo'n booster lijkt me niet echt wat je zoekt, da's niet subtieletjes meer gain maar in 1 keer 20dB gain (dus 100 keer zoveel output)

Bastin
19 november 2004, 00:33
EMG heeft ook een afterburner (AB) dat is een regelbare PA2.
Is te regelen door middel van een push-pull potmeter.

http://www.emginc.com/displayproducts.asp?section=Accessories&categoryid=32&catalogid=69

in duitsland bij musik produktiv is deze rond de 54 euro

lk heb hem zelf ook net 2 dagen op mn Charvel.
Werkt perfect!

Swan
19 november 2004, 01:24
welk model heb je?

ik zou gewoon de PUs vervangen

Nocki
19 november 2004, 08:23
deze topicklinkt een beetje als: "tja ik vind gitaar spelen echt geweldig, maar is er wat aan te doen. ik zou eigenlijk graag met toetsten werken op mijngitar. ook dat zeulen met die versterker vind ik niks. ik zou m wel ingebouwd willen hebben." nee ik wil niet op een orgel spelen...

heb je mischien fx tussen je amp en je gitaar zitten waardoor jij het idee hebt dat er te weinig output is of heb je mischien last van gewenning. dat kan namelijk ook.

Nocki

1959SLP
19 november 2004, 09:27
Ik vind dat je `t probleem bij de bron moet aanpakken, andere PU`s dus.

taylor
19 november 2004, 11:17
1 jackson staat nou niet echt bekend om lage ouput elementen dus..

ik vraag me af of het dat wel is,ik zie ook dat je 1 andere gitaar hebt je zou de output kunnen meten tussen die 2.(of er zoveel verschil is)

Swan
19 november 2004, 11:20
t is wel zo....bijv. de SL3 van Shakeel had veel minder output dan mijn KE3 raar genoeg, terwijl er in die SL3 echte SD's zitten en in mijn KE3 duncan designed...

Rubenios
19 november 2004, 22:35
EMG heeft ook een afterburner (AB) dat is een regelbare PA2.
Is te regelen door middel van een push-pull potmeter.

http://www.emginc.com/displayproducts.asp?section=Accessories&categoryid=32&catalogid=69

in duitsland bij musik produktiv is deze rond de 54 euro

lk heb hem zelf ook net 2 dagen op mn Charvel.
Werkt perfect!

de pa2 is toch ook regelbaar hoor...

taylor
20 november 2004, 11:24
test

taylor
20 november 2004, 11:25
t is wel zo....bijv. de SL3 van Shakeel had veel minder output dan mijn KE3 raar genoeg, terwijl er in die SL3 echte SD's zitten en in mijn KE3 duncan designed...

hmm je moet je wel bedenken dat output wordt gemeten in mV(millivolts)
tuurlijk zijn er wel wat verschillen maar die zijn dan nog klein snapie.

het is heus niet zo dat als je 1 hoog output element hebt dat hij dan 10X zo hard klinkt,hij zo alleen eerder naar overdrive neigen.

ik snap eigenlijk niet wat je zegt dan,zoveel verschil in output ben ik nooit tegen gekomen,ook niet tussen verschilende merken met de zelfde soort gitaren.

Aron Maiden
20 november 2004, 13:45
hallo, als ik elementen ga vervangen wat is dan goeie elementen??? ik zag ook al elementen met elfecen er in of zo dat lijkt me niks, voor effecten dan koop ik wel een pedaal. maar weet iemand wat goeie elementen zijn en de prijs ervan??? ik speel voornamelijk hardrock heavy metal. iron maiden oude metallica enz... :???: :???: :???: