PDA

View Full Version : Epiphone sg custom



Rock n' sad
18 november 2004, 20:53
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0002839-001.jpg


ik ben al aan het uitkijken naar wat ik ga kopen met nieuwjaar en mijn buget zal zo rond de 400 € liggen , Ik heb altijd al een boon gehad voor gitaren die niet echt veel over de toonbank komen .

Zou deze gitaar in Belgie even goedkoop zijn dan in Duitsland ( heb al met leo caerts gemaild , en die kunnen aan dezelfde prijs als musicstore leveren ) maar leo caerts is dan ook weer een uur rijden , maar kom dat zijn allemaal zorgen voor later ...

Is dit een goede gitaar of zijn er betere voor dat buget ?


Groeten Wim

Daltoneus
18 november 2004, 22:11
Ziet er wel mooi uit dat 3e element maar volgens mij heb je er weinig aan, het is wel een mooie gitaar, maar ik kan je niks zeggen over het geluid van de gitaar

Diedo
18 november 2004, 23:29
het middelste element is niet bijster aanvullend, maar het is zeker een leuk gitaartje voor het geld. vooral in deze kleur vind ik em erg kinky.
ik zou zeggen: eerst testen! hij heeft best een dikke nek en sommigen vinden de balans van een sg niet echt lekker.

Slashhh
19 november 2004, 00:12
strak gitaarje hoor, een vriend had er 1 en als je de humbuckers verandert heb je een monster, maar de standaard humbuckers zijn ook geschikt voor t rauwe werk zelfs metal met de juiste amp, tis geen speelgoed.
de middelste humbucker is mwwaaa, maar t ziet er wel stoer uit 8-)
je hebt meer dan genoeg aan de brug en nek elementen.

topzwaar, wat wil zeggen dat de hals wel wil duikelen naar linksbeneden als je m niet strak om je nek hebt hangen.
alles heel makkelijk bereikbaar op hals, das fantastisch gewoon.

en voor de rest prijs/kwaliteit verhouding een dikke 10 :)
probeer ook de flying v, zelfde prijs dacht ik.

t beste

episua
19 november 2004, 01:08
Ik heb zelf de de sg standard van epiphone.
Voordat ik 'm kocht heb ik ook overwogen om de custom te kopen.
De custom is net een beetje zwaarder dan de standard, hij speelde ook beter en zag er uiteraard meer 'classy' uit.
Al met al een goede gitaar.
F**dback hier in NL heeft 'm geloof ik voor 440 euro.

flipkip
19 november 2004, 11:01
hey...
ik heb ook een sg.. hij speelt supergoed, de afstand van de frets is goed ... maar het enige probleem bij deze gitaar is dat hij errug voorover duikt maar als je zit heb je daar geen last van natuurlijk :D

Diedo
19 november 2004, 17:41
hey...
ik heb ook een sg.. hij speelt supergoed, de afstand van de frets is goed ... maar het enige probleem bij deze gitaar is dat hij errug voorover duikt maar als je zit heb je daar geen last van natuurlijk :D

hehe als die afstand niet goed is is je gitaar zo vals als een deur... zelfs de meest goedkope gitaren hebben een goede afstand tussen de frets :)

als je de actie bedoelt: ja, maar dat kun je zelf ook naar eigen smaak veranderen...

BLOK182
19 november 2004, 17:46
Heb der eens op gespeeld (unplugged), best net gitaartje, speelde lekker. Sound kan ik je weinig over zeggen helaas.

Matje
19 november 2004, 18:00
Iedereen maakt altijd de opmerking dat sg's naar beneden duiken. Nou heb ik zelf al meerdere sg's gehad en met een goeie leren gitaarband heb je nergens last van.