PDA

View Full Version : Aanschaf Squier Telecaster + Nieuwe elementen?



Daltoneus
18 november 2004, 20:25
Ik ben van plan een telecaster te kopen, nu heb ik niet zo ontzettend veel geld en vind ik de USA versies van de fender gewoon veelste duur, dus ik was van plan om een squier te kopen en daar dan andere elementen in te zetten. Is dit een slim idee? en welke elementen zou ik dan moeten kopen om toch de sound van de USA telecaster te krijgen of te benaderen? want ik weet dat de squier over het algemeen geen goede elementen heeft. Alvast bedankt.

SiNiSTRaL
18 november 2004, 20:39
zoek een japanse fender voor een goed prijsje

bat
18 november 2004, 20:57
Ondanks dat ik heel tevreden ben met m'n Squier Tele is mijn advies dat je beter een (tweedehands) Mexicaanse Fender op de kop kunt tikken en daar een paar mooie elementen in kunt zetten.

Daltoneus
18 november 2004, 21:27
en wat voor elementen? welke raden jullie mij aan, want ik weet eerlijk gezegd niet welke elementen nou goed of slecht zijn

Daltoneus
18 november 2004, 21:45
Ik zit een beetje op internet te surfen en is 3 lace sencors voor 85,- veel geld? volgens mij niet, en dat zijn toch ook goede elementen voor in de telecaster, of niet? :) kan iemand daar een mening over geven, alvast bedankt :)

jaywalker
18 november 2004, 21:52
zoek een japanse fender voor een goed prijsje

+8956w5983659 :)

Ik ben echt heel tevreden met japanse fenders. 2e hands kan je ze voor een heel nette prijs krijgen. Als je er andere elementen in gooit heb je een super gitaar (alleen elementen en potmeters van japanners deugen niet)

bat
18 november 2004, 21:57
Ik zit een beetje op internet te surfen en is 3 lace sencors voor 85,- veel geld? volgens mij niet, en dat zijn toch ook goede elementen voor in de telecaster, of niet? :) kan iemand daar een mening over geven, alvast bedankt :)

Als ik lees een set van 3 lace sensors, dan denk ik meteen: da's een setje voor een strat. En die passen niet in een Tele zonder ook behoorlijk wat andere verherbouwwerkzaamheden uit te voeren (oa een nieuwe brugplaat.)

Daltoneus
18 november 2004, 22:07
nee sorry ik was vergeten er bij te vermelden dat deze elementen uit een telecaster plus komen, dus telecaster met 3 elementen, kan ik er dan gewoon 1e weg laten? :) of is dat niet zo simpel?

michielv
19 november 2004, 09:07
nee sorry ik was vergeten er bij te vermelden dat deze elementen uit een telecaster plus komen, dus telecaster met 3 elementen, kan ik er dan gewoon 1e weg laten? :) of is dat niet zo simpel?

Natuurlijk kan dat alleen: welk geluid zoek je? Want zoals je al wel kunt aanvoelen kunnen deze elementen ook wel eens niet zijn wat je zoekt: de huidige eigenaar heeft ze immers vervangen?

Lord Abortion
19 november 2004, 09:29
Ik zou doorsparen, een beginnersgitaar is een beginnersgitaar, en dat blijft die ook, wat je er ook insteekt. Een oude VW Golf met wielen van 5000 euro erop blijft ook een oude Golf. En je kan tevreden zijn van wat je nu hebt van gitaar, maar eens je een beter model hebt, besef je pas wat een beginnersgitaar "maar" is.

telecastermaster
19 november 2004, 11:51
Uitstekend plan als je het mij vraagt!

Alleen zou ik idd iets meer in de mid-range gaan zitten qua budget, dan kun je er jaren mee vooruit. Squier heeft toch zo zijn beperkingen. Kijk eens naar Fender Japan of anders Mexico. Denk ook eens aan andere merken die Telecasters hebben, zoals Tokai ( http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2384&item=3761418907&rd=1 ). Een van mijn 3 Telecasters is een Rockinger en die vind ik erg goed. (zie onder 5 minuten kit: www.rockinger.com ). En die nieuwe koreaanse G&L ASAT's lijken me ook erg goed. http://gguitars.com/gl_trib_classic_prem.html

Voor pickups kun je denken aan Kinman, Van Zandt of Fender en nog een hele zooi anderen.