PDA

View Full Version : Deville + Tele, is dit een goede deal?



stimmt
18 november 2004, 18:55
Ben straks bij een muziekzaak binnen gelopen en heb daar gespeeld op een Koreaanse Tele (zwaar mooie finish, naturel, essen) met 2 singecoils van Seymour Duncan... Gespeeld door een Hotrod Deville, weet neit of het de 2 of 4 speaker versie is.

In ieder geval, de Tele kostte 650 en de Deville iets boven de 1000.

Voor een bedrag (nog niks afgesproken) tussen de 1500 en 1600 euro kan ik de set meenemen.

Heb ook een usa strat gespeeld, maar de Tele klonk VEEL mooier.
Is dit een goede deal?

michielv
18 november 2004, 19:32
Geen idee, dikke kans dat de SD elementen het leeuwendeel van het verschil maakten. Ik neem tenminste aan dat je over dezelfde versterker gespeeld hebt?

Op zich hoeven Koreaanse gitaren niet slecht te zijn, alleen zal het moeilijker zijn om ze eventueel weer eens te verkopen. Op zo'n moment ben je weer beter uit met een USA strat. Aande andere kant koop je je gitaar natuurlijk om op te spelen en niet om hem over een tijdje te verkopen.

Harry
18 november 2004, 19:57
ik vind het veel geld

Fatality
18 november 2004, 20:03
Ik vind het wel vrij veel geld voor een DeVille, was ie nieuw?
post 100

stimmt
18 november 2004, 20:10
ja, zowel de deville als de koreaan waren nieuw.
Ik vond de hals van de tele nog wat stroefjes aanvoelen. De verkoper meldde mij toen dat dat komt omdat ie nog niet is ingespeeld. Klopt dit?

Ik ben nu namelijk mijn eerste aankopen aan het overwegen op het gebied van elektrische gear.
Ik ben zeker dat ik een deville ga kopen, want het cleane geluid is geweldig.

Alleen van Koreaanse fenders weet ik weinig. Is dit een goede prijs? En hoe is de kwaliteit over het algemeen, moet ik meteen wat dingen vervangen enzo...?

Aca Ilic
18 november 2004, 20:23
De Ville kun je als je een beetje geluk hebt (op marktplaats of op gitaarmarkt) tussen €5oo en 750€ vinden. Net zoals anderen, vind ik het veel geld voor de Ville.
Moet 'ie perse nieuw zijn?Dat geldt ook voor een gitaar.Als je ergens tweedehands De Ville voor minder geld kunt uitvissen , dan kun je misschien wat meer aan een ( betere) gitaar uitbesteden.
mvg
Alex
P.s. Dit zijn alleen maar suggesties. Als je tevreden bent met deze setup ,dan moet je het doen , vergeet mijn reactie, en in iedere geval succes met de aanschaf wat er ook mag zijn.

gjlp
18 november 2004, 20:29
Geen idee, dikke kans dat de SD elementen het leeuwendeel van het verschil maakten. Ik neem tenminste aan dat je over dezelfde versterker gespeeld hebt?

Op zich hoeven Koreaanse gitaren niet slecht te zijn, alleen zal het moeilijker zijn om ze eventueel weer eens te verkopen. Op zo'n moment ben je weer beter uit met een USA strat. Aande andere kant koop je je gitaar natuurlijk om op te spelen en niet om hem over een tijdje te verkopen.

Een gitaar koop je natuurlijk niet om weer te verkopen. Als die tele voor hem beter werkt dan een usa strat lijkt de keus mij simpel..

green_day
18 november 2004, 20:50
Ik vind het ook wel veel geld hoor! Ik weet niet hoe die koreaanse fenders staan tov mexicanen, maar ik zou ook eens naar een mooie 50's/60's tele kijken.

Chris Wolstenholme
18 november 2004, 23:10
is dat niet zon 'aparte' telecaster, zonder slagplaat met mooi houtmotief en leuk kleurtje ( niet t standaard uiterlijk ) 2 SD humbuckers erin.
die heb ik teminste bij feedback kunnen aanhoren en das een hele knappe gitaar voor het geld naar mijn mening :)

de deville, zie het topic erover op versterkers, maar geen slechte amp, zeker niet.

Neals
19 november 2004, 00:10
Als je het setje helemaal de bomb vind voor jezelf, gewoon doen.

Zowieso kan ik mensen aanraden gewoon een nieuwe amp te nemen als je aarsch afweet van buizen enzo.

Gerben Bervoets
19 november 2004, 02:23
ik

Gerben Bervoets
19 november 2004, 02:24
ik zou echt niet letten hoeveel je voor een gitaar terugkrijgt als je hem verkoopt.

Een usa standard tele koop je nieuw voor 1050 euro, 1200 voor een ash body. Je verkoopt hem ne een half jaar of een jaartje . Prijs 800 euro

Een mex of koreaan koop je voor 600-700 . Verkoop hem voor 400-450

Dus wat is het verschil vraag ik me af

Ga voor de gitaar waar je een kick van krijgt als je hem vastneemt en bespeeld.

Ik was zelf een tijdje geleden aant twijfelen tussen een koreaanse ash, een mex 50's en een american standard. Wel, ik ben voor de usa gegaan.
Het hout (hals) was veel mooier, de afwerking lag een stukje hoger en de hals voelde veel beter aan. Dus keuze snel gemaakt.

Maar als het je eerste elektrische gitaar is zou ik toch niet zomaar1700 euro over de balk smijten tenzij je geld teveel hebt natuurlijk.

Kijk ook eens naar een squire tele. Veel goedkoper en je kunt de elementen voor weinig geld vervangen zodat je toch nog een zeer goed klinkende gitaar hebt .
En bedenk of je een deville echt wel nodig hebt.
Een hotrod deluxe (ook buizenamp) is een paar honderd euro goedkoper

Dus voor een pak minder geld ben je de eerste jaren wel gesteld denk ik zo

fred dons
19 november 2004, 07:23
die tele is de nieuwe swampash tele met birdseye maple neck en amerikaanse hardware en die is heel veel tele voor zijn geld (al geloof ik wel dat feedback hem iets goedkoper had)
de nek word inderdaad wat minder stroef na het inspelen, deze serie (er is ook een stratversie) heeft een heel prettig v profiel op de hals.

ik zou zelf nog even verder kijken of je de versterker en de gitaar niet goedkoper los kan krijgen bij een andere winkel of proberen met het bewijs dat bijvoorbeeld feedback het goedkoper verkoopt deze set voor een zelfde prijs proberen mee te krijgen.

succes

michielv
19 november 2004, 07:43
Geen idee, dikke kans dat de SD elementen het leeuwendeel van het verschil maakten. Ik neem tenminste aan dat je over dezelfde versterker gespeeld hebt?

Op zich hoeven Koreaanse gitaren niet slecht te zijn, alleen zal het moeilijker zijn om ze eventueel weer eens te verkopen. Op zo'n moment ben je weer beter uit met een USA strat. Aande andere kant koop je je gitaar natuurlijk om op te spelen en niet om hem over een tijdje te verkopen.

Een gitaar koop je natuurlijk niet om weer te verkopen. Als die tele voor hem beter werkt dan een usa strat lijkt de keus mij simpel..

Duh, dit schrijf ik ook, twee zinnen later, je hebt het zelfs nog aangehaald.
:roll:

stimmt
19 november 2004, 20:04
in ieder geval alvast bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ja kijk, nieuw geeft mij gewoon een beter gevoel...
Mij is verteld dat een hotrod deluxe niet clean te houden is op wat hoger volume door te weinig headroom.
Voor mij is een goed cleankanaal het belangrijkste. Sowieso omdat je dan met pedaaltjes daar alsnog een goede distortion + andere effecten uit kunt halen.
Ik heb het idee dat de Deville een geweldig clean kanaal heeft en dat het dus aan deze eis voldoet...

Over die tele, het zou idd wel eens die 'swampash tele' kunnen zijn. Maar dan dus uit Koreaanse handen...
Weet iemand of deze hardware goed is? Moet ik meteen de tuners enzo vervangen?

Gerben Bervoets
20 november 2004, 00:29
in ken die koreaanse ash tele wel
maar ik vondt hem er int echt gewoon lelijk uitzien.

De body lijkt niet meer op een tele (veel afgeronder) , het hout en inlegwerk op de hals is ook niet veel soeps.

Maar dit wil niet zeggen dat hij niet goed speelt.