PDA

View Full Version : flextone lll



jeroen rommens
18 november 2004, 17:59
Is dit een goede amp ?
Zijn de modulation amps een beetje goed ?
Wie verkoop de zijne ?(ik heb intresse)

Fatality
18 november 2004, 18:05
Voor 650 euro mag je mijn XL overkopen...

[nee, ik verkoop hem niet]

The_RockeR13
18 november 2004, 18:35
Voor 650 euro mag je mijn XL overkopen...

Inclusief floorboard?

Negative K3 fan
18 november 2004, 18:42
exdclusief, maar zijn wel lijpe amps :)

met de meeste effecten is niks mis, vooral de delays vind ik wel mooi.

bert k
18 november 2004, 21:11
Ik heb de Plus, prima amp, zowel live als voor home recording. En ik doe hem toch maar niet weg :D

lennartengel
19 november 2004, 09:31
Ik gebruik zo'n ding bij m'n lessen. Moet zeggen dat het errug handig is! De ene week dream theater-> amp op een rectumfire en je hebt een overtuigende sound. Volgende week Satriani-> amp op een Marshall en etc etc. Effecten zijn ook goed bruikbaar. Maar mijn ervering is dat ze live, met name met de scheur geluiden, niet echt door de mix komen...

PeteRS
19 november 2004, 12:21
Ik heb nog een Flex IIXL 100w plus floorboard, klinkt volgens sommigen beter dan de III. Was erg handig toen ik in een coverband speelde, en klinkt ook op lage volumes goed.
[spam on/] Je mag een bod doen [spam off/].

Josdevos
19 november 2004, 12:45
Ik heb nog een Flex IIXL 100w plus floorboard, klinkt volgens sommigen beter dan de III. Was erg handig toen ik in een coverband speelde, en klinkt ook op lage volumes goed.
[spam on/] Je mag een bod doen [spam off/].

Die sommigen zullen wel in de minderheid zijn denk ik... :razz:

pint
19 november 2004, 13:12
Die sommigen zullen wel in de minderheid zijn denk ik... icon_poketoungeb.gif



nou ik weet het nog zo net niet

alhambra
19 november 2004, 15:26
Nou ik weet het wel de III is duidelijk beter dan de II.

Maar als je al een versterker hebt dan koop je toch niet de flextone, mijn tip neem de POD Live XT die heeft namelijk alles wat een flextone heeft maar is meteen een floorboard en DUS zeker de goedkoopste oplossing.

Heb de mijne een paar weken en ik moet zeggen SUPERRRRRRRRR!!!

H.Manback
20 november 2004, 13:57
Ligt het nou aan mij of is dat nou echt zo'n versterker waarvan je de handleiding goed moet bestuderen voordat je er aan komt?

Ik was gitaren aan het testen bij Feedback, en had ff zo'n flextone naar binnen gesleept. Ik was verdorie 10 minuten kwijt om dat ding op een normale stand te krijgen, ik zat de hele tijd mezelf af te vragen of het nou de gitaar was die zo ruk klinkte of dat ik de versterker niet goed had ingesteld :).

Toen ik m eenmaal een beetje normaal had staan was ie ok, maar het rare was, ik weet niet of dat hoort, maar als ik van versterker wisselde met die knop links, dan knalde eerst het volume een stand of 4 omhoog, dus ik tijdelijk doof :lol: en gauw het volume veranderen. Het leek alsof ie de volume setting steeds 'vergat' ofzo, ff aan de knop zitten en het volume zakte weer in.

Mijn indruk was in ieder geval, niet een amp van het type plug n play (niks mis mee overigens). Het was volgens mij een Flextone III

@iro
20 november 2004, 14:34
kheb m'n fireball weg gedaan voor een flextone III XL ... niets mis mee dus 8-)

bert k
20 november 2004, 17:12
EenFlex III is een heel simpele versterker om te bedienen. Wees blij dat hij zijn instellingen onthoud.

Fatality
20 november 2004, 19:25
Wat is er zo lastig aan de FlextoneIII? Of heb ik soms enkele knoppen nog niet ontdekt.. zoveel zitten er niet op.

H.Manback
20 november 2004, 23:14
Nou ja, ik had het probleem dat die volume dus iedere keer omhoog knalde, en ik dacht nou dat is dan een of andere instelling...

Maar misschien was dat ding niet helemaal lekker ingesteld door de vorige die m had geprobeerd ofzo :???:

Schrok me in ieder geval steeds rot bij het wisselen van versterker model...

Edit: O fuk, ik heb het gevonden in de handleiding op internet, de default stond gewoon keihard, leuk grapje van zo'n etter natuurlijk :)

SiNiSTRaL
20 november 2004, 23:19
Voor 650 euro mag je mijn XL overkopen...

ruilen voor een hi gain buizentop? ;)

Anders Destium
20 november 2004, 23:35
Ach got, de Kitty Hawk moet het al weer ontgelden :razz:

SiNiSTRaL
21 november 2004, 00:00
neehoor, maar mis de veelzijdigheid van mn oude setup...
(en zo'n buizentop met 4x12 gaat wel godsgeklaagd hard voor thuis ;) )

Anders Destium
21 november 2004, 08:37
Nee, dat had je natuurlijk niet zien aankomen :roll: :razz:

2x12 ook geen optie? O nee, da's niet stoeah :wink:

alhambra
21 november 2004, 08:49
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Waarom dacht je dat ik er vanaf wilde.

Neals
23 november 2004, 12:08
Ik heb em laatst bij big-one in zwolle getest, en het is meer dan goed te doen. Zelfs met een squier affinity strat was er een goed geluid uit te halen. Alleen hoe ze door de mix moeten komen :S misschien XL nemen met cab? of nog beter goed afstellen?

PeteRS
23 november 2004, 12:25
Ik heb nog een Flex IIXL 100w plus floorboard, klinkt volgens sommigen beter dan de III. Was erg handig toen ik in een coverband speelde, en klinkt ook op lage volumes goed.
[spam on/] Je mag een bod doen [spam off/].

Die sommigen zullen wel in de minderheid zijn denk ik... :razz:

"Sommigen" zijn per definitie in de minderheid (anders was het "de meesten"). Maar als je tot die sommigen behoort is het toch OK om een Flex II te hebben. :)

Josdevos
23 november 2004, 12:33
Bedoel je met die sommigen doven en hardhorenden?
Is inderdaad niks mee met een Flex II heb zelf de XL met floorboard gehad, klonk redelijk, wel clean heel slecht, maar de recentere klinken toch wel hoorbaar beter.
Ik ben trouwens geen voorstander van modelling amps, wel van het pod principe, practice en opnemen... Nuja althans voor mijn toepassing. Wel beter als de meeste transistor bakken...

Neals
28 november 2004, 17:37
Versterking is gewoon een kwestie van smaak denk ik, persoonlijk vind ik de Flextone III aan de ene kant wel een goede versterker, maar ergens te duur voor het doel waar ik hem zelf voor zou gebruiken, het zoeken naar tone.

Azrael
28 november 2004, 18:00
Ikzelf vind modeling erg gaaf maar eigenlijk is het enige dat ik wil een sprankelende clean en een goede warme distorsion ( niet zo'n snerpende metal sound ). En leuke clean zit wel in mijn Cube 30 ( alleen blijft de clean niet clean op erg hoge volumes maar das logisch ) alleen de distorsions klinken computerachtig en te schel. Aan de gitaar zal het niet liggen.....
Mocht ik weer een baatje krijgen en geld komt er snel een leuke transistor bak of een leuke tube. Heb geen voorkeur want het gaat mij er gewoon om wat ik lekker vind klinken. En of dat nu een tube/transistor wat dan ook wordt interreseert me weinig. Je kunt alleen natuurlijk meer patsen met je tube amp dan met je transistor.