PDA

View Full Version : Zelf topkam vervangen..



InVein
3 juni 2002, 13:56
De topkam van m'n gitaar is aan vervanging toe. Ik kan het door een gitaarbouwer hier in de buurt laten doen maar die rekent hier 23 Euro voor. Als dit klusje dus erg makkelijk is doe ik het liever zelf, is dit mogelijk en hoe dan?

Dionyios
3 juni 2002, 14:11
Ik heb er geen idee van of het moeilijk is of niet maar ik zou die gitaarbouwer zijn kunstje laten doen, dan weet je tenminste dat het goed gebeurt... Maarja, da's mijn mening.

SchaapOpJeHoofd
3 juni 2002, 14:27
Zelf doen is wel mogelijk, maar dan moet je wel veel geduld hebben en recht kunnen vijlen.
Je kan op Internet wel ergens de aanbevolen startmaten vinden voor de breedte en diepte vande gleuven.

Ik zou het persoonlijk bij zo'n vent laten doen

Rubenios
3 juni 2002, 21:41
Ik zou het niet zelf doen, de groeven die je in de kam moet maken, moeten op precies de goede afstanden zitten een millimeter verschil en je hebt al last van intonatie (bovendien loop je ook voor lul met scheve snaren op je gitaar)
Sluit anders een dealtje met de gitaarkerel, of hij voor 100 Euro de kam op de goede plaatsen al iets in wil vijlen, dan maak je het zelf verder af...

Greetz, Rubenios

(235 Euro, dan wordt je dus dik genaaid naar mijn mening!)

Dionyios
3 juni 2002, 21:44
Volgens mij verzin jij er een 5 bij in het bedrag hoor Rubenios :razz: D'r staat toch echt €23,-

Vind ik geeneens een verkeerd bedrag eigenlijk...

pimmetje
4 juni 2002, 09:02
Er lijkt hier inderdaad sprake van hyper-inflatie :smile:. Voor die 23 euro zou ik 't niet zelf gaan doen. Mede omdat 't zo'n karweitje is dat niet twee-wekelijks terugkomt.

The Edge
4 juni 2002, 09:16
ik denk zelf ook dat je het beter kan laten doen voor die 23 euro.

DOLBY
4 juni 2002, 11:05
Je hebt een speciale set vijlen nodig en die alleen al zijn duurder dan de kosten van het te laten doen. Lijkt me dus niet zo'n moeilijke keus.

InVein
4 juni 2002, 12:04
Kijk die groeven maken, ik denk niet dat dat zo'n groot probleem is omdat er nl. ook Graphtech's bestaan met al voorgevijlde groeven. Maargoed ik zal jullie raad opvolgen en het maar laten doen want 23E is eigenlijk ook niks.....

Rubenios
4 juni 2002, 21:08
Damn, Ik dacht echt dat er een vijf stond :s... Ow ja, die avond was ik lam :smile:

pimmetje
4 juni 2002, 23:24
Heb je de kroegbaas die avond ook uit zitten schelden over de schandalige prijzen van een biertje? :grin:

InVein
5 juni 2002, 10:48
LOL pimmetje :smile: Rubenios ik weet genoeg ik zal de volgende keer je posts na 21.00 maar niet meer serieus nemen aangezien je dan toch lam bent :razz:

Braindead
5 juni 2002, 22:43
hey Rubenios gewoon lekker met je lamme kop op het gitaarforum berichtjes schrijven! Dat houd de stemming erin. Als je dat ook al niet meer mag, wat mag je nou nog wel als je lam bent, niet fietsen niet autorijden en dan zou je zeker ook niet meer op gitaarnet mogen ?
Gewoon lekker achter je computer, pilsje, wijntje of whiskeytje en dan lekker het gitaarforum onveilig maken!
Proost!

Rubenios
6 juni 2002, 08:32
Ik stuur deze Message maar om 8.29 :smile: Dan weet ik zeker dat ik niet lam ben :grin:
(Misschien een kater)
DUS NEEM DEZE POST SERIEUS! :wink:

Nu ff zonder gein, voor 235 (:D) Euro zou ik het denk ik zelf doen, maar voor 23 Euro gewoon door de lokale gitarenboer laten doen :smile:

Damn, voor 23 Euro heb je wel een mooie krat bier :grin:

BIERTJE???????
Rubenios