PDA

View Full Version : quadriple-coils



Morpheus
18 november 2004, 16:00
onlangs sprak ik met een maatje van me over het ontwerp van verschillende pickups...

uit dit brainstormen kwam de volgende vraag die wij beiden niet op konden lossen:

wat nu, als je in een gitaar, bijvoorbeeld de ibanez rg 370, de humbuckers eruit haalt, en in plaats daarvan, 2x2 seymour duncun hotrails erin gooit?? dan heb je als t ware 2 quadriple coil elementen....

en dan in de middenpositie gewoon een hotrail....

krijg je dan enorm veel feedback, of juist n heel bruut geluid?

(dit is alleen maar een gedachtenexperiment, we willen dit nog niet in de praktijk brengen....)

iemand ideeen?

Lacrymosa
18 november 2004, 16:13
Dimarzio heeft al sinds jaar en dag de multibucker, dat zijn ook 2 single coil sized humbuckers naast elkaar
Ik heb er ooit een extreme schakeling mee gemaakt, maar die gitaar ligt alleen nog bij mij (aangezien Jay Cal em maar niet meeneemt)
Maar 2 hotrails is wel heel erg extreem

Morpheus
18 november 2004, 16:17
dat het extreem is wist ik al....maar hoe wordt t geluid....of krijg je alleen maar feedback?

bat
18 november 2004, 16:53
moet het wel passen natuurlijk. 2 hotrails tegenelkaar hebben een andere (en iets meer) ruimte nodig dan een humbucker.

Voor de rest ligt het er vooral aan hoe je eea aan elkaar hangt qua schakeling. Het zal eenzelfde soort geluid geven als 2 losse hotrails die je gelijk inschakelt...

Morpheus
18 november 2004, 17:07
moet het wel passen natuurlijk. 2 hotrails tegenelkaar hebben een andere (en iets meer) ruimte nodig dan een humbucker.

Voor de rest ligt het er vooral aan hoe je eea aan elkaar hangt qua schakeling. Het zal eenzelfde soort geluid geven als 2 losse hotrails die je gelijk inschakelt...


ach, die ruimte...dan schaaf ik wat ruimte bij, daar maak ik me geen zorgen over...

maar zal het ongeloofelijk bruut, vet, scheurend, rauw, en gedetailleerd klinken, of heel modderig? of juist veel feedback??

Nicci
18 november 2004, 18:00
het zal heel bruut klinken . . . . .




:???:
weet ik veel. wat wil je horen. ik verwacht niet dat veel mensen dit geprobeerd hebben.

Negative K3 fan
18 november 2004, 18:34
er zijn wel meer merken behalve dimarzio die zoiets op de markt hebben, die gast van muse heeft er ook 1 in zn gitaar van kent armstrong geloof ik. Ik heb trouwen geen idee hoe ze klinken of wat ik me erbij moet voorstellen.

jules
18 november 2004, 18:54
nieuwe gitaren van kramer hebben dat ook en die zijn ook nog eens splittable

Anders Destium
18 november 2004, 19:24
Op mijn Godin LGX heb ik stacked humbuckers, maar behalve dat ze duidelijk minder volumeverlies hebben bij coiltap schakeling hebben ze weinig voordelen. De schakeling is heel ingewikkeld bijvoorbeeld, Godin gebruikt ze ook niet meer :lol:

gerrekat
18 november 2004, 22:23
Kramer maakt Quad rails PU's....

Morpheus
19 november 2004, 00:15
de bedoeling is gewoon, dat ik die quad coils gebruik als een humbucker, dus nie splitsen or what so ever....

maar hoe zal het (ongeveer) klinken.....
das hetgeen dat mij t meest bezighoud....

Morpheus
19 november 2004, 00:15
de bedoeling is gewoon, dat ik die quad coils gebruik als een humbucker, dus nie splitsen or what so ever....

maar hoe zal het (ongeveer) klinken.....
das hetgeen dat mij t meest bezighoud....

BartL
19 november 2004, 00:26
er zijn wel meer merken behalve dimarzio die zoiets op de markt hebben, die gast van muse heeft er ook 1 in zn gitaar ...

Welke van de 4 customs? :o :-D

Anders Destium
19 november 2004, 09:58
de bedoeling is gewoon, dat ik die quad coils gebruik als een humbucker, dus nie splitsen or what so ever....

maar hoe zal het (ongeveer) klinken.....
das hetgeen dat mij t meest bezighoud....

Het zal niet specialer klinken dan een goede humbucker :)

Negative K3 fan
19 november 2004, 10:33
er zijn wel meer merken behalve dimarzio die zoiets op de markt hebben, die gast van muse heeft er ook 1 in zn gitaar ...

Welke van de 4 customs? :o :-D

volgens mij de eerste...

Lacrymosa
19 november 2004, 10:49
Ik denk dat het een bak output gaat geven waar je eng van wordt
Ook denk ik dat het allemaal modderig en ongedefineerd gaat klinken, omdat je door ze serie te schakelen de DC Resistance verdubbelt.

Wat misschien wel een wild idee is, je neemt er 4, dus 2 in brug positie en 2 in nek positie, per kant schakel je er 1 met de andere kant in serie, dus 1 van nek serie met 1 van brug, en 2 van nek serie met 2 van brug, deze schakel je weer parallel, je DC Resistance blijft zo op 1 keer

Wild idee, maar ik denk niet dat het gaat klinken

Anders Destium
19 november 2004, 11:21
Je hebt er volgens mij niet zoveel aan, zeker niet als je ook nog de singlecoil zou willen gebruiken. En die output, daar heb je toch ook actieve elementen en loaded passieve elementen voor?

Morpheus
19 november 2004, 22:58
ok, dan weet ik genoeg!:D ja, t was zoals ik al zei een gedachtenexperiment, en we wilden ff van anderen wat erover horen

Anders Destium
19 november 2004, 23:08
Ze bestaan wel, dus zo'n gekke gedachte was het niet :wink: