PDA

View Full Version : Nieuw idee: JCM800 + Scheurpedaal voor Shred??!!



Lacrymosa
18 november 2004, 13:54
Zoals een aantal weten ben ik op zoek naar een lekkere (betaalbare) buizentop voor in ons oefenhok. Ik nu dit idee:
men neme een JCM800, gooien er een scheurpedaal voor (iemand suggesties?) en men gaat staan shredden

goed idee?

pikasso
18 november 2004, 13:57
Tubescreamer van Ibanez
dus ja, goed plan

Lacrymosa
18 november 2004, 14:00
tubescreamer? voor metal? check mn site om te kijken wat voor muziek ik maak

maar ik ga et overwegen

pikasso
18 november 2004, 14:06
Echt, dat scheurt als een beest

Lacrymosa
18 november 2004, 14:07
Ik ga et is proberen

Lacrymosa
18 november 2004, 14:17
Welke JCM800 moet ik hebben?
Er zijn toch meeredere uitvoeringen?

pikasso
18 november 2004, 14:17
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt

Lacrymosa
18 november 2004, 14:26
als je andere alternatieven heb?
van betaalbare buizen amps, ik sta er voor open

pikasso
18 november 2004, 14:35
Ik heb zelf een JCM800, en vind het perfect (geen Tubescreamer trouwens)

Lacrymosa
18 november 2004, 14:41
en wat voor muziek maak jij?

Negative K3 fan
18 november 2004, 14:51
jcm800s zijn helaas niet meer zo goedkoop en makkelijk te vinden, tubescreamer ervoor kan trouwens prima voor metal, al is een boss SD-1 natuurlijk ook leuk (zakk wylde), stel ze dan wel in als boost en niet als gain ding, dus gain laag en volume hoog.

Thijssie
18 november 2004, 14:55
Zoals een aantal weten ben ik op zoek naar een lekkere (betaalbare) buizentop voor in ons oefenhok. Ik nu dit idee:
men neme een JCM800, gooien er een scheurpedaal voor (iemand suggesties?) en men gaat staan shredden

goed idee?

Zeer goed idee, tenminste als je niet te erg aan je Koch gehecht bent :-D

Koop gewoon zo'n dom oranje boss ding. Flink opboosten (niet de gain, wel het volume) en hoppa, u is het mannetje 8-)


Oh ja, wel de 1-kanaals nemen natuurlijk!!!!

pikasso
18 november 2004, 14:56
en wat voor muziek maak jij?

Ik doe een poging om wat prog rock/metal te maken

pikasso
18 november 2004, 14:57
jcm800s zijn helaas niet meer zo goedkoop en makkelijk te vinden, tubescreamer ervoor kan trouwens prima voor metal, al is een boss SD-1 natuurlijk ook leuk (zakk wylde), stel ze dan wel in als boost en niet als gain ding, dus gain laag en volume hoog.

De tubescreamer klinkt echt veel beter
En wel gebruiken als "gain" ding

Lacrymosa
18 november 2004, 15:02
Zoals een aantal weten ben ik op zoek naar een lekkere (betaalbare) buizentop voor in ons oefenhok. Ik nu dit idee:
men neme een JCM800, gooien er een scheurpedaal voor (iemand suggesties?) en men gaat staan shredden

goed idee?

Zeer goed idee, tenminste als je niet te erg aan je Koch gehecht bent :-D

Koop gewoon zo'n dom oranje boss ding. Flink opboosten (niet de gain, wel het volume) en hoppa, u is het mannetje 8-)


Oh ja, wel de 1-kanaals nemen natuurlijk!!!!

Ik hou mn koch gewoon, zal ik ook gebruiken bij alle gigs, maar ik wil er gewoon voor de leuk en voor in de oefenruimte een amp bij hebben

V!N
18 november 2004, 15:08
Voor de tweekanaals versie heb je geen pedaal nodig. Voor de éénkanaals eigenlijk ook niet, daar zou ik als ik jou was een volume-pedaal voor kopen om de "gain" mee te regelen en van clean naar scheur te gaan. Tenminste, als je niet handig genoeg bent met de volume-knop op je gitaar dan.
Wat heeft het immers voor nut om een van de meest fantastisch scheurende versterkers ooit te kopen om vervolgens het scheurgeluid uit een blikkerig pedaaltje te halen ?

Ik hoop dan maar dat je het pedaal wilt gebruiken om het signaal wat uit je gitaar komt meer volume te geven zodat de buizen in de voorversterker meer op hun sodemieter krijgen en je zodoende meer gain krijgt, het pedaal zelf scheurt dan niet.
Dan kun je eigenlijk met elk pedaal wel uit de voeten, behalve de Tube Screamer .. Het extra mid van een TS smaakt niet zo lekker in combinatie met een Marshall.
Een BOSS SD-1 (Super Overdrive) smaakt stukken beter bij een Marshall.

Mark S
18 november 2004, 15:15
Ik hou mn koch gewoon, zal ik ook gebruiken bij alle gigs

als je bij de JCM ook nog een goede cab + speakers neemt vrees ik het ergste voor de Koch :wink:

Lacrymosa
18 november 2004, 15:29
Ja mensen, tuurlijk ken ik dat trucje

alleen, wat als ik nu, zowel clean geluid wil hebben, als een metal slag geluid als een metal lead geluid (incl. volume boost)

ok, dat zou kunnen met een volume pedaal en een boost pedaal, maar goed, dat ligt redelijk voor de hand

ik ben juist op zoek naar wat wildere en creatievere oplossingen
leuk boutique pedaaltje, of een leuke amp, name it

pikasso
18 november 2004, 15:31
Voor de tweekanaals versie heb je geen pedaal nodig. Voor de éénkanaals eigenlijk ook niet, daar zou ik als ik jou was een volume-pedaal voor kopen om de "gain" mee te regelen en van clean naar scheur te gaan. Tenminste, als je niet handig genoeg bent met de volume-knop op je gitaar dan.
Wat heeft het immers voor nut om een van de meest fantastisch scheurende versterkers ooit te kopen om vervolgens het scheurgeluid uit een blikkerig pedaaltje te halen ?

Ik hoop dan maar dat je het pedaal wilt gebruiken om het signaal wat uit je gitaar komt meer volume te geven zodat de buizen in de voorversterker meer op hun sodemieter krijgen en je zodoende meer gain krijgt, het pedaal zelf scheurt dan niet.
Dan kun je eigenlijk met elk pedaal wel uit de voeten, behalve de Tube Screamer .. Het extra mid van een TS smaakt niet zo lekker in combinatie met een Marshall.
Een BOSS SD-1 (Super Overdrive) smaakt stukken beter bij een Marshall.

Als je metal speelt is de gain van een JCM800 echt niet genoeg.
Ikspeel altijd met de pre-amp vol open.
En de combi Marshall tubescreamer smaakt aboluut wel. Op de laatste gearmeeting werd dit fijntjes door Michael AE gedemonstreerd.

andy
18 november 2004, 15:43
Alweer met Pikasso eens. :razz:
Ik heb jaren een metal zone van boss voor mijn JCM 800 gehangen. Beviel prima, wat anderen (en meelopers) er dan ook maar van zeiden. :wink:

ieme
18 november 2004, 15:49
Waarom geen 2 kochs?
1 thuis en 1 in oefenruimte, heb je altijd zelfde sounds, en goeie backup bij gig's....

Lacrymosa
18 november 2004, 15:57
2 keer de zelfde sound is juist saai, en met een andere setup kan ik tijdens gigs 2 amps gebruiken........hehe, altijd vet

Thijssie
18 november 2004, 15:58
Ja mensen, tuurlijk ken ik dat trucje

alleen, wat als ik nu, zowel clean geluid wil hebben, als een metal slag geluid als een metal lead geluid (incl. volume boost)

ok, dat zou kunnen met een volume pedaal en een boost pedaal, maar goed, dat ligt redelijk voor de hand

ik ben juist op zoek naar wat wildere en creatievere oplossingen
leuk boutique pedaaltje, of een leuke amp, name it

Ik ben dan wel geen shredder maar waag me af en toe toch ook wel eens aan het echte hi-gain werk. Ik doe het op dit moment met een Boss GE7 op mijn JMP. Geen extra vervorming, gewoon flink boosten en het geluid van de versterker gebruiken.

Ik stel de pre-amp gain zo af dat als de volume pot van me gitaar open staat, je een redelijke "crunch" hebt. Je hebt dan geen echt superclean geluid meer maar dat boeit me niet zo. Het mooie van die 1-kanaals marshalls is dat ze ongeloofelijk strak blijven, ongeacht van hoeveel input je er in stopt, andere versterkers worden vaak een beetje "fuzzy" of "modderig", dus met een simpele booster kom je een heel eind. Een Equalizer geeft je dan nog net iets meer mogelijkheden om je "alles vernietigende scheurgeluid" te tweaken. :D


Aan de andere kant vraag ik me af als je ook zwaar scheurende slagpartijen speelt en je wilt bij je solo's nog net dat extra volume hebben, of je dat er ook uit krijgt.

Lacrymosa
18 november 2004, 16:06
Kan wel, maar dan zalik toch wel een extra boost pedaaltje er bij moeten hebben

Lacrymosa
18 november 2004, 16:39
welke moet ik eigenlijk hebben?? 2203?? 2204?? ik neem aan dat de single channel het lekkerst klinkt?

pikasso
18 november 2004, 16:49
ik heb een 2204, dus de 100W, versie
Die heeft meer ballen dan de 50W

Lacrymosa
18 november 2004, 16:53
ok, en welke is de single channel?

pikasso
18 november 2004, 16:54
de 2204

V!N
18 november 2004, 17:07
welke moet ik eigenlijk hebben?? 2203?? 2204?? ik neem aan dat de single channel het lekkerst klinkt?

Als je al begint met "Ik wil deze versterker maar die heeft niet genoeg gain voor metal van vandaag, welk pedaal moet ik erbij kopen ?", kun je je afvragen of dat wel de juiste versterker voor je is ..

Volgens mij kun jij het veel beter zoeken in de twee-kanaals JCM 800's. Deze hebben (veel) meer gain dan de een-kanaals JCM 800's en een nóg helderder clean. Haast on-Marshall hoe sprankelend dat clean is !
Mocht het scheurkanaal van een twee-kanaals je niet bevallen, heb je in ieder geval een goed clean kanaal dat erg veel verschillende scheurpedalen lust.

Daarnaast heeft de twee-kanaals ook nog ingebouwde verengalm en een buizengestuurde effectlus. De een-kanaals is een versterker met inputs, outputs en eenmastervolume.
Niets meer, niets minder en als dat niet genoeg voor je is, dan is het niet de versterker die je moet hebben.

Twee-kanaals JCM 800 tops:

2210: 100 Watt
2205: 50 Watt

PeArLjAm
18 november 2004, 17:16
ik heb een 2204, dus de 100W, versie
Die heeft meer ballen dan de 50W

wil me hier verder niet in mengen, ook al heb ik een jcm800 maar... de 2204 is de 50watt versie en de 2203 de 100watt.. dat je het even weet :)

pikasso
18 november 2004, 17:18
ik heb een 2204, dus de 100W, versie
Die heeft meer ballen dan de 50W

wil me hier verder niet in mengen, ook al heb ik een jcm800 maar... de 2204 is de 50watt versie en de 2203 de 100watt.. dat je het even weet :)

:oops: :oops: :oops: