PDA

View Full Version : Een eerste elektrische gitaar



Flames
17 november 2004, 23:40
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met bass en speel sinds drie maanden speel ik ook acoustisch gitaar.
Alle bassis dingen heb ik nu wel onder de knie ( power chords, baree, standaard acoorden enz)
Omdat ik weet dat ik er zeker nog een tijd mee door wil gaan wil ik niet de eerste de beste flut beginners gitaar kopen waar ik over 1,5 jaar niks meer aan heb.
Ik wil vooral Rock, metal en mischien ookwel blues gaan spelen (is dit te combineren?) De dingen die ik op dit moment wil gaan spelen zijn dingen zoals: Metallica, Inflames, roling stones, kill switch engage, en red hot chili peppers.
Wat is de beste keuze gitaar voor mij?
Mijn budget is niet erg hoog. Het liefst onder de driehonderd euro.

Bedankt voor jullie reacties

MonkeyFace
18 november 2004, 21:18
je hebt een PM :)

Superhero
18 november 2004, 21:50
neem een epiphone les paul ofzo. of een ibanez beginnersserie.

MonkeyFace
18 november 2004, 21:54
epiphone LP voor ca 300 euro? Zijn die dingen zo in prijs gezakt dan? :shock:

Die ibanez beginnerssetjes zijn leuk, maar hebben vaak een slechte tremolo :(

Rw
3 december 2004, 20:29
dat van die slechte tremolo klopt hoor ik alleen maar slechte verhalen over

hier in Leeuwarden staat een gloednieuwe Epi Lp voor 465,-

vind ik ook al best goedkoop

MazeMouse
3 december 2004, 22:49
Je hoort er weinig over maar...
OLP Axis :) (immitaties van die Music Man Axis)
Moet je nieuw rond de 200 euro kunnen vinden :)
En bekijk bij Feedback de Dean Evo series eens :)

NeeraDJ
3 december 2004, 22:57
Zoek naar tweedehandse Deans of breid je budget uit en koop een nieuwe Dean, let wel op dat je een set-neck neemt. Ben je IMO beter af dan een Epi

Lord Abortion
4 december 2004, 09:21
Maak dat je zeker een humbucker aan de brug hebt zitten, want anders zal er van je rock/metalsound niet veel in huis komen.

MonkeyFace
4 december 2004, 12:54
@topicstarter: check je PM nogmaals...

BLOK182
4 december 2004, 14:44
Je kan ook een Ibanez met een vintage styel tremolo (lees: fender trem achtig) kopen, en der gewoon afblijven, veren strak, nergens problemen mee. Blijf echter uit de buurt van goedkope zwevende bruggen!

Superhero
5 december 2004, 15:48
vriend vamme heeft epiphone les pal special 1 geloof ik met beginnerset enzo voor 300 euri

AART
5 december 2004, 19:05
Je kan ook een Ibanez met een vintage styel tremolo (lees: fender trem achtig) kopen, en der gewoon afblijven, veren strak, nergens problemen mee. Blijf echter uit de buurt van goedkope zwevende bruggen!

je kan ze ook gewoon vastzetten, dan zijn het namelijk zeer geode gitaren...