PDA

View Full Version : randall+marshall



beerection
17 november 2004, 23:19
Ik heb me sinds kort een marshall 1960AV (vintage) 8-) aangeschaft...en die onder een randall rg100sc gezet. En ik kan zeggen...dat klinkt best zwaar heftig....het is geen buis maar komt tog erg dicht in de buurt,vind ik tenmisnte...

Ik moest het gewoon F kwijt :-D

ieme
17 november 2004, 23:27
das mooi! post eens een soundfiletje of een foto van je setup! we zijn benieuwd

beerection
17 november 2004, 23:32
maybe soon

ieme
17 november 2004, 23:33
maybe soon
leuk we houden wel van soundfiletjes van medeforumers!

NeeraDJ
18 november 2004, 22:36
Dat vond ik ook toen ik met die top over een 4x12 JCM800 cab speelde, was erg dynamisch voor een transistor. Maarja Randall staat bekend om hun betere transistors

doncker
18 november 2004, 23:40
Beste ss distortion die ik ooit heb gehoord. Kan geen valvestate aan hoor.

congrats beererection : het is een mooie set waar je nog vel plezier aan zuilt hebben

Lacrymosa
19 november 2004, 09:24
cool man

maar wat ik me afvraag........een Warhead kost zon kleine 1000 euro, maar voor dat geld heb je ook al een leuke buizentop..........is die warhead echt zo vet voor SS, of is ie zo duur omdat Dime's handtekening er op staat?

Ronald
19 november 2004, 11:27
de warhead is volges mij niet zo heel veel soeps hoor, tenminste voorzover ik gehoord heb. ik heb um zelf nooit uigetest dus kan er zelf nie zoveel over zeggen.

maar ik heb zelf een randall cyclone. en da ding is echt gewoon zwaar bruut. kheb alleen wel een goedkope randall cab, das wel jammer. maar ja twas al duur genoeg hoor :) met zo'n 1960 eronder of een xlt cab van randall zelf klinkt het vast veel beter.

hey en lang nie alle buizenheads klinken beter dan die randall solid states hoor. die randall head staan zeg maar aan de top van de solid states dus alleen de top van de buizenheads kan daar overheen komen als je het mij vraagt.


maar ja veel buizengroupies hier vinden dat buizen bovenalles gaan. randall is dan gewoon nie voor hun bedoeld.

maarre @beerection , je zou inderdaad ff een sound file moeten posten. ik heb namelijk die rg100 nog nooit gehoord dus kben wel benieuwd :)

Randall is cool 8-)

AART
19 november 2004, 23:02
die randalls zijn gboed, maar ik dnek niet dat alleen de tóp van de buizenversterkers ertegenop kan hoor.
ze hakken zeker de vavestate's en peavey tranistors in de pan, maar een jcm verslaan doen ze nog net niet.
maar het zijn zeker vette dingen.

marc_o
20 november 2004, 00:38
Er zijn aardig wat transistorversterkers die het meer dan prima doen op een goede speaker.
Ik heb hier thuis een oud Crate-combootje staan van 15 watt en die klinkt op zichzelf niet meer dan "grappig met een hoop gain", maar wanneer je 'm op een 2 keer 12" van bijvoorbeeld Rivera zet, die ik heb staan, dan hoor je even wat anders zeg! Komt helemaal tot leven, uiteraard zonder veel headroom, maar echt verrassend goed..

NeeraDJ
20 november 2004, 13:06
Hey Peter (Lacrymosa) ga even langs bij de Rockpalace en vraag Sander of die 'm in wilt pluggen voor je. Ik vind die oude solidstate Crates en Randalls ook echt hele goede transistors. Ik weet nog dat ik naar een instructievideo van Marty Friedman keek en hij een klein versterkertje tevoorschijn haalde. Ik was van mijn stoel geblazen wat voor geluid daar uit kwam (bijna letterlijk :-D)

Ronald
21 november 2004, 16:53
wa ik ook nie zo goed begrijp is dat zoveel gitaristen die een dure buizenbak hebben dan toch nog distortion pedaalkes gebruiken :-? da zou dan toch juist nie nodig hoeven te zijn?

ik vind trouwens ook dat die randalls niet zo'n 13 in een dozijn geluid hebben. de meeste professionele gitaristen spelen bijvoorbeeld op mesa boogie rectiefiers. wat natuurlijk zwaar goeie versterkers zijn, maar als iedereen da geluid heeft is ook nie echt geweldig natuurlijk

Squier4ever
21 november 2004, 17:43
Een kennis van me gebruikt een JTM 45 met Ibanez Tube-King, omdat hij da lekkerder vind klinken als de gewone oversturing, is ook nie helemaal genoeg voor hun band anders

Ronald
23 november 2004, 15:57
met andere woorden zijn versterker heeft dus gewoon een klote distortion? dan heeft ie in principe dus gewoon geen goeie versterker lijkt me

NRK
27 november 2004, 11:43
Randall = supah. Kep zelf de RH100 top en 412CX kast met seventy80 celestions. Echt supervette distortion.

Kep ook de MG serie van Marshall(was even duur) getest, maar die klonk gewoon echt veel slechter. hehe

hier hoor je gitaren ;)

http://www.excessum.nl/alwod.mp3

Ronald
27 november 2004, 13:21
klinkt goed ja :) lekker strak klinkende distortion

maar mijn cyclone klinkt lekker nog beter :wink:

NRK
27 november 2004, 13:30
Ongetwijfeld :) die's ook nog 'n stuk duurder :P

AART
27 november 2004, 14:26
ik vind het veel te metal...
maar dat zal vast aan mij liggen.

Ronald
27 november 2004, 16:21
tzijn in feite ook metalversterkers

josh.vandenberg
27 november 2004, 17:38
Ik begrijp ook niet waarom men met pedaaltjes speelt met in zop'n buizenbak de beste overdrives.

Ik heb met mensen samengespeeld ,die constant aan het draaien waren en dan speelden ze met een jcm mastervol. of zo.dan pleurden ze zo'n ibanez metal of een ander prutspedaal ertussen en dan klonk het als een razor,en dan stond ik ernaast met een tube sound.

Heel raar inderdaad,met een 1959 of zo snap ik het goed ,maar als je een versterker met overdrive hebt moet je alleen een snoert gebruiken.punt uit.

Azrael
27 november 2004, 17:50
Vraag ik maar vaak ook af.........kopen ze zo'n mooie buizenbak en dan gooien ze er een distorsion pedaal in. Zal wel aan mij liggen wat heb je dan aan je leuke buizen?

andoni
28 november 2004, 11:10
Dit geldt voor de moderne high gain buizenamps idd wel...

Maar ik ken genoeg mensen met een JCM800, leuke rock sound, maar niet bruut genoeg voor de hardere stijlen. En met een goed pedaal (en dan bedoel ik een echt goed) klinken die dingen hemels. Kijk het maakt toch niet uit of je tube sound verloren gaat door er een pedaal voor te hangen (imo gebeurt dat met een goed pedaal niet, gezien het vooral de tube poweramp is die het maakt), als je gehele sound maar goed is. Het is idd ridicuul om voor een Engl of 5150 of zo een pedaal te hangen, maar wat oudere 'medium gain' amps kunnen echt goed klinken met een pedaal dat wat boost geeft.

Zelf heb ik ook geen pedaal aan mijn JCM2000 DSL100 hangen, maar dit is een moderne buizenbak waarvan het high gain kanaal pedalen overbodig maakt, hoewel ik moet zeggen dat een TubeScreamer voor het clean/crunch kanaal erg vet klinkt :cool:

Neals
28 november 2004, 17:26
Randall = supah. Kep zelf de RH100 top en 412CX kast met seventy80 celestions. Echt supervette distortion.

Kep ook de MG serie van Marshall(was even duur) getest, maar die klonk gewoon echt veel slechter. hehe

hier hoor je gitaren ;)

http://www.excessum.nl/alwod.mp3

Serieus, dat klinkt zeeeeeeeeer goed voor een SS !!!!

Neals
28 november 2004, 17:27
Randall = supah. Kep zelf de RH100 top en 412CX kast met seventy80 celestions. Echt supervette distortion.

Kep ook de MG serie van Marshall(was even duur) getest, maar die klonk gewoon echt veel slechter. hehe

hier hoor je gitaren ;)

http://www.excessum.nl/alwod.mp3

Serieus, dat klinkt zeeeeeeeeer goed voor een SS !!!!

Ronald
28 november 2004, 21:26
zeker , en bovendien ook al klinkt die rh100 nogal metal-achtig vind ik um toch zeker zo geschikt als al die marshalls die ze meestal gebruiken.


en zo zie je maar dat buizen niet automatisch je-van-het zijn

NRK
28 november 2004, 22:09
Randall = supah. Kep zelf de RH100 top en 412CX kast met seventy80 celestions. Echt supervette distortion.

Kep ook de MG serie van Marshall(was even duur) getest, maar die klonk gewoon echt veel slechter. hehe

hier hoor je gitaren ;)

http://www.excessum.nl/alwod.mp3

Serieus, dat klinkt zeeeeeeeeer goed voor een SS !!!!

:D :D

Ronald
30 november 2004, 14:02
ik vraag me eigenlijk wel af of er een groot verschil zit tussen het geluid van de rh200 en de rh100 , want de rh200n had ik ook nog nooit gehoord

NRK
30 november 2004, 17:27
Vroeg ik me pas ook af, het geluid is volgens mij niet anders, alleen het aantal watts. (niet volgens mij, is gewoon zeker :P)