PDA

View Full Version : Nieuwe Jackson js30 gitaren



ae
17 november 2004, 20:32
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand de nieuwe js30 modellen van jackson al heeft geprobeert? ik bedoel daarmee de rhoads en de kelly.

Weet iemand ook met wat voor modellen van ibanez de js30 lijn qua kwaliteit te vergelijken?

Ik ben namelijk op zoek naar een goedkope hardtail gitaar met 24 frets. Ik wil hem als 2e gitaar voor d-stemming gebruiken. Ik zat aan de ibanez rg321 te denken, omdat ik goede ervaringen heb met ibanez (wel met de prestiges). Zou een van die jacksons even goed zijn?

Fatal Fairytale
18 november 2004, 08:35
ik denk het niet, jackson js gitaren zijn niet echt top of the bill, om het zo maar eens te zeggen. qua constructie zal het niet heel slecht zijn, maar de humbuckers zijn pure crap...

Rubenios
18 november 2004, 10:02
ik heb de js30rr wel uitgeprobeerd, ok gitaartje, alleen idd budget elementen mja wat verwacht je anders voor die prijs. is btw de enige 24 frets rhoads :)

MonkeyFace
18 november 2004, 13:59
waarom geen jackson met floyd rose.. .werkt prima hoor... detuned NIET, speelt heerlijk (/me heeft een DK2 Pro te koop -> overcompleet, and need money)

ae
18 november 2004, 14:26
Ik wil er wel een met floyd rose, als het kan heb ik dat zelfs liever, alleen meeste gitaren rond de 300 euro hebben een slechte fr. De pickups zijn niet zo'n probleem, ik heb nog een emg81 liggen, en voor dat geld verwacht ik idd ook niet beter.

MonkeyFace
18 november 2004, 15:34
Ik wil er wel een met floyd rose, als het kan heb ik dat zelfs liever, alleen meeste gitaren rond de 300 euro hebben een slechte fr. De pickups zijn niet zo'n probleem, ik heb nog een emg81 liggen, en voor dat geld verwacht ik idd ook niet beter.

wat definieer jij als slecht (de mijne gaat wel de deur uit voor iets meer dan 300 euro , maar niet veel meer) en die FR krijg ik echt niet ontstemd??

/me gaat het nog even proberen :P

ae
18 november 2004, 19:22
Slecht defineer ik inderdaad als snel ontstemmen, of na verloop van tijd niet goed meer functioneren (ook ontstemmen dus :razz: ) :wink: .
Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen verstand van 2e hands prijzen, maar stel dat je 320 vraagt (iets meer dan 300), is dat niet wat veel als je hem voor 113 euro meer nieuw kunt krijgen? http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-165890.html

Overigens wil ik liever een nieuwe gitaar, ik weet niet waarom, geeft toch altijd meer het gevoel dat het echt mijn gitaar is, dus sorry ik heb geen interesse.

MonkeyFace
18 november 2004, 20:17
Slecht defineer ik inderdaad als snel ontstemmen, of na verloop van tijd niet goed meer functioneren (ook ontstemmen dus :razz: ) :wink: .
Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen verstand van 2e hands prijzen, maar stel dat je 320 vraagt (iets meer dan 300), is dat niet wat veel als je hem voor 113 euro meer nieuw kunt krijgen? http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-165890.html

Overigens wil ik liever een nieuwe gitaar, ik weet niet waarom, geeft toch altijd meer het gevoel dat het echt mijn gitaar is, dus sorry ik heb geen interesse.

als dat exact de gitaar was die ik heb zou ik me rotschrikken, maar dat is em niet :P type stond dus verkeerd op de bon (erg... heeeel erg)

Die gitaar hing destijds voor 860 euro in de winkel :P

Het is ook irritant dat type-aanduiding er niet gewoon op staat... maar als ik mijn gitaar vergelijk met degenen op de jackson-site is het een DX10D. In nederland heeft die momenteel een adviesprjs van rond de 500 euro.

http://whieee.homelinux.net/gitaar/jackson.jpg dat is em dan :P

SiNiSTRaL
18 november 2004, 20:43
ik heb....ff tellen....130 euro...deal?
krijg je er een mooi stemapparaat bij ;)

MonkeyFace
18 november 2004, 20:51
ik heb....ff tellen....130 euro...deal?
krijg je er een mooi stemapparaat bij ;)

read the post above you... het is dus geen dk2, maar een dx10d en die gaat echt niet weg voor 130 euro :P

SiNiSTRaL
18 november 2004, 20:57
was ook een geintje :D
heb al een superstrat type geval, wat moet ik er met 2?

MonkeyFace
18 november 2004, 21:00
was ook een geintje :D
heb al een superstrat type geval, wat moet ik er met 2?

met 2 handen tegelijk spelen ? :-D

Ibanez RuleZ
19 november 2004, 00:50
sorry dat ik het zeg, maar een DX10 is minder dan de DK2, sorry.

Harrald

Swan
19 november 2004, 01:15
sorry dat ik het zeg, maar een DX10 is minder dan de DK2, sorry.

Harrald

idd

MonkeyFace
19 november 2004, 11:37
Het is iig de gitaar op de foto die ik gepost heb. De bon zegt DK2 Pro, vergelijking met specs zegt DX10D... Mij maakt het geen reet uit. Ik kijk naar de staat (perfect) en de leeftijd (3 maanden) en de nieuwprijs (adviesprijs momenteel ligt iets boven de 500 euro) en daar bouw ik een verkoopprijs van. Bovendien is de verlijking van een gitaar met HSS versus HH sowieso al krom, aangezien ze anders zullen klinken. Beter-slechter is dan persoonlijk.

Punt.

ae
20 november 2004, 11:30
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-174931.html
DX10d is nieuw 309. Weet je zeker dat jouw gitaar een dx10d is? Die kan dan toch nooit voor 860 euro in een winkel hebben gehangen?
Nouja het doet er ook niet toe, kan iemand mij misschien vertellen waar het verschil tussen de pro, js en x series van jackson in zit?