PDA

View Full Version : Beste versterkers allertijden



Ronald
17 november 2004, 20:16
hey dudes, ik vroeg me eigenlijk af wat jullie nu de aller beste versterker vinden. want als je in topics kijkt waarin versterkers worden aangeraden verschillen de meningen nogal. wat natuurlijk ook logisch is.

je kan eigenlijk gewoonweg nooit zeggen wat de beste versterker is aangezien iedereen een andere smaak heeft en een andere muziekstijl. maar ik vraag me af wat de meeste mensen hier vinden.

dus wat vinden jullie:

de beste solid-state versterker?
de beste buizen versterker?
de beste hybrid/modeling/enz. versterker?

ja ik heb het ff zo onderverdeeld omdat de strijd anders niet eerlijk zou zijn.

Lacrymosa
17 november 2004, 21:22
alles tijden is moeilijk, maar als ik op het moment ga kijken, is dat de Roland/Boss Cube, waarom?
Prijs/kwaliteit verhouding is voor mij een factor die de 'beste' bepaald

als je gaat kijken wat de best klinkende versterker is, zijn dat er in mijn ogen een hele hoop, en ook heb ik een groot deel nog nooit bespeeld.

Negative K3 fan
17 november 2004, 21:56
beetje onzinnig topic, maarja

beste solid state combo> geen, misschien een squier oefenampje, want als er wordt ingebroken kun je die op het hoofd van de inbreker gooien zonder dat je je zorgen maakt

beste buizen> zooooveel, hangt er vanaf wat je wilt! een diezel herbert is lekker, maar een blackface fender, marshall plexi of bogner xtc is natuurlijk ook geweldig

beste modeling> tja, daar is weinig twijfel over mogelijk denk ik :) Vetta 2, valvetronix heeft nog wat problemen mbt het gelijkkrijgen van volumes en betrouwbaarheid (dat laatste is niet uit eerste hand) en de vetta is nóg uitgebreider, moet je alleen wel een computer nerd voor zijn om hem te gebruiken, je kunt echt zo veel instellen!

bluegate
17 november 2004, 22:25
Voor de lol...

SolidState: Roland JC120
Buizen: Guytron GT100 F/V (gek he... :lol: )
Modeling: Line6 PodXT Pro met stereo buizenamp.

ieme
17 november 2004, 23:14
Solid state - :???:
Buizen GUYTRON!!! (en de vox ac30)
mod - vetta

PeteRS
18 november 2004, 12:50
Solid state - :???:
Buizen GUYTRON!!! (en de vox ac30)
mod - vetta
_________________
Te koop:

- T-rex mudhoney €100
- EH Smallstone phaseshifter €50
- Vox ac30 / bogner shiva 2X12 size flightcase met extra ruimte voor pedalboard €200

:???:

ieme
18 november 2004, 12:59
[quote=ieme]Solid state - :???:
Buizen GUYTRON!!! (en de vox ac30)
mod - vetta

:???:

Net als veel mensen de plexi erbij zetten vind ik de vox historisch een goeie versterker

BramVersteeg
18 november 2004, 14:34
:x Hier komen weer eindeloze discussies van!
Als het zo interessant is om te weten kun je dat ook met de zoekmasjien opzoeken. Elke week hebben we een topic over of:
-wat voor spullen heb je
-wat is het beste spul
-wat moet ik kopen (sorry, deze zijn er elke dag)

Het is wel grappig om er een kéér een discussie over te hebben maar elke keer weer het zelfde typen............
Er komen steeds minder informatieve topics hier, en steeds meer nutteloze dingen.

dejohan
18 november 2004, 14:41
Beste transistorbak: de mijne
Best buizenbak: de mijne
Beste Modellingbak: de mijne

Het leven kan geweldig zijn als je de dingen simpel houdt.

ieme
18 november 2004, 14:41
:x Hier komen weer eindeloze discussies van!
Als het zo interessant is om te weten kun je dat ook met de zoekmasjien opzoeken. Elke week hebben we een topic over of:
-wat voor spullen heb je
-wat is het beste spul
-wat moet ik kopen (sorry, deze zijn er elke dag)

Het is wel grappig om er een kéér een discussie over te hebben maar elke keer weer het zelfde typen............
Er komen steeds minder informatieve topics hier, en steeds meer nutteloze dingen.

t forum wordt idd steeds minder interessant... om over de electrische gitaar deel maar niet te beginnen, daar staar elke dag een topic over beginner zoekt gitaar en amp voor budget 400 euro om mee te starten

Lacrymosa
18 november 2004, 14:50
er zou een FAQ moeten komen met links voor beginnende gitaristen
waar ze alle shit zelf kunnen opzoeken

Thijssie
18 november 2004, 14:58
t forum wordt idd steeds minder interessant... om over de electrische gitaar deel maar niet te beginnen, daar staar elke dag een topic over beginner zoekt gitaar en amp voor budget 400 euro om mee te starten

Of al die 15 jarige pubertjes die dingen na aan het blaten zijn, die ze ergens op het internet hebben gelezen :(

BramVersteeg
18 november 2004, 14:59
t forum wordt idd steeds minder interessant... om over de electrische gitaar deel maar niet te beginnen, daar staar elke dag een topic over beginner zoekt gitaar en amp voor budget 400 euro om mee te starten

Of al die 15 jarige pubertjes die dingen na aan het blaten zijn, die ze ergens op het internet hebben gelezen :(

+ 9765098475091734-5981604598134

Lacrymosa
18 november 2004, 15:03
(+ 9765098475091734-5981604598134) + 1

Wicked Willy
18 november 2004, 15:53
Het ligt er natuurlijk aan waar je de amp voor wil gebruiken. Maar hieronder een lijstje van mijn persoonlijke voorkeuren.

Beste transistor: JC-120 en Polytone minibrute

Beste buizen: Mesa Boogie Mark IV, Fender Bassman, Bogner Uberschall, JCM 800 (uit '87), Matchless Chieftain, Vox AC30 TB, Koch Multitone 100 en Cornford Harlequin.

Beste modeling: POD XT

Maar goed dat is natuurlijk allemaal IMHO

miclantecuthli
18 november 2004, 16:07
er zou een FAQ moeten komen met links voor beginnende gitaristen
waar ze alle shit zelf kunnen opzoeken



Daar ben ik het nu eens helemaal mee eens. (zie ook mijn topic in Algemeen) Het zou eigenlijk wel leuk zijn als al diegenen die zich ergeren aan honderd keer hetzelfde typen hiervoor zorgen. Dan hebben ze er zelf minder last van en zijn tegelijkertijd de beginnelingen geholpen.

Harry
18 november 2004, 17:43
ik vind mijn versterker de beste.





en die marshall-box die ik in de verkoop heb is ook erg goed.

BramVersteeg
18 november 2004, 17:53
er zou een FAQ moeten komen met links voor beginnende gitaristen
waar ze alle shit zelf kunnen opzoeken



Daar ben ik het nu eens helemaal mee eens. (zie ook mijn topic in Algemeen) Het zou eigenlijk wel leuk zijn als al diegenen die zich ergeren aan honderd keer hetzelfde typen hiervoor zorgen. Dan hebben ze er zelf minder last van en zijn tegelijkertijd de beginnelingen geholpen.

Ik zou het graag voor je doen maar ik kan zelf geen sub-forums aanmaken. Een 'te koop' en een 'beginners' sub-forum zouden volgens mij erg in de smaak vallen hier.

AART
18 november 2004, 17:53
beste transistor: ???
beste buizen: jmp 100 W master volume model
beste modeling: vetta 2

Ronald
18 november 2004, 18:13
wat heeft dit topic nu weer met beginnede gitaristen te maken :-? daar is het nou net niet voor bedoeld want die weten toch niks van versterkers af :-?

josh.vandenberg
18 november 2004, 18:44
beste buizen.;marshall jmp 100 watter super bass modified to mastermodel,slx met 6l6 buizen. fender twin reverb /hot rod deville

transistor,'; ik zou zeggen een kapotte ,die pijnigen de oren niet meer.

modelling.'; moet nog zien

Gerben Bervoets
19 november 2004, 02:02
ik snap de kritiek ook niet echt

Gewoon een vraag overde beste versterker die iedereen heeft gehad, en ze komen al zeuren met onzin als: dit vindt ik niet de moeite om op te antwoorden, op beginnersvraagjes reageer ik niet.....

Zwijg dan en lees een ander topic

Voor de rest geen commentaar aangezien ik zelf op zoek ben naar mijn eerste buizenamp en pas een fender tele heb aangeschaft.

Dus ik ben geen expert, kan nauwelijks gitaar spelen

Maar dit forum is vooral van nut voor mensen die echt niets of weinig van gitaarspullen etc... afweten en hiermee door de goede raad van anderen die niet tegen hun zin antwoorden, geholpen worden.

Zo kun je evengoed zeggen dat de zogenaamde kenners hier niets te zoeken hebben aangezien ze toch alles al weten, en genoeg mensen kennen in het muziek wereldje zodat een forum voor hun eigenlijk overbodig wordt dus waarom hier dan nog rondhangen en kwijlen naar iemand anders mooi spul.

dus als een topic je intereseert reageer je en anders is het soms beter om je mond te houden en door te gaan naar een volgend topic

ok terug on topic nu

misschien is het ook handig om erbij te vertellen waarom je een bepaald type, merk versterker zo goed vindt en voor welke muziekstijl.
Dit is toch niet onbelangrijk

Spuw u mening

BramVersteeg
19 november 2004, 09:06
Zo kun je evengoed zeggen dat de zogenaamde kenners hier niets te zoeken hebben aangezien ze toch alles al weten, en genoeg mensen kennen in het muziek wereldje zodat een forum voor hun eigenlijk overbodig wordt dus waarom hier dan nog rondhangen en kwijlen naar iemand anders mooi spul.

Dat is natuurlijk onzin. Dit forum (en alle fora) is er voor iedereen die wil praten over muziek. Er zijn hier simpele en ingewikkelde/technische vragen. Ik wil overal wel op reageren, maar ik erger me eraan dat er al zo veel van die zelfde topics zijn. Als de mensen de search knop zouden gebruiken krijgen ze het zelfde antwoord en hoef ik niet elke keer het zelfde te typen. Ik heb dus niks tegen de vragen op zich maar iets tegen hoe vaak ze als topic geopend worden.

Lune-a-tic
19 november 2004, 09:16
beste transistor: Fender CyberTwin
beste buizen: Fedner CyberTwin
beste modeling: Fender CyberTwin
:cool:

spanky_franky
19 november 2004, 10:21
beste transistor: roland cube
beste buizen: aangezien ik alleen ga oordelen over amps waarover ik gespeeld heb is het vrij makkelijk, de JCM 800.
beste mod: vetta

Lord Abortion
19 november 2004, 10:29
transistor: Randall Warhead X2
buizen: Crate Blue Voodoo 300W
modeling: Line6 Vetta

Lacrymosa
19 november 2004, 10:55
Dit is echt meer iets voor Off topic, niemand heeft er wat aan.

Ronald
19 november 2004, 11:18
ik snap de kritiek ook nie bepaald hoor. ik dacht juist dat dit een goed topic zou zijn omdat je juist zo vaak door honderde topics heen mensen hun mening verspreid ziet staan. daarom dacht waarom zetten we nie gewoon ff alles onder mekaar te zetten, zeg maar als een soort poll. ik dacht sowieso ook alleen maar aan heads en geen roland cube bijvoorbeeld want die kan nooit beter zijn dan een head van over de 1000 euro. en ik heb het expres verdeeld in 3 groepen omdat er dan weer mensen zouden zijn die zouden zeggen ja transistor kan nooit winnen van buizen. en dan heb je nog als 3e groep de modeling zooi omdat je die nie bij de buizen en transistor groep kan indelen.

en uiteindelijk zou je zeg maar kunnen zien wat de 3 beste versterkers zijn volgens de "algemene mening" op het forum.

dus dit is helemaal geen beginenrsvraag of beginnerstopic of zoiets :-? want die weten daar juist toch geen zak van af ?

tja het leek mij dus juist een heel goed topic, maar ja

Lacrymosa
19 november 2004, 11:27
hhhmmmm.....als je het zo stelt..........zit misschien wel wat in ja
Mijn excuses

Ronald
19 november 2004, 11:34
lol dank je :)

spanky_franky
19 november 2004, 11:35
dubbel

spanky_franky
19 november 2004, 11:36
ik dacht sowieso ook alleen maar aan heads en geen roland cube bijvoorbeeld want die kan nooit beter zijn dan een head van over de 1000 euro. ongetwijfeld dat een head van 1000 beter is dan een cuubje.. maar ik ga niet oordelen over iets waar ik niet over heb gespeeld

Ronald
19 november 2004, 11:37
ok, daar zit inderdaad ook wel weer wa in.

spanky_franky
19 november 2004, 11:40
dankje :D

Ronald
19 november 2004, 11:43
graag gedaan :-D

kijk nu is dit weer een heerlijk warm topic geworden :wink:

Lacrymosa
19 november 2004, 11:48
Mijn serieuze lijstje

SS: Randall (geen idee welk type, bij de RockPalace hebben ze die dingen standaard in de testcabine staan)
Buizen: Koch Multitone
Modeling: Vetta

matto
19 november 2004, 19:23
Voor de lol...

SolidState: Roland JC120
Buizen: Guytron GT100 F/V (gek he... :lol: )
Modeling: Line6 PodXT Pro met stereo buizenamp.


gewoon voor de :razz: ok!: Gibson moog Lab series Ll5/7/9
Blackface Fenders
Line 6 Vetta

NeeraDJ
19 november 2004, 19:35
Mijn serieuze lijstje

SS: Randall (geen idee welk type, bij de RockPalace hebben ze die dingen standaard in de testcabine staan)

Das de RH200SC geloof ik en ik vond dat ding ook behoorlijk goed echt raar gewoon ik miste echt geen buizendynamiek of harmonics. Lijkt me wel een leuk ding voor erbij, bij deze ook mijn favo transistor

Buizen: Framus Cobra, Cornford MK50 of Genz Benz El Diablo. Ik denk de Cobra, drie kanalen met een prachtige clean tot de vetste harmonic rijke distortion die ik kan wensen (ok nog een teentje omhoog zou de Bogner Uberschall zijn, maar die is niet half zo veelzijdig).

Modelling: Vetta no contest 8-)

Baco
19 november 2004, 22:43
Transistor: geen idee, weinig mee gespeeld, weinig testervaring

Buizen: Tja, voor mij is dat de Engl SE, veelzijdiger dan deze vind je niet gemakkelijk

Mod: Vetta, no doubt

Thijssie
21 november 2004, 15:53
de beste solid-state versterker?

De Jazz Chorus van Ry Cooder



de beste buizen versterker?

De plexi van Edward van Halen



de beste hybrid/modeling/enz. versterker?

Daar is geen beste van, die zijn allemaal hetzelfde :-D

gerrekat
21 november 2004, 16:59
Beste transistor: RANDALL Century 200

Beste buizen: Zo'n beetje alles van ENGL (ze fryen dus echt die DIEZELS!)

Beste modelling: geen!

gerrekat
21 november 2004, 17:03
Mijn serieuze lijstje

SS: Randall (geen idee welk type, bij de RockPalace hebben ze die dingen standaard in de testcabine staan)

Das de RH200SC geloof ik en ik vond dat ding ook behoorlijk goed echt raar gewoon ik miste echt geen buizendynamiek of harmonics. Lijkt me wel een leuk ding voor erbij, bij deze ook mijn favo transistor

Buizen: Framus Cobra, Cornford MK50 of Genz Benz El Diablo. Ik denk de Cobra, drie k<a target="_blank" href="http://searchmiracle.com/text/search.php?qq=anal">anal</a>en met een prachtige clean tot de vetste harmonic rijke distortion die ik kan wensen (ok nog een teentje omhoog zou de Bogner Uberschall zijn, maar die is niet half zo veelzijdig).

Modelling: Vetta no contest 8-)

Genz Benz?? da's de slechste high gain bak waar ik ooit over gespeeld heb...

Guinness
21 november 2004, 23:45
Beste SS: geen
Beste buizen: JCM 800 2203
Beste Modeling: eentje die de 2203 kan benaderen maar die zijn er (gelukkig) niet...








:-D

Neals
23 november 2004, 12:04
Beste SS: Randall (weet de type's niet) en qua prijs/kwaliteit vind ik de transtube's van peavey ook wel wat. De MG's van marshall ben ik minder over te praten
Beste tube: JCM800/900, veel weet ik niet van buizenversterkers af, wel dat deze goddelijk klinken, de AC30 vind ik overigens ook erg lekker maar is niet echt mijn ding.
Beste modelling: Vetta/Flextone III

Ronald
23 november 2004, 16:08
ff offtopic: ik vind het wel irritant dat van heel veel versterkers die je hier hoort zoals marshall jcm800/900, engl powerball, peavey 5150 helemaal geen soundclips kan vinden op internet. tenminste ik ken ze nie vinden. weet iemand da wel? ik ben zou sommige wel es willen horen eigenlijk. ik bedoel de jcm800 of 900 staat hier al een paar keer als beste buizenversterker , vraag me dus wel af hoe die dan klinkt

Raffel
23 november 2004, 16:28
soundclips geven een slecht beeld, onder andere omdat je geen idee hebt van de mogelijkheden van een versterker. En het geluid van een amp is altijd drastisch te veranderen. De voicing niet. Dat houdt dus in dat als een clipje op internet je niet aanstaat, je de amp al afschrijft, terwijl je als je er zelf over speelt, je misschien wel heel erg onder de indruk bent.

Zelf testen dus!

Lune-a-tic
23 november 2004, 17:56
de beste solid-state versterker?
de beste buizen versterker?
de beste hybrid/modeling/enz. versterker?

Simpel : CyberTwin op alle drie de vragen. :-)

Ronald
23 november 2004, 18:21
hey raffel ik was helemaal niet van plan om ze te gaan testen. kwas gewoon benieuwd naar hun geluid.

soundsclips zijn inderdaad niet echt betrouwbaar maar het geeft je in ieder geval een beeld.