PDA

View Full Version : Nieuwe versterker : advies ?



Rock n' sad
17 november 2004, 18:07
hoi

Ik heb nu een prs en zoek een nieuwe versterker , ik heb reeds al line 6 spider II , roland cube , ... gehad , geenenkel vond ik echt fantastisch goed

Ik heb 400 € bij elkaar gespaard en ga zaterdag eens naar Piens kijken

wat kan ik daar krijgen voor 400 € ?

ik dacht aan een peavey bandit of hughes and kettner ... wat vinden jullie van deze versterkers ?

Heeft iemand tips waar wel een goed geluid uit te krijgen is en wat in mijn buget ligt ( liefst nieuw )


Ik speel een soort sad-metal beetje mijn eigen stijl dus ( te vergelijken met anathema / lacrimas profundere ... )

vereisten
-minstens 50 Watt ( of in elk geval genoeg voor in een band ) !
-clean en distorition is even belangrijk !
-mag na verloop van tijd niet te veel in waarde dalen
-moet natuurlijk goed zijn


Wat raden jullie aan ?

Dank u wel

BartL
17 november 2004, 18:11
Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een tweedehands buizenversterker (combo). Kijk eens of je ergens een 2dehandse DSL 201 kan vinden...geweldige amp is dat en zou binnen je budget moeten passen. Ik heb er echter nog nooit eentje te koop zien staan :-?

AART
17 november 2004, 18:11
hmm, het is beter om tweedehands te zoekn, krijg je veeel meer voor je geld, misschien kan je een jcm 900 combo nemen(als je minder gain nodig hebt een jcm 800).

AART
17 november 2004, 18:13
Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een tweedehands buizenversterker (combo). Kijk eens of je ergens een 2dehandse DSL 201 kan vinden...geweldige amp is dat en zou binnen je budget moeten passen. Ik heb er echter nog nooit eentje te koop zien staan :-?

weinig kans, ik ken al 3 mensen in mijn omgeving die er een zoeken.....
(enne Bart, jij vraagt wel veel voor jouw dsl 401 hoor, ik dacht iets van 800 gehoord te hebben)

BartL
17 november 2004, 18:18
HAHAHA...ik vraag er minder dan 700 euro voor hoor, geen idee hoe je daarbij komt :-?

iam
17 november 2004, 18:19
GA NIET NAAR PIENS!!!

is een afzetter... je kan beter eens bij Leo Caerts in Leuven gaan kijken of in de gitaarshop in Gent als je ιcht nieuw wilt kopen...

en anders 2dehands hι

Rock n' sad
17 november 2004, 19:39
die bandit is dat wat ? en wat is de nieuwprijs hiervan


Ik ga denk ik toch naar piens om alvast alles eens te testen en mischien te kopen (zit al 2 weken met een 15 W amp , wil dringend iets nieuw... )

het is de enige winkel waarmee ik al vertrouwd ben dusja

BartL
17 november 2004, 19:46
DUS?


Dus snel vertrouwd raken met een andere/nieuwe winkel of een particulier 8-)


Koop niet te overhaast, dan is de kans erg groot dat je er later spijt van krijgt.

Rock n' sad
17 november 2004, 19:48
leo caerts , heeft die veel amps staan ( rond 400 € )?
k heb gekeken en piens is even ver als leo caerts voor mij ...

Ronald
17 november 2004, 20:01
400 euro is niet een hoog budget. ik zou dus iets 2e hands kopen. als je dat niet wil doen zou ik voor een peavey bandit gaan. maar ik betwijfel of je die wel goed vind als je de spider II niet goed vind. die lijken me beetje op het zelfde niveau staan op features na.

iam
17 november 2004, 20:26
die bandit is dat wat ? en wat is de nieuwprijs hiervan


Ik ga denk ik toch naar piens om alvast alles eens te testen en mischien te kopen (zit al 2 weken met een 15 W amp , wil dringend iets nieuw... )

het is de enige winkel waarmee ik al vertrouwd ben dusja

hm, in een andere shop kan je ook testen... maarja je moet vooral een topic posten, om raad vragen om deze dan volledig in de wind te slaan :roll:

Ronald
17 november 2004, 20:28
lol hoezo da kan toch ? als hij het met die raad nie eens is


kzeg nie da da terecht is hoor :wink:

Negative K3 fan
17 november 2004, 21:57
400 euro... als je 2 maandjes een beetje doorwerkt in je vrije tijd heb je het bedrag verdubbeld en begint de versterker markt een heel stuk aantrekkelijker te worden!!!11

BartL
17 november 2004, 23:11
Jup...je zit nu in het 'net niet' gebied, vind ik dan.

ieme
17 november 2004, 23:13
ff off-topic, wat voor prs heb je?

BartL
18 november 2004, 00:07
Aan zijn budget voor de amp te zien hoop ik toch dat het een SE series is :)

No offence

ieme
18 november 2004, 00:08
Aan zijn budget voor de amp te zien hoop ik toch dat het een SE series is :)

No offence
ik verwacht ook geen privatestock...

Rock n' sad
18 november 2004, 12:27
santana se , ben van plan om nieuwe gitaar te kopen binnen 2 maand een nieuwe te kopen epi sg/lp of fender mex fat strat of iets dergelijk dus ook iets van rond de 400 €

Kheb afgesproken met iemand om z'n marshall vs 100 over te nemen voor 400 € dat is denkik toch beter als nieuwe versterkers van 400 € ( de bandit ect )
Goede deal toch ?

Groeten

Rock n' sad
18 november 2004, 12:27
santana se , ben van plan om nieuwe gitaar te kopen binnen 2 maand een nieuwe te kopen epi sg/lp of fender mex fat strat of iets dergelijk dus ook iets van rond de 400 €

Kheb afgesproken met iemand om z'n marshall vs 100 over te nemen voor 400 € dat is denkik toch beter als nieuwe versterkers van 400 € ( de bandit ect )
Goede deal toch ?

Groeten

Rock n' sad
18 november 2004, 12:27
santana se , ben van plan om nieuwe gitaar te kopen binnen 2 maand een nieuwe te kopen epi sg/lp of fender mex fat strat of iets dergelijk dus ook iets van rond de 400 €

Kheb afgesproken met iemand om z'n marshall vs 100 over te nemen voor 400 € dat is denkik toch beter als nieuwe versterkers van 400 € ( de bandit ect )
Goede deal toch ?

Groeten

ieme
18 november 2004, 12:29
santana se , ben van plan om nieuwe gitaar te kopen binnen 2 maand een nieuwe te kopen epi sg/lp of fender mex fat strat of iets dergelijk dus ook iets van rond de 400 €

Kheb afgesproken met iemand om z'n marshall vs 100 over te nemen voor 400 € dat is denkik toch beter als nieuwe versterkers van 400 € ( de bandit ect )
Goede deal toch ?

Groeten

Das denk ik te duur! vs 100 is zo'n 250/300 waard

sugarfish
18 november 2004, 12:38
De bandit is niet hetzelfde als de spider. Ik heb ze beide getest in de winkel. In vergelijking is de spider wat modderiger (geen echt lekker clean). De carosserie van de spider is ook maar matig in tegenstelling tot de bandit.
Ik heb zelf voor de bandit gekozen, ook omdat er voldoende sounds uit te halen zijn. Maarja je moet ze gewoon proberen.