PDA

View Full Version : Nieuwe versterker : advies



Rock n' sad
17 november 2004, 18:05
hoi

Ik heb nu een prs en zoek een nieuwe versterker , ik heb reeds al line 6 spider II , roland cube , ... gehad , geenenkel vond ik echt fantastisch goed

Ik heb 400 € bij elkaar gespaard en ga zaterdag eens naar Piens kijken

wat kan ik daar krijgen voor 400 € ?

ik dacht aan een peavey bandit of hughes and kettner ... wat vinden jullie van deze versterkers ?

Heeft iemand tips waar wel een goed geluid uit te krijgen is en wat in mijn buget ligt ( liefst nieuw )


Ik speel een soort sad-metal beetje mijn eigen stijl dus ( te vergelijken met anathema / lacrimas profundere ... )

vereisten
-minstens 50 Watt ( of in elk geval genoeg voor in een band ) !
-clean en distorition is even belangrijk !
-mag na verloop van tijd niet te veel in waarde dalen
-moet natuurlijk goed zijn


Wat raden jullie aan ?

Dank u wel

CUSTOMSTRAT
5 januari 2005, 21:07
je hebt een PRS en wilt een versterkertje voor 400 euro :roll:

waar ben je mee bezig!!

ben79
5 januari 2005, 21:21
als je je PRS tot zen recht wilt laten komen dan koop je beter geen beginversterker.
Kijk es rond op 2dehands sites voor een klein beetje meer kun je al aardige dingen vinden (JCM 800 bvb)

CUSTOMSTRAT
5 januari 2005, 21:27
als je je PRS tot zen recht wilt laten komen dan koop je beter geen beginversterker.
Kijk es rond op 2dehands sites voor een klein beetje meer kun je al aardige dingen vinden (JCM 800 bvb)

inderdaad of een JCM 2000 met een mooie cabinet erbij...

anders snap ik echt niet wat je met een PRS moet een een
oefen versterkertje!

BLOK182
5 januari 2005, 21:28
Ik denk een PRS SE? Maar goed, ik vond een Line6 Spider II aardig, ff voordat iedereen weer met jcm800 begint te strooien, prima bakken, maar je moet natuurlijk wel ff het doel en de mogelijkheden in de gaten houden. Heb je de mogelijkheid je amp flink open te gooien? JCM800 is trouwens niet echt veelzijdig, dan zou ik door een DSL gaan. Misschien de DSL201 ofzo.

Diedo
5 januari 2005, 21:29
als je je PRS tot zen recht wilt laten komen dan koop je beter geen beginversterker.
Kijk es rond op 2dehands sites voor een klein beetje meer kun je al aardige dingen vinden (JCM 800 bvb)

inderdaad of een JCM 2000 met een mooie cabinet erbij...

anders snap ik echt niet wat je met een PRS moet een een
oefen versterkertje!

als je dat voor 400,- kan vinden moet je mij maar even een seintje geven :)

iam
5 januari 2005, 21:31
niet naar piens gaan met 400€, krijg je niets voor terug...
kijk maar tweedehands naar een Marshall buizencombo ofzo (er staat een bedrock combo op gitaarmarkt voor 500€ mss is dat wat?)

CUSTOMSTRAT
5 januari 2005, 21:32
als je dat voor 400,- kan vinden moet je mij maar even een seintje geven :)

nee maar spaar dan ff door bedoel ik!!

:evil:

ben79
5 januari 2005, 21:32
ik bedoel inderdaad niet dat je per se een JCM 800 moet kopen maar dat je es goed moet rondkijken.
Bekijk eerst es wat je echt wilt, kijk daarna op 2dehands sites.
Er is heel wat meer te vinden dan JCM's :wink:

iam
5 januari 2005, 21:33
er staan er zelfs twee op die bedrocks....

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=&md=browse&mds=search&brief_key=bedrock&before=&type=&title=&salary=&goal=

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p32384n1.jpg
lijkt me wel vet voor 599 :)

iam
5 januari 2005, 21:44
ff offtopic

http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/bc50b.jpg
http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/bc50b.jpg

edit: ok, gewoon klikken of plakken ofzo :)

dit is een foto van die bedrock langsbinnen... waar zitten die buizen? andere kant van de printplaat?

CUSTOMSTRAT
5 januari 2005, 21:55
mooie foto :amp: :zz:

srv-man
5 januari 2005, 22:24
ff offtopic

http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/bc50b.jpg
http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/bc50b.jpg

edit: ok, gewoon klikken of plakken ofzo :)

dit is een foto van die bedrock langsbinnen... waar zitten die buizen? andere kant van de printplaat?

Ziet er leuk uit hoor die Bedrock BC50, maar NOOIT kopen. Nadat ik de mijne had verkocht, gaf hij niets anders dan problemen. Van anderen heb ik uiteindelijk hetzelfde gehoord. Niet doen dus. Hij klinkt trouwens wel erg goed, maar het is geen Vox AC30 geluid.
O ja, de buizen zitten achter het versterkergedeelte dat je ziet (dus tussen versterker en speakers). Totaal niet te bereiken.

De Bedrock 652 kun je wel gerust kopen. Klinkt fantastisch en zit wel goed in elkaar. Ik heb jaren de kleinere variant met 1x12 gehad. Klinkt erg goed, nooit probleem mee gehad, is echt een top amp. De vraagprijs is nog wel wat hoog, maar ok. Jammer dat Bedrock failliet is :(

dejohan
6 januari 2005, 11:23
KOOP NIET BIJ PIENS!!!!!

avalanche
6 januari 2005, 12:31
Inderdaad. Koop nooit bij Piens, tenzij je graag extra betaalt voor die stomme pienssticker die ze op je gear kleven en die onwetende blik van de verkoper... Voor 400 euro heb je echt niets in de Piens en moet je binnen enkele maanden al ander spul gaan kopen omdat de versterker het niet haalt in je band of nergens naar klinkt.

Een voorbeeld: Peavey Triple xxx head + marshall standaard 1960 cab
Piens: 1432 + 800 euro
Andere winkels: 1133 + 700 euro

Probeer the guitarshop in Gent of the guitar and amp center in Gent (als hij tenminste al zijn nieuwe stock binnen heeft).

Metalband, minimum 50 watt, goeie clean en goeie distortion, 400 euro... Hm, wat dacht je van:
*Hughes&Kettner matrix combo, 100 watt, 4 kanalen, 430 euro
*Line6 spider II 212 incl FBV-2, 150 watt, 430 euro
*Hughes&Kettner vortex combo, 80 watt, 2 kanalen, 400 euro
*Marshall MG50 DFX, 50 watt, incl footswitch, 395 euro
*Line6 spider II 210 incl FBV-2, 120 watt, 390 euro
*Hughes&Kettner warp7 112 combo, 100 watt, 377 euro
*Roland Cube60, 60 watt, 350 euro

Die matrix combo van H&K lijkt me een heel goeie koop voor jou. Voldoende aantal watt voor een band, 4 kanalen, celestion speaker, ingebouwde effecten (chorus, flanger, tremelo, delay, reverb) en de mogelijkheid om die effecten op te slaan per kanaal. Check de website van H&K.

Probeer ook eens rond te kijken naar tweedehandsspullen. Op wizoektivint op www.humo.be kan je soms mooie koopjes doen...

Good luck!