PDA

View Full Version : Akoestische meeting



Harald
17 november 2004, 17:33
In de topic over Pickers nieuwe Maton (nee, ik ben echt niet jaloers :nervous: )(http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=41328) kwam het idee voor een akoestische meeting op. Lijkt me een goed plan. Ik heb nog geen definitieve datum, of lokatie, wel wat ideeen. Wil wel al polsen of er meer interesse is.

Had al plannen in die richting. Daarover kun je hier wat lezen:
http://www.gitaarspel.nl/kollumn_fan.html


Definitieve datum

zondag 16 Januari
(vanaf 16:00 uur)
---------------------
Het Muziek Café
Hoofdstraat 166-3
7311 BC Apeldoorn
http://www.muziekcafe.tv/
(website is nog niet af, wordt woensdag verwacht/gehoopt in de lucht te zijn)

PA is aanwezig, wil je over een akoestische gitaarversterker spelen, dan graag zelf meenemen.

bert k
17 november 2004, 19:08
Best voor te vinden, leuk plan. Ik kom vanaf Rotterdam, dus een paar lifters zijn welkom.

Ron4ld
17 november 2004, 22:34
beginners ook welkom? :wink:

Harald
17 november 2004, 22:40
Uiteraard! En qua style mag het ook aardig varieren, van Michael Hedges naar Chet Atkins en Sacksioni, jazz, singer songwriter noem maar op. En als Bert met zangeres wil spelen, graag! Hoe meer mensen en variatie, hoe beter.

Picker
17 november 2004, 23:06
beginners ook welkom? :wink:

In dat geval kan ik ook komen! :roll:

Ron4ld
17 november 2004, 23:16
:razz:

Janne
18 november 2004, 14:24
Leuk idee Harald, ik wil een aantal mensen hier weleens live horen :) .
Ik kom wel uit Weert (noord limburg), is dat te doen zonder auto?

Harald
18 november 2004, 15:44
Zit aan Apeldoorn te denken. Daar kan ik waarschijnlijk wel een lokatie regelen. Installatie is daar ook aanwezig voor wie geen eigen versterker heeft, al zal een AER of iets dergelijks beter klinken, maar dat kan dan ook weer door naar de zanginstallatie waarschijnlijk.

Maar goed, met de trein is veel lastig bereikbaar helaas. Misschien kan iemand je ergens bij een station oppikken, maar dat moet iedereen onderling regelen.

Als we een definitieve datum prikken, kunnen we misschien een lijst maken met wie vanaf waar mensen zou kunnen meenemen.

Hoop dat een zaterdag- of zondag middag mogelijk is in het cafe.

Dylan61
18 november 2004, 17:13
Perfect idee! ik kom ook graag.

Als ik in Lombardijen of zo opgepikt kan worden, ik deel in de benzine kosten.

Dylan

AcousticFreak
20 november 2004, 00:13
Count me in!

Arnhem - Apeldoorn is goed te doen :wink:
Als er nou iemand mee gaat in de bus.. dan delen de de strippen :lol:

Maar vraag me niets over gitaarmerken en/of gitaristen.. daar heb ik echt de ballen verstand van :roll:

SaferSephy
20 november 2004, 00:22
Count me in :)

Arnhem - Apeldoorn is goed te doen :wink:

Als er nou iemand mee gaat in de bus.. dan delen de de strippen :lol:

ik zit in arnhem op school :) en misschien kan ik carpoolen met janne, ik woon namelijk in noordlimburg :p


mits beginners ook welkom zijn uiteraard :p

AcousticFreak
20 november 2004, 00:25
Zit je op de HAN? Ik woon in Presikhaaf.. kom maar op de koffie haha!

SaferSephy
20 november 2004, 00:32
Zit je op de HAN? Ik woon in Presikhaaf.. kom maar op de koffie haha!

haha jep ik zit op de han. Stap altijd uit op station presikhaaf....verrot weertje daar vandaag :razz:

AcousticFreak
20 november 2004, 11:03
ik woon er op 10 minuten lopen vanaf.. dat station :lol:

HEAO? PABO? HTS?

iam
20 november 2004, 17:02
hoe is dat te doen vanuit belgie?

bert k
20 november 2004, 17:45
Er gaat wel een trein naar Utrecht. Van daar andere trein naar Apeldoorn.

Ron4ld
20 november 2004, 19:06
als ik de datum weet kan ik zeggen of ik wel of nie kan :) willen is het probleem niet :-D

Harald
20 november 2004, 19:44
Afgezien van de reacties hier heb ik nog wat mensen die ik wil uitnodigen. Speel morgenmiddag in het muziekcafé in Apeldoorn, zal dan gelijk even bij onze vaste locatie langs lopen om te kijken of een zaterdag of zondagmiddag vanaf een uur of 3,4 mogelijk is.

Wordt dan op zich wel openbare aangelegenheid, maar zo heel veel extra mensen zullen er nu ook weer niet binnen lopen.

Wil zogauw datum bekend is een lijstje maken met wie wil spelen, wat (stijl) en hoe lang. Dat werkt dan het prettigst, ook voor de opbouw. Het wordt al snel druk bij het podium qua plek. Laat dan even weten wat je wilt doen. Elk niveau welkom. Alleen luisteren mag uiteraard ook.

Harald
21 november 2004, 20:47
Net terug van onze gig in het Muziekcafé. Het bleek toch geen koopavond te zijn, dus echt druk was het niet, maar we zijn teruggevraagd. Kunnen dus niet klagen.

Het café is in min of meer 50er jaren stijl uitgevoerd, en er hangen een aantal opvallende gitaren aan de muur, waaronder een gitaar van Dweezil Zappa, en een met een tailfin van een auto uit die tijd gemaakte gitaar van Todd Rundgren. Dacht dus gelijk om te vragen of het daar kon. Kreeg een enthousiaste reactie.Duurt helaas wel nog even want met alle feestdagen leek december hem niet zo geschikt. Voorstel ligt er nu voor zondagmiddag 2 of 9 januari 2005.

Laat even voorkeuren, maar vooral wanneer je echt niet kunt, weten.

Café heeft een prima installatie, er is een podium, en het is redelijk ruim. Hoe meer zielen hoe meer vreugde dus. Drankomzet voor het café, we kunnen er zo in, en bij beetje succes kan het op regelmatige basis. Is dan gewoon open voor publiek, en ik heb ook al wat reacties van andere gitaristen die interesse hebben om te komen.

Voor de duidelijkheid:
Lokatie: Het Muziekcafé in Apeldoorn (zit in centrum kan dus met openbaar vervoer)
Tijd: Zondagmiddag 2 0f 9 januari 2005 waarschijnlijk vanaf een uur of 4.

iam
21 november 2004, 22:46
januari ligt jammergenoeg erg delicaat voor mij...

heb dan examens (en wil er toch écht eens door zijn :))

Javaca
21 november 2004, 23:03
'k zal eens kijken of ik kan.

Zet me niet op de playlist want je café loopt leeg. :wink:

AcousticFreak
22 november 2004, 10:43
Ik kom in ieder geval kijken! Altijd leuk. :) Kan m'n stukje hout meenemen.. als het gemiddelde onder mijn niveau ligt durf ik misschien ook... :wink:

Dylan61
22 november 2004, 11:00
Oei, echt op een podium, ik dacht bij een meeting een beetje samen spelen, gitaren proberen e.d.

Ron4ld
22 november 2004, 11:04
ik zal ook kijken voor 2 janauri zou ik nog wel kunnen na 5 januari niet meer voor 6 maanden.

Groetjes,

Ronald

Harald
22 november 2004, 11:26
Dylan61 schreef: Oei, echt op een podium, ik dacht bij een meeting een beetje samen spelen, gitaren proberen e.d.

Alleen luisteren en gitaren kijken mag ook. Er zal sowieso niet genoeg tijd zijn om iedereen te laten spelen. Plek voor geklets en uitwisseling moet en zal er inderdaad ook zijn.

Wensen, ideeen vooral blijven melden. Past het hier niet dan misschien een volgende keer.

Janne
22 november 2004, 17:44
.Nou als het met vervoer lukt kom ik ook (ik wil best meebetalen aan benzinekosten ofzo als er iemand toch toevallig langs weert komt).
Ik kom dan dit keer wel alleen kijken en luisteren :) . En dan lijkt het me zeker een goed idee om een keer een meeting te houden zonder geplande optredens, maar om eens te kijken naar de andere gitaristen op t forum :)

bert k
22 november 2004, 18:06
Ik ga er steeds meer zin in krijgen. Ik had net Floor, m'n zangeres, aan de lijn, en die ziet het ook wel zitten om mee te komen. Staat er toevallig een piano in die zaak?

Picker
22 november 2004, 18:08
Zowel 2 als 9 januari is voor mij onmogelijk. Drie maal raden waar ik dan zit... jawel, Castelbrando!

Op zich denk ik dat het geen kwaad kan om deze (of een volgende) meeting lang van te voren te plannen. De wereld zit vol met stresshazen zoals ik, en mijn agenda zit sowieso barstensvol tot ergens volgend voorjaar.

What about something eind maart of begin April of zo? Zo lang van te voren zullen de meeste mensen nog wel een gaatje hebben.

Overigens: briljant initiatief. Ik zou graag meedoen.

Picker.

iam
22 november 2004, 19:18
Ik ga er steeds meer zin in krijgen. Ik had net Floor, m'n zangeres, aan de lijn, en die ziet het ook wel zitten om mee te komen. Staat er toevallig een piano in die zaak?

als er een piano staat kan ik me wel eens uitleven ;) (alsk kom tenminste :))

Harald
22 november 2004, 21:51
Picker schreef
Drie maal raden waar ik dan zit... jawel, Castelbrando

Tommy zit dan in duitslandtoch.... :???: (trouwens de 12e in Wenen, weet niet of dat te doen is vandaaruit)

Wil op zich wel januari door laten gaan. Het idee is sowieso om het vaker te doen. Maart is weer niet zo heel geschikt. Neem aan dat wie in akoestisch gitaar geinterresseerd is dan toch wel in Raalte zit. Wordt nu wel nieuwsgierig naar je marketing plan voor die cd trouwens, zeker als je verder niet optreedt. Wi je wel graag eens een keer een goede set laten spelen.

@ Bert K, piano heb ik er niet gezien, alleen een aantal van de meest onwaarschijnlijke elektrische gitaren... maar daar mogen we vast niet op spelen. Maar zanginstallatie is er wel, dus Floor graag meenemen. Zou me niets verbazen als het jullie nog een optreden daar oplevert (als jullie niet te duur zijn) En een beetje zang wisselt ook aardig af vergeleken met al dat instrumentale gepingel. Weet zelf ook nog niet of ik dan solo of met Lifeline speel, maar wij staan er in februari weer, dus waarschijnlijk solo.

VHsologitarist
22 november 2004, 23:36
Lijkt me wel cool !!!

mochten jullie al een datum weten en plaats laat het me weten dan komt deze leek ook!!!

groetjes
ferry

AcousticFreak
23 november 2004, 00:07
Ik had net Floor, m'n zangeres, aan de lijn, en die ziet het ook wel zitten om mee te komen.

oeh oeh oeh! :P

Harald
23 november 2004, 00:07
Picker kan zowel 2 als 9 januari niet, één persoon kan na de 5e niet, dus voorlopig houd ik het op zondagmiddag 2 januari in het Muziek Café in Apeldoorn, vanaf 16:00 uur.

Misschien tijd voor aanmeldingen voor wie wil spelen. Ik wil in ieder geval een setje spelen. Heb een leerling die een 10 minuten gaat spelen. Bert K met Sleepwalkers? en wie nog?

En nogmaals, van alles is welkom, zowel qua niveau als stijl.

AcousticFreak
23 november 2004, 00:13
Waar is dat ergens? Centrum Apeldoorn? Bij het station in de buurt?

Harald
23 november 2004, 00:23
Heb het exacte adres niet bij de hand, maar het zit in het verlengde van de Hoofdstraat, vlak voor het Caterplein (Uitgaanscentrum, hoop dat ik dat goed schrijf. Woon verder niet in Apeldoorn, maar speel er vaker) Eigenlijk net aan de andere kant van het centrum als waar het station zit. Ik vind het loopbaar, maar je moet daar wel een 20 minuten voor uittrekken dan. Zal ongetwijfeld ook wel een bus bij in de buurt komen.

Exact adres volgt nog wel. Met routeplanners en OV planners op internet moet het dan wel lukken lijkt me.

Picker
23 november 2004, 12:55
Helaas, op 2 januari zal ik er niet bij zijn omdat ik dan mijn CD aan het promoten ben in Italië. Ik zou zeggen, denk aan mij en draai gerust een paar trackjes!

Volgende keer hoop ik erbij te zijn. Pick ze! :)

Picker.

Harald
25 november 2004, 15:24
Heb me vergist in de mogelijke data. Net nog even contact gehad met het Muziekcafé en we hebben nu 16 januari vastgezet als definitieve datum voor de akoestische gitaarmeeting. Het is wel handig als ik van tevoren een beeld heb wie er allemaal willen komen, en vooral wie iets wil spelen.

zondag 16 Januari
(vanaf 16:00 uur)
---------------------
Het Muziek Café
Hoofdstraat 166-3
7311 BC Apeldoorn
http://www.muziekcafe.tv/
(website is nog niet af, wordt woensdag verwacht/gehoopt in de lucht te zijn)

PA is aanwezig, wil je over een akoestische gitaarversterker spelen, dan graag zelf meenemen.

Janne
25 november 2004, 18:59
Ja ik kom wel luisteren :) . Met het openbaar vervoer duurt wel lang denk ik, maar als het smiddags is is dat ook wel te doen.

Ron4ld
25 november 2004, 19:26
ik zal aan jullie denken als ik finland zit :razz: volgende keer ben ik er bij..hopelijk.. :-D

Harald
28 november 2004, 21:08
@Ron4ld:

Jammer dat je er niet bij kunt zijn. Veel plezier in Finland!

roppie
28 november 2004, 21:49
bladmuziek uitwisseling zou ook leuk zijn :D als er nou een kopieermachine in dat cafe staat :)

AcousticFreak
29 november 2004, 01:09
inscannen en mailen werkt ook redelijk goed :)

Harald
29 november 2004, 06:50
Een ruilbeurs zou misschien wel een idee kunnen zijn, denk dan ook aan lesvideos en dvd's. Voor een vervolg is het misschien ook een idee om wat dvd's en videos klaar te leggen om te bekijken.Maar dat zou dan op een andere plek moeten. Daar moet je dan wel een aparte ruimte voor hebben. Is nu in het café niet praktisch.

Ron4ld
29 november 2004, 11:39
dank je harald :-D

VHsologitarist
3 december 2004, 14:47
Wij komen ook op de gitaarmeeting 16 januari (broer en ik gebroeders brouwer) kunnen we ook een stukkie spelen o.a. mediterranean sundance ( http://members.home.nl/yvonnevanroosmalen )

groetjes
ferry

delphiro
3 december 2004, 16:12
Ik kom ook -even nog onder voorbehoud van een (neem ik aan) lege agenda die ik vanavond pas in kan zien-

Ik wil niet na Ferry en broer optreden maar wel na een absolute beginner :lol:

Maar serieus, voor de planning.. ik wil wel 2 stukken spelen die ongeveer een minuut of 3-4 per stuk duren. Ik denk aan een stukje Brazeliaans en een stukje Bach danwel Weiss o.i.d. Verzoekjes zijn nog welkom (kleine oefenmaand.. dat moet lukken)

Mijn bladmuziekcollectie neem ik niet mee.. de auto is te klein :-D

VHsologitarist
3 december 2004, 16:37
na ons dus ;)
:-D

Buzz
3 december 2004, 17:01
Luister eens even gebroeders Brouwer en Delphiro:

Jullie zijn dus geen absolute beginners!

Waarom is er onder gitaristen altijd zo'n valse bescheidenheid, en als puntje bij paaltje komt, spelen ze de sterren van de hemel?
Als we zo gaan beginnen, durf ik dus niet te komen op de meeting, het zweet staat me nu al in de handen....

delphiro
3 december 2004, 19:04
je hebt gelijk buzz.. maar denk maar niet dat ik minder ga zweten dan 'de absolute beginner'.. optreden is altijd nog even andere koek :-D

Buzz
3 december 2004, 20:26
Nou sterkte dan! Ik hoop je te kunnen zien en horen. Ik ga m'n best doen om ook te komen.

bert k
3 december 2004, 23:05
Optreden is altijd spannend, maar het is ook het leukste wat er is. En ik zal niet zo bescheiden zijn om me als absolute beginner op te stellen, maar plankenkoorts blijft.
Ik heb vroeger wel optredens meegemaakt met mijn band waar de hele voorste rij bestond uit gitaristen... En maar wachten tot ze me op een fout konden betrappen :o
Maar hoewel bij de akoestische meeting het publiek inderdaad uit gitaristen zal bestaan, gaat het er helemaal niet om wie de beste is, we gaan gewoon samen muziek maken, en we zullen er waarschijnlijk allemaal wat van kunnen opsteken.

AcousticFreak
4 december 2004, 02:14
Luister eens even gebroeders Brouwer en Delphiro:

Jullie zijn dus geen absolute beginners!

Waarom is er onder gitaristen altijd zo'n valse bescheidenheid, en als puntje bij paaltje komt, spelen ze de sterren van de hemel?
Als we zo gaan beginnen, durf ik dus niet te komen op de meeting, het zweet staat me nu al in de handen....

dat heet voorliefde voor the underdog :razz:

dan kan het alleen maar meevallen :wink:

rienvan
4 december 2004, 09:36
Ik heb eens met een hele goede gitarist samen op de planken gestaan
voor 150 man italiaans publiek en stuk of 30 gitaristen....

Die Gitarist stelde mij op mn gemak en dat hielp en voor de rest moet je je gewoon op je muziek focussen en niet op wat er fout kan gaan of wat de volgende greep is want zit je eenmaal in die spiraal gaat het zeker fout

En hier op het forum zijn we allemaal beginners met een ding gemeen we houden van muziek ! en van gitaar

Als je het als een wedstrijd ziet wie het best/beter anders is hoewel verleidelijk en dat gevoel heb ik ook wel eens gehad speel je dan pas de sterren van de hemel als je die hemel ook opzoekt en je je niet meer met anderen meet echter alleen met jezellf.. Zorg dat je de techniek 100% onder controle krijgt van een heel eenvoudig deuntje dat je blindelings kan spelen. Dan kan je je hart open zetten en je gevoel erop loslaten en dan ontdek je de muziek en waarom het bij die ander altijd zo waanzinning klinkt...en waarom je in de eerste plaats gitaar wilde spelen.

rien

Harald
4 december 2004, 09:38
Ik heb vroeger wel optredens meegemaakt met mijn band waar de hele voorste rij bestond uit gitaristen... En maar wachten tot ze me op een fout konden betrappen :o

Dan moet je ook gewoon slecht spelen. Anders verpest je hun hele avond :wink: Belachelijke instelling, maar helaas niet voorbehouden aan gitaristen. Heb van een uitstekende drummer waar ik mee speelde wel eens gehoord dat drummers daar ook heel erg in zijn. En dan heb je nog van die mensen die denken dat alleen moeilijke muziek goed kan zijn... :-(

Gisteren Stephen Bennet zien spelen in Hengelo. Hij speelde op een gegeven moment 1 stuk van een nummer opnieuw omdat hij daar niet tevreden over was, ging het nog slechter. Maar gewoon lekker ontspannen en goed optreden. Niet het vuurwerk van een Tommy Emmanuel maar erg mooi. En zo'n harpgitaar, prachtig gewoon, en mijn sinterklaas en kerstcadeau is al besproken :(

Buzz
4 december 2004, 13:35
Dan moet je ook gewoon slecht spelen. Anders verpest je hun hele avond :wink: Belachelijke instelling, maar helaas niet voorbehouden aan gitaristen. Heb van een uitstekende drummer waar ik mee speelde wel eens gehoord dat drummers daar ook heel erg in zijn. En dan heb je nog van die mensen die denken dat alleen moeilijke muziek goed kan zijn... :-(


Inderdaad! Ik snap die houding ook niet. Toch komen de mensen op dit forum mij wel sympathiek over, dus ik waag de overtocht maar denk ik :)

AcousticFreak
5 december 2004, 00:35
Dank je buzz :oops:

hahaha

Javaca
5 december 2004, 00:52
Met een beetje geluk kom ik ook ff kijken.


Zet me niet op de playlist want je café loopt leeg. :wink:

Hier blijf ik bij of je moet Santannetje zo gek krijgen om mee te gaan en erbij te zingen. :razz:

bert k
5 december 2004, 00:59
Ja, leuk!

rienvan
5 december 2004, 11:39
16 januari... T.E speelt dan een Cafe concert in Dortmund en kan ik helaas niet niet ook in apeldoorn zijn

heel veel plezier allemaal misschien kan ik er een volgende keer bij zijn
en speel ik wel wat deuntjes van TE

groet
Rien

SAnTANnetje
5 december 2004, 17:04
Met een beetje geluk kom ik ook ff kijken.


Zet me niet op de playlist want je café loopt leeg. :wink:

Hier blijf ik bij of je moet Santannetje zo gek krijgen om mee te gaan en erbij te zingen. :razz:


DEAL!!!!!!! :-D

alhambra
5 december 2004, 17:08
Hmm ik ben als gitarist wel niet geweldig maar zo dichtbij dan moet ik haast wel ff langsgaan, al was het maar voor een biertje en een bertje K :-D

Janne
5 december 2004, 19:11
Nou als er tijd genoeg is wil ik misschien wel gitarre 2000 (proberen te) spelen van doyle Dykes. Ik zal hem eens goed opnemen en dan mogen jullie wel bepalen of het de moeite is :) .
Ok met 7 jaar gitaar ervaring noem ik mezelf ook geen beginner meer, maar vergeleken met delphiro en de gebroeders bouwer...

Harald
5 december 2004, 19:42
Gaat gezellig worden!

@Janne en Javaca & Santannetje: Jullie staan op de playlist!

@Rien: Veel plezier in Dortmund! Wij moeten nog tot maart wachten tot TE in het land is :cry:

Javaca
5 december 2004, 20:18
Ik ga maar even op zoek naar mijn Ed & Steve songbooks. :oops:

VHsologitarist
6 december 2004, 01:04
We hebben ons repetoir een beetje omgegooid (hopen dat de stukjes die we spelen in de smaak vallen). haha :-D
Heb wel zin om delphiro en alle andere gitaristen te zien spelen (dat is ons voornaamste punt dat we komen!!)

Groeten ferry & patrick

AcousticFreak
6 december 2004, 13:52
Ik hou het toch echt op kijken! De agenda puilt toch al uit :razz:

ieme
6 december 2004, 20:14
Is er nog een plekkie voor mij en is er al een def. datum?

SAnTANnetje
6 december 2004, 20:24
Wie komen er eigenlijk allemaal?

Javaca
6 december 2004, 21:04
De Akoustische meeting Apeldoorn.
1. Acousticfreak
2. Delphiro
3. Alhambra
4. Gebr. Brouwer
5. Bert K
6. Santannetje
7. Javaca
8. .........

Kopieëer de lijst en voeg jezelf toe als je komt[/b]

Janne
6 december 2004, 21:40
De Akoustische meeting Apeldoorn.
1. Acousticfreak
2. Delphiro
3. Alhambra
4. Gebr. Brouwer
5. Bert K
6. Santannetje
7. Javaca
8. Janne
9. .........

Harald
6 december 2004, 23:08
Ik had dit bijgehouden:


Definitieve datum

zondag 16 Januari
(vanaf 16:00 uur)
---------------------
Het Muziek Café
Hoofdstraat 166-3
7311 BC Apeldoorn
http://www.muziekcafe.tv/

PA is aanwezig, wil je over een akoestische gitaarversterker spelen, dan graag zelf meenemen.
1. AcousticFreak
2. Alhambra
3. Bert K * (met Sleepwalkers?)
4. Buzz
5. Harald * (solo, en misschien 1 of 2 nummers met zangeres)
6. Janne *
7. Javaca * (duo met Santannetje)
8. Santannetje * (duo met Javaca)
9. Delphiro * Klassiek
10/11. Vhsologitarist * gebroeders Brouwer

De mensen met sterretje spelen (#Waarbij ik dat van Bert K niet zeker weet. Hoop van wel en met Sleepwalkers) Mocht ik me vergissen kopieer de lijst dan met aanpassing in nieuwe reactie. Kopier ook even tijd en lokatie. Dan hoeft niet iedereen de hele topic door te lezen.

@Ieme: Plek genoeg, laat even weten als je wilt spelen. Definitieve datum en lokatie bovenaan bericht. Misschien die dan ook even meekopieren als lijst wordt aangevuld

Daarnaast komen er nog wat gitaristen uit Apeldoorn, en omstreken van buiten gitaarnet. Mogelijk komt Joop Essers ook, en neemt hij wat materiaal van Acoustic Strings 2005 mee (en misschien dvd met gitaristen die dan spelen). Heb er al veel zin in!

bert k
7 december 2004, 00:15
Jazeker kom ik, en hoera, Floor wil ook graag mee, dus we kunnen wat Sleepwalkers repertoire spelen.
Dus dit is nu de lijst:
1. AcousticFreak
2. Alhambra
3. Bert K (met Sleepwalkers)
4. Buzz
5. Harald * (solo, en misschien 1 of 2 nummers met zangeres)
6. Janne *
7. Javaca * (duo met Santannetje)
8. Santannetje * (duo met Javaca)
9. Delphiro * Klassiek
10/11. Vhsologitarist * gebroeders Brouwer

Btw, ik denk steeds dat er iets niet klopt als ik lees dat de gebroeders Brouwer komen. Zo'n twintig jaar geleden was dat een beroemd trompetduo :D

VHsologitarist
7 december 2004, 07:26
haha ja klopt!!! Daar waren wij ook achtergekomen ;) haha ... deze keer dan zonder de blinkende trompetten. Was ook ni echt een originele naam maar lag voor de hand omdat we tweelingbroers zijn.


groetjes

Harald
7 december 2004, 07:44
Stand van zaken:



Definitieve datum

zondag 16 Januari
(vanaf 16:00 uur)
---------------------
Het Muziek Café
Hoofdstraat 166-3
7311 BC Apeldoorn
http://www.muziekcafe.tv/

PA is aanwezig, wil je over een akoestische gitaarversterker spelen, dan graag zelf meenemen.

1. AcousticFreak
2. Alhambra
3 /4. Bert K * (met Sleepwalkers)
5. Buzz
6. Harald * (solo, en misschien 1 of 2 nummers met zangeres)
7. Janne *
8. Javaca * (duo met Santannetje)
9. Santannetje * (duo met Javaca)
10. Delphiro * Klassiek
11/12. Vhsologitarist * ( gebroeders Brouwer )

* = Spelen

Alternatieven voor de Gebroeders Brouwers... Brouwer Brothers, Brouwer en Brouwer?

Ron Houben
7 december 2004, 14:29
Ik weet niet hoe jullie hiertegenaan kijken, maar ik wil ook graag komen.
Het gevaar bestaat dat dit gezien wordt als "Commercial content", dat wil ik voorkomen.
Daarom het volgende, ik ben Ron Houben en importeur van akoestische gitaren en versterkers. Maar ook ben ik nog steeds gitaarliefhebber en probeer tijd vrij te maken om te spelen.
Voordat ik echt kom, wil ik graag weten hoe jullie dit zien.
Ron Houben

bert k
7 december 2004, 14:47
Vind ik prima! Kan je je ouwe gitaar nog eens zien :D Wat neem je zelf mee?

Buzz
7 december 2004, 15:37
Ik weet niet hoe jullie hiertegenaan kijken, maar ik wil ook graag komen.
Het gevaar bestaat dat dit gezien wordt als "Commercial content", dat wil ik voorkomen.
Daarom het volgende, ik ben Ron Houben en importeur van akoestische gitaren en versterkers. Maar ook ben ik nog steeds gitaarliefhebber en probeer tijd vrij te maken om te spelen.
Voordat ik echt kom, wil ik graag weten hoe jullie dit zien.
Ron Houben

gewoon komen! niet te moeilijk doen.

Harald
9 december 2004, 12:26
Mee eens, gewoon komen. Laat even weten als je ook wilt spelen. (en misschien kunnen we ook wel eens wat product demos of vergelijkingen houden op een volgende keer)

@Javaca, ik heb je PM beantwoord maar dat antwoord blijft gewoon in mijn Outbox staan. Zie geen mogelijkheid om hem vandaaruit handmatig te versturen. Voorzover ik weet is er geen piano in het café. Als je zelf een keyboard meeneemt kan dat uiteraard wel op de PA worden aangesloten.

Houd het wel simpel, aangezien er toch heel wat kleine optredens zullen zijn. Ik denk dat ik een paar setlijstjes voorbereid, waarbij in de pauze de instrumenten voor de volgende set worden ingeregeld en gestemd. Daarna dan gewoon lekker vlot achter elkaar de gitaristen voor die set. Maar hoe het precies uitpakt zien we 16 Januari wel.

Javaca
9 december 2004, 12:33
Reken voor ons maar op 2-3 nummertjes. Waarschijnlijk komt er nog wat aanhang mee (paar vrienden die ons weleens willen zien zweten en op onze plaat gaan :razz:)

En waarschijnlijk nog een gitarist/zang/piano figuur....Wat ondersteuning is wel nodig... Reken niet op geweldig geluid, maar wel op een boel enhousiasme!

Ron4ld
9 december 2004, 12:38
ik ga maar nie naar finland denk :razz:

SAnTANnetje
9 december 2004, 12:48
Moeten we ook nog de nummers doorgeven enz? Of maakt dat niet uit? Verder nog de vraag of wij eventueel wat later op de meeting mogen spelen... Is de sfeer wat losser :wink: In elk geval nog flink oefenen.... Neemt er iemand al een keyboard of electrische piano mee of niet? En weet iemand anders hoe we zon ding voor een dag of wat kunnen lenen?

VHsologitarist
10 december 2004, 17:10
Als laatste :o betekent geen bier drinken :-(
shit... ;)

groetjes

Harald
12 december 2004, 13:56
Setlijsten zijn niet nodig, wel handig als ik een beetje de stijl weet, en weet hoe lang je ongeveer wilt spelen. Dan kan ik een kleine planning maken.

Mocht er iemand zijn die goede foto's kan maken is dat wel handig. Laat het even weten. Kunnen we er na de 16e misschien een klein verslagje van plaatsen. (En iemand met een goede videocamera misschien (en dan liefst op dvd kopieren voor de optredenden)?

SAnTANnetje
12 december 2004, 20:20
Wil wel een digitale camera meenemen hoor. De kwaliteit is niet super goed (zeker niet als je de flitser moet gebruiken) maar wel acceptabel..

Nummers/ genre komen nog als we eenmaal weten wat er gaat lukken

AcousticFreak
15 december 2004, 11:05
Dan neem ik wel een redelijk goede digi mee :wink:

verergert een flits de plankenkoorts? :razz: :-D

Harald
15 december 2004, 11:51
Nee, dan zie je je publiek toch niet meer 8-) (waar blijven de kerstsmilies trouwens?) Heb er zelf in ieder geval geen last van. (flitsen dus (zolang het voor te snel spelen is... te snel rijden is weer een ander verhaal, maar dan zou je dus plankkoorts moeten krijgen, en geen plankenkoorts), niet plankenkoorts, dat laatste wisselt helaas nog)

AcousticFreak
15 december 2004, 23:14
(waar blijven de kerstsmilies trouwens?)


http://members.lycos.nl/sterbraak/kerstkaart2004voor.jpg


http://members.lycos.nl/sterbraak/kerstkaart2004achter.jpg


kerstkaart ook goed?

guit@rpl@yer
16 december 2004, 08:24
Ik ben nieuw op dit forum. Ik speel sinds twee maanden (weer) gitaar, nadat ik circa 10 jaar niets meer had gedaan. Sinds twee weken heb ik een nieuwe gitaar (Greg Bennett electric acoustic) en oefen regelmatig (country, folk, blues)
Ik vind de akoestische meeting een mooi initiatief (elk niveau is welkom), hoewel het voor mij waarschijnlijk kort dag is om op 16 januari op te treden. Ik kom in ieder geval wel kijken, luisteren en genieten. :P

Buzz
16 december 2004, 09:09
Lachuh die kaart Sjors!! :-D

Javaca
16 december 2004, 09:11
http://members.lycos.nl/sterbraak/kerstkaart2004voor.jpg


Gaaf, dat wil ik nog eens doen met al m'n gitaren. Mega Jam met mezelf :-D

SAnTANnetje
16 december 2004, 10:28
Dan neem ik wel een redelijk goede digi mee :wink:

verergert een flits de plankenkoorts? :razz: :-D

Een flits niet zozeer, publiek daarentegen..... :oops:

Javaca
16 december 2004, 10:56
:sssh: Bij Santannetje is plankenkoorts na een biertje of 3 wel verdwenen :sssh:

@guit@rpl@yer:

Gaaf dat je ook komt.

Waar was de aanmeldingslijst gebleven?

@mod:
Misschien om van dit topic een sticky te maken?

Harald
16 december 2004, 11:54
Stand van zaken:



Definitieve datum

zondag 16 Januari
(vanaf 16:00 uur)
---------------------
Het Muziek Café
Hoofdstraat 166-3
7311 BC Apeldoorn
http://www.muziekcafe.tv/

PA is aanwezig, wil je over een akoestische gitaarversterker spelen, dan graag zelf meenemen.

1. AcousticFreak
2. Alhambra
3 /4. Bert K * (met Sleepwalkers)
5. Buzz
6/7 Harald * (solo, en met Lifeline)
8. Janne *
9. Javaca * (duo met Santannetje)
10. Santannetje * (duo met Javaca)
11. Delphiro * Klassiek
12/13. Vhsologitarist * ( gebroeders Brouwer )
14. guit@rpl@yer

* = Spelen





@guit@rpl@yer:

Gaaf dat je ook komt.

Waar was de aanmeldingslijst gebleven?

@mod:
Misschien om van dit topic een sticky te maken?

Sticky is inderdaad wel handig.

Zag trouwens wel dat we bij de events in de forumindex staan. Wel handig, dan zien mensen die normaal niet op het akoestisch forum kijken het ook. Weet trouwens niet wie dat geregeld heeft.

En guit@rpl@yer ook welkom op het forum!

Verder lijken ieme en Ron Houben ook geinterresseerd. Ze kunnen zich als ze zeker weten dat ze komen ook toevoegen aan de lijst. Overigens, heb je die dag zin om te komen, maar had je je nog niet opgegeven, gewoon komen. Past makkelijk in het café.

AcousticFreak
16 december 2004, 13:55
http://members.lycos.nl/sterbraak/kerstkaart2004voor.jpg


Gaaf, dat wil ik nog eens doen met al m'n gitaren. Mega Jam met mezelf :-D

het is makkelijker dan het lijkt hoor :roll:

guit@rpl@yer
16 december 2004, 14:08
Ik ben inderdaad vergeten de lijst te kopiëren. Bedankt voor het aanpassen van de lijst. 8)

m^rton
17 december 2004, 15:40
Dat beloofd wat, ieder eerste donderdag van de maand gaynight.

Leuk cafe kiezen jullie uit :lol:

Harald
17 december 2004, 16:17
Ssst, gaat dat nou niet verklappen.... :oops:

Er worden trouwens vaker sessies gehouden, er is een goede installatie, het is niet al te klein. Bovendien was Orlando gelijk enthousiast over het idee. Heb er zelf ondanks weinig publiek wel leuk opgetreden. Gaat leuk worden. En die gitaren aan de muur maken weer veel goed... :wink:

Harald
17 december 2004, 16:23
Laat het je trouwens niet tegenhouden om ook te komen. De gitaarmeeting is op een zondag :B

SAnTANnetje
17 december 2004, 22:28
Dat beloofd wat, ieder eerste donderdag van de maand gaynight.

Leuk cafe kiezen jullie uit :lol:

Nou ja tis op een zondag en niet op de eerste donderdag van de maand dus het had stukken erger kunnen zijn :-D

bert k
17 december 2004, 22:30
Daar voel je nix van als je op het podium staat :-D

Harald
22 december 2004, 14:27
We zijn ineens FAQ! Weet niet wie het geregeld heeft, maar dank!

http://home.tiscali.nl/haraldkoll/xmas2004.jpg
En even on topic, afhankelijk van speelstijl reken ik een jazz gitaar ook tot akoestisch... (Klopt, dat komt mij in ieder geval goed uit :D )

Om alvast in de stemming te komen, en omdat ik tegen die tijd weer een klein jaar moet wachten om deze te spelen:

http://home.tiscali.nl/haraldkoll/SilentNight.mp3 (voor als je hem nog niet gehoord hebt), en een medley:http://home.tiscali.nl/haraldkoll/XmasMedley.mp3

Voor de liefhebbers is er ook een tab van Silent Night en Rudolph The Rednosed Reindeer:

http://www.gitaarspel.nl/sheet/silentnight.ptb
http://www.gitaarspel.nl/sheet/rudolph.ptb

Heb in ieder geval steeds meer zin in de meeting op 16 Januari 2005

Harald
22 december 2004, 17:42
Waarom kom je in de forum index terecht als je op reageren klikt. Probeer je het opnieuw doet het het wel :o

Snapputniemee :-(

Javaca
22 december 2004, 23:26
http://home.planet.nl/~cappe104/southparkkerst.JPG

:razz:

AcousticFreak
24 december 2004, 01:19
Ik moet ergens halfweg januari optreden met m'n latin ensemble...... maar hopen dat dat niet precies op die zondag valt... :???: :roll:

MonkeyFace
25 december 2004, 23:10
hmmmz... ik heb eigenlijk wel zin om ook te komen... ik kan alleen niet... helaas...

Harald
27 december 2004, 20:29
hmmmz... ik heb eigenlijk wel zin om ook te komen... ik kan alleen niet... helaas...

Jammer dat je niet kunt. Maar als het leuk is, zal er vast een herhaling gepland kunnen worden. Wil zo'n open podium voor akoestisch gitaar sowieso vaker zien in Nederland. En we zien de 16e wel of, en hoe snel de gitaarnetters een herhaling zien zitten.

AcousticFreak
4 januari 2005, 16:25
Ik kom!! Ik kom!! :lol:

Met m'n gitaartje (op aanvraag van Harald) :wink: Misschien is er nog ergens een minuutje of anderhalf voor een klassiek Bach stukje dat ik nu aan het instuderen ben :) (zal nog geen wereldklasse zijn)

AcousticFreak
4 januari 2005, 16:26
Ik kom!! Ik kom!! :lol:

Met m'n gitaartje (op aanvraag van Harald) :wink: Misschien is er nog ergens een minuutje of anderhalf voor een klassiek Bach stukje dat ik nu aan het instuderen ben :) (zal nog geen wereldklasse zijn)


ben ik de enige die technische problemen heeft het posten/aanpassen of ligt het aan de gitaarnet server?

guit@rpl@yer
4 januari 2005, 16:44
Alle forum leden wens ik een gezond en muzikaal 2005 toe. Ik kijk echt uit naar de meeting op 16 januari a.s. :lol:
Ik denk dat ik mijn gitaar wel mee zal nemen. Afhankelijk van het niveau en de sfeer kan ik misschien mijn plankenkoorts wel overwinnen... :oops:

Harald
4 januari 2005, 17:23
@AcousticFreak Bach is mooi. Zit toevallig net weer wat stukken ervan op te halen vandaag en gisteren. Maar bent niet de enige met problemen met het forum. Zie net ook een reactie staan die ik een tijdje geleden al gepost heb, maar niet erbij zag komen. Ik hoop dat ze die software update snel hebben, en dat die inderdaad de problemen verhelpt, want handig is anders :cry:

Javaca
5 januari 2005, 11:53
Berichtje van Javaca & Santannetje:

Volgende week zondag kunnen we helaas niet komen.
Hoop dat we jullie nog wel eens zien bij een meeting ofzo.

Buzz
5 januari 2005, 13:15
Toch niet bang geworden? :-?

Javaca
5 januari 2005, 15:16
Nee.
Andere verplichtingen.

Harald
5 januari 2005, 15:44
Stand van zaken:



Definitieve datum

zondag 16 Januari
(vanaf 16:00 uur)
---------------------
Het Muziek Café
Hoofdstraat 166-3
7311 BC Apeldoorn
http://www.muziekcafe.tv/

PA is aanwezig, wil je over een akoestische gitaarversterker spelen, dan graag zelf meenemen.

1. AcousticFreak *
2. Alhambra
3 /4. Bert K * (met Sleepwalkers)
5. Buzz
6/7 Harald * (solo, en met Lifeline)
8. Janne *
9/10. Vhsologitarist * ( gebroeders Brouwer )
11. Delphiro * Klassiek
12. guit@rpl@yer

* = Spelen



@Javaca: Jammer dat jullie niet kunnen. Mochten jullie verplichtingen ineens vervallen zijn jullie uiteraard van harte welkom.

Overigens, heb je die dag zin om te komen, maar had je je nog niet opgegeven, gewoon komen. Past makkelijk in het café.

AcousticFreak
6 januari 2005, 00:25
Ik wil best een liedje spelen, maar heb geen versterker :)

Harald
6 januari 2005, 08:58
Ik wil best een liedje spelen, maar heb geen versterker :)

Gitaar kan rechtstreeks in mengtafel, evt. via DI. (als er een pickup in zit) Er kan ook een microfoon voor.

dunnoaname
6 januari 2005, 13:05
Wat is ongeveer de gemiddelde leeftijd?? Wil niemand beldigen, maarhet lijkt me niet zo leuk om als enige jongere rond te lopen :-? Ik ben zelf 14.

Groetjes Allert

Harald
6 januari 2005, 14:41
Lastige vraag, is moeilijk te zeggen op Internet :-? We hebben ook een tijd gedacht dat Janne een meisje was :oops:

Zeker weten kun je het dus niet, maar ik schat dat jij dan de Benjamin van het gezelschap bent. van de gitaarnetters zouden ik en Bert K wel eens de ouderen kunnen zijn. Een paar mensen onder en boven de 20 verwacht ik wel, wat dertigers, en weet daarboven nog wel wat mensen die weer wat ouder zijn. Gemengd gezelschap zeg maar, en de meeste spelen gitaar!

guit@rpl@yer
6 januari 2005, 16:42
Harald schreef:

van de gitaarnetters zouden ik en Bert K wel eens de ouderen kunnen zijn.

Er zullen altijd ouderen en jongeren zijn, 1 is de oudste en 1 is de jongste. Het gaat om het delen van een hobby, namelijk .......... de voorliefde voo de gitaar :lol:

Janne
6 januari 2005, 17:15
Ik ben 18 dus ook nog onder de 20 :) . Verder maakt dat allemaal weinig uit denk ik ook.

Buzz
6 januari 2005, 17:22
Ik ben 40.
Dan weten jullie het vast! Als dat een bezwaar is, hoor ik het wel :razz:

bert k
6 januari 2005, 18:48
Hha, dan ben ik toch nog ouder dan jij... 47. (maar Floor is een stuk jonger, dat scheelt)

Buzz
7 januari 2005, 09:30
Goed dan!

Gezocht:

Jonge gitaargekken die de gemiddelde leeftijd kunnen drukken

AcousticFreak
7 januari 2005, 12:29
Met z'n achten is het vaak gezelliger dan met 50 man. Zo kan je het ook zien :wink:

Harald
7 januari 2005, 13:51
Iets drukker zal het echt wel worden. Ook wat gitaarnetters betreft. Loop het nog even na hier, en Safersephy zou geloof ik ook komen. Ron Houben en Ieme hebben verder nog niet bevestigd maar lijken interesse te hebben. Gewoon komen zou ik zeggen.

Heb ook nog wat kennissen uitgenodigd hier uit de buurt, waarvan er een paar ook wat spelen. En zit van de week nog bij Radio Apeldoorn met Lifeline, dan kan ik het ook pluggen. Zangeres had als verzoek of ik Ali's Shuffle dan wilde spelen, dus dat geeft gelijk een mooie aanleiding. (als Radio Apeldoorn dan net niet failliet is, die kans zit er helaas in, begrijp ik uit wat mailtjes. Zender is dermate lokaal dat ik hem hier al niet meer kan ontvangen. Hebben wij weer :-( En in februari maken we als het goed gaat opnames voor lokale tv in Apeldoorn dus hoop dat ze nog wat geldschieters vinden. Lijkt met toch wel leuk om te doen)

VHsologitarist
8 januari 2005, 05:21
pfieuw ik hoop echt dat ik geen zenuwen krijg!
ik en mn broer hebben net in 4 uur tijd ff een nieuw nummer ingestudeerd,
Lady of rome (van al dimeola) (op cd elegant gypsy)..

Ach ja.... met een paar biertjes hopen we ons zenuwen weg te kunnen spoelen..

See ya soon!
ferry

AcousticFreak
8 januari 2005, 17:17
Dat stukje van Bach gaat me niet lukken, maar ik speel wel wat grappigs ofzo :)

Harald
11 januari 2005, 13:45
Voor de mensen die met de auto komen, heb ik een kaartje gemaakt met de lokatie van mij bekende parkeerplaatsen. Is uit het hoofd gedaan, maar zal bij benadering kloppen.

Wat info: X marks the spot, of in ieder geval een vreemd groen sterretje...

De Naald is een obelisk die langs de rondweg te vinden is. Kom je daar terecht dan richting centrum afslaan en voorbij orpheus (het theater) je zit dan op de gele weg.

Rood zijn parkeerplaatsen langs de weg, die zijn dan vermoedelijk gratis. (Wel even controleren bij de automaat) Blauw zijn parkeergarages. Die zijn in ieder geval niet gratis.

Wil je met de auto lossen moet dat via de Passtraat. Kan niet garanderen dat dat lukt. Er zit daar zo'n paal in de weg die omhoog kan... Je kunt daar wel vrij dichtbij komen. Geloof trouwens dat in de passtraat ook parkeerplaatsen zijn, maar weet het niet zeker.

Het kaartje:
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/parkeren.jpg

Het cafe is om 16:00 uur open. Zou mooi zijn als we redelijk snel wat gitaren kunnen inregelen etc. Ik vermoed dat je er wel in kunt als je iets voor vier uur daar bent, maar kan het niet garanderen. PS in het kaartje zit een fout. Het horizontale stuk bij het Beekpark heeft geen parkeerplekken, die komen iets verderop weer. Tussen Orpheus en dat stukje zijn er ook een paar, maar niet veel.

fransvs
13 januari 2005, 13:50
Ik ben alweer een tijdje niet op het forum geweest en dus bijna de akoestische meeting gemist...! Is een mooi initiatief want zo'n meeting is er bijna nooit dus dit lijkt me fantastisch. Ik ben van de partij! Als er nog ruimte is in het programma wil ik ook wel een paar stukjes spelen.

CU, Frans

Harald
13 januari 2005, 14:19
Stand van zaken:



Definitieve datum

zondag 16 Januari
(vanaf 16:00 uur)
---------------------
Het Muziek Café
Hoofdstraat 166-3
7311 BC Apeldoorn
http://www.muziekcafe.tv/

PA is aanwezig, wil je over een akoestische gitaarversterker spelen, dan graag zelf meenemen.

1. AcousticFreak *
2. Alhambra
3 /4. Bert K * (met Sleepwalkers)
5. Buzz
6/7 Harald * (solo, en met Lifeline)
8. Janne *
9/10. Vhsologitarist * ( gebroeders Brouwer )
11. Delphiro * Klassiek
12. guit@rpl@yer
13. fransvs *

* = Spelen



@fransvs, je bent toegevoegd, en kunt spelen. Wat voor stijl ga je doen?

Heb je zondag de 16e zin om te komen, maar had je je nog niet opgegeven, gewoon komen. Past makkelijk in het café.

AcousticFreak
14 januari 2005, 06:11
hmz.. ik werk nu al een paar dagen in een kartonfabriek.. vandaag weer... omdat het moet van het UWV.. en m'n handen liggen helemaal open :-?

Komen doe ik wel zondag... maar spelen weet ik nog niet zo :o

guit@rpl@yer
14 januari 2005, 14:37
Stand van zaken:

Quote:

Definitieve datum

zondag 16 Januari
(vanaf 16:00 uur)
---------------------
Het Muziek Café
Hoofdstraat 166-3
7311 BC Apeldoorn
http://www.muziekcafe.tv/

PA is aanwezig, wil je over een akoestische gitaarversterker spelen, dan graag zelf meenemen.


1. AcousticFreak *
2. Alhambra
3 /4. Bert K * (met Sleepwalkers)
5. Buzz
6/7 Harald * (solo, en met Lifeline)
8. Janne *
9/10. Vhsologitarist * ( gebroeders Brouwer )
11. Delphiro * Klassiek
12. guit@rpl@yer (*)
13. fransvs *

* = Spelen



Ik heb enkele nummers ingestudeerd. Niets hoogdravends (basis akkoorden): gitaar /zang.
Als ik mijn zenuwen kan bedwingen zal het wel lukken.

Tot zondagmiddag.

fransvs
14 januari 2005, 16:25
Ik kan wat fingerstyle doen, countryblues, traditionals... Ik kijk wel wat in het programma past...En hopen maar dat de zenuwen het zullen houden.

Tot zondag!

Picker
14 januari 2005, 20:04
Jongens, ik zal aan jullie denken vanuit San Francisco! Jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar een volgende keer heb ik mischien meer geluk.

Pick ze!

Eltjo.

Harald
14 januari 2005, 20:11
Jongens, ik zal aan jullie denken vanuit San Francisco! Jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar een volgende keer heb ik mischien meer geluk.

Pick ze!

Eltjo.

Shame...

Be sure to wear a flower in your hair!
(if you're going to San Francisco)

Veel plezier in de States!

SAnTANnetje
15 januari 2005, 22:55
Wens jullie veel plezier daar! Ook namens Javaca, jammer dat we niet konden komen, volgende keer beter!
Hoop wel dat er foto's en geluidsopnamen gemaakt worden :wink:

SAnTANnetje
16 januari 2005, 15:13
Hey mensen!
Veel plezier vandaag! Vind het echt jammer dat Javaca en ik geen mogelijkheid zien om langs te komen.
Hoop wel foto's en geluidsfragmenten te zien/horen hoor!

bert k
16 januari 2005, 18:15
Sorry, sorry en sorry... Ik kan niet, wegens familie omstandigheden. Hoop dat jullie lol hebben, en ik zie de foto's wel!

Javaca
16 januari 2005, 20:37
Het feest is nog aan de gang?

Veel plezier

Harald
16 januari 2005, 22:36
Inderdaad, gelukkig hebben we de foto's nog :) Wat mij betreft in ieder geval erg geslaagd.

En wat sounds betreft, er zijn wat dingen opgenomen, maar niet veel. Wat echt bruikbaar is moeten we nog bezien.

Was gisteren om half vier thuis vanuit Dortmund, waar ik Tommy Emmanuel heb gezien. Enorm op dreef, en met een waanzinnig setje samen met Josho Stephan. Ongeloofelijk goed!

Vandaag het open podium/gitaarmeeting gebeuren in goede, nou ja, in ieder geval in banen geleid, net pas thuis en gegeten, je kunt me nu dus uitwringen...

Wat mij betreft slotje op dit topic, en op naar een Hoe was het? topic.
Bert K, jammer, maar goed, kan gebeuren. Delphiro hebben we helaas ook gemist.

En Picker zit in Amerika. Misschien kan Picker alvast melden welke zondagen in april hij beschikbaar heeft voor een vervolg.

AcousticFreak
17 januari 2005, 06:16
Bert en Delphiro... helaasch.. Maar het was zo leuk dat we het vast nog wel eens over doen!

Gelukkig waren de gebroeders er :wink:

De foto's komen binnenkort.. moet om 7u weer in die $£!%$£ fabriek zijn straks en heb vanavond repetitie van m'n latin ensemble.. dus waarschijnlijk morgen!

Het was leuk!!

greetz,
Sjors

guit@rpl@yer
17 januari 2005, 08:15
Ik vond de meeting een geslaagde bijeenkomst. Helaas was ik in het tweede nummer de zenuwen niet helemaal de baas :oops: maar dit mag de pret niet drukken.
Ik kijk nu al uit naar de volgende meeting; wel flink oefenen :-D

Buzz
17 januari 2005, 09:04
Goeie sfeer! Leuke ambiance!
Mooie muziek en dito gitaren.

En erg sympathieke mensen op dit forum!

Forumers, dit is een aanrader!!!

Harald
17 januari 2005, 09:06
Heb al twee nieuwe topics aangemaakt, voor reacties en fotos, maar die zijn nog niet verschenen op het forum. Dus toch maar even in deze doorgaan. Misschien dat de replys van na de meeting dan overgeheveld kunnen worden als ze er wel staan. Zou moeten kunnen.

Vond het zelf erg geslaagd. Ben zelf ook erg blij met de locatie. Ruim genoeg, goede installatie, en toch redelijk centraal gelegen. Ook Orlando van het Muziek Cafe is er erg over te spreken. Wat hem betreft een vaker terugkomend gebeuren. Volgende keer waarschijnlijk in April. (daarna wat hem betreft twee maandelijks, April aangezien in Maart Acoustic Strings is. Neem aan dat daar wel veel mensen heen gaan.) Hij heeft al aangeboden dan ook voor betaalbaar eten te zorgen. Dat is wel een goed idee lijkt me, dan kan het gebeuren wat makkelijker doorlopen en pak je een hapje terwijl er gespeeld wordt. Hij kookt zelf uitstekend (weet ik uit ervaring), en kan evt. ook iets met de Pizzeria ernaast regelen.

Ben erg benieuwd hoe iedereen het vond. Wat vraagjes voor wie geweest is (hoeft niet per vraag beantwoord te worden):
Geslaagd? Ja / Nee want:
Hoe vind je de locatie?
Vaker doen? Ja / Nee
Wat zou je er ook willen zien? (denk aan dvd's, workshops product demonstraties om maar wat te noemen)
Opmerkingen / fotos etc.

En hier alvast wat fotos:

http://home.tiscali.nl/haraldkoll/am1.jpg
Janne
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/am2.jpg
?
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/am3.jpg
Harald
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/am4.jpg
Brouwer en Brouwer (VhsSologitarist en broer)
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/am5.jpg
Duo De IJsbrekers (Mark en Lex uit Apeldoorn)
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/am6.jpg
Lifeline (Harald en Caroline)
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/am7.jpg
Kevin

fransvs
17 januari 2005, 11:05
Erg geslaagd! De locatie is ook prima, niet te groot niet te klein. Ik kijk al uit naar de volgende meeting. Oh ja, de foto waar een vraagteken onder staat, dat was ik....

Frans

VHsologitarist
17 januari 2005, 14:11
Het was inderdaad een interessante dag! En natuurlijk zijn we er de volgende keer erweer bij.
Hoop dat we dan wel alles foutloos kunnen spelen en dat we Delphiro (rob van de putten) kunnen zien, want dat was voor ons de hoofdreden dat we gingen.
ik heb ook erg genoten van akousticfreak en janne!!

Misschien 1 klein puntje wat verbeterd zou kunnen worden:
iets lagere stoelen (mn gitaar gleed steeds van mn been af)

groetjes

Janne
17 januari 2005, 14:24
Ja het was zeker geslaagd. Leuk om iedereen eens te zien en live te horen spelen.
Dat café was zeker een mooie plaats, alleen een beetje lastig (vooral lang) vanuit weert :) , na 2 en een half uur treinen was ik rond half 12 thuis. Maar ik heb een geweldige dag gehad.

ik heb ook erg genoten van akousticfreak en janne!!

Danku :) . Jullie waren ook een fantastische afsluiter, ik ben blij dat ik gebleven ben.

Janne

Harald
17 januari 2005, 15:20
Misschien 1 klein puntje wat verbeterd zou kunnen worden:
iets lagere stoelen (mn gitaar gleed steeds van mn been af)


Klopt, die stoelen zijn inderdaad net iets te hoog, maar is het enige transportabele wat ik mee kan nemen. (geen idee of het cafe zelf nog lagere stoelen heeft zonder leuning) Je kunt volgende keer mijn voetenbankje wel gebruiken (als ik hem niet vergeet)

AcousticFreak
17 januari 2005, 16:53
ik heb ook erg genoten van akousticfreak en janne!!


:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

AcousticFreak
17 januari 2005, 17:00
Heb al twee nieuwe topics aangemaakt, voor reacties en fotos


waar dan?

Harald
17 januari 2005, 17:43
Waar dan, ja, dat vraag ik me dus ook af! Dus voorlopig reacties maar even hierin houden. Benieuwd naar de foto's van AcousticFreak.

Harald
14 februari 2005, 18:03
In overleg met Pickers agenda (geen garantie overigens) en Orlando van het muziekcafé is weer een datum geprikt voor een Akoestisch Open Podium / gitaarnet meeting.

Zelfde lokatie


zondag 24 April
(vanaf 16:00 uur)
---------------------
Het Muziek Café
Hoofdstraat 166-3
7311 BC Apeldoorn
http://www.muziekcafe.tv/

PA is aanwezig, wil je over een akoestische gitaarversterker spelen, dan graag zelf meenemen

Zal trouwens een nieuwe topic hiervoor beginnen, en deze hoeft geen sticky meer te zijn lijkt me.

AcousticFreak
15 februari 2005, 23:39
gezellig :)

Picker
13 mei 2005, 22:02
Zeg Picker, dat soundclipje...dat eindstukje...wat je waarschijnlijk weg improviseert...dat klinkt eigenlijk lekkerder dat de nette cd opname van je site :wink:

Hoi Ron,

Ik ben je even kwijt. Over welk eindstukje / soundclipje heb je het?

Picker
16 mei 2005, 17:17
Het stukje waar je je Maton laat horen...

Oja, jeetje, dat was ik al weer helemaal vergeten... Heb net weer even
geluisterd.

Tja, spontaan en vooral enthousiast opgenomen spul heeft vaak iets wat je met gladgeslepen studiowerk nooit meer terugkrijgt. Daar weet jij vast wel van mee te praten. Er zijn ook vele voorbeelden van nummers op LPs die gewoon de eerste takes thuis waren, omdat het in de studio niet meer lekker klonk (bijvoorbeeld Cecilia van Simon & Garfunkel)!

Al vind ik wel dat het laatste stuk van mijn opname gewoon te snel gaat en daardoor de groove wat verliest. Maar dat kwam door mijn enthousiasme. Ik speelde toen net als Rowlf (dat piano-hondje van de Muppet show ;-)

Noot Muskaat
12 oktober 2005, 18:10
Ik heb een handtekening van Damien Rice.

gertdm
24 december 2005, 19:22
Vooral bij fingerstyle en het gebruik van diverse technieken vind ik de pure gitaarsound, zonder toeters en bellen, ook het mooist.
Op mijn laatste cd (net uit) heb ik het vooral gezocht in goede microfoons en n goeie opstelling. Er is nauwelijks wat aan reverb gedaan. Enkel bij sommige nummers die zich daarvoor lenen.
Juist ook een goeie akoestiese gitaar moet zich bewijzen door het natuurlijke geluid te registreren.
Anders hoeven al die discussies over Taylor's en wat er beter of slechter is immers ook niet?

Ik heb op drie verschillende gitaren gespeeld voor dat album en door geen toestanden eromheen hoor je ook echt de verschillen.

Gert

gertdm
24 december 2005, 19:23
Vooral bij fingerstyle en het gebruik van diverse technieken vind ik de pure gitaarsound, zonder toeters en bellen, ook het mooist.
Op mijn laatste cd (net uit) heb ik het vooral gezocht in goede microfoons en n goeie opstelling. Er is nauwelijks wat aan reverb gedaan. Enkel bij sommige nummers die zich daarvoor lenen.
Juist ook een goeie akoestiese gitaar moet zich bewijzen door het natuurlijke geluid te registreren.
Anders hoeven al die discussies over Taylor's en wat er beter of slechter is immers ook niet?

Ik heb op drie verschillende gitaren gespeeld voor dat album en door geen toestanden eromheen hoor je ook echt de verschillen.

Gert