PDA

View Full Version : lo pro edge vraagje



Randy
17 november 2004, 16:07
Hello gitaristen,

Ik heb een ibanez S 1540 met een lo pro edge tremolo. Ibanez bespelers weten dat deze tremolo een bajonet aansluiting heeft. Op de tremolo arm zitten twee nylon ringetjes die de arm op zn plek houdt tijdens het spelen. Nu zit ik dus met een probleem. Die ringetjes zijn beide versleten. De tremolo is nu niet meer zo stabiel. Ik heb deze tremolo buchings al ooit vervangen met ringetjes die ik erbij kreeg toen ik de gitaar kocht. Nu ben ik gisteren bij Peer Dellen geweest in Den Haag en die vertelde me dat de ringetjes niet los verkrijgbaar waren. Hij wilde me dus een nieuwe tremolo arm aansmeren van 13 euro met twee extra losse ringetjes. Ook hing hij een of ander verhaal op dat er steeds minder gitaren worden uitgerust met een floyd rose en dat het in de toekomst zal verdwijnen (onzin!!).. Hebben jullie advies voor mij? Kan ik deze ringetjes ergens nog krijgen of bestellen? Of moet ik om het half jaar een nieuwe tremolo kopen??
:cry: :cry:

Swan
17 november 2004, 16:11
onzin...oude jacksons/charvels hebben ook zo'n aansluiting volgens mij...
volgens mij had Shakeel die ringetjes ergens gekocht ooit

Diedo
17 november 2004, 16:13
je zou ook iets met een dik stukje elastiek kunnen doen. orthodontisten hebben bakken vol van die dingen.
maar ik vind het juist prettig dat mn tremarm na gebruik naar beneden valt. dan hangt ie op een vaste plek en hij hangt niet in de weg als je aan het spelen bent.

als je bedoelt dat je tremarm gewoon eruitvalt omdat ie zich omhoog werkt: dat ligt niet aan die plastic dingetjes maar aan een metalen veertje dat in de punt van je arm klemt (net als bij een jackplug).

Diedo

.ChiefRebelAngel.
17 november 2004, 16:49
ik gebruik hem ook zonder de ringetjes op mijn S, maakt alleen wel eens bijgeluidjes, valt niet zo op, totdat je gaat opnemen... :-?

1959SLP
17 november 2004, 16:57
ik heb d`r hier nog liggen, kun je hebben

Randy
17 november 2004, 17:01
Nou de arm hangt inderdaad zo naar beneden. Hij valt er niet uit ofzo..maar het idee dat ik die kut ringetjes nergens kan krijgen is wel vervelend..bepaalde technieken die ik voorheen kon doen gaan nu wat moeilijker bijvoorbeeld de arm naar rechts draaien en bepaalde accenten leggen door op de arm te tikken..iets wat satch ook weleens doet...

Pegasus
17 november 2004, 21:13
Die dingen koop je gewoon in een beetje goede gitaarwinkel. Dat heb ik tenminste een paar maanden geleden ook gedaan.
Wat ze je bij Peer Dellen hebben verteld lijkt me KLINKLARE LULKOEK!

Randy
17 november 2004, 23:26
Die dingen koop je gewoon in een beetje goede gitaarwinkel. Dat heb ik tenminste een paar maanden geleden ook gedaan.
Wat ze je bij Peer Dellen hebben verteld lijkt me KLINKLARE LULKOEK!

Ja het lijkt me inderdaad onzin. Ik ben ook bij rockpalace geweest en die heeft inmiddels al een naam opgebouwd als ibanez dealer. Het leek mij niet meer dan logisch dat ze die buchings hadden...niet dus.... :???:

urezna
18 november 2004, 13:24
ik heb ooit es zulke ringetjes afgesneden van een groot formaat kroonsteentje, lekker goedkoop bij de bouwmarkt :-)
en dan bedoel ik dat deel dat boven het schroefje uitsteekt...
http://home.hccnet.nl/R.J.Heijink/images/kroonsteentje.jpg

.ChiefRebelAngel.
18 november 2004, 13:38
hèhèhè McGuyver :-D

Marc Oblivian
18 november 2004, 13:48
Wat tape erbij, zakmessie en lucifers, et violá: een doe het zelf tijdbom :-D

Randy
18 november 2004, 16:53
Jullie zijn allemaal echt vindingrijk ja... orthodontist van zn beugel elastieken beroven tot kroontjes zagen.. :o ..what's next?? Een bejaarde zn gebit eruit meppen en de gouden kroontjes in mn tremolo stoppen :-?

In ieder geval thanx voor jullie reacties :cool:

Ghost_44
18 november 2004, 17:02
Jullie zijn allemaal echt vindingrijk ja... orthodontist van zn beugel elastieken beroven tot kroontjes zagen.. :o ..what's next?? Een bejaarde zn gebit eruit meppen en de gouden kroontjes in mn tremolo stoppen :-?
Lijkt me niet handig maar je kan de onderkaak wel als topkam gebruiken :wink: