PDA

View Full Version : Jaguar



Dweezman
17 november 2004, 14:34
ik kan aan een Fender Jaguar '62 reïsue komen (Jap, 1995) voor €450,-.
Is dat wat een nette prijs?

moet alleen wel weer snel zijn...



:strat:

Anavrin
17 november 2004, 14:38
prijs is redelijk, ik heb mijn japanse Jaguar vorig jaar nieuw gekocht voor 790 euro, dus ik kan het geen superdeal noemen, maar de japanse modellen worden tegenwoordig nog maar sporadisch geleverd in NL, dus....

Dweezman
17 november 2004, 15:42
hm. Weinig repons.

Geen ideëen?

Of het niet zo'n leuk aanbod als ik graag wilde dat het was? :wink:

Fluffy
17 november 2004, 15:44
wow dat is zeker een mooie prijs, is die nog in goede staat etc. ?
heb je er misschien een foto van ?

Dweezman
17 november 2004, 15:48
nee. Ga hem morgen halen, denk ik. 't Is een Sunburst met rode pickguard. Stoer!

maar wel eerst ff checken, aldaar.

Fluffy
17 november 2004, 15:50
kijk dit vond ik op marktplaats, bijna zelfde gitaar ook 2de hands dus :razz:

maar een stuk duurder:



Fender Jaguar Sunburst Limited Ed. 1994

Nog uit de goede Fender Jaguar periode uit Japan, in 1994. Limited edition met een Sunburst flametop. ziet er super uit en klinkt heel goed. Gitaar komt met mooie gigbag. Prijs (700,-)



zou er zeker voor gaan :)

dejohan
17 november 2004, 15:50
Ik vind het een goeie prijs als de gitaar in orde is. Deze gitaren zijn zo gewild dat je ze toch niet veel goedkoper gaat tegenkomen tweedehands. Doen! Als hij je niet aanstaat kan je hem nog met winst doorverkopen.

frankpaul1
17 november 2004, 17:23
Fender Jaguar Sunburst Limited Ed. 1994

Nog uit de goede Fender Jaguar periode uit Japan, in 1994. Limited edition met een Sunburst flametop. ziet er super uit en klinkt heel goed. Gitaar komt met mooie gigbag. Prijs (700,-)



Die ken ik :-D, ik moet wel zeggen dat de Jaguars uit die tijd wel wat beter waren. Maar misschien zit ik ook wel wat te hoog met de prijs, maar 600 euro moet toch zeker wel kunnen. Maar voor 450 euro, zou ik hem zeker niet laten lopen.

Dweezman
17 november 2004, 22:01
okay. Ik ga haar morgen bewonderen en wellicht verschalken.

I'll keep you posted. Bedankt voor de aanwijzingen!

Dweezman
18 november 2004, 23:56
Zo!

het was mij het ritje wel waard. De jaguar speelt bovenverwachting goed, mooie action, snel halsje. Electronica is in orde, en hij klinkt super over de multitone. Nog sprankelender en eigenwijzer dan m'n strat. 't Is een betere gitaar dan ik dacht. Dit is 'em!

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/jag-body.jpg
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/jag-headstock.jpg
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/jag-on-floor.jpg

:D :D :D

amon
19 november 2004, 09:26
gefeliciflapstaart, ik ben jaloers, die dingen staan ook al lang op mijn verlanglijstje...

THW
19 november 2004, 09:28
Zo!

het was mij het ritje wel waard. De jaguar speelt bovenverwachting goed, mooie action, snel halsje. Electronica is in orde, en hij klinkt super over de multitone. Nog sprankelender en eigenwijzer dan m'n strat. 't Is een betere gitaar dan ik dacht. Dit is 'em!

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/jag-body.jpg
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/jag-headstock.jpg
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/jag-on-floor.jpg

:D :D :D
Mooi! :)
En nog de goeie kleur ook, veel plezier ermee!

Dweezman
19 november 2004, 12:19
oja: ook nog wat van de prijs afgekregen, altijd fijn.

Lijk es naar die draaiknoppen: die lijken me origineel. Kijken wel van een Valvestate, oid.

enig idee waar ik de juiste kan vinden?

amon
19 november 2004, 13:01
www.voxhumana.nl ?

Dweezman
19 november 2004, 14:53
nope.. geen knopjes.

vraag: anders dan mijn andere gitaren, moeten de snaren bij het vervangen van boven in de stemmechanieken gestoken worden.

Moet je eerst de snaren op lengte afknippen, ofzo? Zo ja: is daar een schatting voor, b.v. 5 cm voorbij de stemknop.

bvd!

dejohan
19 november 2004, 18:02
Idd, tussen 5 en 10 cm. Niet korter gaan, want dan ben je genaaid.

Dweezman
19 november 2004, 18:25
okay, super.

Maar ik ken dit tremelo/brug systeem niet. Kan zeker het beste snaar voor snaar vervangen?

Dweezman
19 november 2004, 20:12
na twee dagen ben ik er wel achter: die brug is klote...

Azrael
19 november 2004, 20:23
na twee dagen ben ik er wel achter: die brug is klote...

Verklaar je nader.......

BB
19 november 2004, 20:46
na twee dagen ben ik er wel achter: die brug is klote...

gewoon dikke snaren opleggen, minstens .012
ikzelf heb .014 op mijn jazzmaster liggen en geen problemen meer met die brug.

Dweezman
19 november 2004, 23:39
Ding rammelt als de tering, en ik ik ben al een miniscuul stelschroefje (inbus) kwijt, wat er wel in zat. M'n lage E wil nu niet meer op z'n plek blijven. Niet ideaal dus.

Heb er net een nieuw setje .11 opgezet...

Dweezman
20 november 2004, 20:15
Morgen eerste gig met de Jag. Benieuwd hoe die volgas klinkt!

Iemand nog tips over waar die originele volume en tone knop te vinden zijn?

Bobbel
21 november 2004, 12:29
Morgen eerste gig met de Jag. Benieuwd hoe die volgas klinkt!

Iemand nog tips over waar die originele volume en tone knop te vinden zijn?

er zijn er genoeg op ebay te vinden en over die brug, ik vind hem prima... bij die van mij is er niks aan de hand...

sir_oinksalot
21 november 2004, 12:54
Ding rammelt als de tering, en ik ik ben al een miniscuul stelschroefje (inbus) kwijt, wat er wel in zat. M'n lage E wil nu niet meer op z'n plek blijven. Niet ideaal dus.

Heb er net een nieuw setje .11 opgezet...
het probleem met die brug is dat die eigenlijk bedoeld is voor nogal dikke snaren, minstens .12 ofzo, dan zou je er zo geen problemen mee mogen ervaren denk ik

sir_oinksalot
21 november 2004, 12:55
Ding rammelt als de tering, en ik ik ben al een miniscuul stelschroefje (inbus) kwijt, wat er wel in zat. M'n lage E wil nu niet meer op z'n plek blijven. Niet ideaal dus.

Heb er net een nieuw setje .11 opgezet...
het probleem met die brug is dat die eigenlijk bedoeld is voor nogal dikke snaren, minstens .12 ofzo, dan zou je er zo geen problemen mee mogen ervaren denk ik

jaywalker
21 november 2004, 13:49
Ding rammelt als de tering, en ik ik ben al een miniscuul stelschroefje (inbus) kwijt, wat er wel in zat. M'n lage E wil nu niet meer op z'n plek blijven. Niet ideaal dus.

Heb er net een nieuw setje .11 opgezet...

Ik heb er gewoon 0.10 op zitten, nergens problemen en ik rag echt super hard op dat ding. Als hij rammelt, moet je even met een inbusssleuteltje (een hele kleine) die kleine schroefjes in je brug aandraaien (voor elke snaar 2).

Ik denk er misschien wel aan om 0.11 er op te zetten, maar niet omdat die brug volgens jullie zuigt, wel om een nog wat voller geluid te krijgen.

jaywalker
21 november 2004, 13:49
Ding rammelt als de tering, en ik ik ben al een miniscuul stelschroefje (inbus) kwijt, wat er wel in zat. M'n lage E wil nu niet meer op z'n plek blijven. Niet ideaal dus.

Heb er net een nieuw setje .11 opgezet...

Ik heb er gewoon 0.10 op zitten, nergens problemen en ik rag echt super hard op dat ding. Als hij rammelt, moet je even met een inbusssleuteltje (een hele kleine) die kleine schroefjes in je brug aandraaien (voor elke snaar 2).

Ik denk er misschien wel aan om 0.11 er op te zetten, maar niet omdat die brug volgens jullie zuigt, wel om een nog wat voller geluid te krijgen.

Fluffy
21 november 2004, 19:13
Ding rammelt als de tering, en ik ik ben al een miniscuul stelschroefje (inbus) kwijt, wat er wel in zat. M'n lage E wil nu niet meer op z'n plek blijven. Niet ideaal dus.

Heb er net een nieuw setje .11 opgezet...

Ik heb er gewoon 0.10 op zitten, nergens problemen en ik rag echt super hard op dat ding. Als hij rammelt, moet je even met een inbusssleuteltje (een hele kleine) die kleine schroefjes in je brug aandraaien (voor elke snaar 2).

Ik denk er misschien wel aan om 0.11 er op te zetten, maar niet omdat die brug volgens jullie zuigt, wel om een nog wat voller geluid te krijgen.

ik sluit me bij jaywalker aan, heb ook 010 en heb nauwelijk problemen met de bridge

Dweezman
22 november 2004, 09:46
Nauwelijks problemen? ;-)

Ik ben 1 inbusje kwijt, verwisseld met een andere uit de brug, die geen functie had. Snaren blijven nu tenminste zitten. Moet nu ff wennen aan het spelen op dikkere snaren. Maar: de reacties op de gitaar zijn echt super, ook leuk.

Spelen jullie ook op reïssues, welk jaar?
En: originele elementen?

marc_o
22 november 2004, 10:01
nope.. geen knopjes.

vraag: anders dan mijn andere gitaren, moeten de snaren bij het vervangen van boven in de stemmechanieken gestoken worden.

Moet je eerst de snaren op lengte afknippen, ofzo? Zo ja: is daar een schatting voor, b.v. 5 cm voorbij de stemknop.

bvd!

Meer dan 5 cm!!!!!!!!
Pak voor het gemak een handbreedte, zeker 4 vingers!
Voor de omwonden snaren zou het een ietsiepietsie minder kunnen, maar zeer zeker niet voor de dunste 3.
Het werkt perfect, heb het ook op mijn tele.

Dweezman
22 november 2004, 10:04
klopt, Marc. Kwam erachter bij de hoge e, die slipte al door... *huil*

michielv
22 november 2004, 10:07
Spelen jullie ook op reïssues, welk jaar?
En: originele elementen?

Ik speel op een reissue '57 strat (Fernandes weliswaar maar nog een law-suit copie uit lang lang lang geleden. Begint ook al een eigen "vintage" status te krijgen zo langzamerhand ;) ). De originele elementen heb ik eruit gehaald want ik hou van wat meer power, beetje het Richie Blackmore gevoel zeg maar.

Dweezman
22 november 2004, 10:35
cool

Fluffy
22 november 2004, 11:56
Nauwelijks problemen? ;-)

Ik ben 1 inbusje kwijt, verwisseld met een andere uit de brug, die geen functie had. Snaren blijven nu tenminste zitten. Moet nu ff wennen aan het spelen op dikkere snaren. Maar: de reacties op de gitaar zijn echt super, ook leuk.

Spelen jullie ook op reïssues, welk jaar?
En: originele elementen?

nope, orginele uit '62. nog helemaal orgineel

amon
22 november 2004, 15:36
mensen, mensen:
kijk hier eens naar (http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/34941.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Felektrgitaren.ht m%3Fjs%3D1%26zoek%3Djaguar%26fo%3D%26rv%3D30%26sub mit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D)

is dat geen plaatje...
:D

Bobbel
22 november 2004, 16:01
Nauwelijks problemen? ;-)

Ik ben 1 inbusje kwijt, verwisseld met een andere uit de brug, die geen functie had. Snaren blijven nu tenminste zitten. Moet nu ff wennen aan het spelen op dikkere snaren. Maar: de reacties op de gitaar zijn echt super, ook leuk.

Spelen jullie ook op reïssues, welk jaar?
En: originele elementen?

die jij hebt dat is toch een japanner? want als dat zo is is het geen reïssue... maargoed...

Ik heb een Fender '62 Jaguar reïssue (of in ieder geval een USA)... met alles weer origineel (ik had er eerst minihumbuckers inzitten)...

michielv
22 november 2004, 16:20
mensen, mensen:
kijk hier eens naar (http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/34941.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Felektrgitaren.ht m%3Fjs%3D1%26zoek%3Djaguar%26fo%3D%26rv%3D30%26sub mit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D)

is dat geen plaatje...
:D

Dat wel maar volgens mij ook grote onzin? Een originele Fender met een Gibson brug? Het kan natuurlijk maar het lijkt me toch stug, zeker omdat de Japanners nou juist wat hadden met Jaguars/Jazzmasters en surfmuziek (waar deze gitaren populair mee werden) in het algemeen.

dejohan
22 november 2004, 16:42
Gibson bruggen hebben een andere neck radius dan Jaguar, dus kan het zijn dat de actie f*cked up is. Ik heb ook eens een Gibson brug op m'n Jazzmaster gehad, en die speelde ongeloofelijk stroef toen.

Bobbel
22 november 2004, 16:56
Gibson bruggen hebben een andere neck radius dan Jaguar, dus kan het zijn dat de actie f*cked up is. Ik heb ook eens een Gibson brug op m'n Jazzmaster gehad, en die speelde ongeloofelijk stroef toen.

Je hebt wel een Bariton jaguar met een vaste brug:

http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0259400_xl.jpg

dejohan
22 november 2004, 17:08
Gibson bruggen hebben een andere neck radius dan Jaguar, dus kan het zijn dat de actie f*cked up is. Ik heb ook eens een Gibson brug op m'n Jazzmaster gehad, en die speelde ongeloofelijk stroef toen.

Je hebt wel een Bariton jaguar met een vaste brug:
...


Hu? En wat wil je nu zeggen?

Dweezman
23 november 2004, 10:07
Bobbel: een reïssue kan alleen een usa zijn? Dat wist ik niet. Dan heb ik dus gewoon een japanse fender jaguar, mij ook prima.

Maffe donkere sound op gain kanaal, hele 'chunky'. Totaal anders dan m'n strat.

Fluffy
23 november 2004, 10:37
Bobbel: een reïssue kan alleen een usa zijn? Dat wist ik niet. Dan heb ik dus gewoon een japanse fender jaguar, mij ook prima.

Maffe donkere sound op gain kanaal, hele 'chunky'. Totaal anders dan m'n strat.

reeissue alleen amerikaans ? begrijp ik dit verkeerd ofzo ?? :???:
orginele zijn echt amerikaans, de reissues zijn de jappanners

BB
23 november 2004, 10:46
Reissues kunnen zowel Japans als Amerikaans zijn hoor. Mijn jazzmaster is een '62 Reissue en, jawel hoor, Made in Japan.
Er wordt gewoon een model uit een bepaald jaar nagemaakt en dat kunnen zowel Amerikanen als Japanners. Bij de MIJ heb je dikwijls zelfs nog meer keuze ...