PDA

View Full Version : advies over 12-snarige.



sleep_to_saturate
3 juni 2002, 13:01
Hoi,
ik heb van de week voor het eerst een 12 snarige uitgeprobeerd en ben gelijk verkocht aan het rijke geluid. Er zit zoveel meer gevoel in.
Dat was een Martin trouwens en nou vroeg ik me af of iemand me een lijstje met mogelijke gitaren kan geven zodat ik ze kan uitproberen.
Mijn budget is maximaal 900 euro en ik ben voornamelijk slaggitarist.

ps. liefst geen antwoorden als "Taylor is the best" enzo, want dat valt toch ruim boven mijn budget.
Alvast bedankt,
sleep

Dirk_Hendrik
4 juni 2002, 10:08
check ook even marktplaats en gitaamarkt. Staan er volgens mij meerdere op. Zasg in elk geval gisteren nog een Guild voorbij komen voor +/- 400.

Wbremer
4 juni 2002, 15:29
Zeker niet vergeten: Washburn. Ontzettend mooi geluid en erg aan de prijs. In positieve zin dan, dus relatief goedkoop. Kijk maar eens op de site. Die ik (ook) op het oog heb is de J 28 S 12 DL. Van Vliet in Woerden bestelt hem voor je als je wilt. Dijk van een ding voor omstreekt 1500 GULDEN. Is eh... 700 €? Zonder elektronika.

sleep_to_saturate
4 juni 2002, 16:16
Hmm ok, Washburn zal ik dan niet geheel van m'n lijstje schrappen hoewel ik menige slechte 6-snarige Washburns in mijn handen heb gehad. Ik zal er eentje proberen.
En de marktplaats-tip enzo heb ik weinig aan. Ik koop m'n gitaren nooit 2ehands. Principekwestie, bovendien moet je dan de verse houtgeur van de nieuwe aankoop missen. :smile:
Verder nog kwalitatieve merken onder de 900 eur? k'heb nou Martin en Washburn. Guild zal er nieuw wel boven zitten.

Dirk_Hendrik
5 juni 2002, 11:15
leg ff uit waarom je nooit 2e hands koopt. Ik koop nooit iets slechts maar als ik op gegeven moment ineens honderden euro's extra moet betalen voor een beetje houtgeur lijkt het me verstandig om daarvoor even bij de locale kozijnenmaker langs te gaan.

sleep_to_saturate
5 juni 2002, 12:41
Nou ja ik bedoelde geen gitaren 2ehands. Aangezien het voor mij het voornaamste instrument is om mijn gevoelens mee uit te drukken, heb ik altijd het idee als een gitaar nieuw is dat ie volledig met me mee groeit. Als ik een 2ehands gitaar zou kopen zou ik me moeilijker kunnen inleven in het geluid omdat ik het idee heb dat iemands anders gevoel er nog in zit.
Ja ik weet het het is allemaal een beetje wazig. Maar dat zijn principes meestal. Ik zal ook nooit een van m'n gitaren verkopen, omdat elke gitaar een tijdsperiode in zich draagt.
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik niet op andermans gitaren speel ofzo, maar puur op het gebied van songwriting.

Dirk_Hendrik
6 juni 2002, 10:32
Jammer,
Ik heb nog een oud stratje dat mijn vader tijdens zijn studie kocht te koop. Hij gebruikt em niet meer sinds hij met pensioen is. Leek me leuk om aan iemand te verkopen die Sleep to Saturate heet te verkopen... :smile:

Leen Kap
6 juni 2002, 18:00
Seagull S12 of Norman: goede kwaliteit voor een redelijke prijs!

sleep_to_saturate
10 juni 2002, 12:20
Op 2002-06-06 09:32, schreef Dirk_Hendrik:
Jammer,
Ik heb nog een oud stratje dat mijn vader tijdens zijn studie kocht te koop. Hij gebruikt em niet meer sinds hij met pensioen is. Leek me leuk om aan iemand te verkopen die Sleep to Saturate heet te verkopen...

jaja.. :smile: Ik hoef 'em toch niet. Ik krijg koppijn van die "twang". :grin:
Ik laat de 12snarige nog even links liggen, eerst effe m'n rijbewijs halen en betalen :sad:.