PDA

View Full Version : Europe gezien in 013.. Wow!



pinchaholic
17 november 2004, 10:39
Afgelopen zaterdag 15 nov traden Zweedse jeugdhelden Europe op in de originele bezetting in 013.

Mijn god! :o

Wat waren ze abnormaal goed.. Ik snap niet hoe ze zo'n goed geluid live kunnen versieren.

Showstopper was toch gitarist John Norum, die de een na de andere melodieuze shredsolo er uitjankte.. Cherokee, Superstitious, Carrie, Let the good times rock, Girl from Lebanon: ze kwamen allemaal voorbij..

Ik ben dus weer helemaal 80's leip :-D

Wie is er nog meer geweest? en wat vonden jullie er van?

Groet,

Pinch

Wicked Willy
17 november 2004, 13:31
Europe.....................bah!!!!

pinchaholic
17 november 2004, 17:13
Ach, smaken verschillen..

Maar over goede looks valt niet te twisten 8-)

http://www.galeon.com/allmusic/caratulas/e/Europe-1982_1992-Trasera.jpg

El Pinch


Keep on walking that road.. and I'll follow! :-D

BLOK182
18 november 2004, 09:16
Mijn leraar maatschappijleer is geweest en vond het ook fantastisch :razz:

Stratman70
26 november 2004, 10:11
Ik heb nog een concert van hun in Ahoy' ergens uit de jaren tachtig op tape staan, helaas toen met de opvolger van John Norum. Dit concert werd toen uitgezonden op de radio (toen Veronica nog ECHT bestond!!!) en dat concert was ook te gek!!!!

Afgezien van hun looks (dat was toen nu eenmaal), vond ik dat ze best goede muziek maakte. Je nummers die je noemt hierboven zijn inderdaad sterke nummers!

andy
26 november 2004, 10:24
Ik vond de solo projecten van Joh Norum een stuk leuker dan Europe. Maar het is wel de band geweest die in de jaren 80 de hard rock weer wat populairder maakte. Want na the Final Countdown was de ene na de andere metal band in de top 40 te vinden.

Superdre
21 januari 2013, 22:56
Heb ze nu 5 keer gezien... topband. Bag of bones superalbum en wordt overal uitzonderijk goed ontvangen

Plant
21 januari 2013, 23:04
Welkom op het forum.

En wat een bump op dit topic na ruim acht jaar... fijn dat je dit nog even met ons deelt :)
Hoeveel forumleden zullen immers kunnen zeggen dat ze Europe 5x (of nog vaker) hebben gezien.

fred dons
22 januari 2013, 08:36
Nou ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar ik heb ze ook een keer of 5 gezien :D

Scarface
22 januari 2013, 09:06
Uhhh,leven die nog ?? Kan mij niet meer zoveel herinneren van de jaren 80..:dontgeti:

:)

Groet,
Marco

Napoje
22 januari 2013, 09:17
Ik vond de solo projecten van Joh Norum een stuk leuker dan Europe. Maar het is wel de band geweest die in de jaren 80 de hard rock weer wat populairder maakte. Want na the Final Countdown was de ene na de andere metal band in de top 40 te vinden.

Sinds wanneer is Europe Metal? Of is alles met distortion "Metal"?

Harry
22 januari 2013, 10:41
ik hoop niet dat je alles aan de kant hebt gelegd om op antwoord van Andy te wachten. Die komt hier (helaas) al een aantal jaren niet meer.

Rinze
22 januari 2013, 10:45
ik hoop niet dat je alles aan de kant hebt gelegd om op antwoord van Andy te wachten. Die komt hier (helaas) al een aantal jaren niet meer.

Ik zag hem laatst nog fietsen in Grunn, hij leeft dus nog wel :ok:

Harry
22 januari 2013, 16:30
:-D

doe je hem de volgende keer de groeten?

Rinze
22 januari 2013, 17:04
Als ie niet te hard fietst en ik zelf niet net bezig ben op een fiets zonder remmen de rest van het verkeer te ontwijken tijdens Eurosonic..

Harry
23 januari 2013, 11:19
niks dat een stok tussen de spaken niet kan oplossen :crazyhappy:

Rinze
23 januari 2013, 11:24
Auw. 123456

Thiez
23 januari 2013, 12:15
Sinds wanneer is Europe Metal? Of is alles met distortion "Metal"?

Sinds dat het in de 80's onder glammetal viel, en nog steeds. Niet alle metal hoeft in C getuned te zijn met zo een brombeer eroverheen. ;)

Rinze
23 januari 2013, 12:24
Ik zou het toch eerder glamrock of hardrock noemen. Of poedelrock. Metal, mwah.

Thiez
23 januari 2013, 12:56
Ik zou het toch eerder glamrock of hardrock noemen. Of poedelrock. Metal, mwah.

Ja genre's kun je eindeloos over discusieren natuurlijk. Glamrock denk ik weer eerder aan mudd en slade en dergelijken. Hardrock denk ik weer meer aan AC/DC en dergelijke, dat is toch wel een ander genre weer. Daarnaast heb je ook weer sleazerock en dergelijke.
Maarja, er zijn ook zo ontzettend veel genre's dat je het haast niet meer op kan splitsen. Daarom snap ik ook niet dat ze nog steeds proberen bands in een genre de duwen. Tegenwoordig noemen ze coldplay al softrock. Dat vind ik echt totaal niks met rock te maken hebben.

Napoje
23 januari 2013, 14:36
Distortionpop lijkt me wel een goede naam. Kan mooi in een bakje met whitesnake, twisted sister en die minder bekende spandexnichten. Oh ja, doe kiss er ook maar bij.

Thiez
23 januari 2013, 14:53
Distortionpop lijkt me wel een goede naam. Kan mooi in een bakje met whitesnake, twisted sister en die minder bekende spandexnichten. Oh ja, doe kiss er ook maar bij.

Dat bedoel ik dus. Whitesnake, twisted sister, kiss en europe kun je no-way in het zelfde bakje steken. Europe is heel stukje zoeter dan twisted sister bijvoorbeeld. Maarja, ieder heeft daar zijn mening over. En er waren in de 80's ook genoeg thrashers die rondliepen in de spandex, die passen ook neit in dat zelfde bakje ;)