PDA

View Full Version : Eerste buizenversterker? Fender Hot-rod deluxe (deville)...



Gerben Bervoets
17 november 2004, 02:18
Momenteel zit ik met een Fender Princeton 112plus. (transistor) . Binnenkort komt er een telecaster binnenwaaien. Dus dacht ik zo dat het tijd is om een buizenamp aan te schaffen. :-) jaja er komen mooie tijden aan


max 1000 euro
moet klinken op een tele en strat
gitaarspel: alles (vnl blues, garagerock, beetje surf) behalve metal
dient als oefenamp op huiskamerniveau en repetitieamp
het scheurkanaal moet er niet alleen als decoratie opstaan

dus kwam ik uit op een Hot-rod deluxe (of deville) (40w)
of een deluxe 65 reverb (met reverb en tremolo, cleane versterker)

Maar gaat dit niet te luid zijn (of is dit op te lossen met een effect ervoor zodat je nog altijd je buizengeluid hebt). Verder heb ik vrij vergevingsgezinde buren, dus een beetje 'lawaai' kunnen ze wel tegen

Indien ja misschien beter een blues junior (ca 15w) maar
is de kast hiervan niet te klein om een mooi vol geluid te krijgen

Dus waar krijg je het meeste waar (kwaliteit niet kwantiteit) voor je geld

En wat kosten die dingen nieuw want in belgie zie je er niet veel info opt net over.

voila veel vragen, hopelijk veel antwoorden

Epic
17 november 2004, 10:09
Die 40W HotRod gaat erg hard! Probleem is dat ie op laag volume ook al erg hard is.
Voor thuis is ie dus niet erg geschikt, of je moet een attenuator gebruiken oid.

Die blues junior heb ik geprobeerd, en die is wel goed op laag volume, alleen heb je hier maar 1 kanaal (maar met een pedaaltje is dit wel op te lossen).

Qua volume zou ie een repetietieruimte ook wel moeten overleven.. hangt een beetje van de rest van de band af. Misschien helpt een extra cab hierbij.

Kijk ook eens naar de VOX AC15 (duur!) en de Laney LC15R.

dejohan
17 november 2004, 10:27
>moet klinken op een tele en strat

Dan zit je goed met Fender


>het scheurkanaal moet er niet alleen als decoratie opstaan

Het scheurkanaal van een Hot Rod wordt door sommigen als minder mooi ervaren, maar kan stukken verbeterd worden door er betere lampen in te steken. Bovendien , op zulke buizenversterkers kunnen overdrive pedaaltjes hemels klinken over het cleane kanaal. Het cleane kanaal is trouwens wel heel mooi. Ik gebruik enkel het cleane.

>dus kwam ik uit op een Hot-rod deluxe (of deville) (40w)
>of een deluxe 65 reverb (met reverb en tremolo, cleane versterker)


>Maar gaat dit niet te luid zijn (of is dit op te lossen met een effect ervoor >zodat je nog altijd je buizengeluid hebt). Verder heb ik vrij >vergevingsgezinde buren, dus een beetje 'lawaai' kunnen ze wel tegen

Hot Rod Deluxe kan luid (maar gaat die transistor amp van jou ook niet keihard?). De Deluxe Reverb is 22 watt, maar dat wil niet noodzakelijk zeggen dat hij veel stiller is dan de Hot Rod Deluxe.
Je kan een attenuator kopen om op lager volume te spelen en toch buizenrand te hebben, maar dat kost wel wat dacht ik.
Ik gebruik een overdrive pedaaltje voor het cleane kanaal, en zet de volumeknop van het pedaaltje laag. Buizenoversturing heb ik dan wel niet. Er zijn nog andere opties die je hier vindt:
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/tooloud.html



>Indien ja misschien beter een blues junior (ca 15w) maar
>is de kast hiervan niet te klein om een mooi vol geluid te krijgen
Daar wordt idd wel eens over geklaagd bij gebruikers. Ik heb geen ervaring met deze amp.


>En wat kosten die dingen nieuw want in belgie zie je er niet veel info opt >net over.
Voor richtprijzen check www.piens.be, maar koop daar niet!

Bovendien wil ik er op wijzen dat een Hot Rod Deluxe in België stukken duurder is dan elders. In de USA heb ik al prijzen gezien van 400 dollar, terwijl ik in België al prijzen heb gezien van 800€ en meer.
Om voordeliger uit te komen zou ik een kijken in Duitsland (Music Store Koln en Music Productive) of in Nederland. Als je het ligt zou je ook eens tweedehands kunnen kijken, er zijn er genoeg van.



Nog iets over de Deluxe Reverb: daar is de rectifier en reverb/tremelo tube based (want deze amp is een copie van een jaren 60 amp), op de HRD zijn deze solid state (want is een recent model). Ook heeft de Deluxe Reverb geen footswitch om aan channel switching te doen, bestond vroeger niet (maar dat kan wel opgelost worden met een AB boxje).

Er is een toffe kerel die een volledige, fool proef gebruiks-, onderhouds en reparatiegids van de Hot Rod Deluxe op het net heeft gezet. Voor mij een belangrijke reden om deze amp te kopen, want nu betaal ik geen geld voor onderhoud en reparatie.
http://studentweb.eku.edu/justin_holton/

dejohan
17 november 2004, 10:30
Die 40W HotRod gaat erg hard! Probleem is dat ie op laag volume ook al erg hard is.
Voor thuis is ie dus niet erg geschikt, of je moet een attenuator gebruiken oid.


Hij gaat op laag volume hard omdat de master volume lineair is. Je zou hem kunnen vervangen door een logaritsmische pot, te verkijgen bij www.tube-town.de.

Het cleane kanaal heeft trouwens wel een log pot, dus daar kan je wel zacht op spelen.

johantipker
17 november 2004, 12:53
met zo'n princeton ding kun je behoorlijk in je maag zitten ja.
heb zelf een hotrod deluxe fijne amp, doet het heel goed met een overdrive pedaaltje ervoor, het scheurkanaal gebruik ik bijna niet, vind ik niet te gek.

Overigens al die gear blijft iets relatiefs, ik speelde laatst met gitarist Nick Vos, hij kwam binnen met een stok oud Roland cube'je en speelde daarover met een gare telecaster, die die voortdurend moest stemmen, via een zelfgebouwd zeer vaag overdrive / distortion pedaaltje en had een sound die echt waanzin was en speelde de f.... from heaven, de vuile hond!
zo zie je maar weer t zit in je vingers/hoofd/ziel, ik hou daar wel van.

Gerben Bervoets
17 november 2004, 13:39
Ja de prijzen zijn hier inderdaad duur. Dus ik ga voor de versterker zeker is naar duitsland.

Ik denk niet dat het een blues junior wordt omwille van de kleine kast, maar ik zal hem zeker is testen. wie weet

Verder die princeton kan ik thuis af en toe ook hard zetten zonder geklaag dus als je zegt dat die hard kan gaan dan kan een deluxe ook al moet jasoms de tube overdrive missen.

Maar wat is het veerschil n juist tussen een hotrod deluxe en een deluxe 65 reverb want.

Volgens hetgeen ik gehoord heb is het clean van de 65 hemels en je krijgt er nog eens een tube reverb en trem bij, (2speakers
(terwijl je geen scheurkanaal hebtà

Bij de hotrod: solid reverb, twee scheurkanalen (die volgens sommige gebruikers op het fender-forum fel verbeterd zijn bij de laatst nieuwe modellen)

dus voor welke van deze twee moet ik gaan?

Gerben Bervoets
17 november 2004, 13:40
even dubbleposts wegdoen

Gerben Bervoets
17 november 2004, 13:40
xxx

Gerben Bervoets
17 november 2004, 13:41
xxx

Gerben Bervoets
17 november 2004, 13:41
Ja de prijzen zijn hier inderdaad duur. Dus ik ga voor de versterker zeker is naar duitsland.

Ik denk niet dat het een blues junior wordt omwille van de kleine kast, maar ik zal hem zeker is testen. wie weet

Verder die princeton kan ik thuis af en toe ook hard zetten zonder geklaag dus als je zegt dat die hard kan gaan dan kan een deluxe ook al moet jasoms de tube overdrive missen.

Maar wat is het veerschil n juist tussen een hotrod deluxe en een deluxe 65 reverb want.

Volgens hetgeen ik gehoord heb is het clean van de 65 hemels en je krijgt er nog eens een tube reverb en trem bij, (2speakers
(terwijl je geen scheurkanaal hebtà

Bij de hotrod: solid reverb, twee scheurkanalen (die volgens sommige gebruikers op het fender-forum fel verbeterd zijn bij de laatst nieuwe modellen)

dus voor welke van deze twee moet ik gaan?

Gerben Bervoets
17 november 2004, 13:41
xxx

dejohan
17 november 2004, 15:33
Ja de prijzen zijn hier inderdaad duur. Dus ik ga voor de versterker zeker is naar duitsland.

Ik denk niet dat het een blues junior wordt omwille van de kleine kast, maar ik zal hem zeker is testen. wie weet

Verder die princeton kan ik thuis af en toe ook hard zetten zonder geklaag dus als je zegt dat die hard kan gaan dan kan een deluxe ook al moet jasoms de tube overdrive missen.

Maar wat is het veerschil n juist tussen een hotrod deluxe en een deluxe 65 reverb want.

Volgens hetgeen ik gehoord heb is het clean van de 65 hemels en je krijgt er nog eens een tube reverb en trem bij, (2speakers
(terwijl je geen scheurkanaal hebtà

Bij de hotrod: solid reverb, twee scheurkanalen (die volgens sommige gebruikers op het fender-forum fel verbeterd zijn bij de laatst nieuwe modellen)

dus voor welke van deze twee moet ik gaan?

De Deluxe Reverb is dus een kopie van een jaren 60 amp, zodat die alle extra's mist die moderne amps hebben: geen channel switching met footswitch, geen drivekanaal, ik denk zelfs hij geen effects loop heeft en geen output voor een extra box (al ben ik daar niet zeker van). Is dus een amp waar je een geweldige clean uit haalt, een lichte buizenscheur als je hem opendraait, en goeie reverb en tremelo. Maar dat is het dan ook, geen extra toeters en bellen, gewoon 1 goeie sound, wat helemaal geen nadeel is voor jouw stijl. Als je scheur wilt zet je er een goed pedaaltje voor, dat klinkt echt super.

De Hot Rod Deluxe is een nieuwe amp, zodat hij de extra's heeft die nieuwe amps hebben. De Hot Rod Deluxe heeft ook een hemelse Fender clean, maar de reverb is minder dan de Deluxe Reverb (al is die makkelijk een stuk te verbeteren, zie de site die ik eerder heb gepost, echt een goeie mod). Bovendien heb je een scheurkanaal (met twee scheuropties), alles footswitchable, jack voor extra box en effects loop.

De nieuwe Hot Rod Deluxes hebben andere, betere pre-amp buisjes dan de ouwere, daarom klinken de nieuwe beter. Maar ik denk niet of deze nieuwe Hot Rod Deluxes al hier verkocht worden, men heeft ze net in de US ontdekt . In ieder geval is het super eenvoudig om zelf nieuwe pre-amp buisjes in je amp te steken.

Uiteindelijk moet je zelf kiezen welke je wil. Test ze eens uit. De Deluxe Reverb kost wel wat meer dan de Hot Rod Deluxe dacht ik.

dejohan
17 november 2004, 15:35
Ah ja: als je een bericht post, en je duwt 1 keer op "OK" dan staat je bericht er hoor, al loopt je pagina soms vast.

BartL
17 november 2004, 15:38
Geen interesse in een Marshall? :)

Spammz0r

Gerben Bervoets
18 november 2004, 01:17
bedankt johan (en co) voor de reacties
te gekke site trouwens
(heb hem er al uitvoerig op gesurft)

Ik zie de 65 deluxe reverb eigenlijk wel zitten. Ook staan de knoppen vooraan wat iets handiger is lijkt me. Verder een goede reverb en trem die ik zeker gebruik. Dus gewoon een distortion ervoor voor het scheurwerk en klaar is kees denk ik zo.

Ne hotrod deville heb ik al eens in de winkel gehoord (getest door ne kameraad) en ik moet zeggen van de drive werd ik toch nie echt wild.

Wat denken julie ervan

btw testen ga ik zekers doen maar op voorhand wat advies en opinies vragen kan nooit geen kwaad en gewoon over gitaren discussieren enz... kan ook al goed doen)

(ps 4X dezelfde post is id wel veel, wist niet dat het bericht er al opstaat als de pag vastloopt)

:-? damn mijn tele arriveert maar niet. Ik wordt er nie goe van

dejohan
18 november 2004, 01:47
De Deluxe Reverb is een goeie keuze.
Als je niet persé nieuw wilt kopen, en je bent niet vies van je amp te laten binnendoen, kan je ook een ouwe Silverface (=jaren 70) Fender amp kopen. Zijn over het algemeen goed, maar je moet ze later 'upgraden', ouwe componenten vervangen enzo. Vraag aan Peevee op dit forum voor meer info.

Gerben Bervoets
18 november 2004, 03:15
tja das toch iets lastiger denk ik.

Tis ook mijn eerste buizencombo dus wil liever nieuw kopen aangezien ik bijna niets van buizen ken.

kwas terjuist me even aant uitleven op mijn pod2 met strat. Hierbij gebruik ik meestal de marschall plexi (Brit classic). Das echt een tegekke sound met de drive op half. Ma ik veronderstel dat die dingetjes iets te duur zijn zeker en ook vrij beperkt kwa sound.

Zou ik uit die fender ook zoiets kn krijgen eventueel met effectpedalen

BartL biedt me een DSL401 aan, is die gelijkaardig kwa sound als de plexi
of is dit helemaal iets anders?
Bart?

dejohan
18 november 2004, 10:33
Het is niet echt eenvoudig een Marshall sound krijgen uit een Fender versterker. Je kan het benaderen met pedaaltjes (vb de Marshall Guv'nor ofzo), maar the real thing zal wel beter zijn.
Als je een Marshall scheur wil, kan je beter een Marshall kopen. Ik weet wel niks van Marshall amps, dus ivm advies ga je iemand anders moeten vragen.

Als ik het zo hoor, ben je op zoek naar een amp met een Fender achtige clean en een Marschall achig overdrive kanaal. Ik denk dat je dan best een nieuwe draad opent met de vraag welke versterkers dit kunnen, er zijn zo'n versterkers, maar ik weet niet dewelke, anderen hier weten daar meer over. Ik ken alleen iets over goedkope Fenders :D . Ik ben trouwens ook benieuwd welke versterkers dit kunnen.

PeteRS
18 november 2004, 12:35
Een Rivera misschien? Al zal dat lastig worden met 1000 euri, tweedehands komen ze ook niet vaak voorbij.

dejohan
18 november 2004, 12:52
Een Rivera misschien? Al zal dat lastig worden met 1000 euri, tweedehands komen ze ook niet vaak voorbij.

Yep, heb er eens over rondgekeken (vond het zelf ook wel interessant). En Rivera is een naam die telkens opduikt. Alleen niet de goedkoopste amps.


@ Berden
Als je naast een scheur ook een mooie clean wilt, zou ik persoonlijk voor een Fender gaan. Uit een amp met een goeie clean kan je mits pedalen nog een goeie overdrive halen. Uit een amp met goeie overdrive maar slechte clean (zoals vele Marshalls), ga je nooit een goeie clean halen.

Gerben Bervoets
18 november 2004, 13:00
tja je kan niet alles hebben

Dan toch maar fender en werken met pedaalttjes

LPplayer
16 november 2005, 14:25
Precies ben ook aan het verder kijken en uitproberen.

Matt Bellamy van Muse die heeft voor zijn beginperiode van Muse bij de Opnames eerste twee albums ook gebruikt gemaakt van een Fender Hot Rot Deville 4x10, en die gast scheurt ook wel aardig.

Ook gebruikte hij een Matchless DC

Live gebruikte hij voornamelijk Marshall JCM2000 DSL100


tja je kan niet alles hebben

Dan toch maar fender en werken met pedaalttjes

Shifty
16 november 2005, 15:05
Ik heb ook een Hotrod Deville overwogen en na 3/4 keer testen toch maar van af gezien.

Het is een prachtige amp met een héél mooi clean kanaal, maar de overdrive (waar ik voornamelijk over speel) is naar mijn mening bagger... Ik kon er geen fantsoenlijk geluid uit krijgen...

Die reverb die klonk ook niet echt lekker...

Ben toen 's gaan spelen op een Koch Twintone en daar zat wél een héél goed scheurgeluid in! Het cleane geluid is wel net ietsje minder lekker dan een Fender, maar toch nog héél erg goed!

Een Koch Twintone top en kabinet heb je 2ehands voor ca 900 euro.

Just my 2 cents... misschien heb je er wat aan :wink:

Dude
16 november 2005, 15:49
BartL biedt me een DSL401 aan, is die gelijkaardig kwa sound als de plexi
of is dit helemaal iets anders?
Bart?

helemaal iets anders.... kort en duidelijk antwoord.

De plexi is ouderwets, de dsl serie modern. Ik heb diverse mensen horen zeggen dat ze de plexi sound uit een dsl amp konden halen maar heb meerdere plexi's gehoord en een jaar bij gitaarles over een dsl100 op een 4x12 gespeelt en nee... geen plexi

hiermee suggereer ik niet dat de plexi beter is, qua sounds zou ik eerder gaan voor de DSL

En trouwens, je vergelijking is zoiezo lastig van je vergelijkt de POD met een plexi en die vergelijking gaat al helemaal niet op,.

een pod over een klein vox versterkertje komt niet in de buurt van een plexi

LPplayer
16 november 2005, 16:27
Ik heb op het moment een Korg ax1500g multieffectenpedaal.

Zitten best wel goede simulaties in, beetje de voorloper van de Vox Tonelab. In ieder geval ook een beetje van de zelfde makers Toneworks

Ik heb hier ook zon Marshallampsimulatie in en die gebruik ik het meest in combinatie met een Marshall cabinet. ( in die simulatie) probeer daarmee kwa solo beetje de slashachtige sound te krijgen en ik hou er echt van.
Volgens mij moet ik dan voor die DSL 401 gaan of nie?

In die simulatie gebruik ik soms ook die versterker in combinatie met een Fender Tweed 4x10 voor clean en ook voor beetje gedreven slagpartijen

De marshall gebruik ik dus voor mijn solo's

wat is het verstandigste om te nemen?????

Wan hoe reageert die Fender Hot rod Deville 4x10 eigenlijk op pedalen iemand antwoord?????

wytz
16 november 2005, 16:31
Ik heb op het moment een Korg ax1500g multieffectenpedaal.

Zitten best wel goede simulaties in, beetje de voorloper van de Vox Tonelab. In ieder geval ook een beetje van de zelfde makers Toneworks

Ik heb hier ook zon Marshallampsimulatie in en die gebruik ik het meest in combinatie met een Marshall cabinet. ( in die simulatie) probeer daarmee kwa solo beetje de slashachtige sound te krijgen en ik hou er echt van.
Volgens mij moet ik dan voor die DSL 401 gaan of nie?

In die simulatie gebruik ik soms ook die versterker in combinatie met een Fender Tweed 4x10 voor clean en ook voor beetje gedreven slagpartijen

De marshall gebruik ik dus voor mijn solo's

wat is het verstandigste om te nemen?????

Wan hoe reageert die Fender Hot rod Deville 4x10 eigenlijk op pedalen iemand antwoord?????

met een 4x10 zal je (imho) nooit lekker kunnen scheuren.....
veel te ....dun ofzo :) het mist de druk van een 12 inch. zeker een slash sound zul je er niet uit halen

LPplayer
16 november 2005, 17:14
In ieder geval ik ga die fender dan ook met een goed pedaaltje proberen,

TS9- met zo'n Deville ofzo om misschien me solo geluid iets dikker te maken als het te dun is




met een 4x10 zal je (imho) nooit lekker kunnen scheuren.....
veel te ....dun ofzo :) het mist de druk van een 12 inch. zeker een slash sound zul je er niet uit halen

gitarist17
16 november 2005, 17:53
hallo,

heb zelf nu ongeveer een maand de hot rod deluxe... en het is echt hemel.

het cleane kanaal is zeer goed en idd de overdrive is iets minder, maar ik denk dat dat met een goed effectje snel te verbeteren valt.

je doet er zeker goed aan om deze mee te nemen in je overwegingen

groeten erice

LPplayer
16 november 2005, 22:40
Idd ik speel best wel gevarieerd kwa stijlen en hardheid, van metal, rock, funk tot begeleiden in onze kerkdiensten, waar ik ook veel verschillende stijlen moet spelen.
Wat ik voornamelijk nodig heb dan is een goede clean die lekker is voor funky slagjes, maar waar ik bijvoorbeeld ook een lekkere reggae mee kan pakken of gewoon mooi clean begeleiding.
Daarnaast moet ik ook een lekkere crunch/ clean met een randje hebben
Mijn solo geluid haal ik dan eventueel uit een pedaal ( moet wel slashachtig zijn, want dat is echt mijn geluid :)

Ik speel op een lespaulachtige gitaar Ibanez axs32 met humbuckers


hallo,

heb zelf nu ongeveer een maand de hot rod deluxe... en het is echt hemel.

het cleane kanaal is zeer goed en idd de overdrive is iets minder, maar ik denk dat dat met een goed effectje snel te verbeteren valt.

je doet er zeker goed aan om deze mee te nemen in je overwegingen

groeten erice

LPplayer
16 november 2005, 22:41
Idd ik speel best wel gevarieerd kwa stijlen en hardheid, van metal, rock, funk tot begeleiden in onze kerkdiensten, waar ik ook veel verschillende stijlen moet spelen.
Wat ik voornamelijk nodig heb dan is een goede clean die lekker is voor funky slagjes, maar waar ik bijvoorbeeld ook een lekkere reggae mee kan pakken of gewoon mooi clean begeleiding.
Daarnaast moet ik ook een lekkere crunch/ clean met een randje hebben
Mijn solo geluid haal ik dan eventueel uit een pedaal ( moet wel slashachtig zijn, want dat is echt mijn geluid :)

Ik speel op een lespaulachtige gitaar Ibanez axs32 met humbuckers


hallo,

heb zelf nu ongeveer een maand de hot rod deluxe... en het is echt hemel.

het cleane kanaal is zeer goed en idd de overdrive is iets minder, maar ik denk dat dat met een goed effectje snel te verbeteren valt.

je doet er zeker goed aan om deze mee te nemen in je overwegingen

groeten erice

LPplayer
16 november 2005, 22:41
Idd ik speel best wel gevarieerd kwa stijlen en hardheid, van metal, rock, funk tot begeleiden in onze kerkdiensten, waar ik ook veel verschillende stijlen moet spelen.
Wat ik voornamelijk nodig heb dan is een goede clean die lekker is voor funky slagjes, maar waar ik bijvoorbeeld ook een lekkere reggae mee kan pakken of gewoon mooi clean begeleiding.
Daarnaast moet ik ook een lekkere crunch/ clean met een randje hebben
Mijn solo geluid haal ik dan eventueel uit een pedaal ( moet wel slashachtig zijn, want dat is echt mijn geluid :)

Ik speel op een lespaulachtige gitaar Ibanez axs32 met humbuckers


hallo,

heb zelf nu ongeveer een maand de hot rod deluxe... en het is echt hemel.

het cleane kanaal is zeer goed en idd de overdrive is iets minder, maar ik denk dat dat met een goed effectje snel te verbeteren valt.

je doet er zeker goed aan om deze mee te nemen in je overwegingen

groeten erice

dejohan
17 november 2005, 10:50
Idd ik speel best wel gevarieerd kwa stijlen en hardheid, van metal, rock, funk tot begeleiden in onze kerkdiensten, waar ik ook veel verschillende stijlen moet spelen.
Wat ik voornamelijk nodig heb dan is een goede clean die lekker is voor funky slagjes, maar waar ik bijvoorbeeld ook een lekkere reggae mee kan pakken of gewoon mooi clean begeleiding.
Daarnaast moet ik ook een lekkere crunch/ clean met een randje hebben
Mijn solo geluid haal ik dan eventueel uit een pedaal ( moet wel slashachtig zijn, want dat is echt mijn geluid :)

Ik speel op een lespaulachtige gitaar Ibanez axs32 met humbuckers


hallo,

heb zelf nu ongeveer een maand de hot rod deluxe... en het is echt hemel.

het cleane kanaal is zeer goed en idd de overdrive is iets minder, maar ik denk dat dat met een goed effectje snel te verbeteren valt.

je doet er zeker goed aan om deze mee te nemen in je overwegingen

groeten erice

Als ik dit zo lees zou ik je echt geen Hot Rod aanraden, maar eerder een Marshall.
Ik heb niks tegen Hot rod hoor, speel er zelf op één, maar je beschrijft hierboven echt wel een marshall geluid, en dat ga je niet makkelijk uit een fender halen.

chennie
17 november 2005, 13:41
een ding is zekers, mooie tijden komen eraan wanneer je die princeton hebt vervangen. Ik heb er ook een (nog steeds) maar ohohoh wat ben ik blij met de buizenbak die er nu naast staat =)