PDA

View Full Version : Eerste buizenversterker? Fender Hot-rod deluxe (deville)...



Gerben Bervoets
17 november 2004, 02:17
Momenteel zit ik met een Fender Princeton 112plus. (transistor) . Binnenkort komt er een telecaster binnenwaaien. Dus dacht ik zo dat het tijd is om een buizenamp aan te schaffen. :-) jaja er komen mooie tijden aan


max 1000 euro
moet klinken op een tele en strat
gitaarspel: alles (vnl blues, garagerock, beetje surf) behalve metal
dient als oefenamp op huiskamerniveau en repetitieamp

dus kwam ik uit op een Hot-rod deluxe (of deville) (40w)
of een deluxe 65 reverb (met reverb en tremolo, cleane versterker)

Maar gaat dit niet te luid zijn (of is dit op te lossen met een effect ervoor zodat je nog altijd je buizengeluid hebt)

Indien ja misschien beter een blues junior (ca 15w) maar
is de kast hiervan niet te klein om een mooi vol geluid te krijgen

Dus waar krijg je het meeste waar (kwaliteit niet kwantiteit) voor je geld

PeeVee
17 november 2004, 16:17
Mooie ouwe handgemaakte Fender amp met goed pedaaltje ervoor? Bandmaster, Bassman, Twin Reverb, Pro Reverb, Super Reverb

De "nieuwe" Fender versterkers zijn aanzienlijk minder in kwaliteit dan de voorgangers; goedkope parts, slappe printplaten die bovendien erg onhandig zitten dus lastig te servicen of repareren, kasten zijn van zaagselplaat, hardware is flimsy, buizen (en buisvoeten) zeer matig etc. etc.

Mooie silverface b.v. van begin 70's is zeker nog wel te betalen en prima uitgangspunt. Even goed laten servicen en je hebt de beste basissound die je je kunt wensen. Als je niet persé reverb nodig hebt (ik kan moeilijk zonder) dan kun je zeker binnen je budget slagen. Een geservice-te silverface Super Reverb recentelijk nog twee gezien voor €1250; dan heb je één van de meest legendarisch Fender amps.

charlie45
17 november 2004, 16:35
die oude fender amps zijn heel mooi, maar dan moet wel zin hebben om flink te tillen. als je een echte man bent doe je dat :)

je kunt ook een klein engl combootje proberen, voor 500-600 euro heb je een fijn 50w buizenmonstertje, dit is echt mooi, ook als je hem niet heel hard zet.

of een mesa boogie combo, wel zwaar, maar ook compact.

of een marshall jcm800, dat is een wat andere sound dan fender, maar je kunt er echt hele fijne scheurgeluiden mee maken.

BartL
17 november 2004, 17:57
Slotje op dit topic svp.

Topic bestaat al en is al vaak op gereageerd:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=41569

IndiepoprockJesse
17 november 2004, 18:38
oeh,

ik zou ook wel zo'n hot rodje lusten hoor.. ik gebruik em altijd in de oefenruimte waar wij oefenen, ben erg gecharmeerd van deze amps.. mooie sound en mooie overdrive (ja, fender kan heel mooi oversturen!)

en marshall kan ook heel mooi clean klinken.. :zz:

Jesse//